TESTI: Ateisteilla ja uskoville jne

Pieni galluppi:

Allaolevassa kuviossa valitkaa oikealla olevista se joka parhaiten sopii vasemman ympyrän keskellä olevaan kuvioon.

http://www.student.oulu.fi/~ktikkane/SKTEST1.jpg

a)Ilmoittakaa kirjaimella. Ja jos tuntuu että parhaiten sopisi kahden kuvion puolivälistä niin voi merkitä X-Y missä X ja Y ovat kirjaimia

_Ylimääräiset kysymykset: ei pakollisia_

b) Uskon aste: Ateisti, Agnostikko, uskoo, uskovainen, elävässä uudestisyntynyt..

c) Harrastatteko taiteita tai muuta luovaa alaa.
(Siis vakavammin, tottahan moni kuuntelee musaa jne).

Paljastan myöhemmin mitä merkkaa.. .. mulla on pari hypoteesia..

17

1218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • animagus

      a) Tekisi mieli vastata B-C, mutta vastaan silti... C.

      b) Ateisti/agnostikko.

      c) Kyllä ja ei. Nykyään tyydyn lähinnä käymään taidenäyttelyissä, aiemmin tuli itsekin maalailtua.

      Mielenkiintoista kuulla, mikä teoriasi on!

    • squirrel

      Sanoisin 1.
      Kun tausta on tumma,tulee illuusio. Kun hämätään maksimaalisesti(kuten NE aina tekee),niin päästään 1. Sitäpaitsi ne alemmat on liian haaleita.

      Arvomaailma,hmmm.
      taantunut tiukan ateistisesta jonkinlaiseksi tietoteoreetikoksi,mielestäni metafysiikkaan ei voida antaa vastauksia,ja ylimääräisten oletusten tekeminen on tyhmää. Sanotaan, skeptisen agnostinen. Pitkä matka on kuitenkin tultu.

      Taiteita:
      Piirtelyä:mustavalko
      http://www.geocities.com/s_haman2000/
      Haikurunoja,sarjakuvaa, keräilyä,kirjoittelua.
      http://www.geocities.com/imordnilap2000/

      Ei mitään "hienoa",mutta minkäs siitä mielenvikaisuudelleen voi!

      • squirrel

        Lankaan menin,vastaus olisi D,eikä A,kun aakkostus meni miten meni... Tarkkaavaisuutta....nää,mitä sillä muka tekee?


    • Agnos

      Itse agnostikkona olen uskonnon suhteen sivustakatsoja. Eli ei kait testissäsi tehdä kaikista jonkun asteen uskovia. Jos sinulta kysyttäis vakaumustasi johonkin huuhaahan et voisi tuolla logiikalla asettua ko asian ulkopuolelle vaan sinustakin tehtäisiin vaikkapa kädestä ennustamisen suhteen siihen jossakin määrin "uskova". Ei kait näin?

    • Vastaa

      a) D
      b) Ateisti suurimman osan ajasta. Välillä uskon.
      c) En vakavasti mutta vähän

    • Amatöörifilosofi

      Olisin vastannut C, mutta itse asiassa oikea vastaus taitaa olla D. (Kirjaa C minulta, lunttasin.)

      Ankara ateisti.

      Luovalla alalla (enkä tarkoita talonmies.)

    • noownlife

      a) D vaikuttaisi parhaalta

      b) Ateisti

      c) Emme harrasta taiteita tai mitään luovaa


      Hämäävästi muuten olikin käänteinen aakkosjärjestys.... Olis rahapalkinto mennyt sivu suun, kun meinasin vastata A:n!

    • luuhamara

      a)pienen miettimisen jälkeen B

      b)agnostikko

      c)en vakavasti

    • onyx

      miusta nuo sopis kaikki tuohon? ehkä olen väärässä, mutta vastaan silti, että kaikki sopivat yhtä hyvin.

      ateisti olen.

      talvisin luon lunta. joskus piirrän enemmän kuin toisinaan taas en.

    • jaska

      Elikkä omat oikeat vastaukseni:
      a) D
      b) Taidan olla hieman siinä ateistin ja agnostikon rajamailla, mutta vastaan että ateisti.
      c) En harrasta.

      Tutkimuksen tulosta odotellessa.

      • Asylum2

        A) Luulisin, että B
        B) Ateisti
        C) Musisoin, kirjoitan, kyllä


    • Ana-mzk

      Kyllä se C pitää valita.

      Ihan uskis.

      Muusikko/musiikin opiskelija

    • ---------------------------------
      ----- *ANALYYSIA* ----------
      ---------------------------------
      29 vastausta, joista 4 hylkään ( merkittyjä) selvyyden vuoksi.
      Analyysiin tulee 25 vastausta.

      *I) Uskon asteen mukaan ryhmiteltynä*

      Arvioin teidän uskonne asteikolla 0 ateismista --- 4 täysuskovaiseen. Jakaumaksi tuli tällainen:

      0 CDCCDDDADC
      1 CDDBDB½
      2 C
      3 AC
      4 B½CC½CB

      Uskovista yksikään ei vastannut D, ateisteista ja agnostikoista puolet vastasi D !
      D olisi konenäön oikea vastaus, mutta Science:n mukaan normaali-ihmisen silmällä, jota illuusiot hämää, olisi pitänyt vastata B (toiseksi alin eli himmein pallukka).
      Sen sijaan skitsofreenikoista jopa 90% vastaa D (ylin pallukka).
      Sci Am oli jopa otsikoinut tämän tutkija Dakin'in uusimman löydön, että
      "Illuusiot eivät hämää skitsofreenikoita".

      *Hypoteesini 1* : Lähipiirissä kolme skitsofreenikkoa oli uskovia, joten
      oletin, että uskovaisissa on näitä paranoidisia harhojen näkijöitä enempi,
      mutta te olette tuhonneet tämän hypoteesini tai sitten sairaat ei tänne kirjoittele.
      No ehkä ateistit voi lohduttautua ettei illuusiot heitä hämää:
      "Illuusiot eivät hämää ateisteja".

      *II) Taiteellisuusasteen mukaan ryhmiteltynä*

      Arvioin teidät asteikolla: 0 ei mitään tait. - 4 ammattitason taiteellisuus/luova ala.
      (Arviointia vaikeuttaa tosin se, että
      olisi pitänyt selkeämmin ilmaista taiteellisuuden tarkoittavan ulosantia,
      omakoht. luovuutta, ei pelkkää kuuntelua tms. Ja toisaalta kaikki
      tänne kirjoittavat ovat jotenkin ulosantavasti luovia (myös humppaaS:säkin),
      ei siis kadun taviksia ja toisaalta koko lajimme Homo Sapiens on siunattu taiteellisuudella).
      Jakaumaksi tuli tällainen:

      0 DDD
      1 DDDDC
      2 ACC
      3 CDC½CB½DB
      4 CCCCD

      *Hypoteesini 2* : Assosiaatioita, luovia näkökulmia, outoja yhteyksiä
      (keksintöpatentteja..) löytävät taiteilijasielut olisivat useammin vastanneet D.
      Tässäkin kävi täysin päinvastoin. Taiteilijasieluista (2-4) harva vastasi D !
      Ei-niin-taiteilijasieluista (0-1) lähes kaikki vastasi D !

      Olette tuhonneet hypoteesini..
      ..mutta toisaalta nytkö olemme löytäneet vale-uskovat ja vale-taiteilijat erottavan näkötestin ? (D:n valinneella on epätodennäköistä olla uskova ja harvemmin myöskään taiteilija ?).

      terv. moseley/MrKAT

      PS.---data-------------------------------------------
      SKTESTI.jpg:n TESTITULOKSIA
      ---A-D, usko 0-4, taide 0-4---
      suomi24.fi uskonto-foorumi
      A- 3 2
      C 3 4 m
      C 0 3 m
      C 1 4
      B-C 4 3
      D 0 0
      suomi24.fi ateismi-foorumi
      C 0 2
      D 1 3
      D 1 1
      C 0 4
      D 0 0
      B 1 1
      A-D 0 1
      D 0 0
      C 4 4
      jippii.fi usko ja elämä
      C-D 4 3
      C 4 3
      A-D 3 0
      D 0 1
      D 1 1
      A-D 0 1
      A(b)0 0(1)
      A-D 0 0
      B-C 1 3 (minä)
      D 1 3
      B 4 3
      C 2 1
      D 0 4

      C 0 2 (veljeni, keksijä)
      ---4.11.2005 klo 13:25-----

      • Mr.K.A.T.

        >Jakaumaksi uskon mukaan jaoteltuna tuli tällainen
        >0 CDCCDDDADC
        >1 CDDBDB½
        >2 C
        >3 AC
        >4 B½CC½CB


        mutta 1 riviltä oli jäänyt D poies ja jakaumaksi tuleekin:

        0 CDCCDDDADC
        1 CDDBDB½D
        2 C
        3 AC
        4 B½CC½CB


        Eli ateisti-agnostikoista yli puolet 9/17 vastasi D.
        (Tosin "päättämättömiä" analyysistä ulosjääneitä oli
        lisäksi 3).


        Ja taiteellisuuden mukainen korjattu jakauma on:
        0 DDDA
        1 DBDDC
        2 ACC
        3 CB½DC½CB½DB
        4 CCCCD


        Vähemmän taiteellisten joukossa D:n osuus oli 6/9 kun enempi
        taiteellisten/luovien joukossa D:n osuus oli vain 3/16 kun sensijaan C
        tai C-D:tä oli 9/16.


      • animagus

        ...testituloksia. Kiitos analyysistä!


      • Mr.K.A.T.

        Jakauma kasvavasti uskon (b sarake) mukaan jaoteltuna


        b taiteellisuus keskiarvo
        ----------------------------------------
        0 30240101004...... 15/11=1.36 --- -
        1 431133............. 15/6 =2.50 --- --- --
        2 1.................... 1/1 =1 ---
        3 240................. 6/3 =2 -------
        4 34333.............. 16/5 =3.20 --- --- --- -
        -----------------------------------------

        Taiteellisuuden keskiarvot pylväsdiagrammina:

        0 1.36 --- -
        1 2.50 --- --- --
        2 1.00 --- (vain yksi arvo)
        3 2.00 -------
        4 3.20 --- --- --- - taiteellisin pylväs
        --------------------------------------

        Uskovaisimmat ovat täällä luovalla alalla, taiteellisimpia.. ja vähiten taiteellisimpia (0)
        löytyy paljon uskomattomien(0) ryhmästä.


      • ???
        Mr.K.A.T. kirjoitti:

        Jakauma kasvavasti uskon (b sarake) mukaan jaoteltuna


        b taiteellisuus keskiarvo
        ----------------------------------------
        0 30240101004...... 15/11=1.36 --- -
        1 431133............. 15/6 =2.50 --- --- --
        2 1.................... 1/1 =1 ---
        3 240................. 6/3 =2 -------
        4 34333.............. 16/5 =3.20 --- --- --- -
        -----------------------------------------

        Taiteellisuuden keskiarvot pylväsdiagrammina:

        0 1.36 --- -
        1 2.50 --- --- --
        2 1.00 --- (vain yksi arvo)
        3 2.00 -------
        4 3.20 --- --- --- - taiteellisin pylväs
        --------------------------------------

        Uskovaisimmat ovat täällä luovalla alalla, taiteellisimpia.. ja vähiten taiteellisimpia (0)
        löytyy paljon uskomattomien(0) ryhmästä.

        photoshopin uusin versio kertoo että kuvan b harmaan sävy on sama kun tuossa harmaassa pallossa kuvan keskellä. Kone näön mukaan d?

        Kusetusta vai mitä???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe