Säilyykö raejuusto avattuna siihen parasta ennen päivään saakka, mikä purkissa on? vai tarkoittaako se vain avaamatonta purkkia? Raejuustopurkki on ollut 10-11 päivää auki mutta parasta ennen ei ole vielä mennyt. Onko syötävää?
Säilyykö?
6
17222
Vastaukset
- J--K
Ei säily tietenkään. Avatun tuotteen säilyvyys muutamaia päiviä. Sama leikkeleissä yms.
- ainakin minulla
Olen viime aikoina ostanut Lidlistä sellasta 400 gramman raejuustopurkkia. Sitä kun ei yksi ihminen ihan muutamassa päivässä syö, niin kyllä se yleensä lähelle parasta ennen-päivää menee ennen kuin sen kokonaan ehdin syödä. Puolitoista viikkoa siinä siis sitä aikaa yleensä on. Muutaman kerran on mennyt vähän ylikin, enkä vielä ole kuolla kupsahtanut :) Sama juttu leikkeleissä. Eikös pakatuissa elintarvikkeissa pitäisi erikseen lukea, jos pakkaus pitää käyttää jonkin tietyn ajan kuluttua avaamisesta? Ainakin monissa pakkauksissa näin nykyään lukee. Yleensäkin mielestäni ihmiset ovat nykyään vähän liian hysteerisiä näitten pilaantumisien kanssa. Kyllä sen sitten haistaa ja maistaa, jos ruoka ei ole enää syötävää. Useimmiten ei tarvitse nenää edes kovin lähelle työntää, kun haju jo kertoo aika paljon. Turha sitä on johonkin päiviin tuijottaa ja sitten heittää hyvää ruokaa pois. Eikä ne kovin helpolla nykypäivänä muutenkaan pilaannu, kyllä ne niin paljon kaiken maailman säilöntäaineita niihin lykkäävät.
- J--K
Leikkeleidenkin kohdalla on vaihtelu melkoinen, ainakin kissan mielestä 3-4 päivänä vähärasvainen possu tai kalkkuna on pilalla, ei kelpaa. Atrian sivujen mukaan pari päivää avauksen jälkeen lihatuotteet säilyvät.
http://www.atria.fi/asp/empty.asp?P=1321&VID=default&SID=400614715491972&A=open:news:item:124&S=1&C=30750 - sanoin
J--K kirjoitti:
Leikkeleidenkin kohdalla on vaihtelu melkoinen, ainakin kissan mielestä 3-4 päivänä vähärasvainen possu tai kalkkuna on pilalla, ei kelpaa. Atrian sivujen mukaan pari päivää avauksen jälkeen lihatuotteet säilyvät.
http://www.atria.fi/asp/empty.asp?P=1321&VID=default&SID=400614715491972&A=open:news:item:124&S=1&C=30750turha sitä on johonkin päiviin tuijottaa. Kyllä terveen ihmisen hajuaisti kertoo, milloin ruoka on syötävää ja milloin ei. Nytkin jääkaapissani on kaksi pakettia kalkkunanleikettä, molemmat auki jo ainakin tuon 4 päivää (toinen kai jo viikon), ja parasta ennen päiväkin jo eilinen/edellispäivä. Ihan hyvänmakuista vielä, ei mitään eroa täysin tuoreeseen vastaavaan leikkeleeseen huomaa.
- vielä...
sanoin kirjoitti:
turha sitä on johonkin päiviin tuijottaa. Kyllä terveen ihmisen hajuaisti kertoo, milloin ruoka on syötävää ja milloin ei. Nytkin jääkaapissani on kaksi pakettia kalkkunanleikettä, molemmat auki jo ainakin tuon 4 päivää (toinen kai jo viikon), ja parasta ennen päiväkin jo eilinen/edellispäivä. Ihan hyvänmakuista vielä, ei mitään eroa täysin tuoreeseen vastaavaan leikkeleeseen huomaa.
Rehellisyyden nimissä ehkä tuo viikon vanha kalkkunaleike alkoi jo vähän vanhalta maistua, kun sitä äsken leivän kanssa söin. Mutta siinähän oli parasta ennen-päiväkin jo edellispäivänä. Kyllä sitä vielä syö, mutta täytyy varmaan huomenna syödä loput, niin ei ehdi pilaantua. Opiskelijalla kun ei ole varaa heittää hyvää ruokaa pois ennen kuin se oikeasti on syömäkelvotonta. Eikä kyllä mielestäni pitäisi olla kellään muullakaan.
- Chi
vielä... kirjoitti:
Rehellisyyden nimissä ehkä tuo viikon vanha kalkkunaleike alkoi jo vähän vanhalta maistua, kun sitä äsken leivän kanssa söin. Mutta siinähän oli parasta ennen-päiväkin jo edellispäivänä. Kyllä sitä vielä syö, mutta täytyy varmaan huomenna syödä loput, niin ei ehdi pilaantua. Opiskelijalla kun ei ole varaa heittää hyvää ruokaa pois ennen kuin se oikeasti on syömäkelvotonta. Eikä kyllä mielestäni pitäisi olla kellään muullakaan.
Ihme hössöttämistä tuo "säilyy avattuna kolme päivää"- hei haloo!! Kannattaako sitten tehdä niitä megasuper-pakkauksia, joissa on 600g leikkelettä?? Kyllä minullakin kalkkunaleike ja juustosiivut vähintään viikon ovat avattuina jääkaapissa eikä koskaan ole mitään myrkytystä tullut. Juusto nyt saattaa hieman kuivua ja imeä hajuja itseensä, mutta jos jääkaappini lämpötila on 2 astetta, on se kumma josseivat viikkoa enempää säily!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243