Joskus, joku kehui lidlin suklaata äääärettömän hyväksi. Enpä ole tullut maistaneeksi.(Karkkilakossa tällä hetkellä) Mutta kun se loppuu...Millaista on?
Lidl suklaa
14
10940
Vastaukset
- .........
lidlin suklaat on suklaata, eikä maitojauhetta ja sokeria, kuten suomalaiset.
- Eläkeläisnainen
Äärettömän hyvää ja halvempaa kuin muualla.
- Muffinsi
On todella tummaa, hyvää suklaata. Löytyy kolmea lajia, joista tummimmassa kaakaota muistaakseni jotain 70 %. Vähiten tummassa kermasuklaassakin 46 %. Vertailun vuoksi maraboun ja fazerin maitosuklaista löytyy n. 30 %. Erinomaista tuo tumma suklaa esim. suklaamuffinseihin tai muuhun leivontaan. Sellaisena en ainakaan itse tykkää syödä, on nimittäin aika vahvaa tavaraa :) Vastaavaa tavaraa ei Suomesta helpolla löydy, ja jos löytyykin, niin on erikoissuklaata, joka maksaa maltaita.
- herkuttelija...
varsinkin valkoinen suklaa,jota myydään 200 vai oliko jopa 300g:n levyissä,ja maksaa vain jotai 1,30e.Niitä on kahdenlaista,toisessa on pähkinää ja toisessa ei,ja kummatkin on aivan ihanaa!parasta ku mikään muu.Tummia tai "tavallisia"suklaita en oo kokeillu.
- kovasti
"Amazon"-tummasta, siis ei siitä kaikkein tummimmasta.
- herkku
Olen kuullut kehuttavan tuota amazon-suklaata, en vain ole maistanut kun olen luullut sen olevan liiankin tummaa (pidän enempi maito- ja kermasuklaista.)
Mutta kerropa tarkemmin tuosta..kannattaisiko minunkin maistaa.. Tumma suklaahan olisi terveellisempää kuin maito ;) - olla...
herkku kirjoitti:
Olen kuullut kehuttavan tuota amazon-suklaata, en vain ole maistanut kun olen luullut sen olevan liiankin tummaa (pidän enempi maito- ja kermasuklaista.)
Mutta kerropa tarkemmin tuosta..kannattaisiko minunkin maistaa.. Tumma suklaahan olisi terveellisempää kuin maito ;)Jokin tukaani tms. isonokkainen lintu vihertävän pakkauksen kannessa. Niin, se on vähemmän tummaa (siis henk.koht. makuuni sopivan ei-kitkerää) kuin tummempi punapakettinen "Ecquador" tms. Mielestäni hieno kompromissi molemmista "filosofioista" :-) Palat saisivat olla pienempiä, vaikkei niitä taitoskohtia pakkoneurroottisesti tarvitsekaan noudattaa. Hinta/laatu-suhde on ehdottomasti kohdallaan. Ihmeellistä miten joillekin on niin vaikea asiamyöntää, että kohtuuhintaankin voi löytää jotakin erittäinkin kelpoa.
- myöhässä
olla... kirjoitti:
Jokin tukaani tms. isonokkainen lintu vihertävän pakkauksen kannessa. Niin, se on vähemmän tummaa (siis henk.koht. makuuni sopivan ei-kitkerää) kuin tummempi punapakettinen "Ecquador" tms. Mielestäni hieno kompromissi molemmista "filosofioista" :-) Palat saisivat olla pienempiä, vaikkei niitä taitoskohtia pakkoneurroottisesti tarvitsekaan noudattaa. Hinta/laatu-suhde on ehdottomasti kohdallaan. Ihmeellistä miten joillekin on niin vaikea asiamyöntää, että kohtuuhintaankin voi löytää jotakin erittäinkin kelpoa.
Olenkin sekoittanut Madagaskarin ja Amazonin, edellisestä pidän, jälkimmäinen on makuuni kitkerää. Puristeista tuo ensimmäinen ei taida olla edes tummaa (46%).
- herkku
Itse pidän vaaleasta kermasuklaasta, sitä tummempaa en ole maistanut. Nimi "alpen sahne".
Lisäksi pähkinäsuklaalevy ja pähkinä-rusina ihania, samoin pelkkä maitosuklaa. Ihania.
Mutta taidanpa maistaa seur.kerran Lidlissä käydessäni myös tuota kehuttua Amazon-suklaata:) - makuaisti.
onhan se halvempaa kuin esim. fazer, mutta kehuvathan ne jotkut lidlin halppiskahvejakin :)
mieluummin minä silti maraboun pähkinäsuklaata ostan, vaikka se hiukan kalliimpaa onkin. - Sveitsiläiseen
Osaako joku herkkuasiantuntija kertoa, onko Lidlin tumma suklaa (saksalaista?) yhtä hyvää ja laadukasta kuin sveitsiläisen Lindthin valmistama tumma suklaa?
- Jarkko
Suklaan hyvyys on maistajan suussa.
- Jarkko
Lidl:ssähän myydään ainakin kahden valmistajan suklaita:
J.D. Gross tekee juuri näitä tummempia (http://www.suklaayhdistys.com/testit.php?cat=25) ja Bellarom valmistaa vaaleampiakin suklaita (http://www.suklaayhdistys.com/testit.php?cat=26) - herkku
Lidlissä on myyty ennen joulua sellaisissa pitkulaisissa rasioissa konvehteja, eri makuisia. Todella hyviä, suosittelen! Olikohan rasian nimi joku "Vanessa" tai sinne päin.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166598- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1001928En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761507Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46939- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708