Ennen syötiin kouluruokaa... hmm... miksi? miksi ruuan arvo on nykyään alentunut. Nuoret eivät arvosta kouluruokaa vaikka se on aika täydellinen asia vaikka verrattuna siihen iankaikkiseen ampomaahan. mutta... suurin osa maalta tulevista syövät kouluruokansa mutta kaupunkilaiset taas eivät. Ihmisen oma sivistys siis oikeastaan on alentanut ruuan arvoa. Siis... aika paska homma
Tässähän
6
673
Vastaukset
- ...
Ja kuinkahan paljon sulla on kokemusta siitä, että maalaiset syövät, mutta kaupunkilaiset eivät?
Sekin taitaa oikeasti riippua ihan kuule koulun koosta. Luonnollisesti kapungeissa on isommat koulut kuin maalla, joten ruokakaakin täytyy tehdä enemmän. Jossain pienessä änkiläläisessä kyläkoulussa keittäjän on helppo tehdä muutamalle oppilaalle itse ruoat, kun taas näissä Suomen "suurissa" kaupungeissa ruoat tulevat keskuskeittiöistä. Luonnollisesti ruoan laaduissa on silloin eroa.
Ja kyllä meidän koulussa on ruokala aina ruoka-aikaan aivan täpötäysi, ja kaikki, jotka kynnelle vain kykenevät, tulevat kyllä syömään. Paria poikkeusta nyt lukuunottamatta. Caikka Helsingissä asutaankin :p
"Ihmisen oma sivistys siis oikeastaan on alentanut ruuan arvoa."
Niin? Pyritkö nyt jotenkin vihjaamaan, että maalaiset ovat jotenkin sivistymättömiä? :D - minä88
Olen samaa mieltä, että nykyään kouluruokaa ei arvosteta niin paljon kuin ennen. Mutta kouluruuan taso on laskenut paljon. Esim. vanhempani muistavat kouluruuan olleen todella hyvää. Itse olen jo monta vuotta käynyt koulua, mutta en ruasta kauhean paljon vieläkään pidä, silti käyn aina koulussa syömässä. Johtuneeko siitä, että ennen keittäjät tekivät ruuat itse.
Eniten ehkäpä yläasteella jotkut nuoret kapinoivat, eivätkä käy syömässä, mutta kyllä minun aikanani suurin osa söi. Jos huomattiin, että joku ei syö, joutui terveydenhoitajan puhutteluun..
En usko, että kaupunkilaisten ja maalaisten välillä on kuahean paljon eroja kouluruuan suhteen. Samanlaisia ihmisiähän me kaikki olemme..
Onneksi kouluruoka on vielä ilmaista ja he jotka haluavat saavat käydä syömässä.:) Ehkä se on vähän niin että se ruoka on meille itsestäänselvyys - mehän nyt 2000-luvulla saadaan ruokaa enemmän kuin tarvitaan!
Ei osata enää arvostaa sitä että saadaan ruokaa ja unohdetaan että jossakin yhäkin nähdään nälkää ja suomessakin oli nälänhätää vielä muutama sukupolvi sitten.- ruusu
Kyllä meidän koulussa ainaki arvostetaan ruokaa paljonkin ja oppilaat tykkäävät mennä syömään ja pitävät ruoasta. Ainahan se tietenkään ei voi olla kaikkien makuun. Asun Suomen kolmanneksi suurimmassa kaupungissa, enkä ole huomannu eroa, vaikka olen asunut maallakin.
Olen huomannut, että kouluruoan taso todellakin on laskenut. Kouluruokaan voisi satsata enemmänkin, koska kouluruoka on kumminkin erittäin tärkeä varsinkin kasvaville nuorille. "Nuoret eivät arvosta kouluruokaa vaikka se on aika täydellinen asia vaikka verrattuna siihen iankaikkiseen ampomaahan. mutta... suurin osa maalta tulevista syövät kouluruokansa mutta kaupunkilaiset taas eivät"
No itse elän kaupungissa ja syön aina kouluruokaa!- käpälä
Mä kyl pidän kouluruuast..Tai noh , piidän ja pidän..Syön, muuten tulee päänsärkyä :u
Ihan hyväähän se JOSKUS on.. :D
noh..Ennen ne söi jtn makaronivelliä*yök*
Ainakin kun ukki oli piäni :u
Tai sii skävi koulus..Nykyään on sit paaaljon parempaa ruakaa ku se!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845327Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.323544Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j562927Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin372135Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611896Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2861676- 471596
- 941402
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441376Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71195