Suklaa muffinssi tai Brownie

Help?

Kertokaa joku mulle hyvä käyttämänne suklaa muffinssi eller brownie resepti?
Löysin netistä monia,
mutta olis kiva jos joku antais hyväksi ja todella ihanan makoiseksi todetun reseptin.

Olis kiva jos joku tietäis jonkun hiukan erikoisemman, kuin esim. jotkut "myllyn paras-reseptit" (niitä yhtään väheksymättä..) mutta kuitenkin. Vaikka jonkun jossa olis jotain suklaapalasia/jotain.

Kiitos jo etukäteen paljon!

9

35411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wanda

      mun kaveri leipo just isänpäiväks avec saran ohjeella brownieseja. Mä sain maistaa niitä ja ne oli tosi makeita mut hyviä. Se sano ett se oli ottanu reseptin netistä. Nii ett sorry, en voi antaa sulle sitä ohjetta, mut löydät sen varmaan maikkarin sivuilta.

      • safkaseireeni

        Itse asiassa reseptit eivät Suomen laissa kuulu tekijänoikeuden piiriin, eli voit keittokirjareseptejäkin jakaa vapaasti netissä, korrektia on toki ilmoittaa mistä reseptin on alunperin löytänyt.

        MIELETTÖMÄT SUKLAAMUFFINSSIT

        Tähän ohjeen laatijoina ovat Antti Vahtera ja Visa Nurmi (hyvä Suomi!). Kuten he alkuperäisohjeen yhteydessä mainitsevat, kannattaa tarjota kuumana jätskin kera heti suoraan uunista, "ettei lumous haihdu" eli muffinssit eivät kerkeä tiivistyä.

        100g tummaa suklaata
        100g voita
        80g sokeria
        2 kananmunaa
        70g vehnäjauhoja
        1/2 tl leivinjauhetta
        1 rkl kaakaojauhetta
        (suklaapaloja)


        1. Vaahdota voi ja sokeri
        2. Sulata suklaa ja valuta se ohuena nauhana samalla sekoittaen vaahtoon
        3. Sekoita kuiva-aineet keskenään ja siivilöi vaahtoon varovasti sekoittaen
        4. Lisää munat yksitellen
        5. Kaada taikina muffinssipellin syvennyksiin
        6. Työnnä sisälle syvennyksiin taikinan sekaan halutessasi suklaapaloja
        7. Paista 200 asteessa 8-10min, varo palamista


        ------------------------------------------------------------------------------------------

        Katharine Hepburn rakasti brownie-nimisiä leivoksia, ja kun hänen ohjeensa julkaistiin naistenlehdessä tuli leivonnaisesta klassikko. Oma ohjeeni, joka pyrkii mahdollisimman lähelle Katharinen reseptiä, on julkaistu "Glorian uusi ruokakirja" -teoksessa alunperin. Koostumuksen tulee olla tiivis, pintakuiva, sisältä sitkeän mehevä. Eri resepteissä käytetään eri pähkinöitä, itse suosin hasselpähkinärouhetta - se pehmenee sopivan hampaissa joustavaksi uunissa. Brownieista on paljon reseptimuunnoksia erityisesti suklaakeittokirjoissa, osa niistä kuitenkin menee niin överiksi että brownie-taikinan hieno pähkinäinen maku peittyy.

        AIDOT BROWNIET

        Huom! Jos haluat käyttää leipomiseen tavallista uunipeltiä, tee tuplataikina.

        noin 70g suklaata
        100g voita
        2 munaa
        2,5 dl sokeria
        2 dl vehnäjauhoja
        1 tl vaniljasokeria
        1/4 tl suolaa
        2 dl rouhittua pähkinää (itse käytän hasselpähkinää mutta muukin käy)

        1. lämmitä uuni 175 asteeseen
        2. voitele ja jauhota (jos käytät teflonvuokaa tai leivinpaperia, ei tarvitse voidella) noin 20cm x 20 cm vuoka
        3. sulata suklaa ja voi pienessä kattilassa lempeällä lämmöllä jatkuvasti hämmentäen
        4. sekoita muut aineet kulhossa ja lisää suklaaseos
        5. levitä vuokaan ja paista 30-40 minuuttia
        6. jäähdytä vuoassa/pellillä ja leikkaa neliöiksi
        7. tarjoa jäätelön tai vanillan kanssa

        Monissa ohjeissa lisätään taikinaan rusinoita tai muita kuivahedelmiä, loraus rommia tai muuta alkoholia.


        ---------------------------

        Paljon muita suklaaherkkuja:
        http://safkaseireeni.blogspot.com


    • Help!

      Kiitos suuresti!

      Sekä nuo "amerikkalaiset" että Saran brownies-reseptit vaikuttavat juuri sellaisilta mitä olen etsimässä :)

      Nyt vaan kauppaan ja kalori-juhla voi alkaa :)

    • tiinu

      Tein juuri tämän ohjeen mukaan muuten paitsi korvasin 1 vehnäjauhodesin perunajauhoilla ja hyviä tuli! Suosittelen :)

      1 dl Sunnuntai Juokseva -rypsiöljyvalmistetta tai
      100 g Sunnuntai-margariinia
      1 1/2 dl sokeria
      3 kananmunaa
      3 dl Sunnuntai-vehnäjauhoja
      2 tl leivinjauhetta
      1 tl vanilliinisokeria
      75 g taloussuklaata
      1 rkl kaakaojauhetta
      Sokerivesikuorrute:
      3 dl tomusokeria
      1 - 2 rkl vettä
      Pinnalle: suklaarusinoita
      Muffinipellin voiteluun: Sunnuntai Juokseva -rypsiöljyvalmistetta tai Sunnuntai-margariinia

      1. Laita uuni lämpenemään 200 asteeseen. Vatkaa huoneenlämpöinen margariini ja sokeri vaahdoksi sähkövatkaimella.
      2. Vatkaa munien rakenne rikki toisessa kulhossa. Lisää munat vaahtoon ohuena nauhana koko ajan sekoittaen.
      3. Sekoita puuhaarukalla keskenään jauhot, leivinjauhe ja vanilliinisokeri. Raasta suklaa. Sekoita suklaa ja kaakao jauhoseoksen joukkoon. Lisää jauhoseos taikinaan koko ajan sähkövatkaimella vatkaten.
      4. Annostele taikina paperisiin muffinivuokiin. Jätä kohoamisvaraa n. 1/3. Voit käyttää myös metallista muffinipeltiä. Voitele pellin syvennykset. Halutessasi voit jauhottaa ne korppujauholla, kookoshiutaleilla tai mantelirouheella.
      5. Paista uunin keskitasossa12–15 minuuttia. Paistoaikaan vaikuttaa muffinivuokien koko. Jäähdytä muffinit ennen koristelua.
      6. Sekoita tomusokeriin vettä vähän kerrallaan, ettei kuorrutteesta tule liian löysää. Valuta kuorrutetta lusikalla varovasti muffinien päälle. Koristele.

    • tiinu

      Sen verran vielä että tein muffinit isoihin amerikanmuffini-vuokiin, joten paistoaika oli 20 minuutin paikkeilla. Ja muffinit kelpasivat mainiosti ilman kuorrutettakin :)

    • =.=

      itse katsoin yhen ihanan reseptin mutta lisäisin sinne kyllä itse talous suklaata NAMI! ja kaakao jauhoa voi laittaa hiukan enemmän mitä reseptissä lukee ;D
      -aineet 150 g
      margariinia


      2-3
      munaa


      2 tl
      leivinjauhetta


      3½ dl
      vehnäjauhoja


      1½ dl
      sokeria


      1½ dl
      kermaa (kuohu) 1 dl riittää ihan hyvin!


      2-3 tl
      kaakaota



      Ohjeet

      1. Vaahdota margariini ja sokeri.

      2. Lisää munat yksitellen.

      3. Lisää jauhoseos.

      4. Annostele paperivuokiin.

      5. Uuni 225 astetta ja n. 15 min.


      tällä saa noin 11 muffinia

      • LOL!

        Missä vaiheessa kerma pannaan ja jauheet :P?


      • takkutukka88
        LOL! kirjoitti:

        Missä vaiheessa kerma pannaan ja jauheet :P?

        Eiköhän se kerma tule heti jauhojen jälkeen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2951
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      108
      2230
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1174
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      954
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      786
    Aihe