Rouva White ja Adventismin alkuunpanijat kehittivät omituisen opinkappaleen jota sanotaan ”Tutkivaksi Tuomioksi.” Tämä oppi opettaa, että Kristus alkoi Hänen kansansa tutkimisen ja tuomitsemisen vuonna 1844. Hän alkoi kuolleista uskovista ja tulee siirtymään elävien uskovien tuomitsemiseen lähellä ajan loppua. Tämän Tutkivan Tuomion aikana Jumala joko pyyhkii pois uskovan synnit tai hän poistaa uskovan nimen Elämän Kirjasta. Kun Hänen tuomionsa on valmis, koetusajan ovi suljetaan ja Jeesus palaa maan päälle palkitsemaan Hänen kansaansa heidän tekojensa mukaan. Tutkikaamme tätä oppia päättääksemme onko se oikea oppi, ajatellen johdonmukaisesti ja Raamatullisesti.
http://koti.mbnet.fi/kyti/tutkiva_tuomio.htm
Tutkivasta tuomiosta
74
2983
Vastaukset
Tuli tässä lukiessa mieleen yksi kummallinen juttu.
Adventistit uskovat, että taivaassa on samanlainen pyhäkkö kaksine huoneineen kuin oli Mooseksen aikainen pyhäkkö, eivät siis ymmärrä että pyhäkkö oli varjo eikä valokuva.
Tuossa valokuvapyhäkössä Jeesus suorittaa muka samanlaista pappispalvelusta kuin leeviläiset ylipapit, vaikka ei ole pappi leeviläisen järjestyksen mukaan, vaan Melkisedekin.
Eihän ylipappi kaikkein pyhimmässä mitään tutkinut tai tuominnut. Onko adventistit keksineet tuolle tutkimiselle ja tuomitsemiselle jonkin selityksen, kuten kaikille muille Ellen-huuhaille? Elleninhän ei itse tarvinnut mitään selittää, sen kun sanoi, että "minä näin"/"Enkeli näytti minulle näyssä" jne. ja kaikki nielivät höpönäyt.- jaska vaan
Kaikesta näkee, että he eivät voi perua mitään, kun niin ei ole päätetty pääkonferenssissa.
Antaisitkos jonkun muun päättää mitä sinä uskot?
Ei tällä palstalla voi heidän kanssaan keskustella.
On valtettavaa että kaikki keskustelunaiheet tulevat käännetyiksi aina samaan pattitilanteeseen.
Minä olen täällä palstallakäynnin seurauksena entistäkin tarkempi omasta oikeudesta päättää omantunnon asioista. - sun näkemys
adventistien näkemyksestä joka tunnetusti on päin prinkkalaa, samasta syystä entinen adventisti on entinen.
- mutta voisitko................
sun näkemys kirjoitti:
adventistien näkemyksestä joka tunnetusti on päin prinkkalaa, samasta syystä entinen adventisti on entinen.
.....perustella sanomisesi Raamatulla.
Täällä on pilkkaajia ja kaikenlaisia.
Tietäisi vähän mistä sinulla nyt hiertää.
Tutki Raamattua.Sieltä sen valon ovat muutkin löytäneet.
Tule sitten uudestaan terveempien mielipiteiden kanssa.
Sulle siunausta kaikin tavoin. jalpeur jaska vaan kirjoitti:
Kaikesta näkee, että he eivät voi perua mitään, kun niin ei ole päätetty pääkonferenssissa.
Antaisitkos jonkun muun päättää mitä sinä uskot?
Ei tällä palstalla voi heidän kanssaan keskustella.
On valtettavaa että kaikki keskustelunaiheet tulevat käännetyiksi aina samaan pattitilanteeseen.
Minä olen täällä palstallakäynnin seurauksena entistäkin tarkempi omasta oikeudesta päättää omantunnon asioista.En kysynyt oppiakseni heiltä, vaan pistääkseni heidät miettimään näitä järjettömiä ihmis-/eksyttäjähenkien oppejaan ja ehkäpä ihan itse huomaamaan, etteivät pysty Raamatulla perustelemaan ja kenties sitten pakenemaan henkensä edestä Elleniä ja Ellenin kirkkoa.
sun näkemys kirjoitti:
Onneksi hän on entinen adventisti. Toivottavasti loppujen adventistienkin silmät aukenevat.
- jaska vaan
uskova_1 kirjoitti:
En kysynyt oppiakseni heiltä, vaan pistääkseni heidät miettimään näitä järjettömiä ihmis-/eksyttäjähenkien oppejaan ja ehkäpä ihan itse huomaamaan, etteivät pysty Raamatulla perustelemaan ja kenties sitten pakenemaan henkensä edestä Elleniä ja Ellenin kirkkoa.
Väkevä eksytys on väkevä koska eksytetty ihminen voi vilpittömästi uskoa oppinsa pelastavan hänet.
Se antaa jotain sellaista, joka pitää ihmisen vallassaan.
Siitä luopuminen voi tuntua rotkoon hyppäämiseltä ja turvallisuudesta luopumiselta.
Kaikki uskonnot maailmassa perustuvat samanlaisiin peruspilareihin.
Niissä luotetaan joukkohenkeen ja siihen yhteisöön jonka jäsenenä ollaan.
Usko Jeesukseen on tästä poikkeavaa.
5:23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
Siinä ihminen jättää kaikki näkyvät turvaverkot ja uskon varassa lähtee seuraamaan näkymätöntä ohjaajaa jonka todiste on vain ymmärrettävä sanoma Vapahtajasta.
Luuk.14:33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.
Adventismi ja muutkin unohtavat tämän Jeesuksen sanankohdan suositellessaan itseään.
Jeesukseen liittyminen on oltava ehdotonta sitoutumista totuuteen vaikka yksinäisenä kulkijana totuuden tiellä.
Silti se ei voi olla vihollisuutta muita ihmisiä kohtaan.
Kirkkokunta ei voi olla koskaan tällainen, joka suosittelee näin ehdotonta Kristuksen seuraamista.
Päinvastoin näin saarnattu sana on vastoin menestystä tavoittelevan kirkon toimintaperiaatteita.
Jeesuksen esittämä seuraaminen sulkee pois kirkon auktoriteettiaseman edes teoreettisena oikeutuksena.
Luukkaan evankeliumi:
14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
Meidän tulee seurata Jeesusta eikä kirkon konklaavien tekemiä säädöksiä.
Me emme voi ottaa ketään tuoonkaan Raamatun sanan perusteella itsemme ja Jeesuksen väliin.
Joka ei rakasta Jeesusta enemmän kuin kaikkia muita, omat vanhemmat, puoliso ja lapset ,sekä oma kirkkokuntakunta mikaanlulien, ei voi olla Jeesukselle otollinen.
Tällainen puhe ei ole mieluista kuunneltavaa "ainoaksi oikeaksi yhteisöksi " julistautuvalle kirkkokunnalle. - kersa vaan
jaska vaan kirjoitti:
Väkevä eksytys on väkevä koska eksytetty ihminen voi vilpittömästi uskoa oppinsa pelastavan hänet.
Se antaa jotain sellaista, joka pitää ihmisen vallassaan.
Siitä luopuminen voi tuntua rotkoon hyppäämiseltä ja turvallisuudesta luopumiselta.
Kaikki uskonnot maailmassa perustuvat samanlaisiin peruspilareihin.
Niissä luotetaan joukkohenkeen ja siihen yhteisöön jonka jäsenenä ollaan.
Usko Jeesukseen on tästä poikkeavaa.
5:23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
Siinä ihminen jättää kaikki näkyvät turvaverkot ja uskon varassa lähtee seuraamaan näkymätöntä ohjaajaa jonka todiste on vain ymmärrettävä sanoma Vapahtajasta.
Luuk.14:33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.
Adventismi ja muutkin unohtavat tämän Jeesuksen sanankohdan suositellessaan itseään.
Jeesukseen liittyminen on oltava ehdotonta sitoutumista totuuteen vaikka yksinäisenä kulkijana totuuden tiellä.
Silti se ei voi olla vihollisuutta muita ihmisiä kohtaan.
Kirkkokunta ei voi olla koskaan tällainen, joka suosittelee näin ehdotonta Kristuksen seuraamista.
Päinvastoin näin saarnattu sana on vastoin menestystä tavoittelevan kirkon toimintaperiaatteita.
Jeesuksen esittämä seuraaminen sulkee pois kirkon auktoriteettiaseman edes teoreettisena oikeutuksena.
Luukkaan evankeliumi:
14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
Meidän tulee seurata Jeesusta eikä kirkon konklaavien tekemiä säädöksiä.
Me emme voi ottaa ketään tuoonkaan Raamatun sanan perusteella itsemme ja Jeesuksen väliin.
Joka ei rakasta Jeesusta enemmän kuin kaikkia muita, omat vanhemmat, puoliso ja lapset ,sekä oma kirkkokuntakunta mikaanlulien, ei voi olla Jeesukselle otollinen.
Tällainen puhe ei ole mieluista kuunneltavaa "ainoaksi oikeaksi yhteisöksi " julistautuvalle kirkkokunnalle.Ei uskova1 ole adventisti.
Onko "kytiä" tai muita ex-adventisteja pyydetty mihinkään adventistien tilaisuuksiin puhumaan?
- muka
Eipä vastaa adventistit. Miksi kutsuisi kun äxät ehkä saisi sokean lauman silmät avautumaan ja uskolliset alamaiset lähtisivät pois.
- Samuel Eugen Krewing
Mielenkiitoista on, että Shut Door-hallusinaation
selityksen osoittauduttua vääräksi, Ellu keksi hal-
luilleen hätävalheen, joka ei osoittautisi vääräksi
ennen kuin kaikki päättyy. Shut Dooria seurasi juuri
se Tutkiva Tuomio.
Olen keskustellut toistenkin ex-adventistien kanssa,
ja todennut heidän mukanaan, että Tutkiva Tuomio-op-
pi on adventistien versio kiirastuli-opista.- niin onhan se
silloin siitä tutkuvasta tuomiosta kirjoineen päästäisiin eroon. Onha nää tutkivat iuomiot olleet minun äitinikin aikan Luherin kirkossa
kon äiteni aito luherilainen ain puhui minulle piennä ollessani! Hän ain kertoili minulle, sellaista, että pelastuvien nimet pitäisi löytyä elämän kirjasta.
Mun Äitee ei tienny Whitesta uhtikäs mittää joten
nyt on tullut uutukaisia muunnoksia joista kai
pitäisi poistaa Danielin kirja Ja ilmestys kirja
niin sen Jälkeen nää tutkivat tuomiot ois poissa päiväjärjestyksestä. No entä sitten kun tumiolle tullaan poikani poloinen - jaska vaan
niin onhan se kirjoitti:
silloin siitä tutkuvasta tuomiosta kirjoineen päästäisiin eroon. Onha nää tutkivat iuomiot olleet minun äitinikin aikan Luherin kirkossa
kon äiteni aito luherilainen ain puhui minulle piennä ollessani! Hän ain kertoili minulle, sellaista, että pelastuvien nimet pitäisi löytyä elämän kirjasta.
Mun Äitee ei tienny Whitesta uhtikäs mittää joten
nyt on tullut uutukaisia muunnoksia joista kai
pitäisi poistaa Danielin kirja Ja ilmestys kirja
niin sen Jälkeen nää tutkivat tuomiot ois poissa päiväjärjestyksestä. No entä sitten kun tumiolle tullaan poikani poloinenMitään ei tarvitse edes heittää pois kun uskoo vain Raamatun Sanaan;siellä ei puhuta tuosta hirvityksestä yhtään sanaa.
Joilla tuollaine tutkiva tuomio on, voivat heittää Whiten kirjat paperikeräykseen.
Sillä siitä pääsee. - Timo Flink
jaska vaan kirjoitti:
Mitään ei tarvitse edes heittää pois kun uskoo vain Raamatun Sanaan;siellä ei puhuta tuosta hirvityksestä yhtään sanaa.
Joilla tuollaine tutkiva tuomio on, voivat heittää Whiten kirjat paperikeräykseen.
Sillä siitä pääsee.Tällä palstalla näkyy selkeästi se, että suurimmalla osalla kirjoittajista ei ole hajuakaan koko opista, vaan ainoastaan kriitikoiden luoma mielikuva, joka ei vastaa todellisuutta. Suosittelen, että luette asiasta ja vasta sitten alatte miettiä onko asia niin vai ei.
http://www.adventtikirkko.fi/opetus/pyhakko.htm
Timo Flink Timo Flink kirjoitti:
Tällä palstalla näkyy selkeästi se, että suurimmalla osalla kirjoittajista ei ole hajuakaan koko opista, vaan ainoastaan kriitikoiden luoma mielikuva, joka ei vastaa todellisuutta. Suosittelen, että luette asiasta ja vasta sitten alatte miettiä onko asia niin vai ei.
Timo FlinkVedät tiukasti lampaan nahkaa suden päälle, mutta kas kuuluuko nahkan alta määkäisy?
Ei.
Kuuluu hyytävä ulvahdus.- jaska vaan
Timo Flink kirjoitti:
Tällä palstalla näkyy selkeästi se, että suurimmalla osalla kirjoittajista ei ole hajuakaan koko opista, vaan ainoastaan kriitikoiden luoma mielikuva, joka ei vastaa todellisuutta. Suosittelen, että luette asiasta ja vasta sitten alatte miettiä onko asia niin vai ei.
Timo FlinkKun on kokemusta uskosta niin voi hyvällä omallatunnolla olla täysin perehtymätön teidän oppiinne, mikäli se on niin paljon eri asiaa.
Eihän uskoa kirkosta haeta ,se saadaan ylhäältä.
Se mitä ihmisillä olisi tilalle tarjolla ,siitä ei tarvitsekaan olla tietoakaan.
Lyhyellä tutustumisella puheenaolevaan kirjailijaan huomaa hänen esittelemänsä asian olevan toisin esiteltyä kuin Raamatun Evankeliumi.
Ärsyttävintä hänessä on hänen pyrkivän selittämään kaikki Raamatun asiat kokonaan uusiksi.
Mikään ei tuolle rouvalle kelpaa Raamatun ilmoittamasa muodossa. - Uskova_1:n määkimään
uskova_1 kirjoitti:
Vedät tiukasti lampaan nahkaa suden päälle, mutta kas kuuluuko nahkan alta määkäisy?
Ei.
Kuuluu hyytävä ulvahdus.valheita?
Uskova_1:n määkimään kirjoitti:
valheita?
Määin, läpeensä olen lammas ja nahkakin on lampaan. Jeesus tuntee määkinäni ja pitää minut lähellään tarjoamalla ruokaa ja ohjaamalla sauvallaan takaisin helmoihinsa jos määkynä etääntyy.
Sudetkin Paimen on pitänyt pois raateluetäisyydeltä, vaikka jotkut niistä ovat ovelasti yrittäneet lähestyä lampaan nahka niskassaan ja väittäneet olevansa lampaiden veljiä ja siskoja ja kuinka he tuntevat niin ja niin monta lammasta ennestäänkin. Ovat kai ne jo syöneet.
Rauhaa ja kiitos
Kysymyksessä on Raamatun profetia.
Se on kieltämättä tutkitava pienellä vaivannäöllä ennen kuin sen voi ymmärtää, mutta Raamatun kanssa hengessä ja loogisessa ajatuksessa, asia kyllä sujuu, ja tulee ymmärretyksi.'
Jumalan siunausta
jari laurila
maallikkoteologi
TUTKIVA TUOMIO. TAIVAALLINEN OIKEUDENKÄYNTI.
Raamatun tutkimus on osoittanut että Dan 7 luku kuvaa taivaallista oikeudenkäyntiä ennen Jeesuksen toista tulemista.
Tämän oikeudenkäynnin kohteina ovat Jumalan pyhät ja "pieni sarvi." Tuomio alkaa Jumalan huoneesta, eli niistä jotka tunnustautuvat kristityiksi. (1 Piet 4:17) Pieni sarvi on Danielin näkemän vertauskuvallisen 10- sarvisen pedon sarvien välistä puhjennut uusi sarvi. Tämä sarvi vastustaa Jumalan arvovaltaa, ja vainoaa Jumalan uskollisia. (Dan 7:7-8, 23-25) Tämä tuomio alkoi 1844. Tarkka vuosiluku perustuu Raamatun profetiaan 2300 illasta ja aamusta. (1 profeetallinen päivä Raamatussa on aina 1 vuosi käytönnössä) (Dan 8:13-14) (Kts. opetuskirje "Aikaprofetia 2300 iltaa ja aamua" Tämä aikaprofetia, kuten muutkin laskettavissa aikaprofetiat, on pakko tulkita juuri niin kuin sen laskeminen on ilmoitettu Raamatussa. Sitä ei voida sijoittaa mielivaltaisesti eri aikakausiin. (Dan 12:10)
Jumala on aina tutkinut ihmistä oikeudenkäynnin tapaan. VT:ssä; 1 Moos 3:9-13, 14-19, 1 Moos 4:9,12, 2 Piet 2:6, Juud 7, 1 Moos 18 ja 19 luvut, Jes 5:1-7, 43:8-13, 22-28. Näissä oikeudenkäynneissä on aina oikeudenkäynnin järjestys; -synti, tutkinta ja tuomio. UT:n puolella; Matt 22:1-14, Joh 5:28-29, Ilm 20:4-6.
Ilmestyskirjan 20 luku opettaa että on kaksi ylösnousemusta. Näiden ylösnousemuksien välillä on kulunut aikaa 1000 vuotta. Tutkinta ja tuomio on tietysti tapahtunut ennen ylösnousemusta. Herran saapuessa pyhät temmataan Herraa vastaan. He saavat ylösnousemusruumiin, ja heidät tietenkin havaittu pyhiksi jo aikaisemmin. (1 Tess 4:17) Ilm 14 luvun 3 enkelin sanomat (6-13) antavat ymmärtää, että 1 enkelin sanoma julistaa tuomion alkamista. Sen jälkeen vasta seuraa sadonkorjuu. (14-20)
Dan 7 luvun tuomio:
Danielin näyssä on pääosa neljännessä pedossa jolla on 10 sarvea, ja yksi pieni sarvi puhkeaa vielä. Tämä sarvi nousee Korkeimman pyhiä vastaan. 9-14 jakeissa Daniel näkee välillä taivaallista oikeudenkäyntiä, vaikka pienen sarven vaikutus maan päällä jatkuu edelleen. Oikeudenkäyntiä erityisesti kuvaavat 7 luvun jakeet; 9,14,21-22,26. Pieni sarvi on toiminnassa oikeudenkäynnin aikana maan päällä. Tässä on kysymys valmistelevasta oikeudenkäynnistä, joka on eri asia kuin Ilm 20 luvun tuomiotapahtumat.
Raamattu puhuu "elämän kirjasta" ja tuomiopäätökset tehdään sen perusteella mitä kirjaan on kirjoitettu. (Ps 69:29, 2 Moos 32:32-33, Ps 56:9, Jes 65:6-7, Fil 4:3, Ilm 3:5, 20:12, 21:27, Luuk 10:20, Dan 12:1, Mal 3:16, Neh 13:14, Saar 12:13-14, Matt 12:36-37, 1 Kor 4:5) Jeesus Kristus on asianajajamme Jumalan edessä. (1 Joh 2:1, Hebr 9:24, 7:25, Jes 43:25, Ilm 3:5, Matt 10:32-33) Hebr 8 ja 9 luvut kertovat Jeesuksen ylimmäispapillisesta tehtävästä taivaallisessa pyhäkössä. Kuolleet eivät tiedä mitään. (Saar 9:5-6, 9-10, Ps 146:4, Ps 115:17)(Katso opetuskirje "Kuolleiden tila")
Maailmaan ja kristinuskoon on tullut erilaisia sielun vaellusta opettavia oppeja. Nämä ovat spiritismin ja kreikkalaisen filosofian kautta pesiytyneet kristinuskoonkin, ja ihmisen mieliin. Siksi tämä selvä Raamatun opetus tutkivasta tuomiosta on monille niin vaikea ymmärrettävä. "Ikiaikainen saapui, ja Korkeimman pyhät saivat oikeutensa, ja tuli hetki jolloin pyhät ottivat haltuunsa vallan." (Dan 7:22) Kun oikeus on saatu, on tietenkin käyty oikeutta ensin.
AIKAPROFETIA 2300 ILTAA JA AAMUA
Monet profeetat saivat suuria totuuksia Jeesuksesta välitettäväksi ihmiskunnalle. Olemme onnekkaassa asemassa ihmiskunnan historiassa, kun voimme lukea valmista Raamatun kirjakokoelmaa.
Kun profeetta Daniel sai Jumalan ilmoitusta lopun ajoista, hän oli ymmällä ja uupunut. (Dan 8:27) Hän ei voinut ymmärtää saamaansa ilmoitusta. Siksi enkeli Gabriel ilmestyi hänelle ja opetti Danielia. (9:21-22) 8 luvussa aikaisemmin oli jäänyt selittämättä aikakysymys tarkemmin. (8:13-19) Dan 9 luvussa kerrotaan Jerusalemissa olevan maanpäällisen pyhäkön hävittämisestä, että myös aikajaksot tarkemmin.
Enkeli selitti: "Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty (alkup. "leikattu jostakin") Sinun kansallesi." Tämä kertoo että 70 vuosiviikon aikajakso on osa jotakin pidempää aikajaksoa. (9:24) Raamatun aikaprofetioissa "yksi päivä" merkitsee yhtä vuotta käytännössä. Tulemme huomaamaan että 70 vuosiviikkoa, joka oli erityisesti juutalaisille kuuluva aika, (7x70=490 vuotta) on osa 2300 aikajaksoa Raamatun profetiassa. 70 ja 2300 alkoivat yhtä aikaa. "Kuinka kauan meidän täytyy katsella tätä? Päivittäinen uhri on poissa, jumalattomuus levittää tuhoa ja pyhäkkö ja palvelus on tallattu maahan. -Niin kauan että 2300 iltaa ja aamua on kulunut, sitten nousee pyhäkkö taas kunniaan." (8:13- 14)
70 vuoden aikajakso alkoi kun annettiin käsky Jerusalemin jälleenrakentamisesta. Jos nyt selvitämme milloin käsky annettiin, pääsemme aikalaskelman lähtöajankohtaan. "Sinun tulee tietää ja ymmärtää; siitä ajasta jolloin se sana lähti liikkeelle, Jerusalemin entiselleen palauttamisesta ja rakentamista koskevan sanan lausumisesta, on voidellun hallitsijan tuloon 7 vuosiviikkoa ja 62 vuosiviikkoa rakennetaan kaupunkia ennalleen, toreineen ja vallihautoineen. Mutta vaikeat ajat tulevat." (9:25) Jerusalem oli raunioiksi hävitetty. Kansa oli joutunut pakkosiirtolaisuuteen Babyloniaan tottelemattomuutensa vuoksi. Persian kuningas Artaxerxses Longimanus antoi tällaisen käskyn syksyllä vuonna 457 ekr. Tämä määrää siis 2300 vuoden aikaprofetian laskelmien lähtöajankohdan. (Esra 7:11-26, 4:7-22) Huomaamme miten varma tämä vuosiluku on kun kaikki loksahtaa paikoilleen.
70 vuosiviikkoa (490 v.) koskee Juudan kansaa. (9:24-27)
69 vuosiviikkoa (483 v.) vei Messiaan toiminnan alkuun jolloin Johannes kastoi Jeesuksen.
70 vuosiviikon keskellä (vuonna 31) Jeesus ristiinnaulittiin
70 vuosiviikon päättyessä opetuslapset lähtivät julistamaan evankeliumia pakanoille, kun juutalaiset olivat ensin torjuneet evankeliumin.
Vapahtajan kuoleman jälkeen jäi vielä 3,5 vuotta Israelille annettua armonaikaa. Ristinkuolema tapahtui keväällä 31 jkr, ja tämä 3,5 v. aika ulottuu syksyyn 34 jkr. Evankeliumia julistettiin juutalaisille, mutta kansa ei ottanut sitä vastaan. He kivitivät Stefanuksen (Apt 6:8-15) ja torjuivat armon sanoman v. 34 jkr. Vainot alkasivat. Kansalle säädetty aika päättyi, ja evankeliumi annettiin pakanoille jotka tekisivät sen hedelmiä. (Matt 21:42-43, 1 Piet 2:9)
Loppuaika mitä jää 2300 vuodesta tuo vuoteen 1844. Tällöin Raamatun mukaan "pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa." (8:14) Koska maallinen pyhäkkö oli lakannut olemasta temppelin esiripun revettyä kahtia (Matt 27:50-51) Jeesuksen kuollessa ristillä, ja koska maallinen pyhäkkö oli vain vertauskuva taivaallisesta pyhäköstä, on selvää että varsinainen ihmiskunnan pyhäkkö on taivaassa. (Hebr 8-9) Jeesuksen kuollessa ristillä avautui suora tie taivaaseen, eikä synnin poistamiseen tarvittu enää monimutkaista uhripalvelusjärjestelmää.
Jeesus Kristus meni kaikkein pyhimpään todelliseen pyhäkkötelttaan (Hebr 8:2) oman verensä kautta (9:12) Hän on ylin pappi temppelipalveluksessa kaikkein pyhimmässä, on meillä Jeesuksen veren kautta pääsy kaikkein pyhimpään rukoustemme välityksellä. (10:19) (7:9-10,13-14, 27-28)- sini-silmänen
Ilm.28:18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
Ylimääräiset tulkinnat ja uudet sanat ovat jyrkästi kiellettyjä ilmestyskirjassa.
Eikö kielto koske adventisteja ? sini-silmänen kirjoitti:
Ilm.28:18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
Ylimääräiset tulkinnat ja uudet sanat ovat jyrkästi kiellettyjä ilmestyskirjassa.
Eikö kielto koske adventisteja ?Rauhaa ja kiitos
Ihanko tosissasi ajattelet että emme osaa Raamattua lukea?
Perusteluja moiselle syytökselle en nähnyt kuitenkaan, ja myös että olisi Raamatulla perusteltu?
Kyllä oppimme kulkea aina Raamatun kanssa, siten että Raamattua siinä vain tulkitaan.
Jumalan siunausta
jari laurila- sini-silmänen
jarlau kirjoitti:
Rauhaa ja kiitos
Ihanko tosissasi ajattelet että emme osaa Raamattua lukea?
Perusteluja moiselle syytökselle en nähnyt kuitenkaan, ja myös että olisi Raamatulla perusteltu?
Kyllä oppimme kulkea aina Raamatun kanssa, siten että Raamattua siinä vain tulkitaan.
Jumalan siunausta
jari laurilaEvankeliumihan on niin yksinkertainen ettei hullukaan voi tieltä eksyä.
Luukkaan evankeliumi:
21:8 Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä.' Mutta älkää menkö heidän perässään.
Jer.23:32 Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.
Matt.24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
Jer.29:8 Sillä näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Älkää antako profeettainne, joita on keskuudessanne, ja tietäjäinne pettää itseänne, älkääkä totelko unianne, joita te uneksutte.
37:41 Kuka uskoo niiden sanoja, joita petoksesta epäillään? sini-silmänen kirjoitti:
Evankeliumihan on niin yksinkertainen ettei hullukaan voi tieltä eksyä.
Luukkaan evankeliumi:
21:8 Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä.' Mutta älkää menkö heidän perässään.
Jer.23:32 Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.
Matt.24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
Jer.29:8 Sillä näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Älkää antako profeettainne, joita on keskuudessanne, ja tietäjäinne pettää itseänne, älkääkä totelko unianne, joita te uneksutte.
37:41 Kuka uskoo niiden sanoja, joita petoksesta epäillään?Rauhaa ja kiitos
Tuttua tekstiä.
Ei minulle tarviste Raamattua kopioida.
Olen sen hyvin lukenut.
Raamatullisia perusteluja aina kaipaan.
Siunausta
jarlau kirjoitti:
Rauhaa ja kiitos
Tuttua tekstiä.
Ei minulle tarviste Raamattua kopioida.
Olen sen hyvin lukenut.
Raamatullisia perusteluja aina kaipaan.
Siunausta
jari laurilaJeremia:
23:28 Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra. sini-silmänen kirjoitti:
Jeremia:
23:28 Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra.Rauhaa ja kiitos
On hieno jae tuo.
Rakastan sitä, kuten kaikkia jokaista Raamatun jaetta.
Kiitos paljon.
Mieltä nostattaa aina hyvä Raamatunjakeet.
Profeetat saivat ilmoituksia monin tavoin.
Monet saivat unessa, ja osa muutoin.
Mm. Joosef sai unessa paljon koskien Egyptiin muuttoa, Marian ottamista vaimoksi, yms.
Jumalan siunausta
jari laurila
Siunausta
jarlau kirjoitti:
Rauhaa ja kiitos
On hieno jae tuo.
Rakastan sitä, kuten kaikkia jokaista Raamatun jaetta.
Kiitos paljon.
Mieltä nostattaa aina hyvä Raamatunjakeet.
Profeetat saivat ilmoituksia monin tavoin.
Monet saivat unessa, ja osa muutoin.
Mm. Joosef sai unessa paljon koskien Egyptiin muuttoa, Marian ottamista vaimoksi, yms.
Jumalan siunausta
jari laurila
Siunausta
jari laurilaOlen huomannut teidän toimivan kaikessa juuri niitä sanoja vastaan joita lainauksessani esitin.
Olen menettänyt täysin luottamuksen teidän tapaanne toimia Sanan palveluksessa.
Tämä johtuu teidän osoittamastanne asenteesta muiden esittämiin asioihin.
Olen huomannut että et rakasta jokaista Raamatunlausetta.
Erityisesti et rakasta niitä lauseita, jotka selkeästi todistavat teidän oppianne vastaan.
1.K32. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset;
33. sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
34. olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
35. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
36. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
37. Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
Tuossahan Paavali selittää selvästi koko profeettakysymyksen.
Profeetta noudattaa Jumalan käskyä Paavalin kertomassa muodossa. Profeetalle ei tulisi mieleenkään tehdä vastoin Herran käskyä.
Kielto on koko asiyhteydessä kohdennettu niihin naisiin jotka pitävät itseään profeettoina.
Nainen voi olla profeetta vain naisten keskuudessa.
Jumalasta sanotaan tuossa että Jumala on järjestyksen Jumala ja vaatii käskyjensä noudattamista.
Minä en voi millään nähdä sellaista mahdollisuutta, että Paavalin tuo kirjoitus ei olisi suora hylkäystuomio teidän naisprofeetallenne.
Jokainen kirjoitus on annettu käyttöä varten. Erityisesti silloin kun tulee asia joka on sevän käkyn vastainen.Tämä kirjoitus sanoo EG Whiten olevan väärä profeetta.
Tämä ei ole ainoa.Samanlaisia selkeitä merkkejä löytyy lukemattomia.
Näin sinulle rakkaat Raamatunkohdat uskottuina todeksi todistavat teille epämieluisasti.
Olen jäänyt kaipaamaan sinun selittävän vakuuttavammin kun Raamatun sanan kanssa on osoitettu teidän oppinne virheet.
Ne omat sanasi ovat olleet ylimielisiä ja vähätteleviä.
Naisen on kielletty Paavalin kautta olemasta opettajana.Tässä ellen G. White sanoo vastoin Raamatun Paavalin sanoja;
"Paavalin täytyi ensin saada opetusta kristillisessä uskossa sekä toimia ymmärtäväisesti.
Kristus lähetti hänet juuri niiden opetuslasten tykö, joita hän niin katkerasti oli vainonnut, saamaan opetusta heiltä.
... Paavali oli siinä tilassa, että hän saattoi vastaanottaa opetusta Jumalan asettamilta totuuden opettajilta.
Kristus ohjasi hänet valitsemiensa palvelijoitten luo saattaen hänet siten seurakuntansa yhteyteen.
Juuri niiden miesten, jotka Paavali oli aikonut tuhota, tuli opettaa hänelle sitä uskontoa, jonka hän oli hylännyt ja jota hän oli vainonnut." (Testimonies, vol. 3, p. 430 ja Todistusaarteita 1. s. 371,372)
Paavali itse sanoo näin;Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut... Mutta kun Hän... näki hyväksi ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä, enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon. Sitten, kolmen vuoden kuluttua, minä menin ylös Jerusalemiin tutustuakseni Keefaaseen ja jäin hänen tykönsä viideksitoista päiväksi. Mutta muita apostoleja minä en nähnyt; näin ainoastaan Jaakobin, Herran veljen. Ja mitä kirjoitan teille, katso, Jumalan kasvojen edessä minä sanon, etten valhettele" (Gal. 1:11-12,)
Joten te olette osoittaneet olevanne opettajanne tavoin Raamatun sanan vääristelijöitä.
Siksi teitä ei kukaan täällä usko, eikä voi olla samaa mieltä kanssanne.
Näissä kahdessa lainauksessa jompikumpi valehtelee, joko EG White tai Paavali.
Sano suoraan, kumpi?
- annu42
Ei tuomiota ymmärräkään kuin Pyhän Hengen avulla. Danielin- ja Ilmestyskirja kuitenkin tuomion näyt sisältää, joten turha on minun omine apuineni Jumalan valtaistuimen eteen saapua. Tarvitsen Jeesuksen puolustajakseni. Ensimmäisessä ylösnousemuksessa pelastun, koska Jeesus on mukanani. Toisessa, tuomion ylösnousemuksessa Jeesus on vain tuomari ei puolestapuhuja. Amen.
- Helena
Taivaallinen oikeudenkäynti; olisi parempi nimitys, mutta onko niin tarpeellista tietää
mitä taivaassa tapahtuu,voihan sitä sitten kysyä
kun ollaan sielä, että miten kaikki tapahtui.
Tärkeämpää on kuitenkin,että riipumme Jeesuksessa
kiinni, tunnustamme Hänet ihmisten edessä,silloin
hänkin on tunnustava meidät Isänsä edessä; Hän on
kaikkien Jumalan lasten puolustusasianajaja, mutta
joillekin tuomari,eikä se riipu kirkkokunnasta.
Varmasti taivaassa on muitakin kuin adventisteja,
kaikki riippuu siitä, onko elänyt sen valon mukaan,minkä on saanut.
Varmasti Jumalan pyhäkkö on siellä, missä Jumalan
valtaistuinkin on ja kuka istuukaan hänen oikealla
puolellaan; Jeesus Kristus, Herramme ja Lunastajamme, joka on tuleva tuomitsemaan eläviä
ja kuolleita..."ja niin me saamme olla aina Herran kanssa."Silloin voimme saada tiedon kaikesta siitä mikä mieltä askarruttaa Häneltä.
"Autuas on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa,häneen ei toisella kuolemalla ole valtaa." (Noin se varmaan meni, ulkomuistista)
...Niin, että keskitytään olennaiseen,
Sanoman,evankeliumin viemiseen kaikkeen maailmaan,
koska Herramme tulee pian. - jaska vaan
Helena kirjoitti:
Taivaallinen oikeudenkäynti; olisi parempi nimitys, mutta onko niin tarpeellista tietää
puolellaan; Jeesus Kristus, Herramme ja Lunastajamme, joka on tuleva tuomitsemaan eläviä
ja kuolleita..."ja niin me saamme olla aina Herran kanssa."Silloin voimme saada tiedon kaikesta siitä mikä mieltä askarruttaa Häneltä.
"Autuas on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa,häneen ei toisella kuolemalla ole valtaa." (Noin se varmaan meni, ulkomuistista)
koska Herramme tulee pian.====Taivaallinen oikeudenkäynti; olisi parempi nimitys, mutta onko niin tarpeellista tietää
kun ollaan sielä, että miten kaikki tapahtui.=====
Kyseessä on oppi jota ei löydy miltään muulta kirkkokunnalta.
Lisäksi tuo asia on perusta adventtikirkon identiteetille.
Asia on kriittinen mikäli tosiperusteisia näyttöjä ei olisikaan.
Asian merkityksen vähättely voi olla myös harhauttamista pois tarkemmasta perehtymisestä opin totuudellisuuteen.
Kuka nyt haluaisi kaapistaan näyttää luurankoja? - Helena
Helena kirjoitti:
koska Herramme tulee pian.Eikö tänä aikana tulisi jokaisen uskovan rukoilla hartaasti, että saisimme kyvyn kohdatatessamme
ihmisiä,puhua sanoja, jotka johtavat Kristuksen luo,poistaa oppiriidat ja oikeassa olemisen pakko,
kyllä Jumala hoitaa asiansa.
On tärkeämpää tuntea hengellinen tarpeensa.
On tärkeämpää olla Jeesuksen jalkojen juuressa.
On tärkeämpää anoa Pyhän Hengen voimaa, jotta olisi kelvollinen tekemään sielujavoittavaa työtä.
Onko sinun sydämelläsi hätä hukkuvista sieluista? - kulkija123
Helena kirjoitti:
Eikö tänä aikana tulisi jokaisen uskovan rukoilla hartaasti, että saisimme kyvyn kohdatatessamme
ihmisiä,puhua sanoja, jotka johtavat Kristuksen luo,poistaa oppiriidat ja oikeassa olemisen pakko,
On tärkeämpää anoa Pyhän Hengen voimaa, jotta olisi kelvollinen tekemään sielujavoittavaa työtä.
Onko sinun sydämelläsi hätä hukkuvista sieluista?>>(On tärkeämpää olla Jeesuksen jalkojen juuressa.
Onko sinun sydämelläsi hätä hukkuvista sieluista? ) Pyhä Henki avaa Raamattua uskoville ihmisille ja he näkevät, ettei Danielin kirjassa eikä Ilmestyskirjassa ole mitään tutkivaa tuomiota.
Se henki, joka sinulle "avaa" väärin noita Raamatun tekstejä, on sama henki, joka oli Ellen Whitella. Eksytyksen henki. Johan taannoin kirjoitit semmoistakin, että Jumalakin on tutkivalla tuomiolla.- ilman muuta
Helena kirjoitti:
Eikö tänä aikana tulisi jokaisen uskovan rukoilla hartaasti, että saisimme kyvyn kohdatatessamme
Onko sinun sydämelläsi hätä hukkuvista sieluista?===On tärkeämpää anoa Pyhän Hengen voimaa, jotta olisi kelvollinen tekemään sielujavoittavaa työtä.
Onko sinun sydämelläsi hätä hukkuvista sieluista?===
Hukkuvista juuri on kyse, kun ollaan huolissaan adventistien julistuksesta.
Eikö vähitellen ole käynyt ilmi, että väärin opetettu asia muuttaa kokonaisuuden kaikilta osiltaan vääräksi.
1.Timoteuksen kirje:
6:3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4. niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5. alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen.
Ilmestyskirja:
22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; - mieleen
uskova_1 kirjoitti:
Pyhä Henki avaa Raamattua uskoville ihmisille ja he näkevät, ettei Danielin kirjassa eikä Ilmestyskirjassa ole mitään tutkivaa tuomiota.
Se henki, joka sinulle "avaa" väärin noita Raamatun tekstejä, on sama henki, joka oli Ellen Whitella. Eksytyksen henki. Johan taannoin kirjoitit semmoistakin, että Jumalakin on tutkivalla tuomiolla.minkälainen henki on sokealla sokeain taluttajalla?
mieleen kirjoitti:
minkälainen henki on sokealla sokeain taluttajalla?
Riippuu minkä hengen hallinnassa on, vai onko vain oman lihansa hallinnassa.
Mutta älä sitä huolehdi, vaan tule sinä uskoon ja ala näkeväksi sokeain taluttajaksi!
- Timo Flink
Jos oikeasti haluatte tutkia kyseistä oppia, niin oikea paikka lukea siitä on kirkon virallinen lausunto.
Timo FlinkOletko niin ellenin sokeuttama, ettet näe, että adventtikirkon virallinen oppikin, vaikka kuinkakin yritetty silata kristilliseksi, paljastuu harhaoppiseksi.
Saati sitten, että tutkiessa kutakin opinkohtaa laajemmin Ellenin ja adventistien kirjoituksista, paljastuu täydet harhaoppiset, epäraamatulliset perustat.- Columbo.
Olisipa kiva kuulla jostakin, miten muut tulkitsevat Hebr.-kirjettä?
Monet munaavat itseään halveksimalla adv.kirkkoa harhaksi, mutta perusteluksi ei saa muuta kuin lisää vastaväitteitä.
Hyvää keskustelua vaan. - Tulkitsevatko
Columbo. kirjoitti:
Monet munaavat itseään halveksimalla adv.kirkkoa harhaksi, mutta perusteluksi ei saa muuta kuin lisää vastaväitteitä.
Hyvää keskustelua vaan.Muut kirkkokunnat mitään,
mikä heidän oppinsa on ja missä kirkoissa
vaikuttavat, vai ovatko edes kirkoissa.
Olisi kiva tietää jokaisen arvostelijan ja
muka profetioitakin tuntevan tausta.
Vaikka voihan tänne mitä tahansa kirjoittaa ja
valehdellakin! - Adventistien
uskova_1 kirjoitti:
Oletko niin ellenin sokeuttama, ettet näe, että adventtikirkon virallinen oppikin, vaikka kuinkakin yritetty silata kristilliseksi, paljastuu harhaoppiseksi.
Saati sitten, että tutkiessa kutakin opinkohtaa laajemmin Ellenin ja adventistien kirjoituksista, paljastuu täydet harhaoppiset, epäraamatulliset perustat.oppia on tarkistettu ihan maailmanlaajuisestikin ihan jokoa kulmasta katsottuna, eivät ne ole jääneet vain pienen Suomen keskustelupalstoille, mutta ne perustelut ovatkin olleet tähän asti vähän niitä näitä, niinkuin sinunkin joka et itse kyke asioita tarkastelemaan kovinkaan laajaalaisesti niinkuin on huomattu näillä palstoilla muidenkin kuin adventistien toimesta ja lisäksi oman vaelluksesi vaiheissa, vai mitä?
Adventistien kirjoitti:
oppia on tarkistettu ihan maailmanlaajuisestikin ihan jokoa kulmasta katsottuna, eivät ne ole jääneet vain pienen Suomen keskustelupalstoille, mutta ne perustelut ovatkin olleet tähän asti vähän niitä näitä, niinkuin sinunkin joka et itse kyke asioita tarkastelemaan kovinkaan laajaalaisesti niinkuin on huomattu näillä palstoilla muidenkin kuin adventistien toimesta ja lisäksi oman vaelluksesi vaiheissa, vai mitä?
Se, että adventismiin kunnolla perehtymättömät kirkkojen johtajat ja/tai maallistuneiden pullapappien armeijat pitävät adventismia "normaalina", ei todista sitä, että Jumala tai uskovat niin tekisivät.
Varmasti jokainen liberaaliteologi, usea uskomaton ja suurin osa adventisteista nyökyttelee viestiisi pahansuovan hyväksyvästi. En käy heidän pirtaansa enkä aio vastakaan käydä. Puhun sitä mitä Jumala puhuttavaksi antaa, kuulkoot tai olkoot kuulematta.
Sinulle varmaan on ihmiset ja heidän hyväksyntänsä niin tärkeitä, että luulet niiden olevan minullekin. Et ymmärrä, että voi olla ihminen, jolle Jumala on etusijalla aina ja joka paikassa.- Samuel Eugen Krewing
Tulkitsevatko kirjoitti:
Muut kirkkokunnat mitään,
mikä heidän oppinsa on ja missä kirkoissa
vaikuttavat, vai ovatko edes kirkoissa.
Olisi kiva tietää jokaisen arvostelijan ja
muka profetioitakin tuntevan tausta.
Vaikka voihan tänne mitä tahansa kirjoittaa ja
valehdellakin!Jokainen, jolla on Microsoft Windows, voi imuroida
ilmaisen Raamatun koneelleen, ja valtavan määrän
kommentaareja.
Löytyy osoitteesta: www.e-sword.net
Linuxille ja Macintoshille löytyy vastaava, osin
jopa parempi, ohjelma kun hakee googlella:
sword-profect-ohjelman.
Ellei ole kotona konetta, erilaisia kommentaareja
pääsee lukemaan kirjastossakin, kun hakee googlella:
blueletterbiblen.
Monenlaista kommentaaria löytyy. Ilmestyskirjaakin
selittäviä kommentaareja löytyy noista ohjelmista. - Eugen samuel Kremling
Samuel Eugen Krewing kirjoitti:
Jokainen, jolla on Microsoft Windows, voi imuroida
ilmaisen Raamatun koneelleen, ja valtavan määrän
kommentaareja.
Löytyy osoitteesta: www.e-sword.net
Linuxille ja Macintoshille löytyy vastaava, osin
jopa parempi, ohjelma kun hakee googlella:
sword-profect-ohjelman.
Ellei ole kotona konetta, erilaisia kommentaareja
pääsee lukemaan kirjastossakin, kun hakee googlella:
blueletterbiblen.
Monenlaista kommentaaria löytyy. Ilmestyskirjaakin
selittäviä kommentaareja löytyy noista ohjelmista.No imuroipa sieltä netistä. sellainen kohta, että Jeesus on määrännyt luopumaan Sapatin vietosta. Tällä tavalla sinä voisit puhdistaa hieman paremmaksi Protentanttisuuden maineen joka on ajautunut tuuliajolle, Protestantti kirkot ovat tyhjillään. Suuret määrät kansaa lähtee ulos kirkosta ulos vaikka meillä on lapsi
kasteen armo! Rikollisuus leviää hirveästi uskonnon piirissä. Papit ovat suunnan näyttäjinä pahuudessa. Voisitko imuroida meille kunnon
parannus saarnan! - Samuel Eugen Krewing
Eugen samuel Kremling kirjoitti:
No imuroipa sieltä netistä. sellainen kohta, että Jeesus on määrännyt luopumaan Sapatin vietosta. Tällä tavalla sinä voisit puhdistaa hieman paremmaksi Protentanttisuuden maineen joka on ajautunut tuuliajolle, Protestantti kirkot ovat tyhjillään. Suuret määrät kansaa lähtee ulos kirkosta ulos vaikka meillä on lapsi
kasteen armo! Rikollisuus leviää hirveästi uskonnon piirissä. Papit ovat suunnan näyttäjinä pahuudessa. Voisitko imuroida meille kunnon
parannus saarnan!Miksi sietä sellaista pitäisi etsiä?
Sanoihan Jeesus lihassa ollessaan, että ennemmin
taivas ja maa katoavat, kuin laista pieninkään
piirto.
On oikein pyrkiä pitämään Laki, mutta sillä ei
silti pelastu. Laki osoittaa meille miten synti-
siä olemme, ja tämän tarkoitus on tuoda meidät ka-
tuvina Jeesuksen luo pyytämään armoa. Armo tulee vailla
ansiota, mutta se ei silti ole veruke tehdä tietoisesti syntiä.
Jaakobin kirjeen mukaan yhdenkin käskyn rikkominen
tuhoaa kokonaisuuden. Vaikka joku luuleekin voivan-
sa pitää Sapatin, kuten sen Herra sen on tarkoittanut,
ei se vielä autaaksi tee. Jäljellä on yhdeksän muuta
käskyä. Ellulla taisi olla toinen kanta..?
On esitetty myös kommentteja, ettei Jeesus tarkoitta-
nut vain kymmentä käskyä, vaan kaikkea, mitä Jumala
on sanonut. Tälle en silti ole löytänyt riittävää
tukea.
Jeesuksen uhrikuolema kattaa kaiken, jos vain otamme
sen omalle kohdalemme. - oikein
Eugen samuel Kremling kirjoitti:
No imuroipa sieltä netistä. sellainen kohta, että Jeesus on määrännyt luopumaan Sapatin vietosta. Tällä tavalla sinä voisit puhdistaa hieman paremmaksi Protentanttisuuden maineen joka on ajautunut tuuliajolle, Protestantti kirkot ovat tyhjillään. Suuret määrät kansaa lähtee ulos kirkosta ulos vaikka meillä on lapsi
parannus saarnan!Kastemies se siinä taas vauhdissa...ota nyt äkkiä
ne lääkkeesi ja mene lepäämään. - jonka voisimme uskoa
uskova_1 kirjoitti:
Se, että adventismiin kunnolla perehtymättömät kirkkojen johtajat ja/tai maallistuneiden pullapappien armeijat pitävät adventismia "normaalina", ei todista sitä, että Jumala tai uskovat niin tekisivät.
Varmasti jokainen liberaaliteologi, usea uskomaton ja suurin osa adventisteista nyökyttelee viestiisi pahansuovan hyväksyvästi. En käy heidän pirtaansa enkä aio vastakaan käydä. Puhun sitä mitä Jumala puhuttavaksi antaa, kuulkoot tai olkoot kuulematta.
Sinulle varmaan on ihmiset ja heidän hyväksyntänsä niin tärkeitä, että luulet niiden olevan minullekin. Et ymmärrä, että voi olla ihminen, jolle Jumala on etusijalla aina ja joka paikassa.Sanot: "Puhun sitä mitä Jumala puhuttavaksi antaa".
Pitäisikö tämä uskoa? Monet tälläkin palstalla tunnemme sinut henkilökohtaisesti tiedämme melko tarkkaan ne kuviosi ennekuin rekisteröit nimimerkkisi ja senkin tiedämme kun valitsit nykyisen suuntasi, ei se oikein vakuuta että puhuisit sitä Mitä Herra puhuttavaksi antaa. Saatat silti kuvitella olevasi joku toinen persoona uskova_1:sen nimimerkin takana. Mutta olet kuitenkin se sama henkilö edelleen vaikka et käytäkään itsestäsi sitä nimeä mistä sinut tunnettiin ennen. - Joulun nisu
jonka voisimme uskoa kirjoitti:
Sanot: "Puhun sitä mitä Jumala puhuttavaksi antaa".
Pitäisikö tämä uskoa? Monet tälläkin palstalla tunnemme sinut henkilökohtaisesti tiedämme melko tarkkaan ne kuviosi ennekuin rekisteröit nimimerkkisi ja senkin tiedämme kun valitsit nykyisen suuntasi, ei se oikein vakuuta että puhuisit sitä Mitä Herra puhuttavaksi antaa. Saatat silti kuvitella olevasi joku toinen persoona uskova_1:sen nimimerkin takana. Mutta olet kuitenkin se sama henkilö edelleen vaikka et käytäkään itsestäsi sitä nimeä mistä sinut tunnettiin ennen.Onkos jotain josta lukijat on jäänyt paitsi?
Kertokaa nyt mitä kaikkea..uskova_1:een liittyy muutakin? jonka voisimme uskoa kirjoitti:
Sanot: "Puhun sitä mitä Jumala puhuttavaksi antaa".
Pitäisikö tämä uskoa? Monet tälläkin palstalla tunnemme sinut henkilökohtaisesti tiedämme melko tarkkaan ne kuviosi ennekuin rekisteröit nimimerkkisi ja senkin tiedämme kun valitsit nykyisen suuntasi, ei se oikein vakuuta että puhuisit sitä Mitä Herra puhuttavaksi antaa. Saatat silti kuvitella olevasi joku toinen persoona uskova_1:sen nimimerkin takana. Mutta olet kuitenkin se sama henkilö edelleen vaikka et käytäkään itsestäsi sitä nimeä mistä sinut tunnettiin ennen.Älä yritä mystifioida. Aloin kirjoittaa tänne kesä-syksy vaihteessa 2004. Kirjoitin ensin nimimerkillä uskova, sitten uskova1, kunnes rekisteröin tämän nimimerkin.
Syy uskova-nimimerkistä luopumiseen oli se, että huomasin jonkun toisen kirjoittavan samalla nimimerkillä. Hän kannatti ainakin naispappeutta. Kun huomautin, että meillä on sama nimimerkki, hän rekisteröi sen.
Uskova1:stä taas alkoi ilmeisesti Demigod sabotoida, koska samaan aikaan piti haukkumiskeskusteluaan minusta toisella palstalla Jarlaun kanssa.
Siinäpä se historia.Joulun nisu kirjoitti:
Onkos jotain josta lukijat on jäänyt paitsi?
Kertokaa nyt mitä kaikkea..uskova_1:een liittyy muutakin?Ihan normaali käytäntö adventistien taholta. Ei tarvitse pelästyä. Jos alat paljastamaan heidän profeetastaan tai opistaan epäraamatullisuuksia, niin muutut sarvipääksi yhdessä yössä.
Kautta aikojen heistä eronneet seurakunnan johtajat, papit ja jäsenet, on leimattu luopioiksi, eksyneiksi ja kaikella lailla pahoiksi. Heidän elämänsä on myös kerrottu menneen mielisairaalan, pultsarin tai jonkin erakon asteelle eroamisensa jälkeen, vaikka he olisivat tosiasiassa menestyneet todella hyvin elämässä ja tulleet uskoon.
Siispä minun mustamaalaamiseni ei tule loppumaan tähän, sillä se on tuon kirkon tapa.
Mutta ironisinta on se, että vaikka vaikka minut saataisiin leimattua maailman pahimmaksi olennoksi, Ellen ja hänen oppinsa olisivat yhä yhtä epäraamatullisia. Ehkä sitten sillä saataisiin muutama ihminen helpommin käännytettyä adventistiksi, kun kukaan ei kuuntelisi varoituksiani.
Nyt kun muutama on eronnut ja tullut uskoonkin, hyökkäykset käyvät vain kovemmiksi.- Samuel Eugen Krewing
oikein kirjoitti:
Kastemies se siinä taas vauhdissa...ota nyt äkkiä
ne lääkkeesi ja mene lepäämään.En tiedä ketä tarkoitat kastemiehellä, mutta
minä se en ole, vaikka en kieltäydykään kasta-
masta ketään kastamatonta Jeesuksen opetus-
lasta.
Elleivät vastaukseni, jotka ovat täysin linjassa
Raamatun kanssa, kelpaa, olet itse silloin vää-
rällä foorumilla.
Ilmeisesti itse tarvitset jotain trankviloivaa. - on uutta
uskova_1 kirjoitti:
Älä yritä mystifioida. Aloin kirjoittaa tänne kesä-syksy vaihteessa 2004. Kirjoitin ensin nimimerkillä uskova, sitten uskova1, kunnes rekisteröin tämän nimimerkin.
Syy uskova-nimimerkistä luopumiseen oli se, että huomasin jonkun toisen kirjoittavan samalla nimimerkillä. Hän kannatti ainakin naispappeutta. Kun huomautin, että meillä on sama nimimerkki, hän rekisteröi sen.
Uskova1:stä taas alkoi ilmeisesti Demigod sabotoida, koska samaan aikaan piti haukkumiskeskusteluaan minusta toisella palstalla Jarlaun kanssa.
Siinäpä se historia.ja tuttua tällä palstalla mutta kerro sekin ja mistä syystä aloitit toikkaroinnin adventistien rappusissa kolin kolin nykyiseen suuntaasi melko nopealla vauhdilla!
on uutta kirjoitti:
ja tuttua tällä palstalla mutta kerro sekin ja mistä syystä aloitit toikkaroinnin adventistien rappusissa kolin kolin nykyiseen suuntaasi melko nopealla vauhdilla!
Kun tuli uskoon, adventistit tulivat käännyttämään ja sanoivat, että se on hyvä ensimmäinen askel, mutta nyt sinun pitää vielä tulla adventistiksi, että pelastut ja pääset taivaaseen.
- henkiolentoja
uskova_1 kirjoitti:
Kun tuli uskoon, adventistit tulivat käännyttämään ja sanoivat, että se on hyvä ensimmäinen askel, mutta nyt sinun pitää vielä tulla adventistiksi, että pelastut ja pääset taivaaseen.
Voi sinua parkaa, tulivatko joukolla koko seurakunta sinua käännyttämään. Enpä ole ennen moista kuullut että adventistit juoksee ovilla käännyttämässä uskoontulleita uskoon tulemiseesn. Elle(ni)t sitten nähnyt henkiuniasi, sinä kun olet niiden henkiesi vallassa edelleen.
- Nerre
henkiolentoja kirjoitti:
Voi sinua parkaa, tulivatko joukolla koko seurakunta sinua käännyttämään. Enpä ole ennen moista kuullut että adventistit juoksee ovilla käännyttämässä uskoontulleita uskoon tulemiseesn. Elle(ni)t sitten nähnyt henkiuniasi, sinä kun olet niiden henkiesi vallassa edelleen.
Lohikäärmeen henkäyksen ja salakavalan juonen aistii parhaiten sellaiset, jotka niistä vapaaksi ovat päässeet.
Ef.6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
Matt.7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Viittaan eksyttävään väärään profeettaan EGW:een - Olet siis
uskova_1 kirjoitti:
Ihan normaali käytäntö adventistien taholta. Ei tarvitse pelästyä. Jos alat paljastamaan heidän profeetastaan tai opistaan epäraamatullisuuksia, niin muutut sarvipääksi yhdessä yössä.
Kautta aikojen heistä eronneet seurakunnan johtajat, papit ja jäsenet, on leimattu luopioiksi, eksyneiksi ja kaikella lailla pahoiksi. Heidän elämänsä on myös kerrottu menneen mielisairaalan, pultsarin tai jonkin erakon asteelle eroamisensa jälkeen, vaikka he olisivat tosiasiassa menestyneet todella hyvin elämässä ja tulleet uskoon.
Siispä minun mustamaalaamiseni ei tule loppumaan tähän, sillä se on tuon kirkon tapa.
Mutta ironisinta on se, että vaikka vaikka minut saataisiin leimattua maailman pahimmaksi olennoksi, Ellen ja hänen oppinsa olisivat yhä yhtä epäraamatullisia. Ehkä sitten sillä saataisiin muutama ihminen helpommin käännytettyä adventistiksi, kun kukaan ei kuuntelisi varoituksiani.
Nyt kun muutama on eronnut ja tullut uskoonkin, hyökkäykset käyvät vain kovemmiksi.ENTINEN ADVENTISTI...JOKA VIHAA VANHAA SEURAKUNTAANSA JA TEKEE KAIKKENSA SEN
MUSTAMAALAAMISEKSI. - Haukut...
uskova_1 kirjoitti:
Älä yritä mystifioida. Aloin kirjoittaa tänne kesä-syksy vaihteessa 2004. Kirjoitin ensin nimimerkillä uskova, sitten uskova1, kunnes rekisteröin tämän nimimerkin.
Siinäpä se historia.Ja kuljet perässä kuin pahainen rakkikoira,
etkö itse huomaa mitään. - hahhaa.......
Olet siis kirjoitti:
ENTINEN ADVENTISTI...JOKA VIHAA VANHAA SEURAKUNTAANSA JA TEKEE KAIKKENSA SEN
MUSTAMAALAAMISEKSI.Sinut tuntee erinomaisen hyvin NYKYISEKSI adventistiksi.
"Kielimurteesikin paljastaa sinut." - -björn-
henkiolentoja kirjoitti:
====Voi sinua parkaa, tulivatko joukolla koko seurakunta sinua käännyttämään. Enpä ole ennen moista kuullut että adventistit juoksee ovilla käännyttämässä uskoontulleita uskoon tulemiseesn.====
Kyllä tämä on ollut totta minunkin kohdallani kahdella paikkakunnalla.
Toisella kerralla oli kolmen henkilön lähetystö.
Kun he lopulta saivat varmuuden, etten ollut aikeissa liittyä heidän seurakuntaansa, alkoi mustamaalaus takanapäin. - Vesa
-björn- kirjoitti:
====Voi sinua parkaa, tulivatko joukolla koko seurakunta sinua käännyttämään. Enpä ole ennen moista kuullut että adventistit juoksee ovilla käännyttämässä uskoontulleita uskoon tulemiseesn.====
Kyllä tämä on ollut totta minunkin kohdallani kahdella paikkakunnalla.
Toisella kerralla oli kolmen henkilön lähetystö.
Kun he lopulta saivat varmuuden, etten ollut aikeissa liittyä heidän seurakuntaansa, alkoi mustamaalaus takanapäin.Kyllä minuakin ovat olleet käännyttämässä ja paljon olen heidän kanssaan keskustelut. Eikös vaan olekin -björn- sillä tavalla, että ihan turhaa on heidän yrittää Kristukseen juurtunutta uskovaa saadaa oppiinsa mukaan. Heidän uhkuva profeetallinen sanomansa paljastaa välittömästi mistä puusta ovat veistetyt. Eivät tarjoaa kasvua vaan taantumaa.
- -björn-
Vesa kirjoitti:
Kyllä minuakin ovat olleet käännyttämässä ja paljon olen heidän kanssaan keskustelut. Eikös vaan olekin -björn- sillä tavalla, että ihan turhaa on heidän yrittää Kristukseen juurtunutta uskovaa saadaa oppiinsa mukaan. Heidän uhkuva profeetallinen sanomansa paljastaa välittömästi mistä puusta ovat veistetyt. Eivät tarjoaa kasvua vaan taantumaa.
Olisi huomattavasti helpompi ymmärtää, mikäli adventistit todella pitäisivät muita uskovia samanarvoisina kristittyinä itsensä kanssa.
Mutta kun he kuulivat minun olevan juuri paikkakunnale muuttanut, katsoivat adventistit minut vapaaksi riistaksi joka pitää käännyttää heidän oppiinsa.
Kävin silloin tällöin heidän kokouksissaan työtoverini kannustamana ja sen he pitivät jo optiona itselleen.
En ole missään muussa kirkossa keskustelun jälkeen kuullut olevani vastaisuudessa käymässä varastamassa siunauksia mikäli käyn heidän kokouksissaan mutta en liity.
Siihen päättyivät käyntini siinä salissa.(Hyvinkää) Olet siis kirjoitti:
ENTINEN ADVENTISTI...JOKA VIHAA VANHAA SEURAKUNTAANSA JA TEKEE KAIKKENSA SEN
MUSTAMAALAAMISEKSI.Varo, ettei suusi repeä, kun noin huudat.
Jumala varjeli minut adventismiin eksymästä. Kiitos siitä Hänelle.- Citrus.
Nerre kirjoitti:
Lohikäärmeen henkäyksen ja salakavalan juonen aistii parhaiten sellaiset, jotka niistä vapaaksi ovat päässeet.
Ef.6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
Matt.7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Viittaan eksyttävään väärään profeettaan EGW:eenItse tapasin pahoja henkiä Vapaakirkossa, joten lähdin pois.
- annu42
uskova_1 kirjoitti:
Varo, ettei suusi repeä, kun noin huudat.
Jumala varjeli minut adventismiin eksymästä. Kiitos siitä Hänelle.Hänellä voi olla sinulle vielä tehätävää...
Pahimmista vastustajista on usein tullut hyviä lapsia Jumalalle. Tunsin erään kommunistin, joka tuli uskoon, vaikka olikin uskonnon vastustajista paras.
Uskoon tulonsa jälkeen hän teki lähetystyötä koko lopun elämänsä tavalla ja toisella, kunnes yli 80-vuotiaana kutsuttiin lepoon. - ja puu..?
Columbo. kirjoitti:
Hyvää keskustelua vaan.Tosin fariseus ei herännyt vaikka Jeesus=Jumalan Poika itse yritti herätellä kovillakin sanoilla kyykäärmeen sikiöistä...oliko se varoitus enemmän muille vieressä oleville...?
Kun Kainin suku ja Käärmeen siemen ei hevin käänny parannukseen?!
Jolla on korva se kuulee, jolla silmävoidetta se näkee? annu42 kirjoitti:
Hänellä voi olla sinulle vielä tehätävää...
Pahimmista vastustajista on usein tullut hyviä lapsia Jumalalle. Tunsin erään kommunistin, joka tuli uskoon, vaikka olikin uskonnon vastustajista paras.
Uskoon tulonsa jälkeen hän teki lähetystyötä koko lopun elämänsä tavalla ja toisella, kunnes yli 80-vuotiaana kutsuttiin lepoon.Sihiset kuin käärme paratiisissa!
- syntimme
...ilman Kristusta kukaan ei pelastu..ei mikään liha maan päällä...eikö kaikkivaltiaan tuomioon voi luottaa?! Joh3:10-20
-Oli maallinen oikeuslaitos..jossa on vääryys? Salomo saarnaajassa.
- EGW:n "tutkiva tuomio--adventtiseurakunta? oikeuslaitoksena? "...., jossa on harhaoppia ja tekopyhyyttä--sekö olisi ratkaisu, ei kuulosta kovin uskottavalta
Ylipappimme tietää kenet tuomitsee ja kenen puolesta uhrasi itsensä...?
Paimen tuntee omansa Matteus 24 ja 25 luvut ja koko Raamattu?
Eikö SDA-yhteisö usko Kaikkivaltiaan kykyihin ja luota tuomioihinsa Pojan ilmestyessä?
Kun SDA-kirkko EGW:n johdossa ei osaa tuomita omiaan pedofiliasta ja muista talousrikkeistä,yms. rikoksista... kuinka osaisi tuomita muita omassa taivaassaan?- TT ei meidän
...vaan Jumalan instrumentti....Kun Hän lähettää Poikansa hakemaan omiaan...kaikki on jo tutkittu...?
Ihminen ottamalla vastaan Jeesuksen ja pelastuu...tai kieltämällä Jeesuksen joutuu kadotukseen?
Onko kaikilla mahdollisuus ottaa Jeesus vastaan?
Kyllä on...Jumala on huolehtinut siitä jo ennen syntymäämme...?
Hän tietää mitä tekoa me olemme?
Olemmeko Kainin ja käärmeen lapsia vai Hänen omiaan...?
"TT" on naurettava harhaoppi....ja "suljettu ovi-oppi-teoria" myös... Nooan jälkimaininkine sekoittamksta, kuten kaikki EGW:n ja paholaisen jutut...kopiointia ja väärennystä!!!
Ihmiset, jotka EGW:n kanssa keksivät suurelle pettytmykselle uuden tarinan ja selityksen on tuhoon tuomittu, koska alkupäätelmä oli väärä?!
...ja väärän odotukseen jälkeen...Raamattu ei anna lupaa asettaa omia päivämääriä, Jeesuksen takaisintulolle, jonka tietää ainoastaan Isä...
...pettyneinä ja petettyina saatana lapset hakivat uutta tapaa pettää..EGW:n opetuslapsilla ei ole tapana perua ja pyytää anteeksi, kuin pakkotilanteessa...ja siinäkin yritetään vielä kiemurrella...tästä on liikaa näyttöä liikkessä?
Ainoastaan "isien ja äitien syntien tunnustaminen" antaa adventisteille,... juutalaisille ja kaikille eksyneille....uuden avun . alun ja mahdollisuuden ...KRISTUKSESSA!!!
Muuta tietä ei valitettavasti ole..!? Eikä ole koskaan ollut....eikä tule...Hän on tie, totuus ja elämä---ei kukaan toinen!?
Etsikää ja rukoilkaa ...niin te ehkä pelastutte?! - Jalo Peuranen
TT ei meidän kirjoitti:
...vaan Jumalan instrumentti....Kun Hän lähettää Poikansa hakemaan omiaan...kaikki on jo tutkittu...?
Ihminen ottamalla vastaan Jeesuksen ja pelastuu...tai kieltämällä Jeesuksen joutuu kadotukseen?
"TT" on naurettava harhaoppi....ja "suljettu ovi-oppi-teoria" myös... Nooan jälkimaininkine sekoittamksta, kuten kaikki EGW:n ja paholaisen jutut...kopiointia ja väärennystä!!!
Ihmiset, jotka EGW:n kanssa keksivät suurelle pettytmykselle uuden tarinan ja selityksen on tuhoon tuomittu, koska alkupäätelmä oli väärä?!
...ja väärän odotukseen jälkeen...Raamattu ei anna lupaa asettaa omia päivämääriä, Jeesuksen takaisintulolle, jonka tietää ainoastaan Isä...
...pettyneinä ja petettyina saatana lapset hakivat uutta tapaa pettää..EGW:n opetuslapsilla ei ole tapana perua ja pyytää anteeksi, kuin pakkotilanteessa...ja siinäkin yritetään vielä kiemurrella...tästä on liikaa näyttöä liikkessä?
Ainoastaan "isien ja äitien syntien tunnustaminen" antaa adventisteille,... juutalaisille ja kaikille eksyneille....uuden avun . alun ja mahdollisuuden ...KRISTUKSESSA!!!
Muuta tietä ei valitettavasti ole..!? Eikä ole koskaan ollut....eikä tule...Hän on tie, totuus ja elämä---ei kukaan toinen!?
Etsikää ja rukoilkaa ...niin te ehkä pelastutte?!Näitä uusien Evankeliumien löytöjiä on koko maa täynnä, Kyitenkin jokainen joutuu menemään Kristuksen rumioistuimen eteen vastaamaa teoistaan, Mutta ne votka eicät hyväksy Jumalan asetuksia, he keksivät omat sääntönsä he ovat ite olevinaan oikeita jumalia.
Näin tehdään aivan upouusia Evankeliumia jotka perustuvat ihmisten omaan luuloon että he pelastuvat jumalan tuomiolta, Tämä onsitä ykkös julistajan harhaa, Hän on suuri harhan johtaja. joka johdattaa laumansa kadotukseen ihan ilman
todellisen Evankeliumin tuntemusta. Kaikki joutuvat Jumalan sanan mukaan Kristuksen Tuomioistuimen eteen vastaamaan mitä he ovat lihassa ollessaan tehneet. se on varmaa se!
kaikkien kohdalla käydään kirjat läpi. ole varma, että nimesi on elämän kirjassa. Ei uskova
ykkösen kirjassa. Tutkiva tuomio on Järjellisestti tutkittu ja hyväksi havaittu.
Kirjoittajalta puuttuu hengellinen näkökyky. Tämä on hieman niitä harhoja joita tulee välttää - Kalle Kortela
TT ei meidän kirjoitti:
Etsikää ja rukoilkaa ...niin te ehkä pelastutte?!Nimi ja sen tarkoitus on tullut vain ihmis-
ilmaisuun. Kyllä tämä tuomio ajatus on ollut ikuinen suunnan näyttäjä. vain asian ilmaisusta väitellään - jaska vaan
Kalle Kortela kirjoitti:
Nimi ja sen tarkoitus on tullut vain ihmis-
ilmaisuun. Kyllä tämä tuomio ajatus on ollut ikuinen suunnan näyttäjä. vain asian ilmaisusta väitelläänJokainen tietää mitä Ramatussa lukee ilman adventistin kertomistakin.
Kukaan muu ei hyväksy adventistien tulkintaa tutkivasta tuomiosta, joka alkoi v 1844 .
Tuollaista tietoa ei ole kerrottu, eikä niiden Raamatunkohtien merkitys, jota tuohon perusteluun käytetään, ole tuo adventistien esittämä.
Teodän selityksenne on yritys selvitä vaikeasta tilanteestanne, johon profeettanne on teidät saattanut, mahdollisimman vähällä.
Asiahan ei ole jokapäiväsen elämän kanssa missään suhteessa. - Kalle
jaska vaan kirjoitti:
Jokainen tietää mitä Ramatussa lukee ilman adventistin kertomistakin.
Kukaan muu ei hyväksy adventistien tulkintaa tutkivasta tuomiosta, joka alkoi v 1844 .
Tuollaista tietoa ei ole kerrottu, eikä niiden Raamatunkohtien merkitys, jota tuohon perusteluun käytetään, ole tuo adventistien esittämä.
Teodän selityksenne on yritys selvitä vaikeasta tilanteestanne, johon profeettanne on teidät saattanut, mahdollisimman vähällä.
Asiahan ei ole jokapäiväsen elämän kanssa missään suhteessa.Tutkivan tuyomion ajatus on Raamatussa. Lienee vain tulkinan eroavaisuus
- yxvaa
Kalle kirjoitti:
Tutkivan tuyomion ajatus on Raamatussa. Lienee vain tulkinan eroavaisuus
Kukaan ei kiistäkään Raamatun Sanaa.
Ainoa mikä kiistetään on adventisien oppi tutkivasta tuomiosta siinä muodossa kuin he siitä puhuvat.
Sellaisesta opista ei ole MINUN Raamatussani sanaakaan eikä sitä oppia tarvitse.
Sellaisesta opista ei puhunut Jeesus eikä puhuneet apostolit.
Tämä on täysin varma asia. - Kalle
yxvaa kirjoitti:
Kukaan ei kiistäkään Raamatun Sanaa.
Ainoa mikä kiistetään on adventisien oppi tutkivasta tuomiosta siinä muodossa kuin he siitä puhuvat.
Sellaisesta opista ei ole MINUN Raamatussani sanaakaan eikä sitä oppia tarvitse.
Sellaisesta opista ei puhunut Jeesus eikä puhuneet apostolit.
Tämä on täysin varma asia.ihmisten teot tuomiolle ja Jumala maksaa kaikille hänen tekojensa mukaan. Eihän Raamatussa ole edes Tuhat vuotista valtakuntaa
vaikka kaikki siitä puhuvat. Raamatussa on monia asioita jotka on ilmaistu hieman eritavalla, mitä tavallinen ihminen ymmärtää. Kylläme vielä äennen Lutherilaisina ymmärrettiin tämä tuomio asiakin, mutta nykyään on kai tähänkin asiaan tullut kaihi silmiin hengellisesti. - annu42
Kalle kirjoitti:
ihmisten teot tuomiolle ja Jumala maksaa kaikille hänen tekojensa mukaan. Eihän Raamatussa ole edes Tuhat vuotista valtakuntaa
vaikka kaikki siitä puhuvat. Raamatussa on monia asioita jotka on ilmaistu hieman eritavalla, mitä tavallinen ihminen ymmärtää. Kylläme vielä äennen Lutherilaisina ymmärrettiin tämä tuomio asiakin, mutta nykyään on kai tähänkin asiaan tullut kaihi silmiin hengellisesti.Nyt löytyy tutkivan tuomion aiheesta kirjakin, jonka on kirjoittanut juutalainen teologi. En mainosta, koska seurakuntamme sivuilta löytyy. Alan huomenna lukea kirjaa, että tiedän, missä mennään ja miksi entiset adventistit niin voimakkaasti juuri tätä asiaa kohtaan hyökkäävät. Jo se, mitä lukee kirjan takasivulla, antaa kuvan siitä, mitä olen täältä monikertoihin lukenut. Keskustellaan taas...kun aikaa tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi674232Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D883815- 473323
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192608Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!232469Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa562313- 482145
- 471828
- 361780
- 301606