Mitäköhän auttaisi, kun nyt kolmisen viikkoa on jalkaterän sisäsyrjällä tuntunut kipua, joka tuntuu pahenevan koko ajan. Tavallaan koko jalkaholvi tuntuu olevan tulessa, mut jalkaterän päältä löytyy tosi kipee paikka, kun siitä painaa. Lähinnä tulee mieleen rasitusmurtuma?! Kiinostais tietää et miten ko. oirehtii ja mitä muuta tää vois olla..Onkohan syytä käydä jossain vaiheessa lääkärissä, vaiko seurailenko vielä tilannetta. Juoksemista en ole kokonaan jättänyt, vaikkakin kipuahan se tuntuu lisäävän. Olisko täys lepo paikallaan? Miten pitkään?
Kiitti tosi paljon, jos joku viitsii auttaa!! :)
jalkapöytä tulessa!!
6
14038
Vastaukset
- Jonttu
Mulla oli joskus vuosia sitten jännetupen tulehdus jalassa. Kipu tuntui silloin eniten jalkaterän korkeimmalla kohdalla. Kivun lisäksi jalasta kuului "narinaa" kun varpaita heilutteli. Hoitui kolmella kortisonipiikillä... Voi olla ettei sulla ole sama vaiva, jos kipu on koko jalkaterässä.
Mutta kyllä itse passittaisin sinut ainakin pois juoksulenkiltä. - myös
marssimurtuma eli hiusmurtuma, tulee rasituksesta. Minulla armeijassa 3 peräkkäin, 2 ekaa jalkaterässä, kolmas reisiluussa oli jo eksoottisempaa. Lääkäriin ja rtg jos terveys on sinulle arvokas, kaikki ajan pelaaminen näinkin pitkän vaivan jälkeen on arvailua ja pelleilyä. Sieltä saat perskoht ohjeet ja tiedon.
- Parrujalka
On olemassa kipua jota urheilijan pitää oppia sietämään jos haluaa urheilla tosissaan. Sellasia kipuja ovat lihaskivut ja ajoittain lenkillä tulevat polvi-, varvas-, päkiä- hartia- ja lonkkakivut. Samoin kisoissa kun juostaan maximilla pitää pystyä kipu sulkemaan pois mielestä.
Kipuja joita ei pidä sietää ovat jatkuvat kivut. Rasitus-, tulehdus-, isiaskivut ovat muutamia esimerkki. Nämä kivut vaativat aina lääkärissä käynnin ja mielellään vielä urheilulääkärissä. He tietävät parhaiten miten korvata vaivan aiheuttama liikuntakyvyn menetys muulla liikunnalla. Aina pelkkä lepo ei ole hyvästä. - Ritu
tuttavallani oli LUUPIIKKI kantapohjan alueella jossakin, häneltä leikattii se, vielä ei ole ollut apua leikkauksesta...(leikkauksesta n. 6 viikkoa aikaa)..joskus tauti voi parantua itsestään!
- Linkuttaja
Hei!
Mulla samanlaisia vaivoja.Menin työterveyslekuriin melko pian ja hän laittoi sitten röntgeniin ja labrakokeisiin. Kummastakaan ei löytynyt mainittavaa.Sain sitten saikkua 2 viikkoa ja jalkaa täytyi pitää levossa.Vaiva vain jatkui ja tilasin itselleni ajan orttopedille joka totesikin sitten tämän hiusmurtuman. Täydellinen lepo ja aika lääkkeenä (ja sairaslomaa) jos ei voi jäädä saikulle niin sitten kuulema sellaiset kengät jalkaan jossa kova pohja esim. hollannikas.Hiusmurtuma ei näkynyt heti röntgenissä joten menen nyt sitten kuvaukseen uudelleen.Nyt lähtee kuudes viikko ja ehkä parannusta havaittavissa.- kivulias
Jalkavaivaa olen yrittänyt sietää kevään uintiretkestä lähtien. Menin lakkiaisia edeltävänä aamuna uimaan ja autiolla merenrannalla uiskenteli kaksi kaunista joutsenta. Kun uin tavanomaiseti niin nämä rontit uivat minua kohti uhkaavan näköisena ja minä karkuun. Rannalla on kiviä ja juostessani jalkapöytä muljahti kiven päältä. Kävin lääkärissä ja sain sauvat muutamaksi viikoksi. Kipu hiukan hellitti,mutta uiminen ja vesijuoksu ei luonnistunt koko kesänä. Nyt on jälleen kova kipu aivan samalla tavoin kuin tässä ovat muutamat kuvanneetkin. Kiitos näiden kuvausten, nyt marssin erikoislääkärin vastaanotolle.
nim.kivulias
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849