Hyvää juoksumusiikkia?

himojuoksija

Kertokaapa hyviä biisejä, joita vois kuunnella juostessa. Siis ei varsinaista mättöä vaan enemmänkin sellaista sopivan rytmikästä ja jossa jäis kuuntelemaan sanoja. Toisaalta vois olla myös hyviä loppukiribiisejä, joissa sais kunnon vauhdin!

Alkaa olla omat kokoelmat kuunneltu jo kyllästymiseen asti, juoksukin tuntuu heti paremmalta kun musiikkiin saa vaihtelua.
Kiitos!

95

18199

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nixi

Itse en kuuntelu musikkia juostessa. Saan päivisin puhe, musikki, yms. kiintiön täyteen joten olen mielummin hiljaisuudessa. Eivät kuulokeet myös tahdo pysyä. Kuuntelen mieluusti luonnon ääniä. Vaikka se välillä onkin aika hiljaista. Kevällä kuulet kunnon ääniä luonnossa.

Rytmin uskon olevan tärkeä. 90 askelusta/ minuutti. Tottakai se vaikuttaa juoksun fiilikseen jos musikki on nastaa.

DC päälle ja imutamaan!

• Jartsu

Kerran tein mp3 palikkaan coctailin Loirin Vainio-levyistä ja Children Of Bodomista, tuli hyvä intervalliharjoitus :D

• Ite kuuntelen scooteria.Luo sen oikean fiiliksen!Välillä on toki todella mukava juosta ilman mitää musaa ja niitä helvetin johtoja!!!

• Pakeliina

Kannatan scooteria myöskin. Sitä kuunnelessa on yksinkertaisesti pakko juosta ja lujaa!! :)

• Scooter-82
        Pakeliina kirjoitti:

Kannatan scooteria myöskin. Sitä kuunnelessa on yksinkertaisesti pakko juosta ja lujaa!! :)

Täältä myös kannatus Scooterilla!

• Gullenberkki

Minä kuuntelen scootteria ainoastaan kun ajelenvanhalla Vespallani kesäisin - sopii tunnelmaan paremmin..,
        Juostessa hiljaisuus ettei " vain jää rekan alle". Kun ei kuule mitään!

• Insinöörijuoksija

Perusteluja ei ole tarve esittää.

• pitää kysyä...

mitä niistä tahdeista seuraat? Mahtaa olla vauhdikasta menoa, toivottavasti kunto on kova tai lenkki lyhyt! :D

• Laaara

Minulla soi mp3:ssa Darude ja erilainen sekoitus espanjalaista discomusaa. Hyvin toimii ja lenkille on aina kiva lähteä, kun saa rauhassa kuunnella hyviä kappaleita ja pohtia elämän kiemuroita :)

• juha.tapio

Legenda juoksubiisi on kyllä Hectorin Rafaelin enkeli. Sitä voi vaikka hyräillä itsekseen tai lenkkikaverilleen jos ei musiikkilaitteiden mukana raahaaminen lenkillä tunnu oikein luontevalta. "...älä sano että askel painaa jo, olet kevyt kuin sudenkorento...".

Toinen ehdokas vois olla Rammsteinin mättö "Links 2 3 4". Siinä on aika hyvä rytmi.

Hassisen koneen Kone älä hyydy-biisiä on myös joskus tullut tapailtua kesken lenkin. Taitaa olla monelle myös tuttu kotimaisen öljy-yhtiön mainoksesta.

Myös Neljä Ruusua on aika hyvä bändi. Esim. "Matka on syvä" voisi sopia hyvin rauhalliseen lenkkeilyyn.

• vai pekka ruuska?

onko hectorkin levyttänyt rafaelin enkelin? en kysy nyt mitenkään kettuillakseni, musiikin ahkerana kuuntelijana jäi vaan häiritsemään..

• juha.tapio
        vai pekka ruuska? kirjoitti:

onko hectorkin levyttänyt rafaelin enkelin? en kysy nyt mitenkään kettuillakseni, musiikin ahkerana kuuntelijana jäi vaan häiritsemään..

Joo, tottahan tuon Rafaelin enkelin on Pekka Ruuska levyttänyt. Sekotin sen vissiin sitten Hectorin biisiin "Lumi teki enkelin eteiseen".

• Sentti71

Itsellä löytyy suomalaisena radiokuunnelmana Linnunradan käsikirja liftareille, jota MP3:na lenkkipoluilla kuuntelen. Kämpällä kun on niin vaikeaa kaiken muun viihde-elektroniikan keskellä keskittyä pelkästään kuuntelemaan tarinaa, niin lenkillä ei mukana ole kuin audiomaailma ja päässään sitten lopun visualisoi.

• dddddddddd

KILL BILL leffan musa on minusta kivaa kuunnella juoksun aikana

• Mireille B.

Itse kuuntelen animemusiikkia! Suosittelen kyllä todella, jaksaa juosta.

Jos joku yllättäen haluaa kokeilla niin gendou.comista hakusanaksi Noir ja listalta valitse: Salva Nos, Coppelia no hitsugi, Melodie ja Canta Per Me.

Ja sitten olen kuunnellut heviä. Nightwishin Dark chest of wonders toimii aika hyvin. :D Samaten Within Temptationin monet kappaleet, kuten Deciever of fools ja Mother Earth. Lisäksi voi kokeilla Evanescencen Tourniquetia ja Everybody´s Foolia.

Kill Bill-musiikki toki sopii.

Jos haluaa menoon hauskuutta niin South Parkista tuttu Kyle´s mom is a bitch-kappale pistää hykerryttämään kesken raskaimmankin lenkin.

PMMP:n Rusketusraidat on myös tehokas. Kaikessa älyttömyydessään. Heeeeeelvetin hyvin menee!! ;-D

Kaikkein mahtavinta on kyllä tuo anime. Uskaltakaa kokeilla!

• täällä..

Kuuntelen Wagnerin oopperoiden alkusoittoja.

• -mivy

Kannattaa kokeilla vaikkapa

David Guetta ft. Akon - Sexy Bitch
      Itseni tuo biisi saa hyvälle tuulelle ja siinä on sopiva rytmi, jonka tahtiin voi juosta.
      Käytin tätä biisiä Coopperin testissä! ^^

• coffeepot

Itse kuuntelen Madonnan die another dayta :D Toimii todella hyvin.
      Myös Benny Benassi - Cinema (Skrilled Remix)
      Italobrothersien stamp on the ground
      Guru josh projektin Infinity
      ...ja jokainen Step Up 3D leffan soundtrackin raita soi juostessa

• En ole ammattilainen

Europa: Final Countdown
      Globus: take me away
      vanhat itsevaltiaat biisit
      Elokuva musiikit: bondit, kill bill, terminator jne.

Tässä muutamia omasta mielestäni hyväksi havaittuja "juoksumusiikkia". Harmi vaan kun ei tahdo kuulokkeet pysyä päässä.

• Vanha varis

Parata musiikkia on linnun laulu, eikä tarvitse kantaa viihdekeskuksia mukana. Suosittelen ehdottomasti.

• Walk on the wild sid

Mustakin luonnon äänet on parasta ääntä lenkkien taustalla. Jos kuuntelen musiikkia, niin en ainakaan mitään biisejä vaan enemmänkin jotain pitkäkestoista hälyä. Esimerkkinä Lou Reedimn Metal Machine Music.
      http://www.youtube.com/watch?v=9I5OtlKjzJo

• runner-82

Tässä muutama biisi omalta listalta:

Star wash - Strong like a lion
      DJ Pierro - Another world
      Maxx - No more
      Tim Berg - Seek bromance (Avicii's Vocal edit)
      Basshunter - Saturday (Mark Breeze remix)
      Star wipe - Starstrukk (Kris McTwain Remix)
      Scooter - Never ending story
      Scooter - When I was a young boy
      DJ Frank - Discotex
      The Energies - Born again runner (Bimbo Jones Remix)

• uaua

Nightcoren biisit toimii ♥

• Tehokas Ajankäyttö

Kokeile äänikirjoja. Saattaa jaksaa pidemmänkin lenkin, kun tarina vie mennessään.

Lenkillä olen tullut "lukeneeksi" paljon sellaisia kirjoja, etenkin kotimaisilta kirjailijoilta, joita en olisi muuten jaksanut edes aloittaa. Näin olen yllättynyt iloisesti monta kertaa. Kielitaitokin kasvaa, jos kuuntelee eri kielillä luettuja kirjoja.

• _Mira_

Hei!
      Itse olen ratkaissut tuon ongelman, että kuulokkeet ei tahdo pysyä vaihtamalla kuulokkeet. Ostin sellaset tulppamaiset jotka menee vähän korvan sisäpuolelle. Kuulokkeet pysyy huomattavasti paremmin. Muunlaiset eivät sopinut minulle ollenkaan kun on niin pienet korvat =)

• hot hot hot

The killers - Hot fuss!

• lipuvaa hölkkää

Bill Conti- Gonna fly now

• juoksijaneiti 95

Eminem ja Rihanna- Love the way you lie
      iron Maiden- Mother of Mercy
      iron Maiden- run to the hills
      Snoop Dog (joo en osaa kirjottaa anteeksi)-sweat
      Jennifer Lopez-on the floor

Siinä vähän noita (: Itse olen luonut kännykkään erilaisia soittolistoja, nimittäin "juoksumusat" "hölkkämusat" sekä "kävelymusat". Jotenkin juoksulenkillä on mukavampi kuunnella mahtipontista heviä, tai vaikka räppiä kun jotain iskelmää. Hyviä lenkkejä ihmiset ;)

• runningdog

Tuli kahottuu tuota musiikki valikoimaa ja monet kuntelee just tällästä rytmikästä musiikkia mut itellä on iha ehoton kuunnella rockia :D esim. creed, sixx am,nickelback,three days grace,the foo fighters ja sitten se ehoton biisi eli Fort Minor- Remember the name ;)

• dididi

kannatan rocky elokuvien biisejä.

• Suomirokkia..

Itse välillä juoksen ilman musiikkia, mutta silloin tuntuu, että rytmi menee sekaisin eikä jaksa juosta niin paljon. :) Mutta kuuntelen ihan suomirokkia ja poppia, saa hyvän rytmin joistain kappaleista. Yleensä nopeatempoisissa kappaleista huomaan että alan juosta paljon kovempaa.

• Minä olen lähinnä suomi musiikin kannalla lenkillä:
      Herra ylppö ja ihmiset - kleopatra
      Happoradio - hirsipuu
      Chisu - yksinäisen keijun tarina (Outo valinta mutta toimii lenkillä)
      Apulanta - vasten mun kasvoajni
      Vesterinen Yhtyeineen - Isä
      Teräsbetoni - sotureille
      Nightwish (Toimii aina)
      Maj karma - ukkonen/salama
      Blackmore's night - Darkness (hieman erilaista rauhallisempaan menoon)
      Kalmydia - Aku ankka/kaamee työtaisto
      Samuli Putro - Elämä on juhlaa
      Timo Rautiainen ja Trio niskalaukaus - Hyvä ihminen/lintu
      Poju -poika (saunoo)
      Kaija Koo - Kylmät kyyneleet

• kxrt

Apulanta - hiekka

• Teräs Neitsyt

Steely Danin Do It Again on hyvä kipale. Siinä on hypnoottinen rytmi ja teksti tukee juuri juoksemisen kaltaista liikuntaa.

• Kaijagoingstrong!

Kaija Koon tinakenkäinen tyttö!

• hii hoo
    • Isto Hillunen
    • Pokerinaama--
      • Suga Babe

• 17+4
    • Dirk Diggler
    • Housuli

Cranberries - Schizophrenic Playboys

• Sven-Åkes
    • joksija

Camo & Krooked
      Netsky
      www.youtube.com/liquicity

Eli siis Drum & Bass !

• Bökken Gunnar
    • ball
    • grea5nhjy

Opus - Live is Life

• käsipalloilija96

Wasted penguinz ja melkee sen kaikki biisit

siin on jotai! se on hyvä tempone eli toimii parempi kuntoselle ja itellä käyny mont kertaa sellane et oon kokonaa unohtanu et juoksen koska oon uppoutunu pelekkäää rytmii :D käyttäkee sitä :)
      ja toi kans siin mieles hyvä koska itte en pysty kuuntelee biisejä jois on sanotukset koska se rupee ahistaa ku mul sellane häiriö et en pysty keskittyy nii se pilaa koko lenkin...

sit kans on esim.

Bassnectar - Heads Up (the glitch mob remix)

• Jack Saa
    • juokkkkksija

Tällä hetkellä omia suosikkeja mm. (näähän tietty vaihtuu sit kun on tullut tarpeeksi kuunneltua)
      - Melody Club / The Hunter
      - Neon Hitch / F U Betta
      - Fritjof & Pikanen / Shivoy
      - X3M feat. Pandora / Drottningen av Åland
      - Knife Party / Bonfire
      - Pitbull / Back in time
      - Carly Rae Jepsen / Call me maybe

Hmm... en tosin mene takuuseen siitä, että noiden biisien sanoitukset olis kovin antoisia.

• Liisa-Maija;))
    • mr.shephard

Juoksijan ja harrastelijan erottaa siitä, että juoksija ei tarvitse musiikkia treenatakseen, ;)

• Könni

"juoksijoilla" sun muilla urheilijoilla on yleensäkin huono musiikkimaku. Sen takia ei kannatakaan kuunnella musaa lenkillä, eikä tietty muutenkaan.
      Oikeessa olet mr. shephard.

• Gugi
    • 16_16_16

kikkeliheviä tai transea. sellast n. 180bpm niin voi askeltaajuutta säätää tehokkaaksi.

• Esimerkix

Jaa niinku Nightwish?

• Iskelmäfriikki

Hyvä biisivalinta tuo Jari Lappalaisen. Tulee mieleen joku maisematiemaraton tai vastaava. Kesällä lenkkeily maantiellä landella on juuri tuollaista kuin se tässä videossa on. Vauhti tosin vähän rauhallisempaa.
        Kiva biisi. Jostain 70-luvulta otaksun.

• Kouhi
      • ei jittantutaa

Sostakovitsin Leningrad-sinfonia onkin semmonen mättö, että kaikki muut höpönlöpön lenkkimusat kalpenee sen rinnalla. Koettakaapa!!

• Jukra Vit

Tarvii olla aika pateettinen jätkä, jos kuuntelee jotain Leningrad sinfoniaa lenkil. Pateettinen ja paskantärkee.

• PekkaKuuppa

Happoradio - Ihmisen pyörä.

"Puhu mitä puhut mutta juoksemista älä lopeta"

• Edgar Allan Poe
    • Vacuum Vinyt
    • Surfin' Bird
    • Musa ja urheilu rule
    • Korean style

PSY - Gangnam Style

;D

• Munkan.Hipsteri.
    • Lite mera
    • Munkan hipsteri
    • Munkasta päivää
    • Aavikkomaratoonari

Mulla soinu malilaisen aavikkobluesorkesterin Tinariwenin Tassili -niminen älppäri. Juutuubista löytyy matskua, jos kiinnostaa.

• Maza ja Tepi
    • Viisukuppila.
    • Sven-BertilTåube
    • Jahtaamassaaurinkoa

The Wanted - Chasing the Sun

• :D :D

Irwin Goodman - Viuhahdus

• sandstroem
    • Nicce Storm
    • Hölökkääjä
    • Mister Mister

http://www.youtube.com/watch?v=c4av9X9wc5g

Helsinki City Maratoonin soittolistan viimeinen kipale. Stadion häämöttää. Kansa hurraa. Nostan kädet kohti taivasta. Voittajafiilis. Mä oon vaan jälleen niin hyvä. Paras.

• Sean Banan
    • karliina75

Hei, tietääkö kukaan, mikä on sen biisin esittäjä, jossa lauletaan "move that ass for me"? Tosi hyvin kuvailtu, mutta se on hyvä biisi ja toimisi varmaan juoksussakin hyvin. Se soi radiossa joitakin vuosia sitten.

• Five Leaves left
    • hajuton!

Pahahajuiset treenitkamat? Kengät? Fresh K.O. sprayllä sain ainakin omat treeni kengät ja hanskat tuoksumaan hyvälle ja ikuinen paha hienhaju on poissa. Käytän spraytä myös työkenkiini sekä tavallisiin kävelykenkiin. Tuolta tilasin http://www.pkhockeysport.com/

• Lenkkeilijä

Jasmin Michaela - Kertakäyttösydän, mulla ainaski toimii:)

• teemukoo21

Alice Deejay, albumi: Who needs guitars anyway toimii minun 145ppm lenkeillä loistavasti, toimii myös salilla. Kunnon Eurodance musiikkia moneen menoon

• Kaepsaek
    • Aak42

AC/DC
      Judas Priest
      Metallica

• kevät ja lenkkipolku

Eiköhän tätä ketjua lukeissa tullut selvästi, että musamaku vaihtelee :)

Eli jokainen valitkoon ne biisit, mistä tykkää. Itselleni joku iskelmä tyyliin Matti&Teppo (vaikka olenkin Åbosta) olisi kauhistus :)

Kannatan myös tyyliä tehdä erillaisia listoja.
      Eli lista 1) vauhdikkaampaa ja rytmikästä
      lista 2) kävelymusaa
      lista 3) sekoitus edellisistä tyyliin 2 vaihdikasta, yksi hitaampi tai 3 vaihdikasta ja 1 hitaampi jne

Jos joskus musavehkeet on pois matkasta, ei lenkki ole yhtä tehokas, eli ainakin minulla musiikki myös siivittää matkaa ja biisi saa jatkamaan tyyliin: "vielä tää biisi loppuun".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2305
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      29
      2218
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1579
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      13
      1474
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1241
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      100
      1145
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1087
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      90
      941
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      19
      838
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      128
      822
    Aihe