jänispaist (Lidl)

Akutius

Hei. Olisiko jollain hyvä ohje Jänispaistiin. Ostin Lidlistä argentiinalaisen jänispaistin ja haluaisin hyvän ohjeen sen valmistukseen.
Pakkaukseesa oleva ohje (ruskistus, vähän vettä ja noin 30 min haudutus mausteet). Tuleeko liha tarpeeksi kypsäksi ko. ohjeela.
Kiitos näin etukäteen jos joku asiantuntia voisi valaista tätä asiaa.
Lähetin tämän saman viestin myös liha osioon

10

5846

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tss

Tämän päivän Hesarissa valmistaja pyysi palauttamaan ko. tuotteet Lidliin salmonellavaaran takia.

• mysö Hesarin lukenut

Ei muuten ollut kyse tästä tuotteesta, vaan jänispannusta.

P.S. Salmonella-bakteerit kuolevat paistettaessa. Jos käsittelee mahdollisesti salmonellaa sisältävää tuotetta - jollaisia ovat esim. broilerit - niin sekä kädet että työkalut ja astiat pitää sen jälkeen pestä kunnolla. Mm. tästä syystä meillä on eri leikkuulaudat lihan ja kasvisten käsittelyä varten.

• Lidlistä

Erehdyinpä itsekin ostamaan.
      Laitoin ohjeen mukaan, mutta lisäsin haudutusliemeen sipulia, porkkanaa ja laakerinlehden sekä pakasteesta pieniä "uusia" perunoita. Maustoin vielä soijalla.
      Liemi ja vihannekset olivat hyviä, mutta itse pupujussi oli täyttä "sontaa". Roskikseen lensi ja broileripihvit pannulle. Minun kokemukseni oli tällainen.

• jänistä

vai rottaa...?

• kaniini on
        jänistä kirjoitti:

vai rottaa...?

toinen mahdollisuus.Itse olen kerran mennyt tähän lankaan.Vanha kaniini ja suht koht tuore jänis on kaksi eri asiaa.

• pehmeää jänistä

voisi ruokakaupoissa myydä, tuntuu hullulta että tutut omenapuita tuhoavat ystävät saavat puutarhoissa vapaasti laiduntaa eikä kenenkään kannata tarhata ruuaksi myytäväksi, vaan ennemmin ostaa kalliilla toiselta puolelta maailmaa rahdattuja steroidijäniksiä.

• Jänikset maailmankartalle

Ruskista liha voissa padassa. Lisää vettä sen verran, että lihat peittyvät. Joukkoon 1-2 porkkanaa ja 1-2 sipulia sekä 10-15 maustepippuria. Anna hautua vähintään 1,5 h. Suurusta liemi ja lisää suolaa maun mukaan ja loraus kermaa. Syö. Jos ei maistu hyvältä, heitä roskiin, ja osta seuraavalla kerralla kotimaista.

• kotimaiset

on vieläkin huonompaa.Suomalaiset tuotteet ei kertakaikkiaan voi olla laadukkaita.

• metsäjäniksestä
    • Kokemusta 20v. aiheesta

30 min ei riitä jäniksen kypsymiseen uunissa. Suositus on 1½-2 tuntia 150-175 asteessa, pannulla ruskistamisen jälkeen. Nesteen riittävyyttä täytyy kuitenkin uunissa kypsymisen aikana seurata!

Mausta pilkottu paisti kevyesti jo pannulla (valkopippuri, mustapippuri ja suolaa) ruskistamiseen voit käyttää voita, rypsi- tai oliiviöljyä. Pataan lisää porkkanaa, shalottisipulia, 3 laakerinlehteä, 3 valkosipulinkynttä. Itse marinoin lihan pari päivää ennen, mutta se onkin ammattisalaisuus:-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      241
      4733
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      457
      3401
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      15
      2388
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      23
      2031
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      9
      1273
    6. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      28
      1169
    7. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1093
    8. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1055
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      79
      1054
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      966
    Aihe