Jooga ja juoksu

merkkijono

Sopiiko joogan harjoittaminen säännöllisen juoksuharrastuksen (n. 30km/vko) lisäksi?
Kuinka usein asanoita tulisi tehdä jos juoksee
3-4 kertaa viikossa?

3

1005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turkulainen

      Mietin itse juuri tätä yhdistelmää. Olen itse joogannut pitkään mutta epäsäännöllisesti. Tuntuu että kaipaan sitä voiman tunnetta joka syntyy kun juoksee pitkää lenkkiä. Istumatyö vaatisi vastapainoksi jotain joka haastaa kehoa, rikko rajoja.
      Juokseminen saattaa jäykistää lonkan alueen suuria lihaksia, mikä tekee taas joogaamisen vaikeammaksi.

      Turkulainen

      • ........

        "Juokseminen saattaa jäykistää lonkan alueen suuria lihaksia, mikä tekee taas joogaamisen vaikeammaksi."

        En ymmärrä miten joku voi nähdä asian tuolla tavalla. Minä näen sen pikemminkin näin: Jooga auttaa juoksijan lonkan alueen suuria lihaksia pysymään notkeina. Eihän jooga suinkaan ole mikään kilpailulaji, siksi juoksu ei ole mikään este joogalle, vaikka toki se saattaa vähän "haitata" joogaharrastusta.


    • MariC

      Niin, miksei sopisi. Itse en juokse mutta käyn astanga joogassa ja siellä ainakin yksi säännöllinen joogaaja (nainen) juoksee tosi pitkiä matkoja. Hän jopa juoksee reilun 10 km lenkin usein ennen joogatuntia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe