TaistoRa:lle

alkup.raimo

En voi ymmärtää ajatuksiasi, kun kirjoitat näin:

"Kaste ei siis ole "syntien anteeksiantaja" eikä puhdistaja, vaan Jeesuksen vaikuttama USKO Hänen golgatalla vuotaneen uhriverensä puhdistavaan vaikutukseen - "Uskon kautta"!
"Kristuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä" Ei kaste! "

Tällaisella Jeesuksen veren ja veden erottamisella
kumoat Johanneksen sanat; Jeesus Kristus ei tullut ainoastaan veden, vaan veden ja veren kautta, mistä myös Henki todistaa ja Henki on totuus. Henki, vesi ja veri todistavat ja niiden todistus on yhtä.

Lisäksi jo opetat, ettei kaste ole syntien puhdistaja, leikkaat samalla Raamatusta pois
ainakin 4.Moos. 8:7, 19:19, 21 ja Apt: 22:16

Vesi, Jumalan määräysten ja asetusten mukaisesti käytettynä puhdisti synneistä, Jumalan silmissä, ei ihmisen luonnollisissa silmissä, ei sitä ihminen voi ymmärtää...sen mitä vesikaste Jumalalle merkitsee, sen Pyhä Henki kirkastaa,,,siitä samasta todistaa...sen saman saa Jeesuksen veri aikaan...vesi ja veri ovat yhdessä...uskon kautta...siis Jumalan hengessä..mutta Taisto...voi sinua diaboloksen uhria! Oi jospa Herran armo saisi sinullekin kirkastaa pahuutesi ja vääryytesi ja saisit ensimmäisen kasteesi tähden...siinä mukana olleen Jeesuksen veren tähden uskoa harhasi anteeksi!

Kun UT: sanoo:
-puhdisti heidän sydämensä uskolla

-anna kastaa itsesi, anna pestä pois syntisi

-Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa veri puhdistaa kaikesta synnistä

Nämä eivät sulje pois toisiansa,vaan ne todistavat yhtä..Henki vesi ja veri todistavat saman asian ja yhtäpitävästi,,niin raamattu ilmoittaa...sinun diabolos-henkesi erottaa ne toisistaan, mutta se on perkeleestä

Miten olisi Taisto nyt nöyrä rukous

Jumala, johdata totuuteen kasteen sisällön ja uskon suhteen, että saisin palata armoon! Tee se Isä Jeesuksen tähden...nimesi kiitokseksi.Amen!

28

707

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ARMOSSA ME

ELÄMMEKIN, KUN SAIMME JUMALALTA USKON LAHJAN JEESUKSESSA. MAAILMAHAN SEN TODISTAA, KUINKA VAUVANA KASTETUT IHMISET OVAT EKSYKSISSÄ.EIVÄT USKO, EIVÄT KÄY KIRKOISSA,EIVÄT MILLÄÄN LAILLA ELÄMÄLLÄÄN TAI SANOILLAAN, VAUVAKASTEESA SAADUSTA USKOSTA!

• parusia

...uudestikastetut, ne vasta eksyksissä ovat...hengelliset silmätkin on puhkaistu kuten simsonilta aikanaan...mutta myllynkivien jauhaminen käy tosin sokeanakin

Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, kuin myllynkivi laitettaisiin kaulaan ja upotettaisiin mereen. (Mk.9:42)

• TaistoRa.
        parusia kirjoitti:

...uudestikastetut, ne vasta eksyksissä ovat...hengelliset silmätkin on puhkaistu kuten simsonilta aikanaan...mutta myllynkivien jauhaminen käy tosin sokeanakin

Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, kuin myllynkivi laitettaisiin kaulaan ja upotettaisiin mereen. (Mk.9:42)

>>Kirjoitit-
        >>...uudestikastetut, ne vasta eksyksissä ovat...hengelliset silmätkin on puhkaistu kuten simsonilta aikanaan...>Room. 12:2
        "Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä".>1 Piet 1:22 "Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,

23 "TE, jotka olette UUDESTISYNTYNEET", ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, "Jumalan elävän ja pysyvän - SANAN KAUTTA".>Apt. 8:12
        "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset".

• lahkokasteessa
        TaistoRa. kirjoitti:

>>Kirjoitit-
        >>...uudestikastetut, ne vasta eksyksissä ovat...hengelliset silmätkin on puhkaistu kuten simsonilta aikanaan...>Room. 12:2
        "Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä".>1 Piet 1:22 "Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,

23 "TE, jotka olette UUDESTISYNTYNEET", ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, "Jumalan elävän ja pysyvän - SANAN KAUTTA".>Apt. 8:12
        "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset".

Gal. 5:20

epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyys, riidat, kiihkoilu, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, lahkolaisuus,

• TaistoRa.
        lahkokasteessa kirjoitti:

Gal. 5:20

epäjumalien palveleminen, noituus, vihamielisyys, riidat, kiihkoilu, kiukku, juonittelu, eripuraisuus, lahkolaisuus,

Niin siis mitä tahdot sanoa?

Terv, TaistoRa. ;)

• kasteessa

jos luterilaiset eivät käy kirkossa, vaan penseässä opetuksessa. laki on kyljätty synnintunnon herättjänä.

Olin kesätöissä Keski-Pohjanmaalla, jossa tutustuin iäkkääseen helluntaiseurakuntalaismieheen, joka ei käy
        helluntailaisten kokouksissa, vaikka sali on aivan lähellä.

• meni todella
        TaistoRa. kirjoitti:

>>Kirjoitit-

huonommaksi, koska vaihdoit vain julkiset synnit hengelliseen haureuteen hylkäämällä armon ja menemällä itsevalitulle kasteelle.

Aivan hiljattain rukoilin puolestasi ja muidenkin hellareiden puolesta. Jumala johdatti yhden ruotsalaisen rauhansanalaisen juttusille ja hän sanoi, että tulee muistaa, että armo voi
        kirkastua vielä lapsikasteen hylkääjillekin.

Sinulla on valtava demoninen inho armoa kohtaan ja kuitenkin puhut Jeesuksesta, mutta sellainen tuli ei ole Pyhän Hengen tulta. Hylkää vääryyden tie ja palaa Jumalan armoon!

Siinä vaiheessa kun aloit tuntea synnintuntoa ja tehdä parannusta, sinun olisi pitänyt löytää joku ymmärtäväinen, jolla oli päästöavaimet ja Henki, joka on Herran armon Henki, ei ihmistekojen tekopyhyyden henki!

Taisto, et saanut Jumalan armoa Jeesuksessa, koska aloit inhota armoa, mikä näkyy lapsikasteen hylkäämisessä. Ei kasteessasi ollut mitään vikaa, vaan penseässä opetuksessa. Kyllä sinun on nöyrästi rukoiltava anteeksi Jumalalta harhaoppiasi ja vääryyttäsi, jolla opetat Jumalaa vastaan ohi armon, erotat veden ja veren erilleen kasteesta, mutta sitä ei Henki koskaan tee!

• TaistoRa.
        meni todella kirjoitti:

huonommaksi, koska vaihdoit vain julkiset synnit hengelliseen haureuteen hylkäämällä armon ja menemällä itsevalitulle kasteelle.

Aivan hiljattain rukoilin puolestasi ja muidenkin hellareiden puolesta. Jumala johdatti yhden ruotsalaisen rauhansanalaisen juttusille ja hän sanoi, että tulee muistaa, että armo voi
        kirkastua vielä lapsikasteen hylkääjillekin.

Sinulla on valtava demoninen inho armoa kohtaan ja kuitenkin puhut Jeesuksesta, mutta sellainen tuli ei ole Pyhän Hengen tulta. Hylkää vääryyden tie ja palaa Jumalan armoon!

Siinä vaiheessa kun aloit tuntea synnintuntoa ja tehdä parannusta, sinun olisi pitänyt löytää joku ymmärtäväinen, jolla oli päästöavaimet ja Henki, joka on Herran armon Henki, ei ihmistekojen tekopyhyyden henki!

Taisto, et saanut Jumalan armoa Jeesuksessa, koska aloit inhota armoa, mikä näkyy lapsikasteen hylkäämisessä. Ei kasteessasi ollut mitään vikaa, vaan penseässä opetuksessa. Kyllä sinun on nöyrästi rukoiltava anteeksi Jumalalta harhaoppiasi ja vääryyttäsi, jolla opetat Jumalaa vastaan ohi armon, erotat veden ja veren erilleen kasteesta, mutta sitä ei Henki koskaan tee!

Kiitos rukouksestasi!

Sellaista me kaikki tarvitsemme toistemme puolesta, ei lyömäaseena, vaan yhteys toimena! ;)

>>Kirjoitat-
        >>Sinulla on valtava demoninen inho armoa kohtaan ja kuitenkin puhut Jeesuksesta,>Ef. 2:8
        "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta", ette itsenne kautta- se on Jumalan lahja"!>Joh. 6:47
        "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
        joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä".

TaistoRa. kirjoitti:

>>Kirjoitit-

Lapsikasteen vihaajilla voi olla kysymys omien vanhempien vihaamisesta ja syyttämisestä esim. alkoholisoitumisesta, insestistä tms. vakavasta asiasta. Viha kohdistetaan ja projisoidaan lapsena saatuun kristilliseen kasteeseen.

• ???
        ***** kirjoitti:

Lapsikasteen vihaajilla voi olla kysymys omien vanhempien vihaamisesta ja syyttämisestä esim. alkoholisoitumisesta, insestistä tms. vakavasta asiasta. Viha kohdistetaan ja projisoidaan lapsena saatuun kristilliseen kasteeseen.

Nytpä vasta vitsin murjaisit!!!

Taitaa olla k-mies asialla, tai sitten ainakin k-miehen lahkoon kuuluva.

• tietä minullekin valittavana
        TaistoRa. kirjoitti:

Kiitos rukouksestasi!

Sellaista me kaikki tarvitsemme toistemme puolesta, ei lyömäaseena, vaan yhteys toimena! ;)

>>Kirjoitat-
        >>Sinulla on valtava demoninen inho armoa kohtaan ja kuitenkin puhut Jeesuksesta,>Ef. 2:8
        "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta", ette itsenne kautta- se on Jumalan lahja"!>Joh. 6:47
        "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
        joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä".

1. tie:

Olen syntinen, kaikin tavoin tänäänkin olen tehnyt syntiä ja rikkonut Jumalan käskyjä vastaan.
        Yksistään siksi, etten ole pystynyt rakastamaan Jeesusta yli kaiken, enkä lähimmäistäni kuin itseäni, olen itsessäni kadotettu. Kuitenkin Jumala antoi armossaan Jeesuksen tulla maan päälle ihmiseksi. Jumala antoi poikansa siitä Pyhästä Hengestä ja syntyä neitseestä, kasvaa viattomana ja täydellisenä lapsena aikuiseksi, elää täydellinen puhdas ja synnitön elämä. Jumala
        antoi alttiiksi oman Poikansa, jonka päälle hän sälytti syntimme ja sairautemme. Jeesus kantoi ne ristille. Herra Jeesus vuodatti pyhän verensä syntiemme sovitukseksi ja kuoli puolestamme ja Jumala herätti hänet kuolleista. Jeesus nousi taivaaseen ja istuuui Jumalan oikealle puolelle ja lähetti Henkensä....Jumalan armosta minutkin kastettiin...Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen..ja minullekin opetettiin käskyt...minäkin olin sivutoiminen tanssimuusikko, joka sain lopulta, 25-vuotiaana tulla synnintuntoon ja katumukseen ja parannukseen...kun tunnustin syntini, sain kuulla IP:ltä: Syntisi ovat Jeesuksen nimessä ja veressä anteeksiannetut. Samalla alkoi uusi elämä...uskossa Jeesukseen..ja nyt elän siinä uskossa Jumalan lapsena...siis minä itsessäni saastainen syntinen onkin jo liitetty kasteen ja Hengen kautta Jeesukseen...voi mikä valtava armo, jossa saa olla ja elää! Olen pelastettu. Olen jo kirkastettu..olen jo uskossa Jumalan oikealla puolella Herrassa...ja minkä vielä elän lihassa, elän armossa.

2. Tie..hyljätä tämä armo ja asettaa pelastuksen ehdoksi itsensä uudelleen kastattaminen vain ulkonaisella upotuskasteella.

Jeesuksen Kristuksen tähden valitsen ikuisesti 1. mainitun tien, koska se on Jeesus-tie

• TaistoRa.
        tietä minullekin valittavana kirjoitti:

1. tie:

Olen syntinen, kaikin tavoin tänäänkin olen tehnyt syntiä ja rikkonut Jumalan käskyjä vastaan.
        Yksistään siksi, etten ole pystynyt rakastamaan Jeesusta yli kaiken, enkä lähimmäistäni kuin itseäni, olen itsessäni kadotettu. Kuitenkin Jumala antoi armossaan Jeesuksen tulla maan päälle ihmiseksi. Jumala antoi poikansa siitä Pyhästä Hengestä ja syntyä neitseestä, kasvaa viattomana ja täydellisenä lapsena aikuiseksi, elää täydellinen puhdas ja synnitön elämä. Jumala
        antoi alttiiksi oman Poikansa, jonka päälle hän sälytti syntimme ja sairautemme. Jeesus kantoi ne ristille. Herra Jeesus vuodatti pyhän verensä syntiemme sovitukseksi ja kuoli puolestamme ja Jumala herätti hänet kuolleista. Jeesus nousi taivaaseen ja istuuui Jumalan oikealle puolelle ja lähetti Henkensä....Jumalan armosta minutkin kastettiin...Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen..ja minullekin opetettiin käskyt...minäkin olin sivutoiminen tanssimuusikko, joka sain lopulta, 25-vuotiaana tulla synnintuntoon ja katumukseen ja parannukseen...kun tunnustin syntini, sain kuulla IP:ltä: Syntisi ovat Jeesuksen nimessä ja veressä anteeksiannetut. Samalla alkoi uusi elämä...uskossa Jeesukseen..ja nyt elän siinä uskossa Jumalan lapsena...siis minä itsessäni saastainen syntinen onkin jo liitetty kasteen ja Hengen kautta Jeesukseen...voi mikä valtava armo, jossa saa olla ja elää! Olen pelastettu. Olen jo kirkastettu..olen jo uskossa Jumalan oikealla puolella Herrassa...ja minkä vielä elän lihassa, elän armossa.

2. Tie..hyljätä tämä armo ja asettaa pelastuksen ehdoksi itsensä uudelleen kastattaminen vain ulkonaisella upotuskasteella.

Jeesuksen Kristuksen tähden valitsen ikuisesti 1. mainitun tien, koska se on Jeesus-tie

Et tainnut lukea kirjoitustani kunnolla!?

Lue se uudelleen rauhallisesti ja ajatuksella!

Siunausta! ;)

• saamatta
        ??? kirjoitti:

Nytpä vasta vitsin murjaisit!!!

Taitaa olla k-mies asialla, tai sitten ainakin k-miehen lahkoon kuuluva.

Se on kylmät tulleet ja vousi lopuillaan,eikä ropo meinaa kirstuun kilahtaa.
        Päänahat vähenee joka vuosi.

• TaistoRa.

>>Kirjoitat-
      >>Kun UT: sanoo:
      -puhdisti heidän sydämensä uskolla

-anna kastaa itsesi, anna pestä pois syntisi

-Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa veri puhdistaa kaikesta synnistä

Nämä eivät sulje pois toisiansa,vaan ne todistavat yhtä..>Room 10:17 "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta"!>Kirjoitat-
      >>Miten olisi Taisto nyt nöyrä rukous

• ajatuksesi

kun kirjoitat:

Kaste on ulkoinen toimi sille jonka jo uskonkautta olemme sisimmässämme kokeneet!

Et voi mitenkään soveltaa väitettäsi esimerkiksi
        Simon noitaan.

Jos kaste on vain pelkkä ulkoinen toimi kaikille kastettaville sille, minkä olemme uskon kautta jo sismmässämme kokeneet ja ajattelet vaikkapa samarilaisia ja Simonia, silloin ajatuksesi todistaa selvästi lapsikasteen puolesta. Simon ei syntynyt uudesti, koska ei tehnyt parannusta ja
        jos kaste on vain ulkonainen toimi, silloin Simon
        sai sen ennen uskoontuloaan.

Kun Apt.ssa kirjoitetaan, että "Simon itsekin uskoi" , vain baptistinen pakkomielle saa siitä lauseesta selityksen, että Simon syntyi uudesti
        ylhäältä ennen kastetta tuon lauseen perusteella.
        Mieletöntä! Mahdotonta!

• lammas
        ajatuksesi kirjoitti:

kun kirjoitat:

Kaste on ulkoinen toimi sille jonka jo uskonkautta olemme sisimmässämme kokeneet!

Simon noitaan.

Jos kaste on vain pelkkä ulkoinen toimi kaikille kastettaville sille, minkä olemme uskon kautta jo sismmässämme kokeneet ja ajattelet vaikkapa samarilaisia ja Simonia, silloin ajatuksesi todistaa selvästi lapsikasteen puolesta. Simon ei syntynyt uudesti, koska ei tehnyt parannusta ja

Kun Apt.ssa kirjoitetaan, että "Simon itsekin uskoi" , vain baptistinen pakkomielle saa siitä lauseesta selityksen, että Simon syntyi uudesti
        Mieletöntä! Mahdotonta!

No niin ei kait kaste itsessään vielä pelasta,
        saipa uskon joka on Jumalan lahja ennen tai jälkeen kasteen.
        Meidän ei tulisi kiistellä oppikysymyksistä,
        kuten kasteet...jne Paavali kirjoittaa kirje hebrealaisille Luku 5:11-6:3

5:11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
        5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
        5:13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
        5:14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.
        6:1 Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
        6:2 oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
        6:3 Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii.

JEESUS TUNTEE OMANSA

Jeesus kertoo olevansa se hyvä paimen joka tuntee omansa.... Joh. Luku 10:7,8,9

10:7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
        10:8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

• TaistoRa.
        ajatuksesi kirjoitti:

kun kirjoitat:

Simon noitaan.

Mieletöntä! Mahdotonta!

>>Kirjoitat-
        >>Ei ole Raamatusta kun kirjoitat:

Simon noitaa>Room. 12:2
        "Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä".>Kol. 3:5
        "Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne:
        "haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta">Kirjoitat-
        >>Kun Apt.ssa kirjoitetaan, että "Simon itsekin uskoi" , vain baptistinen pakkomielle saa siitä lauseesta selityksen, että Simon syntyi uudesti
        Mieletöntä! Mahdotonta!>Apt 8:18 Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa

19 ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen".

20 Mutta Pietari sanoi hänelle:
        "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.

21 Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä".>1 Piet 1:22 "Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä",

23 "(TE), jotka olette "(UUDESTISYNTYNEET)", ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, "(Jumalan elävän ja pysyvän - SANAN KAUTTA)"
        >>Room 10:17 "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen - SANAN KAUTTA"!

>>Apt 2:40 "Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".

41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

42 Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.

• mutta kasteen uusiminen
        lammas kirjoitti:

No niin ei kait kaste itsessään vielä pelasta,
        saipa uskon joka on Jumalan lahja ennen tai jälkeen kasteen.
        Meidän ei tulisi kiistellä oppikysymyksistä,
        kuten kasteet...jne Paavali kirjoittaa kirje hebrealaisille Luku 5:11-6:3

5:11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
        5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
        5:13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
        5:14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.
        6:1 Jättäkäämme sentähden Kristuksen opin alkeet ja pyrkikäämme täydellisyyteen, ryhtymättä taas uudestaan laskemaan perustusta: parannusta kuolleista töistä ja uskoa Jumalaan,
        6:2 oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta.
        6:3 Ja niin me tahdomme tehdä, jos vain Jumala sallii.

JEESUS TUNTEE OMANSA

Jeesus kertoo olevansa se hyvä paimen joka tuntee omansa.... Joh. Luku 10:7,8,9

10:7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
        10:8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

ja sen kautta eksyttäminen ovat siksi vakava asia, ettei valhetta saa antaa vyöryttää.

Hebrealaiskirje ei kiellä keskustelemasta ja opettamasta, vaan jättämästä uusimatta eli laskemasta uutta perustusta.

Jos ajattelet, että on oikea asenne kun hyväksyy lapsena kastettujen uudelleen kastamisen vedellä Jumalan nimeen ja vaikenee siitä "rakkauden" nimessä, erehdyt karkeasti. Jumala rakastaa totuutta ja jolla on rakkaus totuuteen, ei voi eksyä!

• kalskahtaa
        TaistoRa. kirjoitti:

>>Kirjoitat-
        >>Ei ole Raamatusta kun kirjoitat:

Simon noitaa>Room. 12:2
        "Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä".>Kol. 3:5
        "Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne:
        "haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta">Kirjoitat-
        >>Kun Apt.ssa kirjoitetaan, että "Simon itsekin uskoi" , vain baptistinen pakkomielle saa siitä lauseesta selityksen, että Simon syntyi uudesti
        Mieletöntä! Mahdotonta!>Apt 8:18 Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa

19 ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen".

20 Mutta Pietari sanoi hänelle:
        "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa.

21 Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan, sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä".>1 Piet 1:22 "Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä",

23 "(TE), jotka olette "(UUDESTISYNTYNEET)", ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, "(Jumalan elävän ja pysyvän - SANAN KAUTTA)"
        >>Room 10:17 "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen - SANAN KAUTTA"!

>>Apt 2:40 "Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".

41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.

42 Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.

Hengen avaamille korville lauseesi:

" Muuten hän ei voi Jeesusta kohdata, mutta hylkäämällä tietoisesti syntisen ja epäuskoisen elämänsä hän voi saavuttaa ja kohdata Jumalan armon Jeesuksessa. "

Ei kuule armon omistamiselle uskossa, jonka Jumala vaikuttaa ole asetettu mitään ehtoja!

Sinun oppisi on kuin punaisin ruusuin koristeltu
        houkutusovi ahtaan portin vieressä.

Vilpittömästi voin sanoa, ettet tunne armoa, vaan olet kauniisti ja korkeahengellisesti mennyt ohi
        uskon kautta, armosta, Jeesuksen tähden Jumalan tarjoamasta pelastuksesta.

• TaistoRa.
        mutta kasteen uusiminen kirjoitti:

ja sen kautta eksyttäminen ovat siksi vakava asia, ettei valhetta saa antaa vyöryttää.

Hebrealaiskirje ei kiellä keskustelemasta ja opettamasta, vaan jättämästä uusimatta eli laskemasta uutta perustusta.

Jos ajattelet, että on oikea asenne kun hyväksyy lapsena kastettujen uudelleen kastamisen vedellä Jumalan nimeen ja vaikenee siitä "rakkauden" nimessä, erehdyt karkeasti. Jumala rakastaa totuutta ja jolla on rakkaus totuuteen, ei voi eksyä!

>>Kirjoitat-
        >> Hebrealaiskirje ei kiellä keskustelemasta ja opettamasta, vaan jättämästä uusimatta eli laskemasta uutta perustusta.>"Jos sinä USKOT, että Jeesus on herra, niin sinä pelastut"!

• alla tämä asia
        TaistoRa. kirjoitti:

>>Kirjoitat-
        >> Hebrealaiskirje ei kiellä keskustelemasta ja opettamasta, vaan jättämästä uusimatta eli laskemasta uutta perustusta.>"Jos sinä USKOT, että Jeesus on herra, niin sinä pelastut"!

Jos olen väärässä, niin näytä minulle Raamatun kohta jossa lapsikasteen jälkeen otettu uskovien kaste olisi kasteen "uusimista" ja syntiä!!!
        Sellaista sinä et pysty näyttämään, koska sellaista Raamatusta ei löydy!

Jumala näyttää asian varmasti, jos turvaudut Jumalaan, etkä omaan ymmärrykseesi!

Raamattu ei kiellä erikseen lapsi-
        kasteen uusimista vaan yleisesti uuden perustan asettamista. Raamattu ei erottele lapsi- ym. kasteita. kuten ei monia muitakaan asioita!

Kiistely kasteesta on turhaa, mutta jos se asetetaan pelastuksen ja turvan ehdoksi kuten kirkko tekee, niin silloin siitä pitää tuoda totuus esiin! Kaste ei ole pelastus eikä tulevan turva, vaan - Usko Jeesukseen!

Kasteessa saat kaiken, mitä saarnattuna pelastuksessakin tarjotaan, miksi et usko, vaan
        heität pois!

• TaistoRa.
        alla tämä asia kirjoitti:

Jos olen väärässä, niin näytä minulle Raamatun kohta jossa lapsikasteen jälkeen otettu uskovien kaste olisi kasteen "uusimista" ja syntiä!!!
        Sellaista sinä et pysty näyttämään, koska sellaista Raamatusta ei löydy!

Jumala näyttää asian varmasti, jos turvaudut Jumalaan, etkä omaan ymmärrykseesi!

Raamattu ei kiellä erikseen lapsi-
        kasteen uusimista vaan yleisesti uuden perustan asettamista. Raamattu ei erottele lapsi- ym. kasteita. kuten ei monia muitakaan asioita!

Kiistely kasteesta on turhaa, mutta jos se asetetaan pelastuksen ja turvan ehdoksi kuten kirkko tekee, niin silloin siitä pitää tuoda totuus esiin! Kaste ei ole pelastus eikä tulevan turva, vaan - Usko Jeesukseen!

Kasteessa saat kaiken, mitä saarnattuna pelastuksessakin tarjotaan, miksi et usko, vaan
        heität pois!

Näiden kasteasioiden ymmärtämisen rukous teille kirkollisille on ollut rukouksessani jo noin neljä vuotta, jonka ajan olen täällä palstoilla kirjoitellut! Muuten kyllä jo reilustikin yli kaksikymmentä vuotta!

>>Kirjoitat-
        >>Kasteessa saat kaiken, mitä saarnattuna pelastuksessakin tarjotaan, miksi et usko, vaan
        heität pois!

>>Room 10:14 "Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?

15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"

>>Room 10:17 "Usko" tulee siis kuulemisesta" , mutta kuuleminen Kristuksen - Sanan kautta"!>Hepr. 11:6
        "Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät".
        >>Jumala näyttää asian varmasti, jos turvaudut Jumalaan, etkä omaan ymmärrykseesi!

• enneuni
        TaistoRa. kirjoitti:

Näiden kasteasioiden ymmärtämisen rukous teille kirkollisille on ollut rukouksessani jo noin neljä vuotta, jonka ajan olen täällä palstoilla kirjoitellut! Muuten kyllä jo reilustikin yli kaksikymmentä vuotta!

>>Kirjoitat-
        >>Kasteessa saat kaiken, mitä saarnattuna pelastuksessakin tarjotaan, miksi et usko, vaan
        heität pois!

>>Room 10:14 "Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?

15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"

>>Room 10:17 "Usko" tulee siis kuulemisesta" , mutta kuuleminen Kristuksen - Sanan kautta"!>Hepr. 11:6
        "Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät".
        >>Jumala näyttää asian varmasti, jos turvaudut Jumalaan, etkä omaan ymmärrykseesi!

Helluntailaisten palstalla jo oli yksi perhe saanut unessa varoituksen, jossa olivat olleet kastamattominen lapsineen talon ulkopuolella lopun aikojen lähestyessä.

Profetoin, että ihmiset pakenevat kastamattomine lapsineen lahkoista ja vievät lapsiaan sylissä kuin Israelilaiset Punaisen meren ylitse jonossa kirkkojen suojaan kastetta saamaan.

• TaistoRa.
        enneuni kirjoitti:

Helluntailaisten palstalla jo oli yksi perhe saanut unessa varoituksen, jossa olivat olleet kastamattominen lapsineen talon ulkopuolella lopun aikojen lähestyessä.

Profetoin, että ihmiset pakenevat kastamattomine lapsineen lahkoista ja vievät lapsiaan sylissä kuin Israelilaiset Punaisen meren ylitse jonossa kirkkojen suojaan kastetta saamaan.

Et näytä kykenevän vastaamaan!

Mutta kaikkea hyvää sinulle.
        Jeesus rakastaa sinuakin!

>>Joh 3:16

• kiitollinen
        TaistoRa. kirjoitti:

Et näytä kykenevän vastaamaan!

Mutta kaikkea hyvää sinulle.
        Jeesus rakastaa sinuakin!

>>Joh 3:16

Siunatkoon tulevinakin armon päivinäsi,kun raamatun mukaista opetusta annat meille vähäosaisille.

Eli taivaallinen voitelu ja viisaus olkoon kirjoitustesi yllä.

Olen todella kiitollinen ,kun olet asioita valaissut ja toivon ,että jaksat edelleenkin opastaa.
        Hyvää yötä.

• kolinaa
        kalskahtaa kirjoitti:

Hengen avaamille korville lauseesi:

" Muuten hän ei voi Jeesusta kohdata, mutta hylkäämällä tietoisesti syntisen ja epäuskoisen elämänsä hän voi saavuttaa ja kohdata Jumalan armon Jeesuksessa. "

Ei kuule armon omistamiselle uskossa, jonka Jumala vaikuttaa ole asetettu mitään ehtoja!

Sinun oppisi on kuin punaisin ruusuin koristeltu
        houkutusovi ahtaan portin vieressä.

Vilpittömästi voin sanoa, ettet tunne armoa, vaan olet kauniisti ja korkeahengellisesti mennyt ohi
        uskon kautta, armosta, Jeesuksen tähden Jumalan tarjoamasta pelastuksesta.

Katsos armoa kyllä tarjotaan armoa tarvitseville.

Ethän unohda,että kaikille ei armo kelpaa.

MITES ON SINUN KORVIESI LAITA,KUULETKO OIKEIN JA MIKÄ HENKI KORVIASI ON AVANNUT?

• yhdessä lut.srk:ssa
        enneuni kirjoitti:

tapahtuu, että nuoria helluntailaisia tulee
        ajoittain kyselemään papilta kasteesta. Sekin on
        lopun ajan merkki. Helluntailaisetkin ovat "luovuttamassa" tai sitten laiminlyöneet
        velvollisuutensa!

• yhdessä lut.srk:ssa kirjoitti:

tapahtuu, että nuoria helluntailaisia tulee
        ajoittain kyselemään papilta kasteesta. Sekin on
        lopun ajan merkki. Helluntailaisetkin ovat "luovuttamassa" tai sitten laiminlyöneet
        velvollisuutensa!

...että tällaista tapahtuu muuallakin, eikä ainoastaan kotipaikkakunnallani.

Eräällä toisella keskustelupalstalla eräs ahkeraan sinne kirjoittava ihmetteli, miksi niin moni helluntalainen palaa takaisin kirkon "suojiin".

Raamattupiirissämekin on useita tällaisia ja he mielellään puhuvat kasteen hengellisestä merkityksestä, kun se on pikku hiljaa heille avautunut Raamatun sanasta.
        Monille on kirkastunut kasteen evankeliumi ja "yksi kaste" (Ef. 4:5).

"...emme ole lain alla, vaan armon alla" (Room. 6:15).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysynkin sinulta nyt...

Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      47
      4384
    2. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      112
      3531
    3. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      39
      1835
    4. Missä paikassa ja minkälaisessa tilanteessa

Olit silloin kun tajusit ihastuneesi häneen?
      Ikävä
      106
      1773
    5. Nainen, vaikka kaikki on

ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.
      Tunteet
      13
      1557
    6. Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?

Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin
      Maailman menoa
      120
      1511
    7. HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä

Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki
      Ikävä
      8
      1254
    8. Mihin kiinnitit ensimmäisenä huomiota

kun eka kerran näit kaivattusi?
      Ikävä
      77
      1215
    9. Ihan pelästyin kun sut

näin. Huh huh kun olit vanhentunut.
      Ikävä
      109