Tuossa on aiheellinen puoli Kytin sivuilla.
Uskova 1 ym. linkittäjät sanovat Aamenen ja ottavat todesta nämä sanat tekien parannuksen sunnuntaista, armon alla vaeltaen ja totta tehden..
http://koti.mbnet.fi/kyti/miksi_sunnuntai.htm#Miksi hyvät kristityt
Aiheellista sunnuntai lukemista meille
10
582
Vastaukset
- Kyti jatkaa
- tiikerin pilkut
sama mies on asialla joka ovet takanaan sulki.
Mies on vain hakemassa omaa kannattajajoukkoa uusilla konsteilla. tyyli on entisestä paikasta opittua.
- koskakohan
Koskakohan maassamme on sapatin pyhänä pitäviä helluntalaisia, vapareita, metodisteja, jne...
Silloinhan elettäisiin Raamatun sanan mukaan.- nyt jo
Sapattia pitäviä helluntailaisia ja myös babtisteja ja kyllä monet luterilaisetkin tietävät
että sapatti on oikea lepopäivä.
- hyvän asialla!
Hienoa että adventistit ovat alkaneet suosittelemaan "kytin" sivustoja ja niitä lukemaan. Olisikohan tämä alku reformille, joka tulee väistämättä vielä eteen.
Tunnustakaa kaikki adventistit "kyti" omaksenne, niinkuin nyt huomaatte "kyti" on adventistien asialla syvemmin kuin ajatellaan. Hän haluaa vain oikaista vinoon menneitä opinkohtia. "kyti" on adventistien "pieni luther". Mutta suuri uskonpuhdistaja suomen adventtikirkolle.- kyyti mies
Vietätkö sinäkin lepopäiväsi Raamatun sanan mukaan vai ihmiskäskyisesti, niinkuin näkyy tuo kyti kirjoittelevan ja viittaathan häneen välillä keskusteluissa?
linkit näkyy olevan aloittajalla.
vastausta voisi antaa kulkija123 ja myös uskova 1 .. Tulisi seurakuntanne sitten olemaan 7.n päivän ..... - kulkija123
kyyti mies kirjoitti:
Vietätkö sinäkin lepopäiväsi Raamatun sanan mukaan vai ihmiskäskyisesti, niinkuin näkyy tuo kyti kirjoittelevan ja viittaathan häneen välillä keskusteluissa?
linkit näkyy olevan aloittajalla.
vastausta voisi antaa kulkija123 ja myös uskova 1 .. Tulisi seurakuntanne sitten olemaan 7.n päivän .....Kyselit: "Vietätkö sinäkin lepopäiväsi Raamatun sanan mukaan vai ihmiskäskyisesti"
Minä kuulun niihin uskoviin, jotka ajattelevat laissa olevan elämää suojelevia yleisiä periaatteita ja raja aitoja, jotka ovat aina voimassa niiltä osin jotka uusi testamentti ne toistaa. Ja sapatti käskyn osalta jota minulta kyselet, siihen vastaan - en vietä sapattia lauantaisin, koska näen sen olevan Jumalan ja Israelin kansan välinen liiton merkki - ympärileikkauksen ohella , ja näin ollen ei kuulu meille pakanakristityille tehdyssä uudessa liitossa sitovana enää.
Viikkolepoa pyrin viettämään sunnuntaisin, ja sen mukaan miten vain voin töiltäni saada vapaata vuorotöitä tekevänä. On sanottu että ei Jumala tarvitse sapattia, mutta me kylläkin.Hän lepäsi antaakseen meille hyvän esimerkin. Siksi meidänkin olisi hyvää pitää lepopäivää sekä pyhittää se Jumalan sanalla, rukouksella ja uskovien keskinäisellä yhteydellä. Ilman lepoahan palamme fyysisesti ja henkisesti loppuun.
Voihan tämän lepopäivä asian nähdä toisellakin tavalla tarkoitan adventistien katsomalla tavalla. Mutta tällä hetkellä ymmärrän asiat kuitenkin näin, ja koen oikeaksi. - ennen kuin ymmärsin
kulkija123 kirjoitti:
Kyselit: "Vietätkö sinäkin lepopäiväsi Raamatun sanan mukaan vai ihmiskäskyisesti"
Minä kuulun niihin uskoviin, jotka ajattelevat laissa olevan elämää suojelevia yleisiä periaatteita ja raja aitoja, jotka ovat aina voimassa niiltä osin jotka uusi testamentti ne toistaa. Ja sapatti käskyn osalta jota minulta kyselet, siihen vastaan - en vietä sapattia lauantaisin, koska näen sen olevan Jumalan ja Israelin kansan välinen liiton merkki - ympärileikkauksen ohella , ja näin ollen ei kuulu meille pakanakristityille tehdyssä uudessa liitossa sitovana enää.
Viikkolepoa pyrin viettämään sunnuntaisin, ja sen mukaan miten vain voin töiltäni saada vapaata vuorotöitä tekevänä. On sanottu että ei Jumala tarvitse sapattia, mutta me kylläkin.Hän lepäsi antaakseen meille hyvän esimerkin. Siksi meidänkin olisi hyvää pitää lepopäivää sekä pyhittää se Jumalan sanalla, rukouksella ja uskovien keskinäisellä yhteydellä. Ilman lepoahan palamme fyysisesti ja henkisesti loppuun.
Voihan tämän lepopäivä asian nähdä toisellakin tavalla tarkoitan adventistien katsomalla tavalla. Mutta tällä hetkellä ymmärrän asiat kuitenkin näin, ja koen oikeaksi.Jokaisen on tietysti päätettävä itse, kuinka Raamattunsa tulkitsee, mutta minuun kolahti aikoinaan muutama asiaa, uskon, että Pyhä Henki kirkasti tämän sapattiasian:
1. sapatti annettiin jo luomisessa
2. lepopäivä vahvistettiin lailla (4. käsky)
3. 4. käsky kuuluu ensimmäiseen Jeesuksen antamaan uuteen käskyyn puoliskoon: "Rakasta Jumalaa yli kaiken" jne. toinen saman vertainen Jeesuksen sanojen mukaan "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi". Siis Jumalan kunnioittaminen sisältyy 1-4. kaskyihin ja lähimmäisen 5-10 käskyihin.
4. kun Jumala antoi meille sapatin ei Israelin kansaa edes vielä ollut.
5. sunnuntai ei ole missään Raamatussa nimetty lepopäiväksi...joku muu päivä se kyllä on, mutta lepopäivä se ei ole
6. sunnuntain vietosta lepopäivänä antoi lain Rooman keisari Konstantinus, ei Herramme ja Vapahtajamme, joka ei missään vaiheessa kumonnut sapattia lepopäivänä
7. Lopuksi...lopun aikana kumotaan ajat ja lait!!!
Käyn sunnuntaisin ehtoollisella ja sanankuulossa ja yritän sovittaa sille päivälle myös levon työstä. Mutta vapaapäivä voi olla jokin muukin viikon päivä.
Juuri eilen eli sunnuntaina (olin siis adventistien mielestä babylonialainen, jolla on taivaaseen pääsyn estävä pedon merkki eli sunnuntai) ehtoollisen asetussanoja kuunnellessani kuulin: Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on UUSI LIITTO minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni." (1Kor 11:25 )
Niinpä uskoontultuani uuden liiton ihmisenä olen viettänyt jo vuosikaudet sapattia Jeesuksessa vuorokaudet ympäriinsä olinpa töissä tai nukkumassa eikä aikomukseni ole kellahtaa lain alle vanhan liiton sapattia noudattamaan sen paremmin kuin Ellenin enkeliliiton alle ellensapattia viettämäänkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1727382Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334479Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1202595- 682112
- 881543
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la2121495Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731121Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202151041- 481009
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225977