Mistä saisi kunnon sinappia?
Tuntuu että ainakaan kaupan valmiit sinapit eivät ole juuri mistään kotoisin: ovat makeita tai maistuvat etikalle!
Kunpa joku tietäisi todella tuhdin sinappireseptin!
Itse olen suunnitellut kokeilevani lisätä sinappiin wasabia, saisikohan silla tuhdinpaa?
t. Hyvästä reseptistä kiitollinen
Mistä kunnon sinappia?
17
1710
Vastaukset
- Andy
Aika monista kaupoista löytyy ranskalaista Dijon-sinappia lasipurkeissa. Se on vahvaa eikä siinä ole sokeria yhtään. Lidlissä taas on saksalaista sinappia, joka ei myöskään ole etikkaista tai makeaa.
- Takametsien Mies
Kiitos vihjeestä! Dijonia minulla on nytkin jääkaapissa, mutta se on vähän [IMHO] liian suolaista. Lidlin tuotteita vältän ihan periaatteesta, mutta pitänee tuo sinappi tesmata...
:o) - Mössääjä
Takametsien Mies kirjoitti:
Kiitos vihjeestä! Dijonia minulla on nytkin jääkaapissa, mutta se on vähän [IMHO] liian suolaista. Lidlin tuotteita vältän ihan periaatteesta, mutta pitänee tuo sinappi tesmata...
:o)Dijon on käsittääkseni yleisnimi Dijonin kaupungin liepeillä kehitellylle sinappityypille. Valmistajia/merkkejä/laatuja on useita.
Olen ajanut Dijonin läpi, mutta siitä on turkasen paljon aikaa – 29½ ajastaikaa. Sinappia ei tullut ostettua.
Ruuanlaittosinappinani olen käyttänyt Maillen Moutarde Fine de Dijon -sinappia.
http://www.maille.com
Pöytäsinapikseni olen kelpuuttanut Mössääjättären valinnat, vaikka niissä onkin potkua löysänlaisesti: Auran väkevä ja Pirkka-sinappi.
Joskus takavuosina tuli tehtyä ihan omia juttuja Colman's-merkkisestä jauheesta, mutta laiskuus on vienyt voiton.
http://www.waitrose.com/food_drink/wfi/ingredients/herbsspicesseasoningsandcondiments/0004112.asp - Takametsien Mies
Mössääjä kirjoitti:
Dijon on käsittääkseni yleisnimi Dijonin kaupungin liepeillä kehitellylle sinappityypille. Valmistajia/merkkejä/laatuja on useita.
Olen ajanut Dijonin läpi, mutta siitä on turkasen paljon aikaa – 29½ ajastaikaa. Sinappia ei tullut ostettua.
Pöytäsinapikseni olen kelpuuttanut Mössääjättären valinnat, vaikka niissä onkin potkua löysänlaisesti: Auran väkevä ja Pirkka-sinappi.
Joskus takavuosina tuli tehtyä ihan omia juttuja Colman's-merkkisestä jauheesta, mutta laiskuus on vienyt voiton.
http://www.waitrose.com/food_drink/wfi/ingredients/herbsspicesseasoningsandcondiments/0004112.asp...nimittäin vauhdista pakille ja viitoselta ykköselle.
Mutta tuo Colman's on asiaa: sain yhtenä jouluna lahjaksi purkillisen naapurin tytön tekemää sinappia... se oli IHANAA! Vielä kun saisin hänet tekemään samanlaista!
Toinen erinomainen tuote, jota kaipaan, on Helmansin majoneesi. Mahtaako sitä saada mistään täällä Suomessa? Olen omaan käyttöön tuonut sitä tuomisina Euroopan läntisimmästä tasavallasta, mutta nykyään ei ole mainitussa saarivaltiossa ollut käyntiä
:o(
Tiedätkö hyvää Colmans-reseptiä? - Mössääjä
...nimittäin vauhdista pakille ja viitoselta ykköselle.
Mutta tuo Colman's on asiaa: sain yhtenä jouluna lahjaksi purkillisen naapurin tytön tekemää sinappia... se oli IHANAA! Vielä kun saisin hänet tekemään samanlaista!
Toinen erinomainen tuote, jota kaipaan, on Helmansin majoneesi. Mahtaako sitä saada mistään täällä Suomessa? Olen omaan käyttöön tuonut sitä tuomisina Euroopan läntisimmästä tasavallasta, mutta nykyään ei ole mainitussa saarivaltiossa ollut käyntiä
Tiedätkö hyvää Colmans-reseptiä?Colman's-reseptini olen jo ehtinyt unohtaa.
Itselläni on yksi tuote, jota kaipaan kovin: Conimex-niminen makea indonesialaistyyppinen soijakastike (Ketjap Benteng Manis). Sitä ei ole enää viime vuosina löytynyt minkään käyttämieni elintarvikeliikkeiden hyllyiltä. Muut merkit ovat kertakaikkisen surkeita Conimexiin verrattuna, tuntuu kuin ne olisi vain sekoitettu bulkkisoijakastikkeesta ja siirapista.
En pidä itseäni makean ystävänä – pikemminkin päinvastoin – mutta minulle pitäisi soijakastiketta olla sekä suolaista (Kikkoman) että makeaa (Conimex). Edes tuon Kikkomanin makeampi versio ei yllä lähellekään Conimexia makealla puolella!
Tuote löytyy täältä: http://www.conimex.com/ mutta kun sen pitäisi löytyä myös kaupan hyllyltä! - vahvan sinapin ystävä
Mössääjä kirjoitti:
Dijon on käsittääkseni yleisnimi Dijonin kaupungin liepeillä kehitellylle sinappityypille. Valmistajia/merkkejä/laatuja on useita.
http://www.waitrose.com/food_drink/wfi/ingredients/herbsspicesseasoningsandcondiments/0004112.aspColmanilla on myös valmista sinappia, sellaista sinapinkeltaista eikä p****nruskeaa kuten useat suomalaiset. Varsin väkevää ja sopii hyvin makkaroille sekä lämpimille kinkkuleiville, mutta aivan liian pienessä purkissa.
Olen myös joskus saanut myös saksalaisia hyviä sinappeja, mutta niitä on aika huonosti saatavilla. - Asafoetida
...nimittäin vauhdista pakille ja viitoselta ykköselle.
Tiedätkö hyvää Colmans-reseptiä?Sitä sai ennenvanhaan Stockalta, mutta ei saa enää. No jaa, majoneesinkin voi tehdä itse...
- vände
Asafoetida kirjoitti:
Sitä sai ennenvanhaan Stockalta, mutta ei saa enää. No jaa, majoneesinkin voi tehdä itse...
sai Kämpin galleriasta. Nyt se puoti on muuttanut hjohonkin siihen lähelle. En ole vielä tsekannu mihin. Sieltä saa vaikka mitä ison omenan herkkuja.
- Asafoetida
Vaikkapa tuota Colman's -jauhetta. Eipä takametsissä taida olla suurtakaan valikoimaa... (Ei ole etumetsissäkään.)
Sinapissa on semmoinen hassu erikoisuus, että se tuhti maku tulee sekoittamisesta veteen. Jos haluaa mietoa sinappia, pitää korvata osa vedestä viinietikalla. Koska mukana ei ole suolaa, sokeria tms. on omatekoinen sinappi aina sinapinmakuista!
Karkeissa ranskalaisissa sinapeissa on muuten myös mustia sinapinsiemeniä. Mikäs se on se Maillen tuote jota esim. ajattelen - "Ancient"? Ne ovat keltaisia makeampia, mutta eivät sokerinomaisia.- Takametsien Mies
>Koska mukana ei ole suolaa, sokeria tms. on
>omatekoinen sinappi aina sinapinmakuista!
Kunpa oppisi tekemään hyvää sinappia!
Vahvaa sen pitäisis olla... ja jotenkin täyteläistä! Tietäisitkös hyvää reseptiä!
:o) - Asafoetida
Vahvaa sen pitäisis olla... ja jotenkin täyteläistä! Tietäisitkös hyvää reseptiä!
:o)Tässä nyt on suolaa ja sokeria, mutta ainakin se on täyteläistä:
- 1 rkl ruskeita ja 2 rkl keltaisia sinapinsiemeniä
- 1 tl viherpippuria, maustepippuria, rakunaa, merisuolaa, sokeria ja ajowania (kutakin)
Jauhetaan hyvin hienoksi morttelissa tai kahvi/maustemyllyssä. (Siis semmoinen Braun, Krups tms.)
Lisätään veden (2/3) ja valkoviinietikan (1/3) seosta kulhossa vispaten, kunnes rakenne on haluttu. - eevuska
:o)kerran metsästin ohjeita ja eksyin pirkan nettisivuille. Siellä reseptihausta sain sinappeja. Hyviä olivat kaikki!
- Asafoetida
Suomessahan ei saa wasabia, vaan värjättyä ja sinapilla maustettua piparjuurta.
- mar
wasabi on vaikeaa löytää ja kallista jopa Japanissakin! Olen "saanut kunnian" maistaa sitä kerran. Sehän on sellainen paksu, vihreä juurikas, josta riivinraudalla raastetaan tätä tulista herkkua.
- Takametsien Mies
...on tyydyttävä siihen mitä saa.
Kiitoksia hyvistä vihjeistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku655330Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti742615- 2702463
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362379Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191814Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2291553Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai541151Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131083- 901076
- 861063