Oon monesti lukenu että täällä kehutaan kuinka lenkkeily (hölkkääminen) auttaa näihin jokanaisen vatsa, jenkkakahvat, reisi, pylly-ongelmaan.. Ja tässä totuttelen uuteen elämään ja ajattelin jos lenkkeily olisi osa tätä "elämä remonttiin"-projektia.
Olen nyt karsinut ruokavaliostani ne pahimmat kaloripommit ja lisänyt vihreetä. Painoa saisi pudota 10kg.
Eksyin taas asiasta.. Mutta piti kysyä lenkkeilystä;
* Kuinka pitkiä lenkkejä?
* Mihin aikaa vuorokaudesta tehokkain?
* Millainen tahti pitää olla?
* Onko jokin tietty tekniikka?
* Kuinka usein?
* Kuinka pian alkaa näkemään tuloksia?
Ja jos jollain on muita ideota tähän liikuntaa, antaa tulla vaan!
Mutta toivottavasti edes joku osaisi vastata!
Lenkkeilystä
1
309
Vastaukset
No laitetaanpa tänne nyt jotain omia havaintojani....
* Kuinka pitkiä lenkkejä?
Sanotaanko että EI alle puolta tuntia, mitä pidempikestoinen, sen parempi
* Mihin aikaa vuorokaudesta tehokkain?
Silloin kun elimistön hiilihydraattivarastot ovat alimmillaan, elikkäs todennäköisesti aamulla. Kun verensokeri on alhaalla, elimistö alkaa käyttää rasvaa energiantuotantoon. Rasva ikävä kyllä muuttuu kovin hitaasti energiaksi, joten uupumus on melkoinen näin itseään kiduttamalla.
* Millainen tahti pitää olla?
Itse olen todennut, että kovalla sykkeellä jaksan juosta tunnin, jossa ajassa palaa noin 1000kcal. Aivan karmeeta kidutusta. Alhaisemmalla sykkeellä jaksaa pidempään ja pääsee suurempaan kokonaisenergiankulutukseen. Eikä tule paikat kipeäksi.
* Onko jokin tietty tekniikka?
* Kuinka usein?
Kyllä lenkin jälkeen kannattaa ainakin yksi lepopäivä pitää, vaikka lihakset eivät olisi tulleet edes kipeäksi. Välillä on tullut lähdettyä lenkille vaikka en ole kunnolla edes kävelemään pystynyt lihaskivun takia...kyllä ne lihakset herää parin km:n jälkeen =)
* Kuinka pian alkaa näkemään tuloksia?
1 rasvakilo on kuulemma n 7500kcal....Tulokset tulevat valitettavan hitaasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh422802Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423532574Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta562265- 352194
- 251733
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251629- 471504
- 1001449
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391395Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa641213