eri kengät talveksi?

köpö

Ihanko totta te juoksette samoilla lenkkareilla kesät talvet?

Yritin eilen hölkätä lenkkarit jalassa, mutta mummotkin olisivat kävelleet ohi, niin hitaasti piti mennä, kun maa oli jäässä ja liukas!
Onko mitään ideaa ostaa talveksi eri kengät, esim. sellaiset "trekking"-kengät, mitä ihan Anttilassakin myydään? Jos ne pitäisivät liukkaalla paremmin? Tai onko kenelläkään kokemusta mistään muista vaihtoehdoista?

En ole ennen talvella juossut, joten neuvoja tarvitsisin. Eilisen kokemuksen jälkeen en näe järkeä jatkaa juoksemista samanlaisilla keleillä!!

Nastaremmejäkin olen pohtinut, mutta tällä palstalla monet ovat epäilleet niiden toimivuutta. Auttakaa luikastelevaa!

11

2661

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juzu

Osta nastoitetut lenkkarit. Monet urheiluliikkeet myy sellaisia. Ne on usemmin normaalit lenkkarit joihin upotetaan nastat. Toki valmiita mallejakin on.

Trekking kengät ei sovellu juoksuun. Pohja ei rullaa riittävästi.

Riittikö tämä vastaus?

• misu

on hyvä ja edullinen vaihtoehto,(n. 5e) kyllä pitää ja pysyy, kovassakin vauhdissa. puhun vuosien kokemuksella!

• köpö

Kokeilen siis ensin noita remmejä, koska ne ovat kovasti paljon edullisempi vaihtoehto, kuin uudet tossut.

Katsotaan kuinka käy ja miten ne toimivat. Onneksi lumet sulivat hetkeksi pois, niin ehdin kauppaan ennen seuraavia liukkaita ;)

Kiitos vastauksista!

• töötti

Osta nastoitetut juoksukenät. Niitä löytyy ihan tehdasvalmisteisena. Älä sorru halvimpaan ratkaisuun eli nastaremmeihin. Ne ei toimi pidemmän päälle. Jos olet köyhä älä siltikään säästä tässä!

• sarvat.

Itse olen ostanut Sarvat, nastoitetut suunnistajan juoksukengät. Niitä saa esim. suunnistajien kaupasta. En ole vielä juossut niillä, mutta hyvää olen niistä kuullut.

• käyttäjä

...ei toimi? minulla toimineet ainakin erittäin hyvin. rahaa menee 5e/vuosi, en usko että nastoitettuja kenkiä saa sillä hinnalla!

• töötti
        käyttäjä kirjoitti:

...ei toimi? minulla toimineet ainakin erittäin hyvin. rahaa menee 5e/vuosi, en usko että nastoitettuja kenkiä saa sillä hinnalla!

Ei tietenkään saa 5 eurolla nastoitettuja lenkkareitä. Mutta ei millään remmivirityksillä pärjää, jos aikoo vähänkin reippaampaa vauhtia juosta. Voihan ne kävelyssä toimia...

• käyttäjä
        töötti kirjoitti:

Ei tietenkään saa 5 eurolla nastoitettuja lenkkareitä. Mutta ei millään remmivirityksillä pärjää, jos aikoo vähänkin reippaampaa vauhtia juosta. Voihan ne kävelyssä toimia...

itse juoksen nopeimmillaan 3,5 min/km talvisinkin, kyllä siinä vauhdissa ainakin vielä remmeillä pärjää. en tiedä mitäköhän remmejä itse olet kokeillut, omani olen ostanut halpa-hallista.

• maiu

Itte olen kyllä kaks talvea juossut aktiivisesti ihan pelkillä lenkkareilla, ei nastoja pohjissa. Vaatii hieman totuttelua juuri liukkauden takia, mutta onnistuu kyllä. Tasapainokin taitaa samalla kehittyä liukastumisvaaran takia.

• Oho

mieltä. Talvella pystyy hyvin juoksemaan ilman nastoja. Vaikka olisikin liukas, aina löytyy tiellä joku paikka, jossa on vähän liukasta. Yleensä aivan reunalla.

• juhokusti 111

kuinka askellat. Kantapäälle tulo vie persuuksilleen, pomppiminen milloin minnekkin. Matala, energiaa säästävä, askel koko jalkapohjalle on melko vakaa.
        Ruuvasin kerran vanhoihin lenkkareihin tavalliset peltiruuvit, ei aivan läpi, ja sivuleikkureilla poikki pari milliä pohjasta. Puri melko hyvin, eivätkä tuntuneet jalkapohjissa. Nyt menee kesät talvet samoilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe