valkovenäläinen??

mix

mix jos kaataa väärässä järjestyksessä viinat lasiin, niin se leikkaa??? mistä johtuu?? kävi näin..

9

32480

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etttttttä

sulllllllllllllla onnnnnnnnnn vähhhhhhhä piennnnnnnnni päääääääääääääääääääää

• mitä siinä on?

Siis mitä laitoit ja missä järjestyksessä?

• Häh?

sotkea hyvään viinaan MAITOA?

• maito

Kenellä tulee mieleen sotkee hyvään maitoon viinaa! =D

• Erkko

Sehän herkkua on. Varsinkin tuplana. Mutta joo. Valkovenäläiseen tulee vodkaa, kahvilikööriä ja maitoa. Kun sekottaa vodkan ja liköörin ensin, alkoholin tilavuusprosentti putoaa 40vol% ~30vol%. Vodkassa on 40vol% ja liköörissä muistaakseni 20vol%. Ja niitähän sekoitetaan 1:1. Maito juoksettuu jos käyttää liian vahvaa alkoholia. Esim pirtua on turha koettaa lantata maidolla.

Voihan tietysti käydä niin että olen väärässä. En kertaakaan ole niitä tehnyt ja juonutkin vain erittäin hyvien pohjien alaisuudessa.

• mää

Alkoholi saatta tietysti denaturoida maidon proteiinit... ja sitten ehkä tulisi joku saostumisreaktio. Mutta en usko, että 40 vol% etanoli vielä maitoa juoksettaa.

• minäpä vain

Ettei olis ollut vanhaa maitoa ;)Juoksettumaan en ole vielä saanut vaikka olen miten päin laittanut ainekset.

Itse olen tehnyt aina näin:

2cl kahvilikööriä
        2cl vodkaa

ja pidentänyt sitten maidolla (niin ja jäillä). Jossain ohjeissa käytetään kermaa, ja drinkki kootaan niin että kermaakin on vain se 2 cl, en tiedä mikä on virallinen tapa.

• apsolutisti
        minäpä vain kirjoitti:

Ettei olis ollut vanhaa maitoa ;)Juoksettumaan en ole vielä saanut vaikka olen miten päin laittanut ainekset.

Itse olen tehnyt aina näin:

2cl kahvilikööriä
        2cl vodkaa

ja pidentänyt sitten maidolla (niin ja jäillä). Jossain ohjeissa käytetään kermaa, ja drinkki kootaan niin että kermaakin on vain se 2 cl, en tiedä mikä on virallinen tapa.

http://fi.wikibooks.org/wiki/Baarikaappi/Valkovenäläinen

Sekoitetaan Long Drink-lasiin:

* 2cl Vodkaa
        * 2cl Kahvilikööriä
        * Maitoa
        * Jäitä

Opiskelijaystävällinen versio ilman kahvilikööriä:

* 4cl Vodkaa
        * 1 RKL sokeria
        * 4cl Mustaa kahvia
        * Maitoa
        * Jäitä

http://drinkki.net/

Ainekset:
        1 osa Absolut Vodka
        1 osa Kahlúa
        Maito

Ohje:
        Sekoitetaan
        Kaada viinat muutaman jääpalan sekaan pitkän lasin pohjalle. Sekoita lusikalla. Lisää maito pitkänä norona lasiin. Sekoita vielä pari pyöräytystä.

• no perkkele

En muuta paljo tiedä mutta omaan nuppiin valkovenäläinen uppoaa kuin nuppi myssyyn vähän kiertäen :) Humalahakuiseen juomiseen oikein sopiva paukku!
      Joo, tyuo on hyvä kusymys, maito on sen verran konstikas juttu että sekoitusjärjestyksellä on väliä. Ilmiö tulee esiin satunnaisesti ja kysymys on nimenomaan siitä että lisätään maito vinetooon eikä päinvastoin...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe