Jarrupalat

heka

Moi!

Mulla on Rossignol-merkkiset rullaluistimet. Sellaiset joista saa kiskon irti. Ongelmana on jarrupalan löytäminen vanhan tilalle, sillä niitä ei tunnu olevan missään!! Urheiluliikkeessä neuvottiin, että Hypnon jarrupalat käy myös. Tietääkö kukaan mistä löytäisin Rossignolin tai Hypnon jarrupaloja Helsingistä tai lähistöltä?? Pliis auttakaa!!!

17

6319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - - -

      Kyllä luulis, että kaikki liikkeet, jotka myy vähänkin enemmän rullaluistimia, niin löytyy myös muita varaosia kuten jarrupaloja.

      • sama juttu

        Joo, mikä tässä nykyään mättää kun oleellisin kuluva osa on kiven alla. Minä kyllästyin kun kolme vuotta vanhoihin Bauereihin ei löytynyt paloja enää mistään. Ostin sitten RollerBladet (EVO 8 )jotka katsoin niin yleisiksi että oletin jarrupaloja saavan melkein siwasta. Paskat, hyvinkääläisenä sain käydä Hämeenlinnassa, Porvoossa ja Järvenpäässä josta sitten vihdoin onnistuin 16 eurolla kaksi palaa ostamaan. Kyllä tommonen varaosajuttu pitäisi olla kuluttajan saatavilla helpommin.
        Satuin muuten Läyliäisten Vahinkovarastoon pistäytymään tämän jälkeen - ja kuinka ollakaan siellä oli pussitolkulla (ok 6 pussia)
        näitä samoja jarrupaloja, 2 euroo pussi. No mä ostin ne kaikki (nyt on pariks vuotta).


      • heka
        sama juttu kirjoitti:

        Joo, mikä tässä nykyään mättää kun oleellisin kuluva osa on kiven alla. Minä kyllästyin kun kolme vuotta vanhoihin Bauereihin ei löytynyt paloja enää mistään. Ostin sitten RollerBladet (EVO 8 )jotka katsoin niin yleisiksi että oletin jarrupaloja saavan melkein siwasta. Paskat, hyvinkääläisenä sain käydä Hämeenlinnassa, Porvoossa ja Järvenpäässä josta sitten vihdoin onnistuin 16 eurolla kaksi palaa ostamaan. Kyllä tommonen varaosajuttu pitäisi olla kuluttajan saatavilla helpommin.
        Satuin muuten Läyliäisten Vahinkovarastoon pistäytymään tämän jälkeen - ja kuinka ollakaan siellä oli pussitolkulla (ok 6 pussia)
        näitä samoja jarrupaloja, 2 euroo pussi. No mä ostin ne kaikki (nyt on pariks vuotta).

        Eilen otin sitten asiakseni etsiä sopivan jarrupalan vaikka kiven alta. Rossignolin maahantuoja vastasi sähköpostiini, että Top Sportista saa jarrupaloja. Soitin sinne, ja sanoivat, että ne ovat maahantuojalta loppu. Sain vinkin, että on olemassa toinen merkki Hypno, jonka jarrupalat käyvät suurimpaan osaan Rossignoleista. Käskivät kysyä Intersportista, johon soitin, mutta siellä käskivät kysyä Top Sportista. Surffasin sitten aikani netissä ja löysin viimein Hypnon maahantuojan yhteystiedot. Siellä sanoivat, että Stokka ja Megasport myyvät Hypnon luistimia ja näin ollen myös varaosia. Soitin Stokkalle, josta sanoivat, etteivät ole myyneet Hypnoa ainakaan vuoteen (hohhoijaa...). Sitten soitin Megasportiin, jossa kertoivat, että heillä kyllä periaatteessa on kyseisiä jarrupaloja, mutta ne ovat loppu, eivätkö tiedä milloin niitä saa. Tässä vaiheesesa menetin hermoni ja soitin taas maahantuojalle kysyäkseni voinko tulla hakemaan niitä saamarin jarrupaloja suoraan heiltä. He eivät kuulemma normaalisti tee niin, mutta heltyivät ja saan ostaa niitä suoraan heiltä. Ja ei siis ole täyttä varmuutta, että kyseiset jarrupalat sopivat luistimiini!! Että näin helppoa on löytää varaosa rullaluistinten eniten kuluvan osan tilalle!! Kyllä ottaa päähän!! Ja vielä tarkennukseksi, että luistimeni ovat kolme vuotta vanhat, joten ei nyt mitään museokamaa vielä. Kyllä olis kuluttaja-asiamiehelle töitä, sillä luistimet ovat kuitenkin melko hintava tuote ja niiden käyttöikä näyttää olevan maksimissaan kaksi vuotta. Ai niin vielä pisteenä iin päälle, Top Sportista sanoivat, että Ranskasta löytyy varmasti ko. jarrupaloja, kun merkki on ranskalainen. Että näin...ei muuta kun Ranskaan ostoksille.


      • CB
        sama juttu kirjoitti:

        Joo, mikä tässä nykyään mättää kun oleellisin kuluva osa on kiven alla. Minä kyllästyin kun kolme vuotta vanhoihin Bauereihin ei löytynyt paloja enää mistään. Ostin sitten RollerBladet (EVO 8 )jotka katsoin niin yleisiksi että oletin jarrupaloja saavan melkein siwasta. Paskat, hyvinkääläisenä sain käydä Hämeenlinnassa, Porvoossa ja Järvenpäässä josta sitten vihdoin onnistuin 16 eurolla kaksi palaa ostamaan. Kyllä tommonen varaosajuttu pitäisi olla kuluttajan saatavilla helpommin.
        Satuin muuten Läyliäisten Vahinkovarastoon pistäytymään tämän jälkeen - ja kuinka ollakaan siellä oli pussitolkulla (ok 6 pussia)
        näitä samoja jarrupaloja, 2 euroo pussi. No mä ostin ne kaikki (nyt on pariks vuotta).

        No on samat kokemuset. Mulla kans Bauer ja ei mistään jarrupaloja kunnes joku sano et Salomonin (uudet) käy ja niin oli. Niissä vielä kaks asiaa: ne kestää 3kertaa kauemmin ja ne maksaa 5 eur. joten ne 20 % Bauerin kulutuksesta. Sitten vielä: olen etsinnyt 82mm kunnollisia pyöriä (lähdössä ulkomaille) ja metallisia laakeriholkkeja tuntuu et kyl on vaikeeta. Jos tietoa kerro. Olen luistellut 25 vuotta ja näin huonosti ei o asiat sillä puolella ollut.
        T. CB.


      • 10 vuotta
        CB kirjoitti:

        No on samat kokemuset. Mulla kans Bauer ja ei mistään jarrupaloja kunnes joku sano et Salomonin (uudet) käy ja niin oli. Niissä vielä kaks asiaa: ne kestää 3kertaa kauemmin ja ne maksaa 5 eur. joten ne 20 % Bauerin kulutuksesta. Sitten vielä: olen etsinnyt 82mm kunnollisia pyöriä (lähdössä ulkomaille) ja metallisia laakeriholkkeja tuntuu et kyl on vaikeeta. Jos tietoa kerro. Olen luistellut 25 vuotta ja näin huonosti ei o asiat sillä puolella ollut.
        T. CB.

        sitten palstalla olleiden kanssa, mitä päässä liikkuu?


      • paha juttu.
        10 vuotta kirjoitti:

        sitten palstalla olleiden kanssa, mitä päässä liikkuu?

        No nyt on koutsin laskutaitokin jo mennyt sekaisin.
        2009-2002=7, eikä kymmenen.
        Ovat ilmeisesti Tuijan kanssa väitelleet koko päivän Viron kisoista jossain Lidlin koiraparkin tuntumassa, ja pää on siitä niin sekaisin, että edes vähennyslasku ei enää toimi


      • tuota.
        paha juttu. kirjoitti:

        No nyt on koutsin laskutaitokin jo mennyt sekaisin.
        2009-2002=7, eikä kymmenen.
        Ovat ilmeisesti Tuijan kanssa väitelleet koko päivän Viron kisoista jossain Lidlin koiraparkin tuntumassa, ja pää on siitä niin sekaisin, että edes vähennyslasku ei enää toimi

        Kyllä koutsi osaa laskea.
        Nyt se vaan yritti taas harhauttaa todella raskaasti.
        Tällä kertaa kyseessä oli 30% harhautus. 10 vuotta väitti olevan väliä vaikka oli vain 7


      • qwerty...
        tuota. kirjoitti:

        Kyllä koutsi osaa laskea.
        Nyt se vaan yritti taas harhauttaa todella raskaasti.
        Tällä kertaa kyseessä oli 30% harhautus. 10 vuotta väitti olevan väliä vaikka oli vain 7

        No huh huh! Sulta noita huomautuksia riittää, voi voi. Juttuhan on kohdallasi niin, että jos kotona on vain lusikalla annettu, ei sinulta voi kauhalla vaatia. Ei sieltä kauhalla irtoa hei...


      • hieraisin silmiä
        10 vuotta kirjoitti:

        sitten palstalla olleiden kanssa, mitä päässä liikkuu?

        Noin kymmenen vuotta vanhoja viestejä (7 tai 10 aivan sama). Minäkin alan vastailla Kekkoselle myllykirjeisiinsä muutaman kymmenen vuoden jälkeen. No en tietysti, ei onnistu noin viisas ja "normaali" teko meikeläiseltä.

        Rullakoutsilta nää onnistuu tosta vaan.


      • etin jarrupaloi
        CB kirjoitti:

        No on samat kokemuset. Mulla kans Bauer ja ei mistään jarrupaloja kunnes joku sano et Salomonin (uudet) käy ja niin oli. Niissä vielä kaks asiaa: ne kestää 3kertaa kauemmin ja ne maksaa 5 eur. joten ne 20 % Bauerin kulutuksesta. Sitten vielä: olen etsinnyt 82mm kunnollisia pyöriä (lähdössä ulkomaille) ja metallisia laakeriholkkeja tuntuu et kyl on vaikeeta. Jos tietoa kerro. Olen luistellut 25 vuotta ja näin huonosti ei o asiat sillä puolella ollut.
        T. CB.

        cb oks sul bauer rulla luistimet jos on käytetyt 40 kokoo käytetyt iha käyttö kelposet niin lähetä tähä hintakuinka monel myisit [email protected] ostaisin 40-60e


    • ottowille

      Joo, tuttu tilanne. Ketään jälleenmyyjistä ei kiinnosta varaosat luistimiin. Itse ratkaisin ongelman siten, että otin kauppaan mukaan vanhan jarrupalan ja vertasin sitä myynnissä oleviin paloihin. Ostin palan, joka oli lähinnä oikeaa palaa. Sitten hieman puukkoa peliin ja pala kiinni ja baanalle.
      Joku oikein näppärä voi tehdä jarrupalan jääkiekosta, kuulemma toimii.

    • x3m

      Mä ku pelaan rullalätkää ni mulla on sellaset luistimet missä ei oo jarrupaloja... Katsokaas kun rullalätkässä semmosia ei saa olla... Ni kyllä sitä pienellä harjoittelulla oppii nopeasti jarruttamaan ilman jarrupaloja. Semmoisella jääkiekkojarrutuksen tyylisellä sivuttaisjarrutuksella... On se vähän erilaista, mutta kyllä sen oppii. Tosin pitkät mäet on syytä mutkitella alas ettei ihan täydestä vauhdista tarvi heittää jarruja lukkoon... autoilijat pelästyvät...

    • rullaati rullaati

      Otetaan aihe taas tapetille - pahoittelut jo etukäteen jos tästä joku vetää herneet nenään.

      Seuraava tapaus. Rullaluistelin aika aktiivisesti vuosina 1996-98. Siltä ajalta on tallessa Bauer X-act -luistimet. Harrastus aikoinaan hiipui mutta nyt voisi alkaa uudelleen harrastamaan koska voisi tyttären kanssa rullailla kun hän ajaa pyörällä. Tähän asti on jaksanut juosta mutta ei enää kovin kauaa.

      Ongelma vaan se, että jarrupala(t) on finaalissa. Uusia ei saa, eli joku nykyisten myytävien palojen modifiointi pitäisi opetella. Onko kellään moisesta kokemusta? Aikaisemmin viestiketjussa puhuttiin "tarjoustalo" -jarrupaloista. Niitä en löytänyt tarjoustalosta.

      Olisko joku pelle peloton/kyläseppä keksinyt jotain tee-se-itse rakennussarjaa?

      Ja ensimmäiseksi en ole ostamassa uusia/opettelemassa jarrutusta T/V/X -tyyleillä.

      • E-K:

        Jos omistat rautasahan niin lähimpään rengasliikkeeseen ja sieltä raskaan kaluston käytettyjen renkaiden kimppuun.
        Sahalla sopiva "pala" ja kotiin muotoilemaan.Itse olen tehnyt jo pitkään palat tällä tavalla ja homma toimii.
        Viimeinen tekele on kauhakuormaajan renkaasta tehty ja on todella kestävä.
        Kupalliset palat ovat tarkoituksella pehmeitä ja kuluvat alle aikayksikön.


      • E-K:
        E-K: kirjoitti:

        Jos omistat rautasahan niin lähimpään rengasliikkeeseen ja sieltä raskaan kaluston käytettyjen renkaiden kimppuun.
        Sahalla sopiva "pala" ja kotiin muotoilemaan.Itse olen tehnyt jo pitkään palat tällä tavalla ja homma toimii.
        Viimeinen tekele on kauhakuormaajan renkaasta tehty ja on todella kestävä.
        Kupalliset palat ovat tarkoituksella pehmeitä ja kuluvat alle aikayksikön.

        Tulipas yllättävä kirjoitusvirhe viimeiseen lauseeseen..heh!Piti olla kaupalliset.


      • barchi
        E-K: kirjoitti:

        Tulipas yllättävä kirjoitusvirhe viimeiseen lauseeseen..heh!Piti olla kaupalliset.

        Miksi tavallisen auton renkaat eivät käy...kumiseos? Millä liimaat kiinni alkuperäiseen jarrupalaan?


      • E-K:
        barchi kirjoitti:

        Miksi tavallisen auton renkaat eivät käy...kumiseos? Millä liimaat kiinni alkuperäiseen jarrupalaan?

        No käyhän se auton rengas-seoskin jos vaan löytyy riittävän paksua tavaraa jota kyllä epäilen.
        Raskaan kaluston "rengas-nappulat" ovat riittävän paksuja jotta mattoveitsellä voit muotoilla jarrupalan oikeaan muotoon.
        Poralla sitten oikean kokoinen reikä ja laitto paikalleen.Eli muotoiltavan palan on oltava yhtä paksua(leveää)kuin alkuperäinen pala-aines..parhaan saa pyöräkuormaajan nappulaosasta kun sen rautasahalla leikkaa sopivaan kokooon.Liimaamisesta en osaa sanoa mitään-


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      289
      3153
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      23
      2794
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      20
      1883
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      130
      1871
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1634
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      115
      1616
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1380
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1163
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1123
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      62
      1073
    Aihe