auttaisiko joku, ja keroisi mikä on rucola? joku mauste? ja jos se on, onko se "normaali" mauste?
rucola?
7
501
Vastaukset
- amatörköksa
ainakin meilläpäin rucola on salaatti.
- auflauf
Rucola on todellakin salaatti. Toiseltanimeltään sinappikaali. Maultaan vomakkaan pähkinäinen.
Muistuttaa ulkomuodoltaan ehkä, vähän räjähtänyttä tammenlehvää ja toisaalta taas vähän, jouluna oveen laitettavaa mistellinoksaa.
Tässä yksi resepti, entiseltä Hauskalta Mieheltä, nykyiseltä auflauf,ilta.
Talonpojan munakas
4 annosta
Täyte:
2 kypsää perunaa
2 tomaattia
1 sipuli
2-3 palaa kuoretonta leipää
1 ruukku rucola-salaattia
Munakas:
8 kananmunaa
1,5 dl kermaa
1 rkl puolikarkeita vehnäjauhoja
suolaa, pippuria
paistamiseen voita tai margariinia
Kuutioi perunat, tomaatit, kuorittu sipuli ja leipäviipaleet. Kuumenna öljy paistinpannussa ja ruskista kuutiot kevyesti. Lisää loppuvaiheessa joukkoon rucola ja siirrä seos lautaselle odottamaan.
Munakas: Mittaa ainekset sekoituskulhoon ja vatkaa rakenne rikki. Kuumenna rasva paistinpannussa ja kaada munakasseos pannuun. Kypsennä 3-4 minuuttia pannun sisältöä sekoittaen. Kun munakas on melkein hyytynyt levitä täyte päälle. Peitä pannu kannella, sammuta lämmönlähde ja anna munakkaan muhia täyteläisen makuiseksi.
Kysymyksesi oli mielenkiintoinen, täällä saksassa kun se ei ole samalla nimellä. Jouduin hieman tekemään työtä, että sain muutakin esiin kuin salaatti.- SB
kiitoksia vastauksestasi! juu, on vahan vaikeaa loytaa sita rucola-salaattia kun asun USAssa. en tieda myydaanko taalla sita, vai kenties eri nimella.
- paulivil
SB kirjoitti:
kiitoksia vastauksestasi! juu, on vahan vaikeaa loytaa sita rucola-salaattia kun asun USAssa. en tieda myydaanko taalla sita, vai kenties eri nimella.
Rucola = Rocket - voidaan kirjoittaa myös ranskalaisittain
- SB
paulivil kirjoitti:
Rucola = Rocket - voidaan kirjoittaa myös ranskalaisittain
- auflauf
Lukemani perusteella, rucolee käytetään maustesalaattina salaateissa. Ei ehkä yksin sovi salaatiksi.
Muistaakseni Amerikassa nämä jättikatkaravunpyrstöt ovat melko suosittua juhlaruokaa. Tässä yksi resepti. Sen rucola salaatin kuvauksestani, voit jättää mistellin pois. Se on vain niin vaikea kuvata, kun se on vähän räjähtäneen näköinen.
Asafoetida asuu Intiassa, SB Jenkeissä, minä Saksassa, amatöriköksa myös ulkomailla ja olikohan paulivili Australiassa, vai?
Eli, vain me ulkomailla asuvat Suomalaiset tarvitsemme neuvoja ruoanlaitossa. Vai onkohan niin, että Suomessa on niin helppo mennä kauppaan ostamaan Saarioisen lihamakaronilaatikkoa.
FRITEERATUT
JÄTTIKATKARAVUNPYRSTÖT
4-5 kpl jättikatkaravun
pyrstöä annokseen
frityyritaikina:
40 g maissijauhoja
40 g vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
2 rkl öljyä
1,7 dl kivennäisvettä
suolaa, valkopippuria
lisäke:
n. 100 g erilaisia salaatteja,
esim jäävuorisalaatti, tammenlehvä,
rucola
1 tl soijakastiketta
1 rkl riisiviinietikkaa
2 rkl oliiviöljyä
1-2 tl sesamöljyä
suolaa, mustapippuria
dippikastike:
ranskankermaa, aavistuksen verran valkosipulilla maustettuna
1. Valmista frityyritaikina sekoittamalla
kuivat aineet ensin keskenään.
2. Lisää öljy ja vesi. Mausta suolalla
ja pippurilla.
3. Puhdista ja kuivaa ravunpyrstöt. Pujota
annosmäärä puutikkuun tai vartaaseen.
4. Kasta ravunpyrstöt frityyritaikinaan ja
kypsennä 180 C upporasvassa, kunnes ne ovat
pinnaltaan kullanruskeita ja rapeita.
5. Sekoita salaattikastikkeen aineet keskenään
ja pyöräytä siinä salaatinlehdet. Annostele
salaattia lautasille.
6. Nosta rapuvartaat öljystä ensin hetkeksi
talouspaperin päälle, jotta liika öljy valuu pois.
7. Pane pieneen kuppiin ranskankermaa
dippikastikkeeksi ja nosta rapuvarras salaatille.
Vinkkipieni: Liittyen kohtaan 7. Käytän itse paljon pieniä savikuppeja lisukkeille. Kuten esim. hillosipuleille, kurkuille, herneille, minimaissintähkille ym. Minulla on myös teline neljää kuppia varten. Säästää tilaa. Tekee pöydän houkuttelevamman näköiseksi.- Finland Finland...
Nyt kannatan muuttoa ulkomaille.Oppikaamme
syömään terveellisesti ja unohdamme Saarioisten
"herkulliset"ja monipuoliset valmisruoat.
Käsitykseni on ollut aivan toinen,sillä oletin
sen kuuluvan vain opiskelijoiden ja sinkkujen
ruokapöytään.
Olen saanut tosi hyviä reseptejä tällä palstalla,
joten jatkakaa...pysytään asiassa,jokainen on
omalla tavallaan hyvä kokki,myös Suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349