Koneen päivitys

neuvot tarpeeseen

Vaihdoin koneeseen uuden emolevyn ja prosessorin sekä muistit. Ongelma on tämä xp ei käynnisty, vaan alkaa ilmoittaa. vindows ei käynnistyny oikein ja sitten tekstiä joka tarjoaa vikasietotilan ym. Niissäkään ei käynnisty vaan vinukka vilahtaa himmeästi ja aloittaa alusta uudelleen. Biossissa näkyvät kaikki mitä pitääkin. Voiko joku auttaa??????

8

664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ominaisuus kun vaihdat rautaa koneeseen.....

    • kaikki?

      Ihan mielenkiinnosta kysyn. Mistä prosessorista mihin? Vaihtuiko emolevyn piirisarja? Vaihtuiko muistin tyyppi (sd->ddr)?
      Ja oliko kyseessä xp:stä sp1 vai sp2.

    • gxdf

      ja asensit XP:n uudelleen emon vaihdon jälkeen ? Ei se muuten toimi etenkään jos erilainen emo kuin entinen.

      • hyvät neuvot tarpeen

        En ole asentanut xp-tä uudelleen vaan korjausta, mutta ei tunnu onnistuvan. Emo on erilainen ja prosessori joka kylläkin on amd kuten entinen, epox 8k3a aikaisempi uusi epox 8rda3 onko oikotietä ettei tarttis asentaa vinukkaa uudelleen.


      • vaan
        hyvät neuvot tarpeen kirjoitti:

        En ole asentanut xp-tä uudelleen vaan korjausta, mutta ei tunnu onnistuvan. Emo on erilainen ja prosessori joka kylläkin on amd kuten entinen, epox 8k3a aikaisempi uusi epox 8rda3 onko oikotietä ettei tarttis asentaa vinukkaa uudelleen.

        Piirisarja on ainakin muuttunut
        VIA KT333 VT8233A south bridge ->
        Nvidia nForce2 SPP Chipset Nvidia nForce2 MCP


      • en tiiä toimiiko mutta
        hyvät neuvot tarpeen kirjoitti:

        En ole asentanut xp-tä uudelleen vaan korjausta, mutta ei tunnu onnistuvan. Emo on erilainen ja prosessori joka kylläkin on amd kuten entinen, epox 8k3a aikaisempi uusi epox 8rda3 onko oikotietä ettei tarttis asentaa vinukkaa uudelleen.

        Voitha sä tot koittaa et vaik vikasietotilas, jos siihen ees pääset, poistat kaikki 'uudistuneet laitteet' ja sitte boottaat etkä hyväksy niit vanhoja jos se niitä sen jälkee siihe tyrkyttää vaa asennat ne emon mukana tulleet laiteajurit.


      • neuvot tarpeen
        en tiiä toimiiko mutta kirjoitti:

        Voitha sä tot koittaa et vaik vikasietotilas, jos siihen ees pääset, poistat kaikki 'uudistuneet laitteet' ja sitte boottaat etkä hyväksy niit vanhoja jos se niitä sen jälkee siihe tyrkyttää vaa asennat ne emon mukana tulleet laiteajurit.

        Kyllä se niin vain oli jouduin asentamaan xp-n uudelleen. Vaikka sain sen keploteltua käyntiin ja korjattua vinukan. Sillä kaikki ohjelmat eivät toimineet täysin oikein virus, service pack ym. Uudelleen asennus korjasi kaiken. Kiitos vihjeiden antajille ja hyvää syksyä!!!!!


      • miten?
        neuvot tarpeen kirjoitti:

        Kyllä se niin vain oli jouduin asentamaan xp-n uudelleen. Vaikka sain sen keploteltua käyntiin ja korjattua vinukan. Sillä kaikki ohjelmat eivät toimineet täysin oikein virus, service pack ym. Uudelleen asennus korjasi kaiken. Kiitos vihjeiden antajille ja hyvää syksyä!!!!!

        Millä sait sen toimimaan (edes osin) ilman uudellen asennusta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      73
      2142
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1432
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1410
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      365
      896
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe