Pieniä luistimia

Nasu

heippa!!
Olisikohan kenelläkään tietoa, että mistä saattaisi löytyä pieniä lasten luistimia (koko23-24)?? ei muoviluistimia!!! Ottaisin mielelläni tietoa vastaan, jos vain joku sattuisi tietämään..

9

3843

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mimmi

Prismassa oli ainakin viime vuonna pienille pojille sopivia Tacla-merkkisiä harjoitushokkareita. Ostin silloin 24 kokoiset ja pienempiäkin näkyi olevan. Tytöille on vastaavia Donna-merkkisiä harjoitusluistimia. Niissäkin on pieniä kokoja.

• luistelija..

Ei missään nimessä kannata ostaa huonoja prisma tms. tavaratalo luistimia, ainkaan jos haluaa, että lapsi yhtään innostuu luistelusta. Taitoluisteluliikkeistä (lucky skate, skate shop jne) kannattaa kysellä myyvät /tietävät ketkä myyvät käytettyjö luistimia vauvasta vaariin. Siis OIKEITA luistimia.

• Mimmi
        luistelija.. kirjoitti:

Ei missään nimessä kannata ostaa huonoja prisma tms. tavaratalo luistimia, ainkaan jos haluaa, että lapsi yhtään innostuu luistelusta. Taitoluisteluliikkeistä (lucky skate, skate shop jne) kannattaa kysellä myyvät /tietävät ketkä myyvät käytettyjö luistimia vauvasta vaariin. Siis OIKEITA luistimia.

Ensiluistimiksi on mielestäni aivan perusteltua ostaa kärkipiikittömät markettiluistimet. Sen jälkeen kun tenava kestää edes jotenkuten pystyssä jäällä niin sitten voi harkita kunnollisten luistimien hankkimista. Tytötkin voivat aivan hyvin luistella hokkareilla. Niissä on tukeva varsi ja eipähän ainakaan opi potkimaan piikeillä.

• olisi
        Mimmi kirjoitti:

Ensiluistimiksi on mielestäni aivan perusteltua ostaa kärkipiikittömät markettiluistimet. Sen jälkeen kun tenava kestää edes jotenkuten pystyssä jäällä niin sitten voi harkita kunnollisten luistimien hankkimista. Tytötkin voivat aivan hyvin luistella hokkareilla. Niissä on tukeva varsi ja eipähän ainakaan opi potkimaan piikeillä.

Itse asiassa ei, sillä kärkipiikeistä on VALTAVASTI hyötyä luistelun oppimisessa.
        Mutta jokainen tehköön niinkuin tykkää, minä olen asiantuntevan neuvoni antanut.

• Mimmi
        olisi kirjoitti:

Itse asiassa ei, sillä kärkipiikeistä on VALTAVASTI hyötyä luistelun oppimisessa.
        Mutta jokainen tehköön niinkuin tykkää, minä olen asiantuntevan neuvoni antanut.

Hyvä, jos olet perehtynyt asiaan. Olen opettanut kolme lasta luistelemaan ja en pidä kärkipiikkejä luistelun aloitusvaiheessa mitenkään tarpeellisina. Päinvastoin, olen nähnyt usein miten niillä vaan raapastaan jäätä ja rönähdetään taas alas. Sitten kestetään vapisevin varsanjaloin pystyssä ja aletaan potkutella piikeillä..

Kertositko tarkemmin mitä hyötyä niistä piikeistä on luistelun alottamisvaiheessa? Minä en tiedä.

• valmentaja..
        Mimmi kirjoitti:

Hyvä, jos olet perehtynyt asiaan. Olen opettanut kolme lasta luistelemaan ja en pidä kärkipiikkejä luistelun aloitusvaiheessa mitenkään tarpeellisina. Päinvastoin, olen nähnyt usein miten niillä vaan raapastaan jäätä ja rönähdetään taas alas. Sitten kestetään vapisevin varsanjaloin pystyssä ja aletaan potkutella piikeillä..

Kertositko tarkemmin mitä hyötyä niistä piikeistä on luistelun alottamisvaiheessa? Minä en tiedä.

Okei.

Olen taitoluisteluvalmentaja, ja en tiedä mitä ketjun aloittaja hakee tuolla "luistelemaan oppimisella". Siis sitä, että pysyy pystyssä jäällä ja potkii eteenpäin jotenkuten kumpaakin jalkaa vuorotellen käyttäen, vai mitä.
        Mutta JOS haluaa OIKEASTI oppia luistelemaan, siis kauniisti, muutakin kun pystyssä pysymistä, niin kannattaa ostaa heti kunnon luistimet. Alkuun toki piikeillä saa potkiakin, pääasia on LIUKU. Ojennuksiin ja koko terän käyttöön puututaan seuraavaksi. Toki myös erilaisissa askelissa (jo pienestä pitäen siis) piikit ovat välttämättömiä.

• Mimmi
        valmentaja.. kirjoitti:

Okei.

Olen taitoluisteluvalmentaja, ja en tiedä mitä ketjun aloittaja hakee tuolla "luistelemaan oppimisella". Siis sitä, että pysyy pystyssä jäällä ja potkii eteenpäin jotenkuten kumpaakin jalkaa vuorotellen käyttäen, vai mitä.
        Mutta JOS haluaa OIKEASTI oppia luistelemaan, siis kauniisti, muutakin kun pystyssä pysymistä, niin kannattaa ostaa heti kunnon luistimet. Alkuun toki piikeillä saa potkiakin, pääasia on LIUKU. Ojennuksiin ja koko terän käyttöön puututaan seuraavaksi. Toki myös erilaisissa askelissa (jo pienestä pitäen siis) piikit ovat välttämättömiä.

Okei,

Tästä olen samaa mieltä kanssasi ;-) Se, että oppii oikeasti ja kauniisti luistelemaan, vaatii hyvät luistimet - niitä löytyy sitten mm. niistä mainitsemistasi luistelukaupoista! Hyväkuntoiset käytetytkin voivat olla joskus hyvä vaihtoehto.

• tom
        valmentaja.. kirjoitti:

Okei.

pojat ei ne haluu opetella kaunoluistimilla, ei siinä luistelun opettelussa kyllä mitään kärkipiikkejä tarvi.

• sk8ter
        tom kirjoitti:

pojat ei ne haluu opetella kaunoluistimilla, ei siinä luistelun opettelussa kyllä mitään kärkipiikkejä tarvi.

Poikien harjoitushokkarit (kunhan ei muoviset!) ovat ihan ok, ainakin ne mihin olen itse törmännyt. Hokkareissa piikkejä ei tarvita, koska terä on erilainen, samoin luistelutyyli. Mutta tytöille hokkareista väännetyt "harkkakaunarit" ovat yhtä tyhjän kanssa, terä on suora (hokkareissahan se on hieman kaareva) eikä piikkejä. Eli on ihme jos niillä oppii edes jäällä seisomaan, saarti sitten luistelemaan. Taitoluistimessa kärkipiikeistä on hyötyä heti alkeista alkaen, kuten "valmentaja" sanoikin, ja taitoluistimen terän muoto yhdessä urateroituksen kanssa mahdollistavat liu'un jäällä. Urheilukaupasta voi ekat luistimet mun mielestä ostaa, mutta ei ihan mitä vaan laskettelumono-mallisia muovihirvityksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6566
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4201
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3529
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      7
      2911
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      625
      1521
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      938
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      923
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      899
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      193
      888
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      869
    Aihe