valkovenäläinen??

mix

mix jos kaataa väärässä järjestyksessä viinat lasiin, niin se leikkaa??? mistä johtuu?? kävi näin..

9

32244

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etttttttä

sulllllllllllllla onnnnnnnnnn vähhhhhhhä piennnnnnnnni päääääääääääääääääääää

• mitä siinä on?

Siis mitä laitoit ja missä järjestyksessä?

• Häh?

sotkea hyvään viinaan MAITOA?

• maito

Kenellä tulee mieleen sotkee hyvään maitoon viinaa! =D

• Erkko

Sehän herkkua on. Varsinkin tuplana. Mutta joo. Valkovenäläiseen tulee vodkaa, kahvilikööriä ja maitoa. Kun sekottaa vodkan ja liköörin ensin, alkoholin tilavuusprosentti putoaa 40vol% ~30vol%. Vodkassa on 40vol% ja liköörissä muistaakseni 20vol%. Ja niitähän sekoitetaan 1:1. Maito juoksettuu jos käyttää liian vahvaa alkoholia. Esim pirtua on turha koettaa lantata maidolla.

Voihan tietysti käydä niin että olen väärässä. En kertaakaan ole niitä tehnyt ja juonutkin vain erittäin hyvien pohjien alaisuudessa.

• mää

Alkoholi saatta tietysti denaturoida maidon proteiinit... ja sitten ehkä tulisi joku saostumisreaktio. Mutta en usko, että 40 vol% etanoli vielä maitoa juoksettaa.

• minäpä vain

Ettei olis ollut vanhaa maitoa ;)Juoksettumaan en ole vielä saanut vaikka olen miten päin laittanut ainekset.

Itse olen tehnyt aina näin:

2cl kahvilikööriä
        2cl vodkaa

ja pidentänyt sitten maidolla (niin ja jäillä). Jossain ohjeissa käytetään kermaa, ja drinkki kootaan niin että kermaakin on vain se 2 cl, en tiedä mikä on virallinen tapa.

• apsolutisti
        minäpä vain kirjoitti:

Ettei olis ollut vanhaa maitoa ;)Juoksettumaan en ole vielä saanut vaikka olen miten päin laittanut ainekset.

Itse olen tehnyt aina näin:

2cl kahvilikööriä
        2cl vodkaa

ja pidentänyt sitten maidolla (niin ja jäillä). Jossain ohjeissa käytetään kermaa, ja drinkki kootaan niin että kermaakin on vain se 2 cl, en tiedä mikä on virallinen tapa.

http://fi.wikibooks.org/wiki/Baarikaappi/Valkovenäläinen

Sekoitetaan Long Drink-lasiin:

* 2cl Vodkaa
        * 2cl Kahvilikööriä
        * Maitoa
        * Jäitä

Opiskelijaystävällinen versio ilman kahvilikööriä:

* 4cl Vodkaa
        * 1 RKL sokeria
        * 4cl Mustaa kahvia
        * Maitoa
        * Jäitä

http://drinkki.net/

Ainekset:
        1 osa Absolut Vodka
        1 osa Kahlúa
        Maito

Ohje:
        Sekoitetaan
        Kaada viinat muutaman jääpalan sekaan pitkän lasin pohjalle. Sekoita lusikalla. Lisää maito pitkänä norona lasiin. Sekoita vielä pari pyöräytystä.

• no perkkele

En muuta paljo tiedä mutta omaan nuppiin valkovenäläinen uppoaa kuin nuppi myssyyn vähän kiertäen :) Humalahakuiseen juomiseen oikein sopiva paukku!
      Joo, tyuo on hyvä kusymys, maito on sen verran konstikas juttu että sekoitusjärjestyksellä on väliä. Ilmiö tulee esiin satunnaisesti ja kysymys on nimenomaan siitä että lisätään maito vinetooon eikä päinvastoin...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      64
      16098
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      34
      4157
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2547
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      133
      1845
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1523
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      385
      1468
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      13
      1263
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1243
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      972
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      935
    Aihe