Onko kellään kokemuksia lenkkareiden tilaamisesta ulkomailta? Tutkailin hintoja ja näyttäisin säästävän n. 40 e, jos ulkomailta kengät tilaisin. Mutta löytyykö sellaista paikkaa mistä voisi tilata ilman luottokorttia?
Lenkkikenkien tilaus ulkomailta
11
8166
Vastaukset
- maratoonari
Ei kannata ostaa lenkkareita ulkomailta eikä postimyynnistä, vaikka säästäisitkin huimat 40 euroa. Et pysty titämään ovatko ne hyvät jalkaan ja jos aiot kengillä juosta niin kannattaa olla hyvät, siinä asiassa ei kannata tinkiä hinnasta.
- misu
tiedät sinulle sopivan kenkämallin, niin mikäs siinä. itsekin olen jossain vaiheessa harkinnut kenkien tilaamista. jos kerralla tilaa vielä useamman parin, säästää enemmän:) samoja merkkejähän nuo ovat yleensä kuin mitä täällä kotisuomessa kauppojen hyllyillä näkyy. ei kun kauppaan sovittamaan ja sitten nettiostoksille:)
valitettavasti taitavat joka kauppaan vaatia sen luottokortin numeron. onko kellään tuttavallasi korttia? itse olen joskus "lainannut" ystäväni korttia ja maksanut ostokset hänelle sitten käteisenä.- Sentti71
Tiedän siis tarkkaan mitkä kengät haluan ja kokokin on selvä. Tänään sitten tein pankkini kanssa diilin luottokortista ja saan sen viikon-parin sisällä. Se oli ratkaisuni, sillä netistä näyttää löytyvän niin paljon halvemmalla ties mitä ja ilman korttia ei taida ulkomailta mitään saada.
Vaan osaisiko kukaan suositella jotain tiettyä paikkaa mistä kannattaisi lenkkarit tilata? Siis luotettavaa ja halpaa paikkaa haetaan. - Juoksija
Sentti71 kirjoitti:
Tiedän siis tarkkaan mitkä kengät haluan ja kokokin on selvä. Tänään sitten tein pankkini kanssa diilin luottokortista ja saan sen viikon-parin sisällä. Se oli ratkaisuni, sillä netistä näyttää löytyvän niin paljon halvemmalla ties mitä ja ilman korttia ei taida ulkomailta mitään saada.
Vaan osaisiko kukaan suositella jotain tiettyä paikkaa mistä kannattaisi lenkkarit tilata? Siis luotettavaa ja halpaa paikkaa haetaan.40 euroa.. en kyl alkaisi sellaisen rahan vuoksi tilailemaan ulkomailta. Sattuu esim saumavikaiset niin vaihdappa ne sit. Saat kaupanpäälle palvelun ku täältä ostat.
Toisekseen.. globalisaatio ja tavaran ulkomailta tilaaminen tukee tosi huolestuttavaa ilmiötä. Siinä missä teollisuus pakenee halvempiin maihin, alkaa täällä liikkeetkin menemään konkurssiin ostajien siirtyessä nettitilaajiksi.
On helppo sanoa että tottakait halvimmalla ostan mutta siinävaiheessa kun oma työpaikkasi alkaa pistämään työmiehiä kortistoon k.o ilmiön vuoksi, tiedät viimeistään mitä tarkoitan. - misu
Juoksija kirjoitti:
40 euroa.. en kyl alkaisi sellaisen rahan vuoksi tilailemaan ulkomailta. Sattuu esim saumavikaiset niin vaihdappa ne sit. Saat kaupanpäälle palvelun ku täältä ostat.
Toisekseen.. globalisaatio ja tavaran ulkomailta tilaaminen tukee tosi huolestuttavaa ilmiötä. Siinä missä teollisuus pakenee halvempiin maihin, alkaa täällä liikkeetkin menemään konkurssiin ostajien siirtyessä nettitilaajiksi.
On helppo sanoa että tottakait halvimmalla ostan mutta siinävaiheessa kun oma työpaikkasi alkaa pistämään työmiehiä kortistoon k.o ilmiön vuoksi, tiedät viimeistään mitä tarkoitan.mutta kun rahaa on rajallisesti käytössä, se pistää miettimään halvempia vaihtoehtoja vähän joka asiassa. nimim. lidlin kanta-asiakas;)
- Tullimies
Jos tilaat amerikoista, niin joudut käytännössä aina maksamaan tullia, jolloin kengille tulee loppujen lopuksi hintaa ihan samalla tavalla kuin Suomesta ostaessa, jopa enemmänkin. EU:n sisällä asia on toinen, mutta epäilempä että et saa mistään Suomen hintoja edullisemmin. Jenkeissä on kyllä esim. Amazon.comissa Asicsin uudet Trainerit ysiysi ja vanhoja vuosimalleja kolmella, neljällä kympillä. Itse tilaisin kuitenkin vain erikoisempiin tarpeisiin, esim. piikkareissa ja kilpakengissä löytyy ihan erilaiset ja monipuolisemmat valikoimat kuin Suomen liikkeistä.
- Sentti71
Enpäs ollut näemmä ajatellut asiaa loppuun asti. Kuinkahan suuri se tullimaksu sitten mahtaa olla? Jos esim. tuolta: http://www.altrec.com/shop/detail/20189/NKE/
nuo Niket tilaisin (89$), sekö ei olisikaan lopullinen hinta vaikka siinä "Free shipping" lukee? Ja onko tuolla Free shipping-asialla edes mitään tekemistä tullin kanssa ja koskeeko tuo edes Suomea? - Tullimies
Sentti71 kirjoitti:
Enpäs ollut näemmä ajatellut asiaa loppuun asti. Kuinkahan suuri se tullimaksu sitten mahtaa olla? Jos esim. tuolta: http://www.altrec.com/shop/detail/20189/NKE/
nuo Niket tilaisin (89$), sekö ei olisikaan lopullinen hinta vaikka siinä "Free shipping" lukee? Ja onko tuolla Free shipping-asialla edes mitään tekemistä tullin kanssa ja koskeeko tuo edes Suomea?Paketti menee yleensä tulliin suoraan ja sieltä pyytävät noutamaan sen. Tulli menee EU:n määrittämien tariffien mukaan, ei sinällään ole vielä hirveän suuri, mutta kun päälle tulee vielä arvonlisäverot 22%, jotka lasketaan kokonaishinnasta, jossa on ostohinta, rahti tulli, niin kenkien tilaaminen ei juuri kannata.
Free shipping toimii todennäköisesti vain USA:ssa.
Tullin kotisivuilta löydät lisää tietoa:
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/03_Tavaran_tilaaminen_ulkomailta/03_Tuonti_EUn_tullialueen_ulkopuolelta/index.jsp
Tullissa vastaavat mielellään myös kysymyksiin ihan puhelimitsekin, jos haluat varmistaa asian. - misu
Tullimies kirjoitti:
Paketti menee yleensä tulliin suoraan ja sieltä pyytävät noutamaan sen. Tulli menee EU:n määrittämien tariffien mukaan, ei sinällään ole vielä hirveän suuri, mutta kun päälle tulee vielä arvonlisäverot 22%, jotka lasketaan kokonaishinnasta, jossa on ostohinta, rahti tulli, niin kenkien tilaaminen ei juuri kannata.
Free shipping toimii todennäköisesti vain USA:ssa.
Tullin kotisivuilta löydät lisää tietoa:
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/03_Tavaran_tilaaminen_ulkomailta/03_Tuonti_EUn_tullialueen_ulkopuolelta/index.jsp
Tullissa vastaavat mielellään myös kysymyksiin ihan puhelimitsekin, jos haluat varmistaa asian.itse olen tilannut ulkomailta mm. akvaariotarvikkeita isojakin eriä, eikä koskaan ole mitään tullimaksuja mennyt. onko kenkien kanssa sitten jotenkin eri asia? vai riippuuko se siitä mistä maasta tilaa?
- Tullimies
misu kirjoitti:
itse olen tilannut ulkomailta mm. akvaariotarvikkeita isojakin eriä, eikä koskaan ole mitään tullimaksuja mennyt. onko kenkien kanssa sitten jotenkin eri asia? vai riippuuko se siitä mistä maasta tilaa?
Kuten mainitsin, niin EU:n sisältä tilatessa ei tulleja mene, ne on kerätty jo EU:n rajalla. Esim. USA:sta tullit menee, jos tavara on listattu EU:n tariffilistalla ja jos tullimaksu ylittää jonkin rajan. Käytännössä entisaikaan tuo tullattavan tavaran hinnan raja oli jossain sadan markan kieppeillä.
Tullihan pitäisi maksaa, vaikka paketti ei tulliin menisikään, melko usein kuitenkin menee, kun lähettäjänä on jokin kaupallinen taho. Mutta jos tilaat paketin menemään Floridan tädillesi ja pyydät häntä lähettämään toisessa paketissa sinulle, saattaa tullimieskin harhautua. Mutta muistathan että tällöin on kyseessä salakuljetus... - Sentti71
Tullimies kirjoitti:
Kuten mainitsin, niin EU:n sisältä tilatessa ei tulleja mene, ne on kerätty jo EU:n rajalla. Esim. USA:sta tullit menee, jos tavara on listattu EU:n tariffilistalla ja jos tullimaksu ylittää jonkin rajan. Käytännössä entisaikaan tuo tullattavan tavaran hinnan raja oli jossain sadan markan kieppeillä.
Tullihan pitäisi maksaa, vaikka paketti ei tulliin menisikään, melko usein kuitenkin menee, kun lähettäjänä on jokin kaupallinen taho. Mutta jos tilaat paketin menemään Floridan tädillesi ja pyydät häntä lähettämään toisessa paketissa sinulle, saattaa tullimieskin harhautua. Mutta muistathan että tällöin on kyseessä salakuljetus...Saitte säikäytettyä/järkeä puhuttua, joten menin ja ostin kyseiset lenkkarit suoraan liikkeestä. Lähtöhinta oli 140, tarjous 119, mutta sain vielä siitäkin 9 ekeä pois.
Rahastahan tässä vain oli kyse ja jos ulkomailta tilaus ei loppujen lopuksi halvemmaksi tule päivien odotusaika, niin unohdan sellaiset ostot. Ainakin EU:n ulkopuolelta.
Kiitos kaikille vastauksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078