TEHYstä eronneen työttömyyskassan jäsenmaksu?

vielä tehyläinen

Nyt kertokaas, jos tiedätte:

Olen eroamassa Tehystä ja haluan silti pysyä työttömyyskassan jäsenenä. Tuo kassan maksu siis kuului Tehyn jäsenmaksuun, mutta nyt kun eroan, kassalle pitää tietty ilmoittaa asiasta. Olisin vain halunnut tietää, paljonkohan tuo pelkän kassan jäsenmaksu mahtaa olla? Onko kellään tietoa? Ja maksetaanko kerran vuodessa vai miten? KIITOS jos joku viitsi vastata!

7

5870

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja tehyn sivuille

eiköhän se sieltä selviä, siellä pitäis olla säännöt ja maksut.

• T u t k a i n
      • T u t k a i n

Kassamaksun pitää lain mukaan olla sama sekä Tehyn jäsenelle, että ulkopuoliselle.

• vielä tehyläinen
        T u t k a i n kirjoitti:

Kassamaksun pitää lain mukaan olla sama sekä Tehyn jäsenelle, että ulkopuoliselle.

Olen siellä TEHYn sivuilla viettänyt aikaa tunnin jos toisenkin lueskellen niitä kaiken maailman sääntöjä ja muita, mutta siellä ei yksinkertaisesti ole tuota tietoa kassan jäsenmaksuista, tai yleensäkään tehystä eroamisesta, miten se käytännössä tapahtuu.

Tehyn jäsenmaksu kun määräytyy niin et se on muistaakseni 1,2% palkasta tai jotain sinnepäin. Itselläni vähän päälle 20 kuussa. Ja siis se kassan jäsenmaksu sisältyy tuohon.

No mutta pitää kysellä suoraan sieltä kassalta tuota asiaa..ihan vaan ajattelin kysästä jos ois joku tiennyt.

• lähis
        T u t k a i n kirjoitti:

Eipähän nyt heitellä puuroja ja vellejä sekaisin liitto ja työttömyyskassa on aivan eriasioita, vaikka se kassa olisi kuinka tehyn työttömyyskassa. liiton ei tarvitse neuvoa sellaisa henkilöitä jotka kuuluu vain tehyn työttömyyskassaan. täydellä jäsenmaksulla saa niin liiton/kuin kassa neuvontaa, pelkällä kassa maksulla saa vain työttömyyskassasta palvelua.

• jaksamisessa
        lähis kirjoitti:

Eipähän nyt heitellä puuroja ja vellejä sekaisin liitto ja työttömyyskassa on aivan eriasioita, vaikka se kassa olisi kuinka tehyn työttömyyskassa. liiton ei tarvitse neuvoa sellaisa henkilöitä jotka kuuluu vain tehyn työttömyyskassaan. täydellä jäsenmaksulla saa niin liiton/kuin kassa neuvontaa, pelkällä kassa maksulla saa vain työttömyyskassasta palvelua.

ja työpaikka kiusaamisesta. Palkasta ei hiiskahdeta. Ei ihmekkään kun kokoomuslainen äänestetty johtoon. Surettavaa katottavaa ;(

• Niin monta kertaa pettynyt

Erosin Tehystä edellisen lakon jälkeen, koska neuvottelut menivät niinkuin menivät. Otin Tehy-lehdestä osoitteen ja ilmoitin, että eroan Tehyn jäsenyydestä, mutta jään työttömyyskassan jäseneksi. Jouduin tekemään sen kaksi kertaa, kun ilmoitus mukamas hävisi. Laitoin sitten saman ilmoituksen ammattiosastolle, palkkatoimistoon ja Tehyyn. Vastaus tuli suurinpiirtein paluupostina. Maksu oli n.50 mk/vuosi. Olen ollut nyt eläkkeellä ja en muista olisiko viimeinen maksu ollut jotain 15€/vuosi kieppeillä. Se selviää työttömyyskassasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      119
      5204
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2869
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2812
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      31
      2561
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1939
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      11
      1687
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1425
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1388
    Aihe