Ohjeita olisin kysellyt mitä tehdä lakoista,kun sain niitä kasan pakastimeen.Kiisseliä on tehty ja hilloa.
Mitä tehdä lakoista?
5
2647
Vastaukset
- Timo
Sulata silleen puolikohmeisiksi ja laita hillon/suklaakastikkeen tilalle hyvän vaniljajäätelön rinnalle.
- jäädykettä
Joskus oon syöny hyvää lakka kerma mikälie jäädykettä ja tosi hyvää oli. Tais olla lakkalikööriäkin lorautettu sekaan, eli aikuiseen makuun toimii varmasti paremmin kun lasten...
http://elisa.net/ruokajaviini/reseptit/?id=R000281
toi kuulostaa samantyyliseltä voit käyttää täytekakuissa, kiisseleissä (soppa riisipuuro on tosi hyvää keskenään), jäätelön kans tai syödä sellaisenaan sokerin kans.
- Takametsien Mies
Oma suosikkini on keitellä lakkoja eli hilloja sokerin kanssa mikrossa hilloksi ja tarjota kuumana vaniljajäätelön kastikkeena. Suosittelen kokeilemaan!
Kokeilehan lakkajäädykettä.
2 munaa
0,5 dl sokeria
4dl vispikermaa
2tl vanilliinisokeria
n. 4 dl lakkoja tai hilloa
1 ps omar karkkeja
*leikkaa karamellit palasiksi.
*vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi.
* vatkaa myös kerma ja mausta vanilliinisokerilla.
* yhdistä vaahdot ja lisää varovasti lakka sekä karkkipalat.
*kaada seos kakkuvuokaan ja peitä kelmulla.
*jäädytä pakastimessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051034
- 102908
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96787- 85693
- 48645
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16580- 34506
- 25485
- 43482
- 44469