Joku on kerännyt uudestikastajien kasteharhoja sivuilleen. Mukana kasteen historia. Anabaptismin historia ja erään uudestikastetun todistus erheestään.
http://koti.japo.fi/~ekallio/kaste.html
Kasteen "harhat" yksissä kansissa
41
1130
Vastaukset
- Minäuskon
Todistukseen oli laitettu sellaista tekstiä että heti huomasi että kyseessä on vain ymmärtämättömyyttä eikä suinkaan valaistumista.
Valaistuminen oli todennäköisesti vilunväristyksiä ja jonkunlainen oivaltaminen. Hyvä esimerkki oivaltamisesta on kun miettii taikatemppujen salaisuuksia. Kun mietit vähän aikaa ja tapahtuu tuollainen "valaistuminen" käsität hetkessä koko homman. Näin se oli tuolta se ihminen astui verhon taakse, kyllä...
Siis tuo kohta mitä siinä viljeltiin niin:
Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI, NIIN TE SAATTE PYHÄN HENGEN LAHJAN. Sillä TEILLE ja TEIDÄN LAPSILLENNE TÄMÄ LUPAUS ON ANNETTU ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. (Apt.2:38-39)"
Mikä on järjestys?
Ensin parannus ja sitten kaste Jeesuksen kristuksen nimeen. Taas tuo Jeesuksen kristuksen nimeen. Lähetyskäskyssä kastetaan isän ja pojan nimeen. Miksi tuossa ei kanssa lue ottakoon kukin teistä KASTEEN isän pojan ja pyhän hengen nimeen. Outoa, pienoinen ristiriita.
Kumminkin ennenkuin voit tehdä parannuksen sinun täytyy tietää mikä on syntiä. Sinun täytyy olla näin ollen ymmärtävässä iässä ja jonkun on täytynyt kertoa sinulle laista. Sanan kuuleminen ja siitä tulee usko. Usko on ollut luonnollisesti ennen parannusta. Sitten parannus ja jonka jälkeen ottakoon KUKIN teistä ... Jokainen henkilökohtaisesti ottaa kasteen ei silleen että vanhemmat kantaa lapset kasteelle.
Mitä lupaukseen tulee niin teille ja teidän lapsillenne. Siis nuo lapset kuolivat 1900 vuotta sitten. Siihenkö se päättyi? Ei suinkaan vaan jatkuu tyyliin teidän lapsillenne ja heidän lapsille ja heidän lapsille ja niin edes päin.
Ei siis tarkoita lapsia lapsina vaan jälkeläisiä. Siis teidän jälkeläisille. Ihmisille jotka tulevat sen jälkeen kun teistä aika jättää. Näin tuo lupaus kulkee ja meitä koskee sama lupaus.
Oliko k-mies muuta epäselvää?- Apt.2
Kyllä Pietari esitti parannusvaatimuksen miehille (jae 37, miehet, veljet)
Lapsilta kukaan raamatunhenkilö ei edellytä parannusta kasteen ja Pyhän Hengen lahjan saamisen ehtona. Lapsi voidaan kastaa heti kristillisellä kasteella nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Henen nimeen. Jeesus nimenomaan sanoi, että joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi sen vastaanottaa, niin sisälle ei ole asiaa. On erittäin vastuuttomia puheita edellyttää lapselta synnintekoa ehtona kristilliselle kasteelle, kuten sinä teet.
Kyllä Pietari tarkoitti sanansa sen sukupolven perheissä oleville lapsille ja tietenkin myös tuleville lapsille, mutta pääpaino oli sen sukupolven lapsissa, jotka sitten kastettiin perhekunnittain ja aina on ollut lapsikaste kaikkein yleisin kastetapa kristittyjen keskuudessa.
Lasten kastamiseen kieleisesti ja jopa vihamielisesti suhtautuvat anabaptistiset uskonlahkothan syntyivät vasta pääosin 100 vuotta sitten juuri Amerikassa, josta ne ovat levinneet Suomeenkin.
Pietarin sukupolven silloin eläneet lapset piti kastaa ensimmäiseksi.
"tästä nurjasta sukupolvesta". (Apt.2:40) - Minäuskon
Apt.2 kirjoitti:
Lapsilta kukaan raamatunhenkilö ei edellytä parannusta kasteen ja Pyhän Hengen lahjan saamisen ehtona. Lapsi voidaan kastaa heti kristillisellä kasteella nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Henen nimeen. Jeesus nimenomaan sanoi, että joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi sen vastaanottaa, niin sisälle ei ole asiaa. On erittäin vastuuttomia puheita edellyttää lapselta synnintekoa ehtona kristilliselle kasteelle, kuten sinä teet.
Kyllä Pietari tarkoitti sanansa sen sukupolven perheissä oleville lapsille ja tietenkin myös tuleville lapsille, mutta pääpaino oli sen sukupolven lapsissa, jotka sitten kastettiin perhekunnittain ja aina on ollut lapsikaste kaikkein yleisin kastetapa kristittyjen keskuudessa.
Lasten kastamiseen kieleisesti ja jopa vihamielisesti suhtautuvat anabaptistiset uskonlahkothan syntyivät vasta pääosin 100 vuotta sitten juuri Amerikassa, josta ne ovat levinneet Suomeenkin.
"tästä nurjasta sukupolvesta". (Apt.2:40)kastettu joten heiltä ei edellytetä parannusta. Ei kukaan edellytä synnintekoa ennen kastetta vaan uskoa ja parannusta. Kastetta edelsi aina usko ja parannus. Missä sanotaan että lapsien kohdalla nämä tulee myöhempää kasteen jälkeen?
Ihmiset ovat itse keksineet että lapsilla parannus tulee myöhempää. Siitä ei ole mainintaa raamatussa. On vain parannus ennen kastetta. Kasteet tehtiin siinä iässä kun ihminen itse oli ottanut Jeesuksen vastaan henkilökohtaisesti syntien sovittajana.
Nuo kohdat raamatussa kertoo saman asian, on vain uskovien kaste ja parannus ennen kastetta. Ei lapsikastetta ja parannusta kasteen jälkeen. Miksi on niin vaikea hyväksyä että lapsia ei kastettu ja näin ollen lapset eivät tarvitse kastetta? - huomaa
Minäuskon kirjoitti:
kastettu joten heiltä ei edellytetä parannusta. Ei kukaan edellytä synnintekoa ennen kastetta vaan uskoa ja parannusta. Kastetta edelsi aina usko ja parannus. Missä sanotaan että lapsien kohdalla nämä tulee myöhempää kasteen jälkeen?
Ihmiset ovat itse keksineet että lapsilla parannus tulee myöhempää. Siitä ei ole mainintaa raamatussa. On vain parannus ennen kastetta. Kasteet tehtiin siinä iässä kun ihminen itse oli ottanut Jeesuksen vastaan henkilökohtaisesti syntien sovittajana.
Nuo kohdat raamatussa kertoo saman asian, on vain uskovien kaste ja parannus ennen kastetta. Ei lapsikastetta ja parannusta kasteen jälkeen. Miksi on niin vaikea hyväksyä että lapsia ei kastettu ja näin ollen lapset eivät tarvitse kastetta?Lahkot ja niiden uudestikasteet ovat vasta hyvin nuoria, noin sata vuotta (jehovalaisuus, mormonismi, helluntailaisuus). Palstoilla käydään vilkasta keskustelua, ovatko ne kristittyjä, jotka jättävät lapsensa tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan kristusruumiin ulkopuolelle ilman häävaatteita. Epäilys on aiheellinen Raamatun valossa.
- Minäuskon
huomaa kirjoitti:
Lahkot ja niiden uudestikasteet ovat vasta hyvin nuoria, noin sata vuotta (jehovalaisuus, mormonismi, helluntailaisuus). Palstoilla käydään vilkasta keskustelua, ovatko ne kristittyjä, jotka jättävät lapsensa tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan kristusruumiin ulkopuolelle ilman häävaatteita. Epäilys on aiheellinen Raamatun valossa.
Keskustelu ei ole kovin vilkasta. Lapsille on omat häävaatteet älä niistä murehdi...
- ???
huomaa kirjoitti:
Lahkot ja niiden uudestikasteet ovat vasta hyvin nuoria, noin sata vuotta (jehovalaisuus, mormonismi, helluntailaisuus). Palstoilla käydään vilkasta keskustelua, ovatko ne kristittyjä, jotka jättävät lapsensa tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan kristusruumiin ulkopuolelle ilman häävaatteita. Epäilys on aiheellinen Raamatun valossa.
Oletat,että häävaate saadaan kasteessa.
Näin ei ole, kun ihminen tekee parannuksen ja ottaa Jeesuksen vastaan Vapahtajanaan, hän saa tahrattoman hääpuvun.
Luterilaisilla vauvakastetuilla, jotka ovat aikuisiksi kasvaneet, eivätkä ole parannusta tehneet, heillä ei ole hääpukua.
Toistan; pelastuminen ei ole kasteessa vaan uskossa. - Minäuskon
??? kirjoitti:
Näin ei ole, kun ihminen tekee parannuksen ja ottaa Jeesuksen vastaan Vapahtajanaan, hän saa tahrattoman hääpuvun.
Luterilaisilla vauvakastetuilla, jotka ovat aikuisiksi kasvaneet, eivätkä ole parannusta tehneet, heillä ei ole hääpukua.
Toistan; pelastuminen ei ole kasteessa vaan uskossa.se on raamatussa ilmoitettu.
- Epeli
huomaa kirjoitti:
Täytyy sanoa että olen tosi hämmästynyt siitä, että joku todella uskoo kasteen pelastavan ja sivuuttaa tyystin Raamatun ydinsanoman.
Koko Raamattu puhuu meille uskosta pelastumisen ehtona, ja sitten täällä joku ihan tosissaan väittää, että se on kaste mikä pelastaa.
Kuvittelin, että luterilaisetkin kuitenkin ymmärtäisi selvää Raamatun tekstiä mutta ei, näitä lapsikasteen pelastavaan voimaan luottavia tuntuu riittävän. - kastamattomalla
??? kirjoitti:
Toistan; pelastuminen ei ole kasteessa vaan uskossa.hänet on puettu viattomuuden vaippaan ja opinkaapuun, lahkot on Raamatun mukaan pelastuksen ulkopuolella (Gal.5:20-21, Matt.7:22-23)
hääjuhlaan mennään kuitenkin vain oikeassa lahjaksi saadussa hääpuvussa Kristuspuvussa, joka puetaan päälle lapsellekin kasteessa (vanhat kirkkokunnat, sakramenttikaste)
Gal. 3:27
Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet. - KIRJOITETTUNA
huomaa kirjoitti:
OPPINA NE ON YHTÄ VANHAT KUIN JUMALAN SANA, RAAMATTU, eli vielä kerran:ensin usko ja sitten uskovien upotuskaste, JA SEN JÄLKEEN LUPAUS Pyhän hHngen täyteydestä Apostolien teot 2luku!!!! kiitämme elävää Jumalaa sanasta, raamatusta, eikö?
- Epeli
KIRJOITETTUNA kirjoitti:
OPPINA NE ON YHTÄ VANHAT KUIN JUMALAN SANA, RAAMATTU, eli vielä kerran:ensin usko ja sitten uskovien upotuskaste, JA SEN JÄLKEEN LUPAUS Pyhän hHngen täyteydestä Apostolien teot 2luku!!!! kiitämme elävää Jumalaa sanasta, raamatusta, eikö?
AAMEN!
- SE OLISI KASTEESSA
??? kirjoitti:
Toistan; pelastuminen ei ole kasteessa vaan uskossa.VAUVANA, NIIN MIKS NIIN PALJON ON LUTERILAISIA vauvana kastettuja, Suomen vankiloissa, mielisairaaloissa(olen tutkinut asian) jne JNE JNE.MIKSI, MIKSI, onko tuo RAAMATUN OPETTAMAA USKOA?????EIKÖ SEN PITÄISI NÄKYÄ ELÄMÄSSÄ????
Ja tuo konfirmaatio, jossa kuulma rippikoululaiset "vahvistavat" uskonsa! Pah mikäköhän olisi luku noista rippikoululaisista jotka tunnustavat uskonsa JEESUKSEEN ja elävät Sanan Raamatun opetuksen mukaisesti konfirmaatio tapahtuman jälkeen????
Sen voit hyvä luterilainen, kun kyst häneltä/heiltä! - SEN MÄÄRÄÄVÄT
kastamattomalla kirjoitti:
hänet on puettu viattomuuden vaippaan ja opinkaapuun, lahkot on Raamatun mukaan pelastuksen ulkopuolella (Gal.5:20-21, Matt.7:22-23)
hääjuhlaan mennään kuitenkin vain oikeassa lahjaksi saadussa hääpuvussa Kristuspuvussa, joka puetaan päälle lapsellekin kasteessa (vanhat kirkkokunnat, sakramenttikaste)
Gal. 3:27
Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.kuka PELASTUU JA KUKA EI? Onneksi, Jeesus sanoo:minä olen portti, kuka käy siitä sisälle , hän pelastuu.Eli ei puhuta luterilaisista mitään, eikä Lutterista!
- KYSYMYKSESSÄ
Epeli kirjoitti:
Täytyy sanoa että olen tosi hämmästynyt siitä, että joku todella uskoo kasteen pelastavan ja sivuuttaa tyystin Raamatun ydinsanoman.
Koko Raamattu puhuu meille uskosta pelastumisen ehtona, ja sitten täällä joku ihan tosissaan väittää, että se on kaste mikä pelastaa.
Kuvittelin, että luterilaisetkin kuitenkin ymmärtäisi selvää Raamatun tekstiä mutta ei, näitä lapsikasteen pelastavaan voimaan luottavia tuntuu riittävän.olla esim. vauvakastedemoni, joka on saanut nuo luterilaiset sidottua ansaan?Tosin tunnen monia UUDETISYNTYNEITÄ luterilaisia jotka tunnustavat että ihmisen pitää sydämmessän uskoa ja suullaan tunnustaa USKONSA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN!
- Matt.7
Epeli kirjoitti:
AAMEN!
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut. - Epeli
Matt.7 kirjoitti:
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.K-mies otaksun !
Onko Raamatussasi muuta paikkaa kuin tuo? - hansutuulia
SEN MÄÄRÄÄVÄT kirjoitti:
kuka PELASTUU JA KUKA EI? Onneksi, Jeesus sanoo:minä olen portti, kuka käy siitä sisälle , hän pelastuu.Eli ei puhuta luterilaisista mitään, eikä Lutterista!
eikä luterilaisilla. Amen!
- hansutuulia
??? kirjoitti:
Toistan; pelastuminen ei ole kasteessa vaan uskossa.kasteet on turhia jos ei uudestisynny ylhäältä Jeesuksen Kristuksen sovintoveressä.
- Kristuksella
hansutuulia kirjoitti:
eikä luterilaisilla. Amen!
Kristityt tunnustavat Jeesuksen Kristuksen Herrakseen.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - hansutuulia
Kristuksella kirjoitti:
Kristityt tunnustavat Jeesuksen Kristuksen Herrakseen.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."valta on Jeesukella Kristuksella. Mutta Isää kuitenkaan unohtamatta. :)
- Minäuskon
hansutuulia kirjoitti:
valta on Jeesukella Kristuksella. Mutta Isää kuitenkaan unohtamatta. :)
vieroitus oireet vaivaamaan kun pitää lomallakin tulla tänne väittelemään oikean asian puolesta ;)
- ef.4:5
Minäuskon kirjoitti:
vieroitus oireet vaivaamaan kun pitää lomallakin tulla tänne väittelemään oikean asian puolesta ;)
ei ole rauhaa sydämessä koska omatunto syyttää
Ef.4:5 "yksi kaste" - Minäuskon
ef.4:5 kirjoitti:
Ef.4:5 "yksi kaste"ja se yksi kaste on juuri uskovienkaste.
- antamasta väärää
ef.4:5 kirjoitti:
Ef.4:5 "yksi kaste"todistusta lähimmäisestä.On rauha sydämessä! tv. uskovaisena kastettu, upottamalla.
- POKKAA MENNÄ
Apt.2 kirjoitti:
"tästä nurjasta sukupolvesta". (Apt.2:40)sanomaan äidille jonka lapsi kuoli synnytyshetkellä ja häntä ei kastettu, että lapsesi meni kadotukseen kun pappi ei ollut kastanut, niinkö? On sulla OTSAA......
- RAAMATTUAKIN
Matt.7 kirjoitti:
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.luet sieltä täältä, irroittaen jakeen sieltä toisen tuolta.Neuvo:TEE PARANNUS!
- synti
antamasta väärää kirjoitti:
todistusta lähimmäisestä.On rauha sydämessä! tv. uskovaisena kastettu, upottamalla.
Kaikki sanan vastaisuus on laittomuus eli synti. Pyhä Henki osoittaa synnin, tuomion ja pelastuksen tien.
Ef.4:5 "yksi kaste" Jumalan säätämys.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Uudestikaste on sanan vastainen laittomuus.
Uudestikasteissa mennään helposti uuden vieraan hengen alle.
Mark. 7:9
Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne. - Moroni
POKKAA MENNÄ kirjoitti:
sanomaan äidille jonka lapsi kuoli synnytyshetkellä ja häntä ei kastettu, että lapsesi meni kadotukseen kun pappi ei ollut kastanut, niinkö? On sulla OTSAA......
Moroni, luku 8: jopa pienten lasten vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos edes ajattelevat, että lapsi pitää kastaa kristillisellä kasteella.
Jeesuksen mukaan sylilapsi uskoo ja on etuoikeutettu kasteen siunaukseen (Mark.9;36,42) - MENNYTKÄÄN
synti kirjoitti:
Kaikki sanan vastaisuus on laittomuus eli synti. Pyhä Henki osoittaa synnin, tuomion ja pelastuksen tien.
Ef.4:5 "yksi kaste" Jumalan säätämys.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Uudestikaste on sanan vastainen laittomuus.
Uudestikasteissa mennään helposti uuden vieraan hengen alle.
Mark. 7:9
Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.UUDESTAAN, ensimmäisellä kerralla minut vietiin ilman omaa tahtoa, ilman uskoa jne. Mutta sitten sain armon aikuisena tulla uskoon HERRAANI ja VAPAHTAJAANI JEESUKSEEN KRISTUKSEEN ja sitten menin ottamaan itse sen YHDEN, uskovien kasteen.Siitä on jo yli 24v aikaa, enkä koskaan ole katunut, että noudatin JEESUKSEN esimerkkiä! KIITOS ISÄ JUMALA, POIKA JEESUS KRISTUS ja PYHÄ HENKI, aamen!
- TUOTIIN LAPSIA
Moroni kirjoitti:
Moroni, luku 8: jopa pienten lasten vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos edes ajattelevat, että lapsi pitää kastaa kristillisellä kasteella.
Jeesuksen mukaan sylilapsi uskoo ja on etuoikeutettu kasteen siunaukseen (Mark.9;36,42)ja Hän siunasi heitä.Opetuslapset kyllä estelivät, aivan niin kuin tänäpäivänäkin estetään.Mutta Jeesus sanoi antakaa lasten tulla, sillä sen kaltaisten on taivastenvaltakunta. Ei puhunut mitään kasteesta!
HERRA JEESUS SIUNAA LAPSEMME, amen! MENNYTKÄÄN kirjoitti:
UUDESTAAN, ensimmäisellä kerralla minut vietiin ilman omaa tahtoa, ilman uskoa jne. Mutta sitten sain armon aikuisena tulla uskoon HERRAANI ja VAPAHTAJAANI JEESUKSEEN KRISTUKSEEN ja sitten menin ottamaan itse sen YHDEN, uskovien kasteen.Siitä on jo yli 24v aikaa, enkä koskaan ole katunut, että noudatin JEESUKSEN esimerkkiä! KIITOS ISÄ JUMALA, POIKA JEESUS KRISTUS ja PYHÄ HENKI, aamen!
"mennytkään": "...menin ottamaan itse sen YHDEN, uskovien kasteen".
Otit ns. uskovien kasteen. OK!
Mutta saitko siinä mitään taivaallisia vai oliko tapahtuma vain "ulkokohtainen" (vertauskuvallinen)?
Sisältyikö kasteeseesi mitenkään esim. Jumalan armo, vai oliko se pelkkä kuuliasuuden askel ja veteen upotus?
Mikä kaste on?
Mehän opetamme, että kaste ei ole pelkkää vettä!- Minäuskon
Tapio522 kirjoitti:
Mutta saitko siinä mitään taivaallisia vai oliko tapahtuma vain "ulkokohtainen" (vertauskuvallinen)?
Sisältyikö kasteeseesi mitenkään esim. Jumalan armo, vai oliko se pelkkä kuuliasuuden askel ja veteen upotus?
Mikä kaste on?
Mehän opetamme, että kaste ei ole pelkkää vettä!Lapsikastehan on pelkkää vettä. Raamatussa kastetta edelsi usko ja kun lapsikasteesta puuttuu tärkein elementti usko niin se on pelkkää kraanavettä.
- Raamatussa
TUOTIIN LAPSIA kirjoitti:
ja Hän siunasi heitä.Opetuslapset kyllä estelivät, aivan niin kuin tänäpäivänäkin estetään.Mutta Jeesus sanoi antakaa lasten tulla, sillä sen kaltaisten on taivastenvaltakunta. Ei puhunut mitään kasteesta!
HERRA JEESUS SIUNAA LAPSEMME, amen! - no jos lukea
Tapio522 kirjoitti:
Mikä kaste on?
Mehän opetamme, että kaste ei ole pelkkää vettä!osaat, niin enkös kirjoittanut:USKON VAPAHTAJAANI JEESUKSEEN KRISTUKSEEN! Ja se on pääsylippuni TAIVAASEEN. USKO HERRAAN JEESUKSEEN NIIN SINÄ PELASTUT! so. JUMALAN LAHJA, kullekin JEESUKSEEN USKOVALLE. Joko nyt meni perille?
- Markus
Erinomaista opetusta kasteesta näin Pyhä Henki kirkastaa Kristusta sanasta. Kaverille avattiin ja hän löysi kun etsi.
Se, että hän puhui siitä kuinka voitaisiin päästä lähentymään kasteopissa on utopiaa koska silloin täytyisi uudelleen kastajien ja lapsikasteen kieltäjien romuttaa koko uskonoppinsa sillä tässä on kiinni myös oppi vanhurskauttamisesta joka on täysin luovuttamaton helmi Luterilaisuudessa. Yksin armosta yksin uskosta Jeesuksen Kristuksen tähden on meillä pelastus. - Hanko
Ei ole kaste... joten uudestikastamista ei ole koskaan tapahtunut.
- TaistoRa.
>>Kirjoitat-
>>lapsivalelu Ei ole kaste... joten uudestikastamista ei ole koskaan tapahtunut. - todellinen
TaistoRa. kirjoitti:
>>Kirjoitat-
>>lapsivalelu Ei ole kaste... joten uudestikastamista ei ole koskaan tapahtunut.se kannattaa tunnustaa niin Hän on armahtavainen, mutta jos syntiä ei tunnusta, niin se jää
Ef.4:5 "yksi kaste" uudestikaste on laittomuus, sillä sanan vastaisuus on synti. - TaistoRa.
todellinen kirjoitti:
se kannattaa tunnustaa niin Hän on armahtavainen, mutta jos syntiä ei tunnusta, niin se jää
Ef.4:5 "yksi kaste" uudestikaste on laittomuus, sillä sanan vastaisuus on synti.Kun ihminen tulee Jeesukseen uskovaksi, niin hänellä on "yksi herra" ja "yksi usko"!->
>>Room 10:17 "Usko tulee siis kuulemisesta. mutta kuuleminen Kristuksen Sanan kautta"!
>>Apt. 8:12 "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä", niin "he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"!.
>>1 Piet 1:22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
23 "TE, jotka olette UUDESTISYNTYNEET", ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, "Jumalan elävän ja pysyvän - SANAN KAUTTA"!. - anabaptismissa
TaistoRa. kirjoitti:
Kun ihminen tulee Jeesukseen uskovaksi, niin hänellä on "yksi herra" ja "yksi usko"!->
>>Room 10:17 "Usko tulee siis kuulemisesta. mutta kuuleminen Kristuksen Sanan kautta"!
>>Apt. 8:12 "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä", niin "he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"!.
>>1 Piet 1:22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
23 "TE, jotka olette UUDESTISYNTYNEET", ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, "Jumalan elävän ja pysyvän - SANAN KAUTTA"!.Demonisiin uskonlahkoihin anabaptistisilla uudestikasteilla kastetuilla ja sidotuilla on toinen henki, joka ei ole alkuperäinen Pyhä Henki.
Yksi kaste on oikein Ef.4:5. Toinen kaste vie vääjäämättä toisen vieraan hengen alle, joka ei ole oikea Pyhä Henki.
2. Kor. 11:4
Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.
- Voitto Ramu
TOSI SELKEÄ KIRJOITUS.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj262558- 1431931
- 661837
Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m351463KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.561406Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r771259Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet601236- 1171184
Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(591122Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p571117