Adventisteilla Profeetta USA:ssa?

Jo toinen väärä?

USA:ssa on monia eri ryhmittymiä ja lahkoja Seitsemännen Päivän Adventistien joukossa.
EGW;tä eivät kaikki pidä profeettana. Nyt on ilmennyt Soon-niminen profeetta, ja se ei kuulemma ole ainoa?
Onko tämä vielä suurempi kultti ja eksytys kuin edes Suomalainen Adventtikirkkojäsenistö tietääkään?

Asioita halutaan salata Pohjolaan päin, koska täällä tiedetään elävän viisas ja rehellinen kansa.....Kiitos Protestantismin ja Lutherin sekä muiden herätysliikkeiden!!!

25

1181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onneksi suomalaisilla

..on varustus kunnossa; hengen miekka ja silmävoidetta, kuulevat korvat ja uskolliset paimenet; jotka jakavat pyhää Sanaa ja ehtoollista!

Ehtoollispöytään pyhän ekumenian hengessä?!

• ekumeniassa

Ellenin kirjoissa he asettuvat ainoiksi oikeiksi Raamatuin tulkitsijoiksi (vaikka EGW itse ei näin halunnut, vaan myönsi virheitään ja kehoitti etsimään lisävaloa Raamatusta) ja haukkuvat muita uskontoja ja ryhmittymiä,...mutta kokouksisssa ja radiossa ja TV:ssä he eivät uskalla tunnustaa väriään, vaan puhuvat "korvasyyhyyn"...varokaa heitä?!

Adventistien johdossa on fariseuksia, jotka pilaavat koko porukan hengen,... aivan kuten Jeesuksen aikana juutalaisten keskuudessa. Muitakin lahkoja ja kirkkoja saattaa kärsiä samoista taudeista...?

Kristus on vapaiden miesten ja naisten sekä lasten Kuningas; ilon, rakkuden ja rauhan tuoja...se näklyy ihmisten käytöksestä ja uskollisuudesta Hänelle, joka on korkein...!?

Näkyykö PYHÄN HENGEN hedelmät pastori Timo Flinkissä tai Jarlaussa?? Sävyisyys, lempeys, keskinäinen rakkaus... uskollisuus Sanalle...?

• pastorin elämää
        ekumeniassa kirjoitti:

Ellenin kirjoissa he asettuvat ainoiksi oikeiksi Raamatuin tulkitsijoiksi (vaikka EGW itse ei näin halunnut, vaan myönsi virheitään ja kehoitti etsimään lisävaloa Raamatusta) ja haukkuvat muita uskontoja ja ryhmittymiä,...mutta kokouksisssa ja radiossa ja TV:ssä he eivät uskalla tunnustaa väriään, vaan puhuvat "korvasyyhyyn"...varokaa heitä?!

Adventistien johdossa on fariseuksia, jotka pilaavat koko porukan hengen,... aivan kuten Jeesuksen aikana juutalaisten keskuudessa. Muitakin lahkoja ja kirkkoja saattaa kärsiä samoista taudeista...?

Kristus on vapaiden miesten ja naisten sekä lasten Kuningas; ilon, rakkuden ja rauhan tuoja...se näklyy ihmisten käytöksestä ja uskollisuudesta Hänelle, joka on korkein...!?

Näkyykö PYHÄN HENGEN hedelmät pastori Timo Flinkissä tai Jarlaussa?? Sävyisyys, lempeys, keskinäinen rakkaus... uskollisuus Sanalle...?

...sopiiko Timo, tulemme yllättäin...sopivalla ja sopimattomalla ajalla, näkymättöminä tonttuina ja enkeleinä...raportoidaan sitten täällä, kun rteillä ei ole raportointivelvoitetta töistänne...?

• Timo?

Voiko tähän kirjoittajaan luottaa?
      Miten kommentoit nyt? Nainen taitaa tuntea liikkeenne? Onko entinen naispastori tai hylätty työntekijä?

• lukenut

Sain kirjan adventistilta, EGW:n kirja tietenkin. Koska kyseessä oli vakavasti psyykkisesti sairas henkilö, en halunnut häntä loukata kieltäytymällä kirjan ottamisesta. Kirjaa sitten luin, loppuun asti kuitenkaan pääsemättä. Kyseessä on "Suuri taistelu" niminen opus.
      Minä olen lukenut paljon, Raamatun, Koraanin...Saatannalliset säkeet, 12-vuotiaana luin Dostojevskin Rikoksen ja rangaistuksen...lista on pitkä, enkä kirjoita tätä oman egoni pönkittämiseksi, vaan siksi, että lukija tietää lähtökohdat.
      Mielestäni Ellen ei kirjassa sanonut mitään. Koko kirjan voisi tiivistää pariin sivuun, eikä niissäkään olisi asiaa. Onko jollain toisella vastaavia kokemuksia kyseisestä kirjasta, vai pettikö vain minun vastaanottokykyni?

• Long Nose

>>>>>Mielestäni Ellen ei kirjassa sanonut mitään. Koko kirjan voisi tiivistää pariin sivuun, eikä niissäkään olisi asiaa.

• lukenut
        Long Nose kirjoitti:

>>>>>Mielestäni Ellen ei kirjassa sanonut mitään. Koko kirjan voisi tiivistää pariin sivuun, eikä niissäkään olisi asiaa.

ettei Lutheria kai pidetä profeettana. Hän vain esitti mielipiteitään kirkon tilasta. En tosin itse ole Lutherin kirjoja lukenut, joten niihin en sen enempää ota kantaa. Jos Ellen oli profeetta, hänellä pitäisi kai olla myös asiaa, mutta mielestäni hän vain toistelee William Millerin mielipiteitä.

• Epäiliä

Koska et muista mitään lukemastasi, ehkä sinulla
        Psyyke kun ei jäänyt mitään ja kirjassa oli varmasti paljon huomioitavaa.

• shy
        lukenut kirjoitti:

ettei Lutheria kai pidetä profeettana. Hän vain esitti mielipiteitään kirkon tilasta. En tosin itse ole Lutherin kirjoja lukenut, joten niihin en sen enempää ota kantaa. Jos Ellen oli profeetta, hänellä pitäisi kai olla myös asiaa, mutta mielestäni hän vain toistelee William Millerin mielipiteitä.

Voin aivan samoin kanssasi suositella puheenaolevan kirjan lukemattajättämistä.
        Olen sitä vain sieltä täältä selaillut ja huomioni mukaan siinä ei ole mitään sellaista luettavaa, mistä jäisi jotain paitsi vaikka kirjaa ei lukisikaan.
        Epäilystä herättää kirjat joiden koko aiheesta on enemmän kuin apostolien kirjeet.
        Todeksi osoittautuvat sananlaskujen neuvot,5:3 Sillä paljosta työstä tulee unia, ja missä on paljon sanoja, siinä on tyhmä äänessä.

• lukenut
        Epäiliä kirjoitti:

Koska et muista mitään lukemastasi, ehkä sinulla
        Psyyke kun ei jäänyt mitään ja kirjassa oli varmasti paljon huomioitavaa.

Siitä on kuitenkin täällä turha kiistellä, koska kuka tahansa voi sanoa täällä mitä tahansa. Kirjassa vain ei ollut yhtään asiaa. Ympäripyöreitä todisteluja sinne ja tänne, ei loogista todistelua puoleen tai toiseen. Kirja on täysin turha, kaiken saman saa tietää herra Millerin teksteistä. Vaikutelmaksi jäi, että Ellen on kirjoittanut Millerin tekstejä uudestaan, ja tätä pidetään profeetallisena. Tämä on periamerikkalainen ilmiö, esiintyy lähes kaikessa mitä tuolla rapakon takana tehdään. Jos joku joskus sattuu esittämään uuden ajatuksen, kymmenet ihmiset kopioivat sen omiin nimiinsä, ja ovat suuria keksijöitä / visionäärejä / profeettoja yms.
        Minulla ei ole mitään adventisteja vastaan, lähinnä tunnen sääliä.

>ehkä sinulla Psyyke<

Ehkä meillä kaikilla psyyke.

• lukenut
        shy kirjoitti:

Voin aivan samoin kanssasi suositella puheenaolevan kirjan lukemattajättämistä.
        Olen sitä vain sieltä täältä selaillut ja huomioni mukaan siinä ei ole mitään sellaista luettavaa, mistä jäisi jotain paitsi vaikka kirjaa ei lukisikaan.
        Epäilystä herättää kirjat joiden koko aiheesta on enemmän kuin apostolien kirjeet.
        Todeksi osoittautuvat sananlaskujen neuvot,5:3 Sillä paljosta työstä tulee unia, ja missä on paljon sanoja, siinä on tyhmä äänessä.

...tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. Tähän opukseen se sopii mainiosti.

• ristiriitainen

..teos ja plagiaatti...heikkojen uskonto...joka tekee sairaaksi, jos ei jo ole?

• Timo Flink

Tietääkseni tämä Soon-niminen nainen ei ole adventisti, mutta sanoo saaneensa Jumalalta viestin liittyä seurakuntaan. Jos muistan oikein, hän on/oli buddhalainen. Tiedän myös, että pääkonferenssi suhtautuu vähintäänkin skeptisesti tämän naisen väitteisiin, vaikka eräät yksittäiset adventistit ovat olleet valmiit hyväksymään hänet.

Timo Flink

• buddhalaisuus

..taitaa olla perususkontoja...meditaatio ja monet muut siellä hyviä...myös ihmiset esim. Thaimaassa "Pyhän Hengen" hedelmiä täynnä...jopa enemmän kuin kristityillä...mitä mieltä olet Timo...voisiko Soonilla olla jokin viesti "Jesus is coming Soon!?"

• Timo Flink
        buddhalaisuus kirjoitti:

..taitaa olla perususkontoja...meditaatio ja monet muut siellä hyviä...myös ihmiset esim. Thaimaassa "Pyhän Hengen" hedelmiä täynnä...jopa enemmän kuin kristityillä...mitä mieltä olet Timo...voisiko Soonilla olla jokin viesti "Jesus is coming Soon!?"

yksi näistä hänen ajatuksistaan on se, että Jeesus tulee pian takaisin. Mutta niinhän mekin sanomme ja olemme sanoneet niin kauan kuin Adventtikirkko on ollut olemassa, joten tuo ei oikeastaan todista mitään puoleen tai toiseen. En muista tarkemmin mitä kaikkia asioita Soon on esittänyt. Pitänee ottaa (taas) selvää asiasta.

Timo Flink

• koettelee?

Jos pääkonferenssi hyväksyy tuon soon profeetaksi, niin adventistien on siihen tyytyminen.
        E.G.W opettaa ettei yksittäisellä ihmisellä ole mitään sanomista pääkonferenssin päätökseen. Pääkonferenssi on adventisteille "kristuksen sijainen".

• Samuel Eugen Krewing
        koettelee? kirjoitti:

Jos pääkonferenssi hyväksyy tuon soon profeetaksi, niin adventistien on siihen tyytyminen.
        E.G.W opettaa ettei yksittäisellä ihmisellä ole mitään sanomista pääkonferenssin päätökseen. Pääkonferenssi on adventisteille "kristuksen sijainen".

Tuosta en ole kuullutkaan, mutta tietyistä syistä
        olen valmis hyväksymään sen heikäläisten opiksi, jo-
        ka jälleen kerran menee yli sen, mitä on kirjoitet-
        tu.

Esitän nyt ajatuksen, johon sain vahvistusta tutki-
        essani adventtikirkon opetuksia; monet adventistit
        ovat ottaneet EGW:n hallusinaatioiden pohjalta teh-
        dyt kirjat ylimmäksi ohjenuorakseen. Nämä adventis-
        tit tutkivat Raamattua vain sen valon perusteella,
        mitä EGW on asiasta sanonut. Miettiköön kukin, miten
        Jumala voisi silloin johtaa noita henkilöitä, jotka
        ovat ottaneet Herran Hengen tilalle ihmisaivojen tuotokset.
        Siinä mielessä nuo ihmiset ovat ottaneet "Kristuksen
        sijaiseksi" myös EGW:n, koska Jumala on yksi, joka
        voi ottaa sen muodon, minkä tarve vaatii.

• Timo Flink
        koettelee? kirjoitti:

Opillisia asioita voi päättää vain kerran viidessä vuodessa kokoontuva pääkonferenssin yleiskokous, jossa enemmistönä ovat maallikot. Edustajat tulevat kaikkialta maailmasta ja edustavat siten koko Adventtikirkkoa maailmanlaajuisesti. Eikä se oli mikään Kristuksen sijainen.

Koko "Soon-touhu" on joidenkin yksittäisten adventistien ajattelua, ei muuta.

Timo Flink

• Timo Flink kirjoitti:

Opillisia asioita voi päättää vain kerran viidessä vuodessa kokoontuva pääkonferenssin yleiskokous, jossa enemmistönä ovat maallikot. Edustajat tulevat kaikkialta maailmasta ja edustavat siten koko Adventtikirkkoa maailmanlaajuisesti. Eikä se oli mikään Kristuksen sijainen.

Koko "Soon-touhu" on joidenkin yksittäisten adventistien ajattelua, ei muuta.

Timo Flink

Pääkonferenssista Ellen määräsi: "Minulle on näytetty, että kenenkään ihmisen arvostelukykyä ei saa luovuttaa kenenkään toisen arvostelulle. Mutta kun pääkonferenssi, joka on Jumalan korkein auktoriteetti maan päällä, käyttää arvostelukykyään, ei saa pitää yllä henkilökohtaista riippumattomuutta ja arvostelukykyä, vaan on alistuttava" (Testimonies, Vol 3, s. 492).

Rouhe on kääntänyt kirjaan "Adventtiliike – usko, toiminta ja tavoitteet", jossa sanotaan Pääkonferenssista:
        "Joka viides vuosi se (pääkonferenssi) pitää yleiskokouksen, joka valitsee pääkonferenssin ja osastojen virkailijat sekä tekee koko adventtikikon maailmanlaajuista työtä koskevia päätöksiä."

Omantunnon orjuutushan on pahinta, mitä uskovalle voi tapahtua. Jos uskova lakkaa arvostelemasta (manipuloituna, käskettynä, pakotettuna, mielistelläkseen ihmisiä, pelosta tai laiskuuttaan) oppeja ja opettajia, niin silloin hän antaa tuon tahon tulla Jumalan ja omantuntonsa väliin. Jos hän jatkaa sitä kielloista huolimatta, Pyhä Henki murehtuu ja lähtee hänestä.

Ellen siis puhua pälpätti käskyjen pitämisestä, mutta käski adventistien rikkoa ensimmäistä käskyä eli tärkeintä käskyä: " Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani." (2Moos 20:1-3)

"Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.'Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky." (Matt 22:37-38)

Adventistit päästävät omantuntonsa ja Jumalan väliin Ellenin, pääkonferenssin ja osa päästää myös sinut opetuksinesi Timo.

• Timo Flink
        uskova_1 kirjoitti:

Pääkonferenssista Ellen määräsi: "Minulle on näytetty, että kenenkään ihmisen arvostelukykyä ei saa luovuttaa kenenkään toisen arvostelulle. Mutta kun pääkonferenssi, joka on Jumalan korkein auktoriteetti maan päällä, käyttää arvostelukykyään, ei saa pitää yllä henkilökohtaista riippumattomuutta ja arvostelukykyä, vaan on alistuttava" (Testimonies, Vol 3, s. 492).

Rouhe on kääntänyt kirjaan "Adventtiliike – usko, toiminta ja tavoitteet", jossa sanotaan Pääkonferenssista:
        "Joka viides vuosi se (pääkonferenssi) pitää yleiskokouksen, joka valitsee pääkonferenssin ja osastojen virkailijat sekä tekee koko adventtikikon maailmanlaajuista työtä koskevia päätöksiä."

Omantunnon orjuutushan on pahinta, mitä uskovalle voi tapahtua. Jos uskova lakkaa arvostelemasta (manipuloituna, käskettynä, pakotettuna, mielistelläkseen ihmisiä, pelosta tai laiskuuttaan) oppeja ja opettajia, niin silloin hän antaa tuon tahon tulla Jumalan ja omantuntonsa väliin. Jos hän jatkaa sitä kielloista huolimatta, Pyhä Henki murehtuu ja lähtee hänestä.

Ellen siis puhua pälpätti käskyjen pitämisestä, mutta käski adventistien rikkoa ensimmäistä käskyä eli tärkeintä käskyä: " Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani." (2Moos 20:1-3)

"Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.'Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky." (Matt 22:37-38)

Adventistit päästävät omantuntonsa ja Jumalan väliin Ellenin, pääkonferenssin ja osa päästää myös sinut opetuksinesi Timo.

Ellen Whiten kommentti käsittelee tilannetta, jossa virallisesti valittu pääkonferenssin yleiskokous esittää kirkon opillisen kannan ja sitten joku alkaa sooloilemaan yhteisesti sovittua linjaa vastaan. Pääkonferenssi, Ellen White tai minä emme ole mikään Vicarius Filii Dei.

Timo Flink

• jaska vaan
        Timo Flink kirjoitti:

Ellen Whiten kommentti käsittelee tilannetta, jossa virallisesti valittu pääkonferenssin yleiskokous esittää kirkon opillisen kannan ja sitten joku alkaa sooloilemaan yhteisesti sovittua linjaa vastaan. Pääkonferenssi, Ellen White tai minä emme ole mikään Vicarius Filii Dei.

Timo Flink

Apostolithan päättivät jo pakanakristittyjä koskevat kaikki sitovat säädökset.
        Minä en antaisi yhtään sääntöä niiden lisäksi kenenkään päätettäväksi ja sitomaan minua.
        Kuinka edes voit puhua tuollaista tapahtuvan vielä lähes 2000 vuotta apostolien lopullisten päätösten jälkeen.
        Sen jälkeen apostolit opettivat nuo silloin päätetyt asiat ja niiden päätösten takaajana on meidän Vapahtajamme.
        Ellei näin olisi asia, ei UT olisikaan meidän AINOA noudatettava säädös.
        Mihin vielä tarvitaan säädöksiä tekeviä toimielimiä?

• Timo Flink
        jaska vaan kirjoitti:

Apostolithan päättivät jo pakanakristittyjä koskevat kaikki sitovat säädökset.
        Minä en antaisi yhtään sääntöä niiden lisäksi kenenkään päätettäväksi ja sitomaan minua.
        Kuinka edes voit puhua tuollaista tapahtuvan vielä lähes 2000 vuotta apostolien lopullisten päätösten jälkeen.
        Sen jälkeen apostolit opettivat nuo silloin päätetyt asiat ja niiden päätösten takaajana on meidän Vapahtajamme.
        Ellei näin olisi asia, ei UT olisikaan meidän AINOA noudatettava säädös.
        Mihin vielä tarvitaan säädöksiä tekeviä toimielimiä?

Jokainen kirkkokunta esittää jollakin tavalla sen, kuinka se ymmärtää Raamatun opetuksen. Adventtikirkko ei ole poikkeus. 28 opinkohtaa on se "lista", kuinka kirkko ymmärtää opilliset asiat. Sitten tietysti on asioita, joihin Raamattu ei suoraan ota kantaa (esim. keinohedelmöitys), mutta johon kirkon kantaa kuitenkin kysytään. Tällöin täytyy olla jokin keino ilmaista Raamatun periaatteiden sovellukset nykypäivän kysymyksiin.

Timo Flink

• jaska vaan
        Timo Flink kirjoitti:

Jokainen kirkkokunta esittää jollakin tavalla sen, kuinka se ymmärtää Raamatun opetuksen. Adventtikirkko ei ole poikkeus. 28 opinkohtaa on se "lista", kuinka kirkko ymmärtää opilliset asiat. Sitten tietysti on asioita, joihin Raamattu ei suoraan ota kantaa (esim. keinohedelmöitys), mutta johon kirkon kantaa kuitenkin kysytään. Tällöin täytyy olla jokin keino ilmaista Raamatun periaatteiden sovellukset nykypäivän kysymyksiin.

Timo Flink

===Jokainen kirkkokunta esittää jollakin tavalla sen, kuinka se ymmärtää Raamatun opetuksen===

Ethän sinä tuolla voi perustella kenellekään oikeasti sitä mistä vastaus sai alkunsa.
        Eli tottelemattomuudesta tehtyjä päätöksiä vastaan
        esitin kommenttini.
        Keinohedelmöitys ei takuulla ole asia johon suhtautumisen jättäisin kirkon päätettäväksi.
        Asia keinohedelmöityksestä on ongelma niille, joille ei ole opetettu perusasioita Raamatusta koska kirkon omat intressit ovat olleet tärkeämpiä.
        Yleensäkin kirkkonne päättää sellaisista asioista joista apostolien aikaan päätti ihmisen omatunto yhdessä Pyhän Hengen kanssa.
        Ja kuten sanoin edellisessä viestissäni, kristittyjä sitovien asioiden päättäminen oli annettu vain Jeesuksen opetuslapsille.

Johanneksen evankeliumi:
        20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Luuk.21:15 Sillä minä annan teille suun ja viisauden, jota vastaan eivät ketkään teidän vastustajanne kykene asettumaan tai väittämään.

1.Korinttolaiskirje:
        7:25 Mutta neitsyistä minulla ei ole Herran käskyä, vaan minä sanon ajatukseni niinkuin se, joka on Herralta saanut sen laupeuden, että hän on luotettava.
        14:37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.

Näiden käskyjen säädösvalta oli annettu Jeesuksen valitsemille apostoleille eikä niihin ole annettu kenellekään muutosoikeutta.
        Myöskään mitään lisäsäädöksien laatimisoikeutta ei ole luovutettu kenellekääm apostolien jälkeen.

Se mitä jokainen kirkkokunta tekee, ei muuta sitä käytäntöä oikeaksi, josta tehdään kirkkokunnassa "virallisia" päätöksiä.
        Muutoinhan koko apostolien opin voisi muuttaa vain kokoontumalla tekemään uudet sitovat päätökset.
        Tämä tie, veliseni, on verinen ja väärä.

• Timo Flink kirjoitti:

Timo Flink

Adventtikikon omilta sivuilta otsikolla Church Authority in the Seventh-day Adventist Church:

The 1946 General Conference Session action that all "changes or revisions of policy" in the Church Manual shall be "authorized by the General Conference session," reflects a conception of the authoritative status of General Conference sessions that has long been held. In the 1877 session this action was taken:

"Resolved, that the highest authority under God among Seventh-day Adventists is found in the will of the body of that people, as expressed in the decisions of the General Conference when acting within its proper jurisdiction; and that such decisions should be submitted to by all without exception, unless they can be shown to conflict with the word of God and the rights of individual conscience." Review and Herald, vol. 50, No. 14, p. 106.(Copyright © 2003 General Conference of Seventh-day Adventists 12501 Old Columbia Pike Silver Spring, MD 20904-6600 USA.)

Siinä näet, että Pääkonferenssi kyllä itse vetoaa tuohon Ellenin kohtaan ja pitää itseään
        "the highest authority under God" = Jumalan korkein auktoriteetti.

• Timo Flink
        uskova_1 kirjoitti:

Adventtikikon omilta sivuilta otsikolla Church Authority in the Seventh-day Adventist Church:

The 1946 General Conference Session action that all "changes or revisions of policy" in the Church Manual shall be "authorized by the General Conference session," reflects a conception of the authoritative status of General Conference sessions that has long been held. In the 1877 session this action was taken:

"Resolved, that the highest authority under God among Seventh-day Adventists is found in the will of the body of that people, as expressed in the decisions of the General Conference when acting within its proper jurisdiction; and that such decisions should be submitted to by all without exception, unless they can be shown to conflict with the word of God and the rights of individual conscience." Review and Herald, vol. 50, No. 14, p. 106.(Copyright © 2003 General Conference of Seventh-day Adventists 12501 Old Columbia Pike Silver Spring, MD 20904-6600 USA.)

Siinä näet, että Pääkonferenssi kyllä itse vetoaa tuohon Ellenin kohtaan ja pitää itseään
        "the highest authority under God" = Jumalan korkein auktoriteetti.

Lausunto tarkoittaa yleiskokousta (kokoontuu kerran viidessä vuodessa). Ja siinähän suoraan todetaan myös se, että päätöksiä ei tule seurata, jos päätös on Jumalan sanan tai omantunnon vastainen.

Timo Flink

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      67
      4222
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      86
      3804
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      43
      3296
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2598
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      23
      2469
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      56
      2313
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2135
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1828
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36