Löytyyx täältä conlang-harrastajia?

Sebulon Kumara

Ois kiva tutustua toisiin conlang-harrastajiin, tyyppeihin jotka opiskelee jotain keinotekoista kieltä tai kehittää omia kieliä. Itse kehitän omaa kieltä nimeltä krusti (englanniksi Crustian). Jään odottamaan vastauksia.

3

1276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sebulon_kumara

Ois kiva jos kirjottaisit jotain tolla sun omalla kielelläs. Muuten, kirjotetaanx sitä kuin äännetään? Onx sun kieliä netissä? Sijoittuux sun kieli johonkin fantasiamaailmaan? Mistä kielistä sun kieles on saanu vaikutteita?

• sebulon_kumara

Katoin sun profiilis. Oot siis kuulonäkövammanen, niinkuin mun kihlattunikin. Hän opiskeli ennen saksaa ja espanjaa ja puhuu nyt sujuvaa ruotsia kun on kulunut vuosi siitä kun muutettiin Suomesta Ruotsiin. Itse en oikeastaan ole mikään kielinero tai muukaan nero, mutta oon osaan jotenkin ruotsia, sujuvasti suomea, muutaman sanan japania (ex-tyttöystävä oli japanitar) ja unkaria (mun äidinkieli jonka olen unohtanut oikeastaan kokonaan). Englantia en osaa hirveesti.
        Conlang-harrastuksen aloitin 12-vuotiaana. Silloin kehitin fantasiamaailman nimeltä Uzgobal ja kielet siellä asuville kansoille. Nyt olen keskittynyt krustin kieleen (engl. Crustian), joka on saanut paljon vaikutteita sekä kielioppiin että sanastoon toisesta kehittämästäni kielestä ,pethgaumista. Lisäksi krustin kielen sanasto on saanut vaikutteita japanista ja latinasta. Nyt krustin kielen sanasto on noin tuhannen sanan kokoinen. Kielioppia kehittelen myös koko ajan.
        Ois kiva tietää milloin sä olet aloittanut "conlangaamisen" ja kuinka pitkällä oot siinä. Ois myös kiva tietää että onx kukaan sun lähipiiristä kiinnostunut sun kielestäs.

• Hei
        sebulon_kumara kirjoitti:

Katoin sun profiilis. Oot siis kuulonäkövammanen, niinkuin mun kihlattunikin. Hän opiskeli ennen saksaa ja espanjaa ja puhuu nyt sujuvaa ruotsia kun on kulunut vuosi siitä kun muutettiin Suomesta Ruotsiin. Itse en oikeastaan ole mikään kielinero tai muukaan nero, mutta oon osaan jotenkin ruotsia, sujuvasti suomea, muutaman sanan japania (ex-tyttöystävä oli japanitar) ja unkaria (mun äidinkieli jonka olen unohtanut oikeastaan kokonaan). Englantia en osaa hirveesti.
        Conlang-harrastuksen aloitin 12-vuotiaana. Silloin kehitin fantasiamaailman nimeltä Uzgobal ja kielet siellä asuville kansoille. Nyt olen keskittynyt krustin kieleen (engl. Crustian), joka on saanut paljon vaikutteita sekä kielioppiin että sanastoon toisesta kehittämästäni kielestä ,pethgaumista. Lisäksi krustin kielen sanasto on saanut vaikutteita japanista ja latinasta. Nyt krustin kielen sanasto on noin tuhannen sanan kokoinen. Kielioppia kehittelen myös koko ajan.
        Ois kiva tietää milloin sä olet aloittanut "conlangaamisen" ja kuinka pitkällä oot siinä. Ois myös kiva tietää että onx kukaan sun lähipiiristä kiinnostunut sun kielestäs.

Mäkin oon kiinostunu canglaamisesta

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      94
      4174
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      140
      3651
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      86
      3415
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2829
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      125
      1693
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1546
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1201
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1184
    9. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1144
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1140
    Aihe