Aloitin noin viikko sitten avantouinnin. Kerran päivässä käyn pulahtamassa meressä. Kaikki on mennyt ihan hienosti, mutta tänään alkoi tuntua oikean takareisilihaksen alapäässä, heti polven takaa hienoista krampin tuntua. Se on kiusallinen tunne, tosin lievä, eikä tunnu olevan varsinainen lihaskramppi.
Ei siis ole kipua, niin kuin krampissa yleensä, mutta kun kun esim. seison, nostan oikean jalan reiden vaaka-asentoon ja heilutan polvea edestakaisin, tuntuu lievää kramppimaista tuntua polvitaipeen takaa, oikealta puolelta.
Noin vuosi sitten harrastin pari kuukautta myös avantouintia ja silloinkin oli tuota lievää kramppimaista tunnetta, mutta oikean polvitaipeen vasemmalta puolella. Lähes vuoden uintitauon aikana tuo krampin tunne poistui. Harmittaa, kun tykkäisin avantouimisesta, mutta kun noita pikkuharmeja tuntuu tulevan.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja jos on, löysittekö "lääkkeen" millä vaiva katosi? Mitä tässä voisi tehdä? Avantouintia en haluaisi lopettaa.
Avantouinti
8
3747
Vastaukset
- Suvi
...ja tarkoitan sitä todella vaikka olen saanut hyvääkin seksiä elämäni aikana. Aloitin avantouinnin 5 vuotta sitten ja jäin heti koukkuun. Pakko päästä 4 kertaa viikossa uimaan. Välillä käyn kylmäuinnilla(ilman saunaa) ja useimmiten saunapäivinä. Meidän uintiseurassa on niin hyvä porukka ettei sieltä halua olla pois. Monen kanssa on jo niin hyvä kaveri, että suosittelen harrastusta jo ihan sosiaalisistakin syistä. Ja kipeäksi siitä ei voi tulla. Jos kylmetät itsesi uinnin jälkeen niin se on aivan oma vikasi. Uinnin jälkeen on kuivatettava itsesi todella hyvin ja päälle LÄMPIMÄT vaatteet. Joskus näkee niitä naisia, jotka pukuhuoneesta lähtevät ulos vähissä vaatteissa ja ihan pahaa tekee. Mietin tuota kramppi-juttua ja ajattelin olisko siinäkin kyseessä ettei ole pukeuduttu tarpeeksi lämpimästi ja lihakset on päässy kramppaamaan kylmästä?? Kaikenkaikkiaan suosittelen avantouintia kaikille terveille ja jos on jokin sairaus kannattaa keskustella lääkärin kanssa. Ja todellakin hormoonit hyrräävät kun koko kehossa jyllää ihana olotila. Päänuppikin pysyy terveenä!
- Sama
No sehän on takuuvarma asia, että pukeudun todella lämpimästi uinnin jälkeen. Ja pyöräilen tullessa ja mennessä avantopaikalle. Lihaksetkin on lämpimänä. Kyllä tuo kramppiasia on ollut vaivana aina avannon jälkeen.
Mutta nyt saatan olla löytämässä ratkaisun. Eilen luin vanhempia kramppiviestejä ja siellä jossakin mainittiin merisuola. Viimekin talvena krampin tunne laukesi, kun otin veden kanssa pöytäsuolaa. Tänään olen laittanut pari-kolme kertaa merisuolarakeita suuhun, 2-3 raetta kerralla. Nyt tuntuu paljon paremmalta, eikä tuota lievää krampin tunnetta ole nyt illan aikana juuri tuntunut. Toivottavasti näin on jatkossakin.
Olen muuten itsekin huomannut tuon hormooniasian, tai miten sitä nyt nimittäisikin. Niin kun olen mies, niin olen viime talvena huomannut avantouinnin parantavan erektiota. Nyt en vielä "aammenen" kanssa osaa sanoa, kun olen vasta viikon verran harrastanut uintia, mutta eiköhän... - ???
Sama kirjoitti:
No sehän on takuuvarma asia, että pukeudun todella lämpimästi uinnin jälkeen. Ja pyöräilen tullessa ja mennessä avantopaikalle. Lihaksetkin on lämpimänä. Kyllä tuo kramppiasia on ollut vaivana aina avannon jälkeen.
Mutta nyt saatan olla löytämässä ratkaisun. Eilen luin vanhempia kramppiviestejä ja siellä jossakin mainittiin merisuola. Viimekin talvena krampin tunne laukesi, kun otin veden kanssa pöytäsuolaa. Tänään olen laittanut pari-kolme kertaa merisuolarakeita suuhun, 2-3 raetta kerralla. Nyt tuntuu paljon paremmalta, eikä tuota lievää krampin tunnetta ole nyt illan aikana juuri tuntunut. Toivottavasti näin on jatkossakin.
Olen muuten itsekin huomannut tuon hormooniasian, tai miten sitä nyt nimittäisikin. Niin kun olen mies, niin olen viime talvena huomannut avantouinnin parantavan erektiota. Nyt en vielä "aammenen" kanssa osaa sanoa, kun olen vasta viikon verran harrastanut uintia, mutta eiköhän...Olisko lievä nestehukka. Avantoreissulla kannattaa juoda runsaasti.
- Edelleen sama
??? kirjoitti:
Olisko lievä nestehukka. Avantoreissulla kannattaa juoda runsaasti.
"Avantoreissulla kannattaa juoda runsaasti".
Kuluttaako avantouinti nestettä, vaikka saunaa ei olekkaan omassa uintipaikassa? Käykö tavallinen vesi? Juon kyllä joka aamupäivä noin 3 litraa vettä. Siis noin 1,5 tuntia ennen uimista. On ollut tapana aina aamupuuron ja kahvin jälkeen syödä raakaa keräkaalta. Samalla juon "kyytipojaksi" kylmää vettä. Huomasin vuosia sitten, että auttoi kovaan vatsaan. Eikä ole tullut ilmavaivoja. Ehkä elimistö on tottunut. En kyllä muista, tuliko alussaakaan.
Tuossa aikaisemmin mainitsin tuon merisuolan. Tuntuu todella auttavan siihen kramppimaiseen tunteeseen. Oikeastaan sana "kramppi" on harhaan johtava sana. Kun varsinaista kramppia ei ole tullut kuin viime talvena yhden kerran. Mutta takareisilihaksen alapää on tuntunut olevan kireällä. Nyt ainakaan tuota kireän tunnnetta ei tunnu olevan. Myös venytyksiä olen tehnyt. Tosin meinaa välillä unohtua.
Ps. Tässä kirjoitettaessakin syön keräkaalta ja juon päälle vettä. Jos tosiaan on jollakin vatsan kovuutta, niin ainakin minulla on kaalivesikuuri auttanut. Niin ja tietenkin ensin tuo kaurapuuro ja 1-2 kuppia kahvia.
- heguli
kokeile apoteekin magneesiumia,auttaa esim maraton juoksussa.
- Suvi
...avannosta! Tulin just kotiin uimapaikalta. Olo on fantastinen!!! Eka kertaa oli avanto tämän kauden aikana. Nyt tulee uni hyvin, mutta ensin lämpimään suihkuun. Avanto rulaa!!
- Kiitos!
Kiitoksia vaan. Kävin tänään iltapäivällä itsekin pulahtamassa. Oli vaan tuuli tupannut jääröykkiön rantaan. Mutta kun avantoa auki pitävän pumpun laittoi päälle, pysyi vesi senverran auki, että onnistui pulahtaan.
Niin on minullakin ollut, sanoisinko "autuaallinen" olotila koko illan ajan. Leivoin rieskaa (9 kpl) ja laitoin ensi kertaa suolaksi merisuolaa suurimman osan. Hiukan lisäsin pöytäsuolaa. En vielä osaa sanoa, miten suolaus onnistui, kun en vielä ole päässyt maistamaan.
Tuo merisuola tuntuu auttavan siihen krampin tunteeseen. Ei ole juuri vaivannut, kun olen silloin tällöin ottanut parikolme murua suuhun ja antanut pikkuhiljaa sulaa.
- wanhasorvari
Hivenaineenvaihdunta, (kamala sana), -hidasttuu avannossa käynnin yhteydessä. Siitä johuu se tunne. Tai niin mä ainakin kuvittelen. Mangneesiumin puute aiheuttaa kylläkin ihan saman jutun. On meinaan kokemusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255