mammallani oli aikoinaan sellainen valkoinen, hapero sieni tai juuri, jota hän kasvatti kaatamalla maitoa päälle ja joi piimänä. oli kuulemma terveellistä. onkohan tuosta kenelläkään mitään havaintoa tai tietoa. saakohan mistään tänäpänä hommattua enää.?
piimän juuri
6
1134
Vastaukset
- .....
Olen kuullut sellaisesta, mutta muistaakseni kyseinen sieni kulki tutulta tutulle (annettiin vain pala sienestä). Kysy jostain isosta luontaistuotekaupasta.
- lisäys
En muista sienen nimeä, mutta ei se kyllä varsinaiseen piimään mitenkään liittynyt.
- Alkuihminen
Kefiiriä ainakin tehdään jonkinlaisista möykyistä ja maidosta:
http://66.46.11.99/clarkson/Show/Clarkson/kefir/default.asp
Kefiiriä ei valitettavasti enää Suomessa valmisteta. Onneksi on Eestin herkut Kalliossa. Sieltä saa. - arry
Alkuihminen kirjoitti:
Kefiiriä ainakin tehdään jonkinlaisista möykyistä ja maidosta:
http://66.46.11.99/clarkson/Show/Clarkson/kefir/default.asp
Kefiiriä ei valitettavasti enää Suomessa valmisteta. Onneksi on Eestin herkut Kalliossa. Sieltä saa.thjaah. nuo kefiirin siemenet NÄYTTÄVÄT kyllä siltä . oliskohan noi niitä, jos tulee lisää mieleen saa ehdottaa. kokeilempa hommata kuitenkin nuita kokeeksi.
terveellistä se kuulemma oli, vatsa ja koko kruppi pysyi kyylemmä kunnossa. jotenki sitä siilattiin aina. mullakin oli pakastimessa sitä, mutta en tiedä koska ja miten se sieltä katosi. kiitos
- Valiolta
Miten kotona voisi yrittää tehdä piimää, ja sain vajaassa tunnissa seuraavanlaisen vastauksen:
Piimän kotivalmistus on melko haasteellista, mutta sitä voisi kokeilla siten, että lämmittää mieleisensä maidon (esim. rasvatonta tai kevytmaitoa) kädenlämpöiseksi. Maitoon (1 litra) lisätään rasvatonta piimää (2dl) ja sekoitetaan hyvin. Annetaan olla puoli vuorokautta huoneenlämmössä esim. kulhossa tai kannussa kannella tai muovikelmulla peitettynä ja siirretään jääkaappiin.- zaatar
samalla tavallahan sitä valmistetaan muitakin hapanmaitotuotteita kuten jogurttia ja viiliä.
Kotona oli ennen muinoin tapana valmistaa kokkelipiimää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645602Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204217Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1532181
- 171916
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261749- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978