On hyvä että Ellen Whitesta löytyy tietoa netistä, eikä tarvi kaikkea olla uskomassa mitä "ellenistit" tällä palstalla kertovat.
http://koti.mbnet.fi/kyti/ellen_whiten_lisaykset_ja_ristiriidat_raamatun_kanssa.htm
http://www.truthorfables.com/EGW_Contradicts.htm
EGW ristiriidassa raamatun kanssa
17
848
Vastaukset
- K.O.
kyllä on aivan selvää, että EGW opetti puutaheinää. Naisen olisi ollut syytä vaieta seurakunnassa eikä alkaa opettamaan Jumalan sanan vastaisesti.
- adventtiaika
Parasta tietoa Ellen Whitesta ja hänen uskostaan Jeesukseen Vapahtajanaan löytyy hänen kirjoistaan. Hyvä että White pysyy jatkuvasti esillä, Kirjatoimen myyntikin hyötyy siitä että hänen kirjojaan luetaan ja tällä palstalla arvioidaan. Adventistit kiittävät teitä tuestanne!
On parempi lukea EGW: tä rukouksessa Hengessä Raamatun kanssa, kun suositella propagfandasivuja.
Hän oli hengellinen kirjailija ja opettaja joka kirjoitti käsin kymmeniä tuhansia sivuja.
Kaikki ei ollut profetian ilmoitusta, ja ne on mainittu erikseen yleensä.
Prop. sivut poimivat pätkiä irti asiayhteyksistään, ja tulkitsevat niitä halunsa mukaan. Niiden tavoite on toinen kuin hengellinen ja toinen kuin Raamattuun ohjaava, kuten EGW tarkoitti.
Jumalan siunausta
jari laurilaKaikki pahimmat Raamatun vastaisuudet Ellen White aloitti sanomalla "minä näin", "enkeli näytti minulle näyssä" jne. Älä yritä pestä väärää profeettaa valkoiseksi, vaan hylkää hänet ennenkuin pilaat koko elämäsi.
En ole havainnut opetuksessaan mitään sellaista mikä panisi epäilemään.
1 Tess 5:20-21.
Jumalan siunausta
jari laurila- aika on auringon alla.
Viimeisten päivien vaellus -sarja 12 1 kirjaa
http://kotisatama.net/kauppa/?sid=30000&luokkaid=158&a=30&ks_reg=fd82b0a7bd6e903cfee9ba70fde68a0e
Tässä viimeisen päälle Raamatullista sanomaa. Virheetöntä ja asiallista.
Kaikki tapahtuu näin, ottakaapa ja lukekaa.
Aika on kaiken takana.- aika taas
Onko nämä näkemykset ristiriidassa Raamatun kanssa??
Tim LaHaye - Jerry B. Jenkins
Viimeisten päivien vaellus -sarja....
Mitä mieltä.. - annu42
aika taas kirjoitti:
Onko nämä näkemykset ristiriidassa Raamatun kanssa??
Tim LaHaye - Jerry B. Jenkins
Viimeisten päivien vaellus -sarja....
Mitä mieltä..Minulla oli ja olen lukenut joskus hänen kirjoittamansa kirjan Ilmestyskirjasta ja lopun ajan tapahtumista. Ilmeisesti olen sen polttanut, koska ei enää löydy hyllystäni.
Eivät olleet uskottavia, ja totesin suurelta osin jesuiitta Riberan opeiksi hänen kirjoituksensa, joten Riberan nettisivuilta löytyy nämä salaiset tempaamiset, jotka ovat irrallaan muista Ilmestyskirjan ja yleensä UT:n kirjoituksista. Jos hakee seikkailuromaaneja, tässä on uskonnolliseen asuun kirjoitettuja, jotka myös on elokuviksikin tehty, mutta mielestäni ei sellaisenaan totuuden häivääkään.
Sensaatiota haetaan ei todellista uskoa. Pelollakin saattaa hallita, mutta Jumala hallitsee lapsiaan rakkauden voimalla. Hän on rakkaus, vaikka me olisimme mitä tahansa itsessämme.
No, ainahan voi itse lukea ja ajatella, joten ei minua tarvitse uskoa, koska minä olen adventisti, joka muutenkin uskoo toisin kuin te muut. Mieluummin luen vanhojen saarnaajien kirjoja, niissä on vielä raitista sanomaa. Näissä uusissaei enää totuutta löydy, sensaatioita päinvastoin. Ainakin he uskovat vain omaan totuuteensa, ei Raamatun totuuteen.
- lukenut
Lue itse tai kuuntele ....
http://kotisivu.mtv3.fi/tie/index.htm- on se
Ellenin Boltonilta varastama teksti.
- Timo Flink
on se kirjoitti:
Ellenin Boltonilta varastama teksti.
Ellen White ei ole varastanut Fanny Boltonilta mitään. Bolton oli kirjallisena avustajana ja väitti kirjoittaneensa kirjan. Tähän EGW:n kriitikot takertuvat kuin täi tervaan. Tosiasia on kuitenkin se, että Fanny Bolton muutama vuosi myöhemmin myönsi valehdelleensa ja esitti julkisen anteeksipyynnön. Joten se siitä.
Timo Flink - shy
Timo Flink kirjoitti:
Ellen White ei ole varastanut Fanny Boltonilta mitään. Bolton oli kirjallisena avustajana ja väitti kirjoittaneensa kirjan. Tähän EGW:n kriitikot takertuvat kuin täi tervaan. Tosiasia on kuitenkin se, että Fanny Bolton muutama vuosi myöhemmin myönsi valehdelleensa ja esitti julkisen anteeksipyynnön. Joten se siitä.
Timo Flink24. ei niin, että tahdomme vallita teidän uskoanne, vaan me yhdessä autamme teitä teidän iloonne; sillä uskossa te olette lujat.
Koko kirkon toiminta-ajatus ei vastaa apostolien julistamaa toiminta periaatetta.
Jokainen teidän puheenvuoronne on oman käsityksenne syöttämistä vastoin apostolien tapaa.
Paavalinkirjeet luku luvulta suhtautuvat seurakuntalaisten uskoon toisin kuin teillä tehdään.
Teillä on kaikki valmiiksi pureskeltua mutta Paavali jättää pureskelun kokaiselle itselleen.
Te olette sokeita omille virheillenne.
Mitä ihmeen puolustelun syytä tellä on siitä ämmästä.Eihän me tarvita mitään jarruvaloa osoittamaan päivänpaistetta kohti.
- Jooseppi
Tämä tie kristuksen luo oli lojunut käsikirjoituksena pitkään hyllyssä. Tämän käsikirjoituksen oli kirjoittanut Marian Davies
Ellenin sanontojen mukaan.
Tämä Bolton olisi halunnut painattaa tämän kirjan
omissa nimissään. kuitenkaan Ellen ei sallinut tämän tapahtua. Joten jos tässä mennään kirjoituksen mukaan, Niin Ellen saneli ja Marian Davies kirjoitti. Tämä lienee lähempänä totuutta
Sannoo Jooseppi- Simpson kertoo
Jooseppi nyt valehtelee katsos
http://koti.mbnet.fi/kyti/kuka_kirjoitti_kirjan_tie_kristuksen_luo.htm - Narraava kirjoitti oman arv...
Simpson kertoo kirjoitti:
Jooseppi nyt valehtelee katsos
http://koti.mbnet.fi/kyti/kuka_kirjoitti_kirjan_tie_kristuksen_luo.htmKohta tulee aika, jolloin kaikki loputkin Ellenin kirjoitukset ja kirjeet paljastetaan. Tekeillä ovat kaikki Ellenin kirjoitukset, lisättynä henkilöhistorioilla, ja ajankohdilla, milloin kirjoitus julkaistiin ja miksi. Silloin vasta saatte jotakin tietää... Repäistään verho kunnolla sivuun, että hekin saisivat tietää, jotka vielä epäilevät.
Olen sitä mieltä, ettei Jooseppi narraa. - -björn-
Narraava kirjoitti oman arv... kirjoitti:
Kohta tulee aika, jolloin kaikki loputkin Ellenin kirjoitukset ja kirjeet paljastetaan. Tekeillä ovat kaikki Ellenin kirjoitukset, lisättynä henkilöhistorioilla, ja ajankohdilla, milloin kirjoitus julkaistiin ja miksi. Silloin vasta saatte jotakin tietää... Repäistään verho kunnolla sivuun, että hekin saisivat tietää, jotka vielä epäilevät.
Olen sitä mieltä, ettei Jooseppi narraa.Ei ole ihmisille muuta nimeä annettu kuin Jeesus Kristus.
Näin voimme aivan hyvin jättää sen ellenin haudan lepoon ja antaa sukulaisten muistella omaansa.
Ei muuten tule yhtään muuta kirkkokuntaa mieleen, joka noin hoitelee yhden perustajansa suosittelemista.Eikä varsinkaan ketään pidetä tuolla tavalla erehtymättömänä.
Ei edes Paavali sanonut itsestään niin kehuvia sanoja mitä egw on sanonut. Päinvastoin varoitti ketään häntä huomioivan ettei Kristus jäisi hänen varjoonsa. Mutta nämä yhdet..............ne jaksaa.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä239439Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3861928Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3631922- 941638
- 4321635
- 61355
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331150Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241096Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.521042- 36998