Jeesus tulee ylihuomenna!

Oletko valmis?

Mitä se merkitsisi sinun elämässäsi?
Ja tuleeko Jeesus pilvissä, niin että kaikki sukukunnat Hänet näkevät vai oliko se runollista kielikuvaa?
Onko Hän jo tullut keskuuteemme?

10

328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sini-silmänen

Matteuksen evankeliumi:
      28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Luukkaan evankeliumi:
      11:10 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.

2.Tessalonikalaiskirje:
      2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

Hebrealaiskirje:
      13:9 Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet.

• mökin ukko

1.Piet.3:10. Sillä: "joka tahtoo rakastaa elämää ja nähdä hyviä päiviä, varjelkoon kielensä pahasta ja huulensa vilppiä puhumasta,
      11. kääntyköön pois pahasta ja tehköön hyvää, etsiköön rauhaa ja pyrkiköön siihen.
      12. Sillä Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan."
      13. Ja kuka on, joka voi teitä vahingoittaa, jos teillä on kiivaus hyvään?
      14. Vaan vaikka saisittekin kärsiä vanhurskauden tähden, olette kuitenkin autuaita. "Mutta älkää antako heidän pelkonsa peljättää itseänne, älkääkä hämmästykö",
      15. vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
      16. pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat.

• Raamatusta

1.Tess. 4:13. Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
      14. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
      15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
      16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
      17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

• sini-silmänen

2. Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne.
      --------
      18. Voi niitä, jotka vetävät perässänsä rangaistusta turhuuden köysillä, synnin palkkaa kuin vaunujen valjailla;
      19. niitä, jotka sanovat: "Joutukoon pian hänen tekonsa, että me sen näemme; täyttyköön ja tapahtukoon Israelin Pyhän aivoitus, että me sen tiedämme!"
      20. Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!
      21. Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!
      22. Voi niitä, jotka ovat urhoja viinin juonnissa ja aimomiehiä väkijuoman sekoittamisessa,
      23. jotka lahjuksesta julistavat syyllisen syyttömäksi ja ottavat oikeuden siltä, joka oikeassa on!
      --------
      10. Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä.
      11. Ja sinä päivänä Herra vielä toisen kerran ojentaa kätensä hankkiakseen itselleen kansansa jäännöksen, joka on jäljellä Assurissa, Egyptissä, Patroksessa, Etiopiassa, Eelamissa, Sinearissa, Hamatissa ja merensaarilla.
      12. Hän nostaa viirin pakanakansoille ja kokoaa Israelin karkoitetut miehet; ja Juudan hajoitetut naiset hän kerää maan neljästä äärestä.
      ------
      1. Sillä Herra armahtaa Jaakobia ja valitsee vielä Israelin ja sijoittaa
      heidät heidän omaan maahansa; muukalaiset liittyvät heihin ja yhtyvät Jaakobin heimoon.
      2. Kansat ottavat heidät ja tuovat heidät heidän kotiinsa, ja Israelin heimo saa heidät Herran maassa omiksensa, orjiksi ja orjattariksi, ja he vangitsevat vangitsijansa ja vallitsevat käskijöitänsä.
      3. Ja sinä päivänä, jona Herra päästää sinut rauhaan vaivastasi, tuskastasi ja siitä kovasta työstä, jota sinulla teetettiin,
      4. sinä virität tämän pilkkalaulun Baabelin kuninkaasta ja sanot: "Kuinka on käskijästä tullut loppu, tullut loppu ahdistuksesta!
      5. Herra on murtanut jumalattomain sauvan, valtiaitten vitsan,
      6. joka kiukussa löi kansoja, löi lakkaamatta, joka vihassa vallitsi kansakuntia, vainosi säälimättä.
      7. Kaikki maa on saanut levon ja rauhan, he puhkeavat riemuun.
      8. Kypressitkin sinusta iloa pitävät sekä Libanonin setrit: 'Sinun maata mentyäsi ei nouse kukaan meitä hakkaamaan'.
      9. Tuonela tuolla alhaalla liikkuu sinun tähtesi, ottaaksensa sinut vastaan, kun tulet. Se herättää haamut sinun tähtesi, kaikki maan johtomiehet, nostattaa valtaistuimiltansa kaikki kansojen kuninkaat.
      10. Kaikki he lausuvat ja sanovat sinulle: 'Myös sinä olet riutunut niinkuin mekin, olet tullut meidän kaltaiseksemme'.
      11. Alas tuonelaan on vaipunut sinun komeutesi, sinun harppujesi helinä; sinun allasi ovat vuoteena madot, toukat ovat peittonasi.
      12. Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
      13. Sinä sanoit sydämessäsi: 'Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan.
      14. Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.'
      15. Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan, pohjimmaiseen hautaan.
      16. Jotka sinut näkevät, ne katsovat pitkään, tarkastavat sinua: 'Onko tämä se mies, joka järisytti maan, järkytti valtakunnat,
      17. joka teki maanpiirin erämaaksi ja hävitti sen kaupungit, joka ei päästänyt vankejansa kotiin?'
      18. Kansojen kuninkaat kaikki lepäävät kunniassa, kukin kammiossansa.
      19. Mutta sinä olet kaukana haudastasi, poisviskattuna niinkuin hylkyvesa, olet peittynyt surmattujen, miekalla lävistettyjen, kiviseen kuoppaan suistuneitten alle, olet kuin tallattu raato.
      20. Et sinä saa yhtyä heidän kanssaan haudassa, sillä sinä olet maasi hävittänyt, kansasi tappanut. Ei ikinä enää mainita pahantekijäin sukua.
      21. Laittakaa hänen lapsillensa verilöyly heidän isiensä pahain tekojen tähden, etteivät he nousisi ottamaan omaksensa maata ja täyttäisi maanpiiriä kaupungeilla."
      22. Minä nousen heitä vastaan, sanoo Herra Sebaot, ja hävitän Baabelilta nimen ja jäännöksen, suvun ja jälkeläiset, sanoo Herra.
      23. Minä teen sen tuonenkurkien perinnöksi ja vesirämeeksi, minä lakaisen sen pois hävityksen luudalla, sanoo Herra Sebaot.
      24. Herra Sebaot on vannonut sanoen: Totisesti, mitä minä olen ajatellut, se tapahtuu, mitä minä olen päättänyt, se toteutuu:
      25. minä muserran Assurin maassani ja tallaan hänet vuorillani, niin että hänen ikeensä heltiää heidän päältään ja hänen kuormansa heltiää heidän hartioiltansa.
      26. Tämä on päätös, päätetty kaikesta maasta, tämä on käsi, ojennettu kaikkien kansojen yli.
      27. Sillä Herra Sebaot on päättänyt, - kuka sen tyhjäksi tekee? Hänen kätensä on ojennettu, - kuka sen torjuu?

• JEESUKSEN TULO NÄKYVÄLLÄ VAI NÄKYMÄTTÖMÄLLÄ TAVALLA?

Raamattu opettaa että Jeesus tulee niin kuin varas, ja yllättää ne jotka luottavat lihan aikaansaannoksiin ja harjoittavat nautinnonhaluisena syntiä maailman riettaissa viettelyksissä, sekä torjuvat Jumalan Hengen puhuttelun. (Ilm 3:3, 16:15, 1 Tess 5:2-3, 2 Piet 3:4,10, Jes 56:12, Matt 24:37-39,43, )

Jumalan Pyhä Henki on luvattu uuden liiton uskoville (Matt 28:20, Hes 36:27, Hebr 8:9-10) Tämä Henki on vaikuttanut jo heti Jeesuksen poismenon jälkeen, noin 2000 vuoden ajan. Henki on kutsunut ihmistä parannukseen, ja ollut uskovien apuna, opettajana ja lohduttajana. Kun Raamattu puhuu Jeesuksen tulosta, ei tästä voi olla kysymys.

Raamattu opettaa, että Kristuksen tulo tapahtuu näkyvällä tavalla, ei pelkästään "ymmärryksen silmin." "Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo." (Matt 24:2, 1 Kor 15:52) Salaman valon nopeus on 300 000 km/sek. Yhden sekunnin aikana se ehtii 7 kertaa maapallon ympäri! "Silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassa ja kirkkaudessaan." (Matt 24:30-31, 25:31, 26:64, Mark 14:62, 1 Tess 4:16, 2 Tess 1:7) "Katso Hän tulee pilvissä! Kaikki ihmiset näkevät Hänet, nekin jotka Hänet lävistivät, ja Hänen tullessaan vaikeroivat kaikki maailman kansat. Näin on käyvä. Aamen." (Ilm 1:7) Kun Jeesus nousi taivaaseen silminnäkijöiden katsellessa, annettiin heille lupaus Jeesuksen paluusta nähtävällä tavalla. " Tämä Jeesus tulee kerran takaisin samalla tavoin kuin näitte Hänen taivaasen menevän." (Apt 1:9-11) Kukaan jumalaton ei voi sitä kestää. (Ilm 6:15-17)

Kreikan kielen "paruusias" merkitsee tuloa, ja tulemusta sekä läsnäoloa. Asiayhteys ratkaisee sanan merkityksen kreikankielessä usein. Raamatusta voimme todeta ettei paruusias sovi tarkoittamaan Jeesuksen paluuta ja tuloa näkymättömällä tavalla. (Mark 13:36) Kreikan "erkhomai" vastaa yksiselitteisesti sanaa "tulla" ja sitä on käytetty monissa muissa Jeesuksen tulemusta tarkoitavissa Raamatunkohdissa. (Matt 24:30,44, 26:64, Luuk 21:27, Joh 14:3, Ilm 1:7, 22:7,12,20, Mark 13:26, ) Paruusia sanaa käytettiin vanhoissa kreikkalaisissa kirjoituksissa tarkoittamaan hallitsijan tuloa vierailulle. Näin Jeesuskin puhui tulemuksestaan.

Usko muuttuu näkemiseksi. "Minä menen valmistamaan teille sijaa, mutta tulen sitten takaisin, ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minäkin olen." (Joh 14:1-3, 1 Joh 3:2)

• Tempaus tulee ensin ja Kristus tulee perustamaan 1000-vuotisen valtakuntansa vasta myöhemmin.

Usein aamulla sanon Jeesukselle "tuletko tänään hakemaan minut?" On oltava valmis lähtemään aina tänään (tempauksessa tai ruumiin kuollessa).

Jotkut ovatkin lähteneet tänään:
      http://www.stefanus.fi/uutiset/7-11-05.html

• monesta ylösnousemuksesta.

Uskova 1
        Elät monien ylösnousemusten harhassa ja opetuksessa.
        Raamattu tuntee 2 ylösnousemusta.
        Vanhurskasten on ensin.
        sitten
        Vääräin.

Salaisia kuvaamaasi tempausta ei ole, jonka jälkeen tulee joku joukko jolla on vielä osuus taivaan riemuihin. Autuaat ne joilla on osa ensimmäiseen ylösnousemukseen. Autuaat ne jotka täällä uskovat, vaikka eivät näe vaan uskovat Jeesukseen, heillä on osa tästä ensimmäisestä ylösnousemuksesta.

Perustele salaiset tempaamiset, ja miksi ei kaikki nouse tässä salaisessa ylösnousemuksessasi, ja perustele, ketkä ovat mielestäsi tässä uudessa heräyksessä, jotka autuaat ovat.

• Aramiz

Lutherissa: Jesuiitta Riberako se sinut pelastaa?
        Kyllä Luther kauhustuisi jos näki kuinka Ribera
        on astunut takaoveta kirkkoon. Nyt on valheen julistus parhaillaan menossa Salaisine tempaamisineen, Jo ole huvittava kaveri.

Nyt kun olet Taivaaseen menossa, niin nyky-elämässäsi täytyy tapahtua oikea parannus. Tee
        siis parannus ja tee niitä ensimmäisiä tekoja.

Minä olen Lukenut tuon Riberan eksytyksen, jo kauvan aikaa sitten, joten pidän vielä Lutherin
        selitystä varmempana. Minä kannatan oikeaa
        uskon puhdistus enkä sen tuhoamista. Joo Hautaan on jo mennyt monia jopa tänäänkin. odottamaan
        Raikuvaa yläsnousemis julistusta.

• monesta ylösnousemuksesta. kirjoitti:

Uskova 1
        Elät monien ylösnousemusten harhassa ja opetuksessa.
        Raamattu tuntee 2 ylösnousemusta.
        Vanhurskasten on ensin.
        sitten
        Vääräin.

Salaisia kuvaamaasi tempausta ei ole, jonka jälkeen tulee joku joukko jolla on vielä osuus taivaan riemuihin. Autuaat ne joilla on osa ensimmäiseen ylösnousemukseen. Autuaat ne jotka täällä uskovat, vaikka eivät näe vaan uskovat Jeesukseen, heillä on osa tästä ensimmäisestä ylösnousemuksesta.

Perustele salaiset tempaamiset, ja miksi ei kaikki nouse tässä salaisessa ylösnousemuksessasi, ja perustele, ketkä ovat mielestäsi tässä uudessa heräyksessä, jotka autuaat ovat.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000009950150

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000009821199

• Aramiz

Näkemään ihmisen pojan paluun. Koska Raamattu keroo,tämän tapahtuman olevan julkisin mitä koskaan on tapahtunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1418
    2. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      225
      1377
    3. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      166
      1128
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      31
      1001
    5. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      50
      886
    6. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      183
      821
    7. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      8
      815
    8. Joo joo kumpikin on rakastuneita

Mitäs nyt tehdään vai ollaanko vaan niin kuin ei oltaiskaan
      Ikävä
      64
      806
    9. Kristinuskon arvot käyttöön

Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric
      Luterilaisuus
      248
      766
    10. Millainen nainen kaipaa minua ?

Millainen nainen kaipaa minua ? Kerro nainen sinä se.
      Ikävä
      45
      750
    Aihe