Tein piirustustestin

olenko normaali?

Tein sen Wartegg -testin, johon tuolla aiemmin oli linkki:

http://www.salzburg-online.at/greiner-brg/media/Bilder/psycho/warteggtest.jpg

Ensimmäiseen kuvaan piirsin vinyylilevyn, toiseen maiseman, jossa lintuja ja aurinko, kolmanteen portaita ylös kulkevan miehen, neljänteen shakkilaudan, viidenteen terävän tikarin (kuvaako peitettyä aggressiivisuutta?), sitten Suomen lipun, sitten helminauhakaulaisen tytön ja lopuksi sateenvarjon.

Kuka tietää onko näissä vastauksissa epänormaaleja piirteitä? Millaisia kuvia itse piirsitte?

12

12513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • testissä ollut

      haluaa elollisia ja iloisia piirustuksia. Sateenvarjo ehkä hyvä, kun sehän suojaa, en tiedä tuosta tikarista ja shakkilaudasta ? Odottele vastauksia toivottavasti kaikki meni hyvin.

      • Tietämätön III

        Onko näin että ne "haluaa" tuolaisia asioita? Olen aina luullut että tulkinta riipuu siitä mihin sillä pyritään. Kuten jos pyritään työhön missä tarvitaan tehdä nopeita päätöksiä niin luulisi että ne haluais vain että kaikki ruudut tulee täyteen. Taikka pyritään töihin mikä vaattii pikku tarkkaa näpertelyä niin ei sillä väliä jos osa jää tyhjäksi mutta niissä mihin on piiretty on aistittavissa tarkuutta (Siis ei sisältö vaan teknisesti).

        Yleensäkkin mitä tulee tuohon testiin niin mun on kerrassaan vaikea kuvitella/uskoa että ihminen ei olisi tehnyt tota testiä jossakin elämänsä vaiheessa, Mutta silti ne tuuppaavat saman testin aina eteen vaikka sanoo että sen on jo tehnyt??

        Itse olen tehnyt sen monta kertaa eri tilanteissa ja suurin osa ajasta menee siihen että miettii mitä helkarii mä enää keksin kun on kaikki jo piirtänyt mitä mieleen tulee (Tullut jo monta kertaa mieli piirtää kirkkovene protestin vuoksi tuohon kuvaan missä on kaari, mutta enpä viellä ole sitä tehnyt)


      • Tietämätön II
        Tietämätön III kirjoitti:

        Onko näin että ne "haluaa" tuolaisia asioita? Olen aina luullut että tulkinta riipuu siitä mihin sillä pyritään. Kuten jos pyritään työhön missä tarvitaan tehdä nopeita päätöksiä niin luulisi että ne haluais vain että kaikki ruudut tulee täyteen. Taikka pyritään töihin mikä vaattii pikku tarkkaa näpertelyä niin ei sillä väliä jos osa jää tyhjäksi mutta niissä mihin on piiretty on aistittavissa tarkuutta (Siis ei sisältö vaan teknisesti).

        Yleensäkkin mitä tulee tuohon testiin niin mun on kerrassaan vaikea kuvitella/uskoa että ihminen ei olisi tehnyt tota testiä jossakin elämänsä vaiheessa, Mutta silti ne tuuppaavat saman testin aina eteen vaikka sanoo että sen on jo tehnyt??

        Itse olen tehnyt sen monta kertaa eri tilanteissa ja suurin osa ajasta menee siihen että miettii mitä helkarii mä enää keksin kun on kaikki jo piirtänyt mitä mieleen tulee (Tullut jo monta kertaa mieli piirtää kirkkovene protestin vuoksi tuohon kuvaan missä on kaari, mutta enpä viellä ole sitä tehnyt)

        Niin että olenko sekoamassa/seonnut kun on tollainen piirrustus tullut mieleen ja jopa melkein piirtänytkin??? Entäpä jos piirrän sen seuraavalla kerralla?


    • ei epäile

      Miksi teit testin? Miksi epäilet oletko normaali? Normaalin rajoihin mahtuu paljon ja en ymmärrä miksi pitäisi itseänsä epäillä, jos varsinkaa ei kukaan ole siihen suuntaan väittänyt. Itse pidän itseäni normaalina. ja jos joku väittää muuta, vasta sitten harkitsen testejä, tai asiantuntijan mielipidettä.

      • ketjun aloittaja

        Tein Wartegg-testin noin parillekymmenelle tutulle ja ylhäällä on kaikkein tavallisimmat tulokset tuosta otoksesta...


      • olen
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Tein Wartegg-testin noin parillekymmenelle tutulle ja ylhäällä on kaikkein tavallisimmat tulokset tuosta otoksesta...

        tuon tehnyt n.1 kk sitten.. piirtelin shakki ruutua, iloisen hymiön, naaman, symtterisen kuvion sun muuta.. inhottava tehtävä :/


      • Juttu testistä
        olen kirjoitti:

        tuon tehnyt n.1 kk sitten.. piirtelin shakki ruutua, iloisen hymiön, naaman, symtterisen kuvion sun muuta.. inhottava tehtävä :/

        Imagen jutussa on Wartegg -testin tulkintaa pohjautuen Manfred Gardziellan (=testin Suomeen tuonut saksalainen psykologi) kirjaan. Tässäpä muutamia vinkkejä:
        - ensimmäinen ruutu kuvaa itsetuntoa ja -tietoisuutta,kakkonen emotionaalista asennoitumista, kolmas ja kuudes kunnianhimoa, nelonen ahdistuksen käsittelytapoja, vitonen libidon kehitystä, seiska eroottista asennetta ja mm. äitisidonnaisuutta, kahdeksas turvallisuuden tunnetta suhteessa lapsuudenkotiin.

        - piirrä ruudut järjestyksessä, muutoin tulkitaan kyseisen tunnealueen ongelmien välttelyksi. Siksi psykologit joko kysyvät piirtämisjärjestyksen tai tarkkailevat sen

        - 1. ruutu: Mikäli piirtää pisteen päälle, tulkitaan itsetuntohäiriöön, vastaavasti tyypillinen maalitaulu kuvaa voimakasta minää

        - 2. ruutu: lintuparvi yleinen, vaikka tulkitaan emotionaalisesti ja sosiaalisesti passiiviseksi. Ei kannata tähän piirtää ihmishahmoa: tulkitaan ahdistaviksi ja pelottaviksi - taustaksi tulkitaan seksuaaliset syyllisyydentunnot ym. Suuren 1-numeron piirtäminen tulkitaan skitsoidisten ja autisten tendenssien ilmauksiksi.

        - 3. ruutu: hyvä ratkaisu piirtää ylös oikealle kasvavat portaat, mutta ihmisen lisääminen tulkitaan mm. minäkeskeisyydeksi. Vaarallisinta on jättää jatkamatta kolmannesta viivasta: neuroottinen, foobinen ahdistus töissä..

        - 4. ruutu: varmin ratkaisu yksiulotteinen talo, ilman ihmisiä, eläimiä kasveja tms: tulkitaan todellisuuden pakenemiseksi vaikeissa tilanteissa ja kolmiulotteisuus viittaa ahdistuneisuuteen. Jos ruutu ei yhteydessä piirrokseen, tulkitaan heikkolahjaisuuteen tai häiriintyneisyyteen. Jos muuten korkeatasoinen, tulkitaan psykoosiksi.

        Ruuduista 5. - 8. ei tulkintoja. Muutenkin lukemisen arvoinen juttu testistä, jota ei enää käytetä muuualla kuin Suomessa...


      • psyk.
        Juttu testistä kirjoitti:

        Imagen jutussa on Wartegg -testin tulkintaa pohjautuen Manfred Gardziellan (=testin Suomeen tuonut saksalainen psykologi) kirjaan. Tässäpä muutamia vinkkejä:
        - ensimmäinen ruutu kuvaa itsetuntoa ja -tietoisuutta,kakkonen emotionaalista asennoitumista, kolmas ja kuudes kunnianhimoa, nelonen ahdistuksen käsittelytapoja, vitonen libidon kehitystä, seiska eroottista asennetta ja mm. äitisidonnaisuutta, kahdeksas turvallisuuden tunnetta suhteessa lapsuudenkotiin.

        - piirrä ruudut järjestyksessä, muutoin tulkitaan kyseisen tunnealueen ongelmien välttelyksi. Siksi psykologit joko kysyvät piirtämisjärjestyksen tai tarkkailevat sen

        - 1. ruutu: Mikäli piirtää pisteen päälle, tulkitaan itsetuntohäiriöön, vastaavasti tyypillinen maalitaulu kuvaa voimakasta minää

        - 2. ruutu: lintuparvi yleinen, vaikka tulkitaan emotionaalisesti ja sosiaalisesti passiiviseksi. Ei kannata tähän piirtää ihmishahmoa: tulkitaan ahdistaviksi ja pelottaviksi - taustaksi tulkitaan seksuaaliset syyllisyydentunnot ym. Suuren 1-numeron piirtäminen tulkitaan skitsoidisten ja autisten tendenssien ilmauksiksi.

        - 3. ruutu: hyvä ratkaisu piirtää ylös oikealle kasvavat portaat, mutta ihmisen lisääminen tulkitaan mm. minäkeskeisyydeksi. Vaarallisinta on jättää jatkamatta kolmannesta viivasta: neuroottinen, foobinen ahdistus töissä..

        - 4. ruutu: varmin ratkaisu yksiulotteinen talo, ilman ihmisiä, eläimiä kasveja tms: tulkitaan todellisuuden pakenemiseksi vaikeissa tilanteissa ja kolmiulotteisuus viittaa ahdistuneisuuteen. Jos ruutu ei yhteydessä piirrokseen, tulkitaan heikkolahjaisuuteen tai häiriintyneisyyteen. Jos muuten korkeatasoinen, tulkitaan psykoosiksi.

        Ruuduista 5. - 8. ei tulkintoja. Muutenkin lukemisen arvoinen juttu testistä, jota ei enää käytetä muuualla kuin Suomessa...

        Jokainen joka on seurannut keskustelua tuon jälkeen tietää, että tuossa on enemmän kuin muutama asiavirhe. Esim. tuo järjestyksessä tekeminen on virheellinen tieto.

        Warteggin tulkinnassa sisältötulkinnan lisäksi tulkitaan paljon muutakin, joten Imageen vuotanut pieni (ja siis osin virheellinen) tieto ei paljon auta. Toki joku saattaa saada siitä ajatuksia miten testiä täyttää, mutta mitä sanoo testattavalle esim. "lintuparvi yleinen, vaikka tulkitaan emotionaalisesti ja sosiaalisesti passiiviseksi. Ei kannata tähän piirtää ihmishahmoa: tulkitaan ahdistaviksi ja pelottaviksi - taustaksi tulkitaan seksuaaliset syyllisyydentunnot ym. Suuren 1-numeron piirtäminen tulkitaan skitsoidisten ja autisten tendenssien ilmauksiksi." kun kaiken lisäksi tuo ...ei kannata piirtää ihmishahmoa on ihan pielessä... Kuinka monelle juuri nuo kuviot muutenkaan tulisivat mieleen? Aika harvalle, entäs ne muut mieleen tulevat kuvat?

        Imagen juttu oli säälittävä yritys liian vähin tiedoin tulkita Garziellan tutkimusta ja ottaa pätkä sieltä toinen täältä kaikille vapaaksi julkaistusta aineistosta. Jos siitä joku iloa saa, ihan kiva, mutta totuus on tarua ihmeellisempää.


    • ja hullu

      Minun arvioni mukaan olet epänormaali ja omaan sosiopaatin luonteenpiirteitä ja suosittelisinkin sinulle suljettua hoitoa.

      Vinyylilevy kertoo, että olet yksinkertainen, koska et muutakaan keksinyt.
      Lintu ja aurinko kertoo, että tykkäät kesästä
      Se mies kertoo, että olet etenpäin pyrkivä
      Pidät haasteista, koska piirsit shakkilaudan
      Tikari kertoo, että olet tappohullu ja vaarallinen kaikille.
      Suomenlippu kertoo, että olet rasisti
      Sateenvarjo kertoo, että ulkona on huono ilma ja ajatuksen varjon piirtämiseen sait alitajuisesti siksi, että ulkona on märkää.


      Kokonaisuutena sanottuna olet pipi ja sinut tulee hoitaa pois meidän normaalien joukosta miellään johonkin suljettuun paikkaan.

    • rautaseppo

      Voi Jeesuksen kevät tätä suomalaisten loputonta innostusta ja uskoa asiantuntijuuteen. Kuule, näitten psykologian testien tieteellistä arvoa kyseenalaistetaan kovalla kädellä, eivätkä kaikki psykologitkaan niihin usko. Ihan rauhassa voit piirrellä vaikka kirkkoveneen ja majakan ilman, että se paljastaa sinusta mitään kummallista. Olen todella hämmentynyt ja ärsyyntynyt siitä, miten ihmiset luovuttavat kaiken järkensä näille psykologian huuhaamaakareille ja sitten vielä uskovat kaikkia niitä mielikuvituksellisia selityksiä, joita ne köykäisten teorioittensa ohjaamina laativat. Tuokin piirrustustesti on käytössä lähinnä enää Suomessa, tässä psykokulttuurin ihmemaassa, kun melkein kaikkialla muualla siitä on luovuttu epätieteellisenä.

    • Suuri taikuri Freud

      Tuo testi lähinnä kuvastaa luovuutta ja se tulee tehdä psykologin valvonnassa tietyn ajan puitteissa. Tarkoituksena ei ole keskittyä piirrosten sisältöön vaan piirtäjän käytökseen testin aikana: kuinka halukas on piirtämään, kuinka kauan yhden piirroksen tekemiseen menee, ja kuinka piirtäjä ottaa psykologin huomioon testin aikana. vasta tämän jälkeen tulee keskittyä sisältöön, johon koetilanne on mahdollisesti vaikuttanut.

      Antamasi esimerkit eivät näin kerro mitään luonteestasi. Ne vain kertovat että teit testin.

    • Anonyymi

      Miksi sitten pitää tummoisia piirtää? Eikö silloin riittäisi, että vaikka teroittaa lyijykynää, ja psykologi tarkkailee miten se sujuu? Olen pari kertaa ollut tuossa testissä, eikä siinä ollut psykologia tarkkailemassa. Hain myyntityöhön. Kun vasemmalta on kolme pystyviivaa aina toisiaan pidempinä, piirsin symmetriset kirkkourut niin, että oikealla ne mataloituivat. Olen kaksia kirkkourkuja soittanut. Tuo ilmeisesti aiheutti, että en ole kaupallinen luonne. Olisi pitänyt piirtää aina vain ylöspäin nousevaa nousujohteista, vaikka sitten sammakoita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4823
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      33
      1490
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1141
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1106
    Aihe