EGW ristiriidassa raamatun kanssa

Bolton

On hyvä että Ellen Whitesta löytyy tietoa netistä, eikä tarvi kaikkea olla uskomassa mitä "ellenistit" tällä palstalla kertovat.

http://koti.mbnet.fi/kyti/ellen_whiten_lisaykset_ja_ristiriidat_raamatun_kanssa.htm

http://www.truthorfables.com/EGW_Contradicts.htm

17

848

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K.O.

kyllä on aivan selvää, että EGW opetti puutaheinää. Naisen olisi ollut syytä vaieta seurakunnassa eikä alkaa opettamaan Jumalan sanan vastaisesti.

• adventtiaika

Parasta tietoa Ellen Whitesta ja hänen uskostaan Jeesukseen Vapahtajanaan löytyy hänen kirjoistaan. Hyvä että White pysyy jatkuvasti esillä, Kirjatoimen myyntikin hyötyy siitä että hänen kirjojaan luetaan ja tällä palstalla arvioidaan. Adventistit kiittävät teitä tuestanne!

• On parempi lukea EGW: tä rukouksessa Hengessä Raamatun kanssa, kun suositella propagfandasivuja.
      Hän oli hengellinen kirjailija ja opettaja joka kirjoitti käsin kymmeniä tuhansia sivuja.
      Kaikki ei ollut profetian ilmoitusta, ja ne on mainittu erikseen yleensä.

Prop. sivut poimivat pätkiä irti asiayhteyksistään, ja tulkitsevat niitä halunsa mukaan. Niiden tavoite on toinen kuin hengellinen ja toinen kuin Raamattuun ohjaava, kuten EGW tarkoitti.

Jumalan siunausta
      jari laurila

• Kaikki pahimmat Raamatun vastaisuudet Ellen White aloitti sanomalla "minä näin", "enkeli näytti minulle näyssä" jne. Älä yritä pestä väärää profeettaa valkoiseksi, vaan hylkää hänet ennenkuin pilaat koko elämäsi.

• En ole havainnut opetuksessaan mitään sellaista mikä panisi epäilemään.

1 Tess 5:20-21.

Jumalan siunausta
      jari laurila

• aika on auringon alla.
      • aika taas

Onko nämä näkemykset ristiriidassa Raamatun kanssa??
        Tim LaHaye - Jerry B. Jenkins
        Viimeisten päivien vaellus -sarja....

Mitä mieltä..

• annu42
        aika taas kirjoitti:

Onko nämä näkemykset ristiriidassa Raamatun kanssa??
        Tim LaHaye - Jerry B. Jenkins
        Viimeisten päivien vaellus -sarja....

Mitä mieltä..

Minulla oli ja olen lukenut joskus hänen kirjoittamansa kirjan Ilmestyskirjasta ja lopun ajan tapahtumista. Ilmeisesti olen sen polttanut, koska ei enää löydy hyllystäni.

Eivät olleet uskottavia, ja totesin suurelta osin jesuiitta Riberan opeiksi hänen kirjoituksensa, joten Riberan nettisivuilta löytyy nämä salaiset tempaamiset, jotka ovat irrallaan muista Ilmestyskirjan ja yleensä UT:n kirjoituksista. Jos hakee seikkailuromaaneja, tässä on uskonnolliseen asuun kirjoitettuja, jotka myös on elokuviksikin tehty, mutta mielestäni ei sellaisenaan totuuden häivääkään.

Sensaatiota haetaan ei todellista uskoa. Pelollakin saattaa hallita, mutta Jumala hallitsee lapsiaan rakkauden voimalla. Hän on rakkaus, vaikka me olisimme mitä tahansa itsessämme.

No, ainahan voi itse lukea ja ajatella, joten ei minua tarvitse uskoa, koska minä olen adventisti, joka muutenkin uskoo toisin kuin te muut. Mieluummin luen vanhojen saarnaajien kirjoja, niissä on vielä raitista sanomaa. Näissä uusissaei enää totuutta löydy, sensaatioita päinvastoin. Ainakin he uskovat vain omaan totuuteensa, ei Raamatun totuuteen.

• lukenut
      • on se

Ellenin Boltonilta varastama teksti.

• Timo Flink
        on se kirjoitti:

Ellenin Boltonilta varastama teksti.

Ellen White ei ole varastanut Fanny Boltonilta mitään. Bolton oli kirjallisena avustajana ja väitti kirjoittaneensa kirjan. Tähän EGW:n kriitikot takertuvat kuin täi tervaan. Tosiasia on kuitenkin se, että Fanny Bolton muutama vuosi myöhemmin myönsi valehdelleensa ja esitti julkisen anteeksipyynnön. Joten se siitä.

Timo Flink

• shy
        Timo Flink kirjoitti:

Ellen White ei ole varastanut Fanny Boltonilta mitään. Bolton oli kirjallisena avustajana ja väitti kirjoittaneensa kirjan. Tähän EGW:n kriitikot takertuvat kuin täi tervaan. Tosiasia on kuitenkin se, että Fanny Bolton muutama vuosi myöhemmin myönsi valehdelleensa ja esitti julkisen anteeksipyynnön. Joten se siitä.

Timo Flink

24. ei niin, että tahdomme vallita teidän uskoanne, vaan me yhdessä autamme teitä teidän iloonne; sillä uskossa te olette lujat.

Koko kirkon toiminta-ajatus ei vastaa apostolien julistamaa toiminta periaatetta.
        Jokainen teidän puheenvuoronne on oman käsityksenne syöttämistä vastoin apostolien tapaa.
        Paavalinkirjeet luku luvulta suhtautuvat seurakuntalaisten uskoon toisin kuin teillä tehdään.
        Teillä on kaikki valmiiksi pureskeltua mutta Paavali jättää pureskelun kokaiselle itselleen.
        Te olette sokeita omille virheillenne.
        Mitä ihmeen puolustelun syytä tellä on siitä ämmästä.Eihän me tarvita mitään jarruvaloa osoittamaan päivänpaistetta kohti.

• Jooseppi

Tämä tie kristuksen luo oli lojunut käsikirjoituksena pitkään hyllyssä. Tämän käsikirjoituksen oli kirjoittanut Marian Davies
      Ellenin sanontojen mukaan.

Tämä Bolton olisi halunnut painattaa tämän kirjan
      omissa nimissään. kuitenkaan Ellen ei sallinut tämän tapahtua. Joten jos tässä mennään kirjoituksen mukaan, Niin Ellen saneli ja Marian Davies kirjoitti. Tämä lienee lähempänä totuutta
      Sannoo Jooseppi

• Simpson kertoo

• Narraava kirjoitti oman arv...
        Simpson kertoo kirjoitti:

Jooseppi nyt valehtelee katsos

http://koti.mbnet.fi/kyti/kuka_kirjoitti_kirjan_tie_kristuksen_luo.htm

Kohta tulee aika, jolloin kaikki loputkin Ellenin kirjoitukset ja kirjeet paljastetaan. Tekeillä ovat kaikki Ellenin kirjoitukset, lisättynä henkilöhistorioilla, ja ajankohdilla, milloin kirjoitus julkaistiin ja miksi. Silloin vasta saatte jotakin tietää... Repäistään verho kunnolla sivuun, että hekin saisivat tietää, jotka vielä epäilevät.
        Olen sitä mieltä, ettei Jooseppi narraa.

• -björn-
        Narraava kirjoitti oman arv... kirjoitti:

Kohta tulee aika, jolloin kaikki loputkin Ellenin kirjoitukset ja kirjeet paljastetaan. Tekeillä ovat kaikki Ellenin kirjoitukset, lisättynä henkilöhistorioilla, ja ajankohdilla, milloin kirjoitus julkaistiin ja miksi. Silloin vasta saatte jotakin tietää... Repäistään verho kunnolla sivuun, että hekin saisivat tietää, jotka vielä epäilevät.
        Olen sitä mieltä, ettei Jooseppi narraa.

Ei ole ihmisille muuta nimeä annettu kuin Jeesus Kristus.
        Näin voimme aivan hyvin jättää sen ellenin haudan lepoon ja antaa sukulaisten muistella omaansa.
        Ei muuten tule yhtään muuta kirkkokuntaa mieleen, joka noin hoitelee yhden perustajansa suosittelemista.Eikä varsinkaan ketään pidetä tuolla tavalla erehtymättömänä.
        Ei edes Paavali sanonut itsestään niin kehuvia sanoja mitä egw on sanonut. Päinvastoin varoitti ketään häntä huomioivan ettei Kristus jäisi hänen varjoonsa. Mutta nämä yhdet..............ne jaksaa.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      23
      9439
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      386
      1928
    3. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      363
      1922
    4. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      94
      1638
    5. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      432
      1635
    6. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1355
    7. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      1150
    8. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      1096
    9. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      52
      1042
    10. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      998
    Aihe