kertokaa ny rrkele mikä siin o et tulppia menee nii maar rrkelesti saako liikaa bensaa??mikä sen tekee et kiihdyttäes rupee tökkii hukkuuko kaasari vai mist johtuu
mikä rrkele vaivaa
9
1088
Vastaukset
- pta
millä tavalla oireilee?onko ruisku?
- hpniemi
Olet varmaankin aivan alussa jo katsonut, että käytät oikeita tulppia?
Ja olet tarkistanut niiden kärkivälin? Ei ne kaupasta ostettuna yleensä ole sinne päinkään, mitä pitäisi olla.
Tietämättä sitä, miten tulppasi menee (siis miltä ne näyttää), syitä voi olla monta:
- ilmanputsari tukossa
- väärät tulpat
- sytytyksen ajoitus pielessä
- moottorin jäähdytysongelmat (käy liian kuumana)
- yms- hermot menee..
se on aina sama pytty kaasutin peli 2.1r-u on kone nimi ryypyä siin ei ole kun ei tartte..oikeat tulpat on kirjan mukaa katottu esim motonet.,..oireilu alkoi yhtäkkiä ei edes varottanu..
- hpniemi
hermot menee.. kirjoitti:
se on aina sama pytty kaasutin peli 2.1r-u on kone nimi ryypyä siin ei ole kun ei tartte..oikeat tulpat on kirjan mukaa katottu esim motonet.,..oireilu alkoi yhtäkkiä ei edes varottanu..
Jos se on aina sama pytty ja tulppa on musta, voisi olla kyse:
- löysä pytty, jolloin imetään öljyä pyttyyn ja aikaa myöten se pilaa tulpan. Jos vika on alkanut kuin salama kirkk. taivalta, tuskin on tätä
- vuotava venttiilinohjain voisi olla hyvinkin
- ko pytyn pakoventtiili rikki - 2.1r-u
hpniemi kirjoitti:
Jos se on aina sama pytty ja tulppa on musta, voisi olla kyse:
- löysä pytty, jolloin imetään öljyä pyttyyn ja aikaa myöten se pilaa tulpan. Jos vika on alkanut kuin salama kirkk. taivalta, tuskin on tätä
- vuotava venttiilinohjain voisi olla hyvinkin
- ko pytyn pakoventtiili rikkija joka pytys oli 12.5kg et ei pitäis olla paljoo väljyyttä vai onko??
- jsee
Tulpat pimahtaa yleensä silloin kun
kuuma tulpan keramiikka eriste saa ryöpyn bensaa
ja tulee särö lämpöshokista. Särö kastuu ja johtavuus lisääntyy. Vapaassa tilassa näyttää kipinä hyvältä mutta kuitenkin pätkii.
70 luvun kireissä 2-tahtikoneissa (esim. kawasaki)
täytyi oikein oppia ajamaan siten että tulpat säästyisivät. Joten tutki saako ko. tilanteessa liikaa ainetta.sitä oppii uutta!
Tuollaistakaan teoriaa minkä jsee esitti, en ole ikipäivinä ennen kuullut. En kouluissa enkä työelämässä, vaikka tuhansia tulppia olenkin käsitellyt. Kaksi tai kolme viallista on kohdalle osunut ja omissa autoissani standarditulpat kestävät noin satatuhatta kilometriä oikealla hoidolla, nyt lyijyttömällä polttoaineella paljon enemmänkin.
Nimimerkki jsee voisi vielä kertoa meille opiksi, miten 2-tahtikoneilla pitää ajaa siten että tulpat säästyy. Tulisi meille kansantaloudellista säästöä ja jseelle kunniaa ja mainetta oikeista ohjeista.- 2tah
Tuo teoria on täyttä totta. Tässä yksi tarina.
Kaverini oli vaihtanut äskettäin moottorikelkkaan uudet tulpat. Ajon jälkeen, kelkan ollessa vielä käynnissä meni huvikseen painaan primeriä pari kertaa !?. Kelkka tietenkin sammui. Lähti kuitenkin käyntiin ja ajeltiin kotiin. Seuraavan kerra ei käynnistynyt ja monien yritysten ja tutkimisein jälkeen selvisi, molemmat tulpat pimeänä !. Testatessa, juuri ja juuri näkyi ohut kipinäjuova keskielektrodin posliinieristeen pinnanlla. Uudet tulpat ja pelasi taas.
Olen sitä mieltä että kävi juuri tuo posliinieristeen vaurioituminen.
(oli tietenkin tässä tapauksessa tyhmyttään aiheutettu)
Kyllä kaksitahtisten kanssa puuhatessa tulpat on nykyäänkin kohtalasien lyhytikäisiä.
- Minä
Katoppas ihan piruuttas että auton rungon ja moottorin välistä löytyy maakaapeli, ja ettei se ole poikki...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2691637Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle371512- 961316
- 181300
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan61217Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101037Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86950Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66925T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43901- 32890