Hyvän savipadan käyttöohje kadonnut. Kyseessä 1,5 kg possun maustettu fileepaisti, joka pitäisi valmistaa Römertopfissa. Kuinka kauan pidän paistia uunissa. Tarkoitus on laittaa myös porkkanaa ja sipulia mukaan makoisaan pataan. Kiitos neuvosta!
Römertopf
5
10293
Vastaukset
- Schlimmer Schlemmer
Tässä possunpaisti:
http://www.roemertopf.de/rezepte_datenbank2.php?id=47
Alle kilon klöntti. Puhuu 2 tunnista, mutta ei kerro lämpötilaa.
Suunnilleen samankokoiselle possunfileelle aika 65 minsaa noiden nettisivujen mukaan.
Itselläni ei ole Römertopfia, vaan täysin vastaava Schlemmertopf. http://fantes.com/schlemmertopf.htm mainitsee lämpötilaksi useissa liharesepteissä 425 astetta Fahrenheitia = meikäasteina 218,333 °C, luulisin.- Schl. Schl.
Savipataa liotetaan vedessä 10-15 minuuttia ennen käyttöönottoa. Pata kylmään uuniin ja virrat päälle vasta sitten.
- Dank
"Die idealen Temperaturen sind bei Ober- und Unterhitze 220° C und bei Umluft 180° C."
- jopjop
hyviä ohjeita olet saanut, muista kuitenkin hauduttaa pitkään, Laita paistisi alle ne sipulit ja porkkanat, saavat hyvää makua paistista valuvasta nesteestä. Itse olen laittanut mukaan myös heti isoja perunan lohkoja joten ateria valmiina yhdellä kerralla. Minä laitan tunniksi lämmön 250 asteeseen jonka jälkeen vähintään 4 tuntia 125 astetta, liha menee silloin ylikypsäksi, eli on tosi mureaa (tosin hieman vaikea leikata) mutta herkkua on.
- vaan
paranee! Kiitos paljon hyvistä vinkeistä! Hyvää viikonloppua kaikille auttaneille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442490Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2001181Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 66868
- 91867
- 53851
- 46839
- 56803