Otatteko mieluummin ratsastus kengat ja michapsit vai ratsastus saappaat? Ja onko paremmat kokopaikkaset ratsastushousut? kuin puolipaikkaiset? kiitos!
Minichapsit vai ratsastus saappaat?
27
11358
Vastaukset
- CrystalCinnamon
Itse tykkään enemmän minichapseista ja ratsastuskengistä kuin ratsastussaappaista. En oikein osaa sanoa miksi, mutta ne vaan on musta kivemmat. Minichapsit ja kengät ei myöskään hiosta yhtä paljon, kuin ratsastussaappaat.
Ratsastushousuissa on paremmat kokopaikkaiset, kuin vain polvipaikkaiset. Kokopaikkaiset kestää paremmin ja antaa paremman "pidon". Ei polvipaikkaisetkaan silti huonoja ole, mutta ne todellakin kuluu helpommin puhki.
Tää oli sitten vain mun mielipide. :) - Mila
Minichapsit ovat mielestäni paljon käytännöllisemmät,kuin saappaat.
Chapseilla voi ratsastaa talvella että kesällä,kenkiä vaihtamalla tai sukkia lisäämällä.Ja talvella ne ovat huomattavasti lämpöisemmät kuin saappaat.
Itse olen huomannut,että chapseilla ratsastaessa saa pohkeet paremmin tuntumaan,kun jalat saa lähemmäs kylkiä.Tai ainakin itsestä tuntuu siltä=)
Huosuista sen verran,että itselläni oli aluksi puolipaikkaiset ja uudet ostaessani ostin kokopaikkaiset.Täytyy sanoa,että kokopaikkaiset ovat paremmat.- ratsastelija
Saappaat ovat ehdottomasti paremmat, sillä ne tukevat jalkaa, pitävät paremmin, eivät jää jalustimiin kun tippuu ja pohkeet toimivat paremmin, sillä kannuksia on mukavampi käyttää niillä. tta mielipiteeni perustuu enemmän nahka saappaiden paremmuuteen, jotka eivät muuten hiosta ja ovat myös lämmimät. Mutta jos pitää valita kenkien ja muovikuitusaappaiden välillä kengät ovat paljon paremmat, sillä tekkokuitu on kylmä ja hiostava.
- romeo ja julia
kokopaikat ja chapsit!ne on parhaaTei jalat palele tms.. :)
- ratsumies22
Itse olen valinnut otsikossa mainitut. Saappaiden kanssa tuntuma pysyy parempana. Tämä siis pätee vain oikeisiin ratsastussaappaisiin, sillä joskus yritin ratsastaa tavallisilla kumisaappailla, ja siitä ei tahtonut tulla mitään. Lienee tottumuskysymys. Lämpimänä aikana käytän aiglen nahkavuorellisia ja talvella tavallisia ns. ratsuväen saappaita. Lienevät peräisin jostakin ent. itä-valtiosta, mutta ovat lämpimät ja hyvät jalassa.
- ratsastaja
mitä hyötyä on polvipaikkaisista ratsastushousuista? polvilla kun ei satulaa puristeta.yhtä liukkat ovat kuin verkkaritkin, joten jos ei osta kokopaikkaisia niin ostaa suoraan sitten vaikka verkkahousut!
onhan polvipaikkaiset toki halvemmat kun kokopaikkaiset mutta tavalliset housut joissa ei ole kovin painavia saumoja ovat yleensä vielä halvempia. vai ovatko polvipaikkaiset ratsastushousut tällaisille jotka eivät ole varmoja jatkavatko ratsastusta mutta pelkäävät että heille nauretaan jos jalassa on esim verkkarit eikä ne nimelliset ratsastushousut?
no,jokainenhan sen itse päättää mitä vaatteita käyttää...- jokapäiväinen ratsastaja
kokopaikat on paremmat joo ja oikeassahan olet tossa , mutta on eri asi ratsastaa vaikka joillain muilla hoiusuilla tai polvipaikkaisilla rats housuilla, koska vaikka ne onkin "vaan" polvipaikkaiset ne onn silti tehty ratsastukseen parempi istuvuus, sopiva malli,ehkä satulaleikkaukset... yms että yhdyn mutta korjaan myös
- shhhhhhhhei
rassastus housuissa ei oo sisä saumoja eli ne ei hierrä niinku norm. housut. polvipaihat pitää jos ne on eri materiaalia mut se on kyl vähästä eli kannattaa ostaa kokopaikkahousut joissa on mokkanahkapaikat.
ite tykkään minishapseista ja joghburgeista koska niillä saa annettuu paremmin pohjetta ja jelka tuntuu irtonaisemmalta ku saappaissaa eikä se hikookkaan nii paljoo - Saga-hamsteri
Mutta ei todellakaan verkkarit ja polvipaikkaiset sama asia! Koska ne ei luista ja itse tykkään polvipaikkaisista, (on ollut koko paikkaisetkin) ja en todellakaan ostanut niitä sen takin että oli halvemmat ja´kenngistä. käytän kesällä saappaita koska ne antaa jalalle tuen paremmin kun kengat mutta koska saappani ovat kylmät talvisin niin käytän silloin talviratsastuskenkiä ja chäpsejä en tosin mini chäpsejä,..
- kunhan olen
Kesällä käytän mieluummin ratsastussaappaita, mutta talvella laitan minichapsit ja tallikengät jalkaan, kun tulee kylmemmät säät.
Kokopaikkaiset ratsastushousut on ainakin omasta mielestä paremmat, ei luista yhtä hyvin satulassa. - Ainomieli1981
Itse käytän yleensä minichapseja ja turvakenkiä. Saappaat ovat talvella älyttömän liukkaat, ainakin omat halpis-saappaani. Kengät ovat myös mielestäni paljon mukavammat jalassa kuin saappaat. Se on sitten eri asia jos on varaa hankkia laadukkaat ja kalliit nahkasaappaat, mutta itselläni ei ole niistä kokemusta.
- Ninnuli
ratsastushousut, -kengät ja kokochapsit eikä tule kylmä :o)
- assi
Mutta eikö chapsit ole vaan joku suoja niiden ratsastussaappaiden päälle voin olla myös väärässä.
- lähes jokapäiväinen ratsastaja
asiastahan voi olla kumpaakin miletä, omasta mielestä kuitenki ehkä ne saappaat , yhdyn taas muihin kun sanon KUNNON rats.saappaat , siis nahkaiset ja istuvat , ( ei niitä kumisia mitkä lerputtaa pohkeesta) mutta jos oot valmis maksamaan hyvien saappaiden hinnan nii ehdottomasti saappaat! mutta jos pitää valita halvat ja huonot saappaat tai chapsit , nii siinä tapauksessa chapsit,
ja nii polvipaikkaset vai kokopaikkaset, kokopaikkaiset ehdottomasti niissä on parempi pito ja kestävyys, alukshan ne saattaa olla jääykät , mut käytössä ne alkaa istua oikeaan malliin, polvippaikkaset tosin on kans ihan hyvät itselläni on molemmat ja riippuu rats aiheesta kumpii käytän :) toivottavast oli apua päätökses!- nooral
chapseja kaytan. omasta mielesta paljo paremmat kuin ratsastussaappaat. nilkan saa paremmin taitettua ja muutenkin minusta saappaat olivat jotenkin jaykat. chapseilla parempi ratsastaa. ja kylla itella on ainaki toiminu kannustimet kenkien ja chapsien kanssa.
- riding7
Minä itse pidän enemmän minichapseista ja ratsastuskengistä sillä ainakin minun jalkani taipuu paremmin minichapseilla ja ratsastuskengilla sillä kun ratsastussaappailla ratsastaessani laitan kantapäät alas niin siitä nilkan edestä saappat taittuvat ja painavat ikävästi.(ei välttämättä kaikillla,ainakin minulla!)
Sinänsä puolipaikkaiset ratsastushousut ovat ehkä hieman joustavammat,mutta kokopaikkaiset ovat hyvät sillä niillä saattaa pysyä paremmin satulassa... - kjd
Ite tykkään kengist ja chapseist enemmän kuin saappaist, mut ratsastan aina pelkil kengil.
Ja pidän kokopaikkasista housuista, sillä ne pitävät paremmin ja ovat mielestäni mukavammat ratsastaessa.- gaiterman
Täälläkin kannatetaan kokopaikkaa ja chapseja, vai mitkä nuo ovatkaan mitkä näyttää ihan saappailta kun laitta kengän kanssa yksiin? gaiterssit vai saappaanvarret?
joskus vedän pelkillä kengillä, jotenkin vapauttavaa.
eikös ne esteillä käytä polvipaikkoja enemmän?
Kalliita näyttäs olevan nuokin, jos vaan ettii. ehehe
- Noora.
Itselläni on ollut sekä halvat muoviratsastussaappaat sekä myöhemmin halvat tarramokkachapsit. Ja molemmat ovat nyt kyllä menetelleet aina jos kerran viikossa käy ratsastamassa, mutta jos esim. käy 3 kertaa viikossa, niin kannattaa hankkia laatua. Molemmat ovat varmasti ihan käypä vaihtoehto, ja tietysti kummat tuntuu paremmalta. Itselläni on nykyisin ratsastuskengät ja kokochapsit, ja niillä on hyvä mennä jos ratsastaa vähän enemmänkin. Ratsastushousuista ei ole muuta tietoa kuin kokopaikkaisista, ja ne ovat kyllä toimineet hyvin esim. kuumalla ilmalla. Tässä oli nyt hiukan vinkkiä, toivottavasti löydät oikeanlaiset varusteet : ).
- älkääkinastelko
Mites jos vaikka saappaanvarret (chapsityylisetnahkaset) ja kengät :b
- Toraponi
No itse en käytä minichapseja, mutta varmaan tulee tilattua. Ja ratsastushousut on mulla polvipaikkaiset housut.
- jonsku.102
no musta on ainakin kengät ja michapsit parmmat ja sitten koko paikalliset on paremmat koska ne pitää enemmän eikä ole liukkaat kuten puolipaikalliset on ilukkaat.
- ...
Itse pidän enemmän minichapseistä ja kengistä, niin kuin jo joku aiemmin totesi, saappaiden taittuessa nilkasta ne eivät ole mitään kivantuntuiset. Muutenkin minulle on vaikea löytää oikean kokoisia saappaita, sillä kengän kokoni on suuri mutta sääreni ovat lyhyet. Tällöin saappaiden varret ovat liian pitkät ja ne tulevat reilusti polvitapeisiin. Chapseistä vielä sanon, että sääreni eivät ole mistään kapeimmasta päästä, joten tässäkin hommassa tulee usein polvitaipeisiin tavaraa. Olen päässyt siihen tulokseen, että en käytä kumpiakaan (paitsi jos nyt menen jonnekkin kisoihin) vaan laitan ratsastushousujen päälle polviin asti ylettyvät ratsastus-sukat enkä niitten päälle mitään.
Housuina käytän kokopaikkaisia, sillä ne saavat paremman pidon satulaan kuin polvipaikkaiset. - cho-
Kokopaikkiasia ratsastushousuja kannatetaan täällä. Antavat paremman pidon ja istuvat todella hyvin (jos vain on osannut ostaa oikean malliset/kokoiset). Käytössä on ollut aiglen saappaat mutta ovat talvella todella kylmät ja lumella liukkaat. Laadukkaammista nahkasaappaista en tiedä, kun ei vielä ole varaa ollut hankkia. Saappaat ovat kuitenkin jääneet pieneksi 3 vuoden tauon jälkeen joten olen nyt tilannut kengät ja chapsit, odotellen vain postipakettia saapuvaksi :) Toivottavasti toimivat hyvin!
- sissi:)
minichapsit mukavammat ja kätevämmät;)
- hfc
minichapsit ovat mielestäni paremmat koska kun olen käyttänyt ratsastussaappaita niin ne hankaavat nilkkaa jotenkin eivätkä ole mukavat (olen varmasti käyttänyt huonoja halpis saappaita, muttei ole rahaa niihin huippu saappaisiin)
- Ratsastaja99999999
Ite suosittelen ehdottomasti koko paikkasia sillä ei polvi paikkasilla tee yhtään mitään. Ne ovat liukkaat ja niitten paikoista ei saa mitään irti sillä polviaan ei saisi osua satulaan.
Ite käytän nahkaisia _laatu_ saappaita mitkä ostin kylläkin käytettynä kylläkin mutta aivan mahtavat ratsastaa. En voi muuta sanoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216565Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471857
- 831235
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.81915Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757