Kristikunta on suuri Babylon, riivaajien ja valhehenkien tyyssija. Todellisen Jumalan lapsen on vaikea, miltei mahdoton olla heidän joukossaan. Siksi Jumala kehoittaa lähtemään sieltä ulos omaa kansaansa, etteivät hekin tulisi Babylonin synteihin syyllisiksi. Silti vain harvat uskaltavat ottaa uskon askelen ja seurata kaikessa Jeesusta ja ottaa ristinsä ja Jeesuksen antaman ikeen. Jeesuksen kuorma on kuitenkin kevyt ja hän antaa levon sapatissaan jokaiselle joka tahtoo uskoa häneen.
Vastaukset 7
- eräillä
Apostolit kävivät synagoogissa, eivät lähteneet ulos.
- taram2
Olen usein ajatellut samaa kuin "uskonaskeleet".
Eteen tulee kuitenkin kysymys: miten toteuttaa silti raamatun neuvoa:"älkää jättäkö yhteenkokoontumista,niinkuin muutamilla on tapana...".
Miten voin olla tekemättä niin ja samalla olla erottautunut uskonnoista,jopa kirkoista jotka kulkevat enemmän tai vähemmän valheen tietä?
Pitääkö uskovan ympärillä olla rekistöröitynyt kirkko?
Vastaus minulle on ollut Jeesuksen sanoissa:"siellä missä kaksi tahi kolme on yhdessä,siellä minä olen läsnä".
Elikä kaksi ja kolme muodostaa jo ryhmän jossa voin rohkaista toisia ja olla kokoontunut yhdessä ja saada Jeesuksen avun ja Pyhän Hengen.
Ei tarvita paikallaolijoiden joukkoa jossa olisi 20,50,100 tai 1000.
Usein nämä joukot kiivailevat oppikysymyksistä ja oleellinen:"yksimielinen Jumalan ylistys" unohtuu.
Me-henki muodostuu jo akselista 2-3 ihmistä ja Jeesus.Uskoon tuleminen on askel, jolla tullaan jäseneksi Jumalan perheväkeen.
Uskoontultuaan on pääsääntöisesti oltava siinä seurakunnassa/kirkossa, jossa on tullut uskoon.
Jos sitten huomaa, että tuo seurakunta/kirkko on perustoiltaan harhaoppinen, niin sieltä on lähdettävä, ettei tulisi itse osalliseksi heidän synteihinsä. Samoin jos perusteiltaan oikeaoppinen seurakunta/kirkko muuttaa oppejaan ja käytäntöjään harhoppisiksi, niin sieltäkin on lähdettävä, ettei tulisi heidän synteihinsä osalliseksi.
Seurakunnan ei tarvitse olla rekisteröitynyt yhteisö, mutta johonkin uskovien yhteisöön, vaikka sitten tuohon kahden tai kolmen, on hyvä säännöllisesti kokoontua. Jotkut oman seurakuntansa/kirkkonsa jättäneet uskovat ovat liittyneet toisiin suuriin tai ainakin rekisteröityihin seurakuntiin/kirkkoihin. Mutta Suomessa taitaa olla jo ainakin kymmeniä, jollei satoja pieniä yhteisöjä, joiden jäsenet ovat uskossa ja erottautuneet entisistä isoista seurakunnistaan/kirkoistaan niiden väärän opetuksen takia.
Mikäli Babylonilla tarkoitetaan nykyisen Irakin aluetta, on toki järkevää niin kristittyjen kuin ei kristittyjenkin mahdollisuuksien mukaan sieltä häippästä: alue on siksi levotonta "tupla-Ween" aloitettua "ristiretkensä" tuolle muinaisen Babylonian alueelle.
Mikäli Babylonilla tarkoitetaan Roomaa, jonka peitenimenä sitä UT:ssa käytetään, sieltä ei kyllä ole mitään syytä lähteä pois, mikäli sinne ylipäänsä jotenkin pääsee, siksi ihana paikka tuo "ikuinen kaupunki" on.
Oletettavasti kirjoittaja kuitenkin puhuu "kaanaan kieltä", hengellistäen sanan Babylon. Ovatko sitten pari vuosituhatta takaperin kirjoitetut tekstit sovitettavissa "yksi yhteen" tämän päivän kristikunnan kanssa, onkin jo toinen juttu.- pauttia
Profeetat käyttävät sanontaa kuvatessaan Israelin paluuta takaisin omaan maahansa.
Näin on myös lopun ajan Israel palaava omaan maahansa. - paimenen seuraan
pauttia kirjoitti:
Profeetat käyttävät sanontaa kuvatessaan Israelin paluuta takaisin omaan maahansa.
Näin on myös lopun ajan Israel palaava omaan maahansa.Babylon on uudenliiton seurakunnalle uskontojen sekoitus Ilmestyskirjan mukaan. Kaikki kansat juopuvat paavikunnan vääristä opeista. Kuten muinaisen Israelin kansan tuli lähteä pois kansojen sekoituksesta ja pakanuudesta, samoin tulee nyt viimeisinä aikoina kaikkien, jotka seuraavat Jeesusta lähteä ulos totuudesta luopuneista kirkkokunnista.
- demokratia
Aito kristitty tukeutuu vain Kristukseen, joka
on kristikunnan ikuinen ja lujin tukipilari, mutta kompastuskivi kaikille vääränopetuksen saaneille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.871248Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu27789- 13767
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.37732- 90705
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl17677Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.78669- 46668
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27627- 58618
- 64588
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan85585- 41571
Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47546- 43534
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa54528Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129517Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13502Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31475Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?
Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.27467