Oon monesti lukenu että täällä kehutaan kuinka lenkkeily (hölkkääminen) auttaa näihin jokanaisen vatsa, jenkkakahvat, reisi, pylly-ongelmaan.. Ja tässä totuttelen uuteen elämään ja ajattelin jos lenkkeily olisi osa tätä "elämä remonttiin"-projektia.
Olen nyt karsinut ruokavaliostani ne pahimmat kaloripommit ja lisänyt vihreetä. Painoa saisi pudota 10kg.
Eksyin taas asiasta.. Mutta piti kysyä lenkkeilystä;
* Kuinka pitkiä lenkkejä?
* Mihin aikaa vuorokaudesta tehokkain?
* Millainen tahti pitää olla?
* Onko jokin tietty tekniikka?
* Kuinka usein?
* Kuinka pian alkaa näkemään tuloksia?
Ja jos jollain on muita ideota tähän liikuntaa, antaa tulla vaan!
Mutta toivottavasti edes joku osaisi vastata!
Lenkkeilystä
1
308
Vastaukset
No laitetaanpa tänne nyt jotain omia havaintojani....
* Kuinka pitkiä lenkkejä?
Sanotaanko että EI alle puolta tuntia, mitä pidempikestoinen, sen parempi
* Mihin aikaa vuorokaudesta tehokkain?
Silloin kun elimistön hiilihydraattivarastot ovat alimmillaan, elikkäs todennäköisesti aamulla. Kun verensokeri on alhaalla, elimistö alkaa käyttää rasvaa energiantuotantoon. Rasva ikävä kyllä muuttuu kovin hitaasti energiaksi, joten uupumus on melkoinen näin itseään kiduttamalla.
* Millainen tahti pitää olla?
Itse olen todennut, että kovalla sykkeellä jaksan juosta tunnin, jossa ajassa palaa noin 1000kcal. Aivan karmeeta kidutusta. Alhaisemmalla sykkeellä jaksaa pidempään ja pääsee suurempaan kokonaisenergiankulutukseen. Eikä tule paikat kipeäksi.
* Onko jokin tietty tekniikka?
* Kuinka usein?
Kyllä lenkin jälkeen kannattaa ainakin yksi lepopäivä pitää, vaikka lihakset eivät olisi tulleet edes kipeäksi. Välillä on tullut lähdettyä lenkille vaikka en ole kunnolla edes kävelemään pystynyt lihaskivun takia...kyllä ne lihakset herää parin km:n jälkeen =)
* Kuinka pian alkaa näkemään tuloksia?
1 rasvakilo on kuulemma n 7500kcal....Tulokset tulevat valitettavan hitaasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss956145Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243597- 1692213
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2362101Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1821828Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.2891599- 691114
Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.81091Voiko olla, onko se tosiaan niin että
Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵571061Metsa Man Extra kanava toimii hyvin
ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.211050