Hulluja pyyntejä Monikoista

useampaa katsellut

On todella törkeitä pyyntihintoja 1980-luvun alun Veitsiluodon monikko-taloilla. yli 100000€ on utopiaa, käypä hinta laatuun nähden on 55-65t€.

Useita olen tässä asunnon ostossa katsellut. Herranjestas, käykää ihmiset talon kivijalka lävitse, katsokaa kattorakenteet, myös villojen alta. Siis sellaista paskaa, ettei tosikaan. Kahdessa talossa on seinäkin puodonnut osittain kivijalalta ja sitä on peitelty kaikilla vippaskonsteilla.

Älä osta ollenkaan monikkoa, jos et ole remonttitaitoinen.

8

5229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • urpo

minäpä ostin monikon ja pari vuotta sitten.

silloin sen kyllä sai 65000 eurolla.

mutta nyt ovat hinnat näköjään nousseet.

itsellä ei ole mitään moitittavaa talosta, hinta laatu suhde oli erinomainen.

toki taloon oli tehty kuntotarkastus, ja se oli läpäisty puhtain paperein, myös entinen omistaja oli ollut tarkka pitäjä.

tahtoo olla sillalailla että jos on hyvä ja ammattitaitoinen rakentaja , niin kuin mulla sattui, niin hyvä talohan se on.

mutta jos on huono rakentaja niin, kyllähän talo kuin talo on virheitä ja vikoja täynnä.
      monestikin 80-luvun alussa kaikki yritti tehdä mahdollisimman paljon itse, ja kun läheskään kaikki ei osaa, niin kyllä varmasti löytyy huonoja monikkojakin.

voisin veikata että hyvin tehtyjä taloja on alle puolet, itse olen tarkka ja kun ostin taloa niin tutkin hyvin tarkasti joka paikan. sattui vain niin että monikko oli se hyvin tehty niistä vaihtoehdoista mitä oli. mutta se on rakentajasta aika paljon kiinni, ja myös huollosta.

• urpo

niin hinnoista.... 100000 on iso kasa rahaa

tahtoopi sitä rahaa saada halvalla pankista, niin se nostaa hintoja.

myös rakennuttaminen on kallista, siksi uudelle talolle tulee kovasti hintaa. ja jos itse rakentaa niin tulee hiki.

minustakin ovat kallita, sadan tonnin monikot, mutta yhtälailla sitä pyydetään muistakin taloista kovia hintoja.

osta rintamasmiestalo, jos niiden hinnat ei olisi niin kovasti nousseet.

vituttaahan se otella isoja lainoja, pari vuotta sitten olisit saanut halvemmalla.
      nykyään kyllä saattaa joku yrittää myydä paskaakin kovalla hinnalla, ja kokeilee kepillä jäätä.... jos joku maksaa.

mutta ainahan voi tarjota ja yrittää tinkiä.

• Vasara

Eiköhän hintataso määräydy kysynnän ja tarjonnan lakien perusteella, myös monikoilla. Miksi muutoin niitä etsit, kun ovat kerran niin paskoja? Sellaista taloa ei muutoin taida ollakaan, missä ei olisi vikoja ja vaadittaisi vähän remonttitaitojakin.

• vanhoja rötisköjä

Tuohon 100000 muutama tonni päälle niin rakennat jo uuden.

• sdfa

Tuskin syntyy reilulla 100 tonnilla kummonen mökki. 150 tonnilla alkaa jo syntyäkin.

Tietenki jos on rajattomasti aikaa niin mikäs siinä mutta meidän joidenkin pitää käydä töissäkin ja mukuloitakin olis joskus kiva nähdä päiväsaikaankin.

• kirjoitusvirhe??

TARKOITIT VARMAAN 100.000(satatuhatta) ETKÄ 1000000(miljoonaa)???

• kirjoitusvirhe????

Laske nollat tarkemmin....summa oli satatuhatta.

• lapplitalon asukki

Ei veitsiluodon monikon talopaketti sen aikaisista muista vaihtoehdoista poikkea huonompaan suuntaan kuin ehkä ikkunoiden ja ulko-ovien laadussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      62
      6057
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3566
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2721
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      2199
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2165
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1853
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1679
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1272
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1236
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      26
      1127
    Aihe