Kertokaapa hyvät ihmiset kuinka usein juoksette viikossa, kuinka pitkästi ja millä sykkeillä.
Oon niiku 15 vuotta ja juoksen 3-4 kertaa viikossa 8 kilsan lenkkejä ja sykkeet on aikalailla maksimisykkeen rajoissa eli jotai 140-150. Mutta joskus lenkillä käynti tuntuu tosi raskaalta ja vastenmieliseltä :/ Eli kuulostaako toi ylirasitukselta sen lisäks että käyn käveleen joka päivä n. 7km ja teen penkkipunnerruksia, vatsiksii ja muita erilaisia lihaskuntoliikkeitä ja sen lisäks pelaan viel sulkapalloa 1-2kertaa viikos?
KERTOKAA TE!
9
1072
Vastaukset
- misu
jos tuntuu raskaalta ja vastenmieliseltä, jätä lenkki väliin. se on sen merkki että elimistösi kaipaa lepoa.
En ala ylirasituksia kommentoimeen, mutta ihmetytti tuo:
"sykkeet on aikalailla maksimisykkeen rajoissa eli jotai 140-150"
Mun mielestä toi on aika alhainen syketaso. Mun viimeisimmällä juoksulenkillä keskisyke oli 165 ja aikaa kului 50 minuuttia. Ja olen kuitenkin yli 10v vanhempi kuin sinä. Mutta toisaalta oli tarkoituskin vähän irrotella. Normaalisti mullakin sykkeet 140-150. Juostuun matkaan en juurikaan kinnitä huomiota, vaan aikaan, joka on yleensä tunti.
Joitain keskisyke-ennätyksiäni: Pyöräilyssä 51min avg 173 bpm (-879kcal) ja sisäsoudussa 30min avg 182 bpm (-580kcal)
Joskus tulee käytyä 3:na peräkkäisenä päivänä lenkillä, joskus menee viikko etten käy olleenkaan.- Parrujalka
Sinulla on muutama asia hieman hakusessa :)
Ensinnäkin sinun ikäisellä on max syke juoksussa jossain 200 paikeilla. Jos se on todella noin alhaalla niin sinulla on jotain fyysistä vikaa ja kannattaa kääntyä lääkärin puoleen. Testaa sykkeesi vaikka seuraavassa sulkkispelissä koska siinä syke nousee hyvin helposti korkealle.
Jos juoksu tuntuu vastenmieliseltä niin älä juokse viikkoon ja kokeile sen jälkeen uudestaan. Yleensä tämä auttaa :)
Liikuntataustastasi riippuen liikkumiseen käyttämäsi aika näyttää aika suurelta eli n. 10 -13 tuntia viikossa joka on mielestäni aika paljon( riippuu kuitenkin taustastasi) Jos tahkoat joka viikko samalla määrällä ja sykkeellä niin vaarana on että kroppasi ei ota enää liikuntaa vastaa kunnolla eikä myöskään palaudu riittävästi edellisen päivän liikunnasta. Pidä viikossa kaksi lepopäivää ja lisää juoksuun enemmän vaihtelua eikä aina samalla sykkeellä samaa lenkkiä, kroppasi sopeutuu nopeasti samanlaisiin lenkkeihin ja siksi pitää lenkkejäkin vaihdella - Jeppe
Tuolla liikuntamäärällä muista riittävästi hiilihydraattipitoista ruokaa, liian vähäinen määrä väsyttää.
- "abc"
Joo-o.. kaverit tais ymmärtää vähä väärin ku mun maksimisyke on niiku jotai 205 mutta aerobisessa suorituksessahan se syke on jotai 70-80% maksimisykkeestä nii sillon mun sykealue on jotai 143-164.. vissiinki x) ja toi "keletana" on aika älyttömän hyvässä kunnossa ku tuollasia lukemia on saanu!
- hölkkäri
Syke on yksilöllinen juttu.
Mun rankimmat keskisykkeet:
maraton 3.32 keskisyke 172, huippu 184
puolikas 1.32 keskisykesyke 181, huippu 193
ikää 31v. - Mönttööri
hölkkäri kirjoitti:
Syke on yksilöllinen juttu.
Mun rankimmat keskisykkeet:
maraton 3.32 keskisyke 172, huippu 184
puolikas 1.32 keskisykesyke 181, huippu 193
ikää 31v.Kyllä 15 vuotiaallakin voi maksimisyke olla esim: 175 tai 235 ja eikä mitään terveydellistä / elimellistä vikaa ole olemassa. Yleisiin sykkeen laskuohjeisiin ei aina voi luottaa ! Itselläni maksimi 188 ja ikää viisi vuosikymmentä. Ohjeen mukaan 170 ? Pyrin liikkumaan useimmiten niin etten hengästy suuremmin. Esim: Pyörälenkki 3 tuntia keskinopeus 30, keskisyke 124, hiihto 2 tuntia, 30 km, keskisyke 126, juoksu 10 km 47 min keskisyke 135. Näiden lenkkien yhteydessä otan viikottain 10-30 minuutin pituisia vauhtileikittelyjä sykkeiden heiluessa 140-160 välissä. Kesän aikana pyöräilyä 8-10,000 km, juoksua syksyllä/keväällä muutama sata km ja hiihtoa 1500-1800 km talvessa olosuhteiden mukaan. Väliin mahtuu myös 10-15 tuntia retkiluistelua, sulkapalloa, sekä syksyn / talven aikana kuntopiiriä viikottain. Maksimisykkeitä ei tule kokeiltua kuin Finladia-hiihdossa tai jossain kuntopyöräilytapahtumassa ja eikä aina silloinkaan.
- aatu
juoksen jokapäivä paitsi sunnuntaisin. viikos tulee sellaset 19 kilometrii ja oon 13 vuotta
- Polvipotku
Kuusi kertaa viikossa ja alle kakskäänt kilsaa. Aika lyhyttä lenkkiä, ainakin osa, jos osa pitempiä ja niin pois päin....
Mut, mut...parempi kuin nolla ja nolla ei ole paljoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1417988Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.323170Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3892254Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422841780Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1501644Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh211481- 151248
- 1001239
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371162- 181142