Jos televisiopäätös

kumottaisiin

niin kuinka moni teistä, jotka nyt "ette halua ostaa televisiota" kotiinne, kävisitte ostamassa kyseisen laitteen?

21

2150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maikkari

Jos tv-päätös kumottaisiin,niin toisin television pois vaatekomerosta olohuoneeseen.

• kari o

Vai että komerosta? Mä kun luulin että se on sulla vessassa kun siellä .on istuinkin valmiina..

• Ruotsalaisen paavon serkku

Tuo tv päätös on ollut yksi kansakunnan sairaimmista päätöksistaa.
        Ei kertakaikkiaan mitään järkeä koko hommassa.
        Tämän päivän uskovaiset kuitenkin kunnioittaa menneitten vuosien johtajien päätöksiä joten eivät osta televisiota kottiin.
        Ennen mm. koulussa uskovaisten lapset eivät saaneet katsoa telkkaria vaikka koulu tv jutut ovat erittäin opettavaisia.
        Minä katsoin kolmannella luokalla koulussa telkkaria ja ekaluokkalainen pikkusisko käräytti minut niin minun piti tehä parannus siitä synnistä
        tai muuten joudun kadotukseen.
        Oli aivan sairasta yläasteella kun katsottiin Sarajevon olumpialaisia niin joittenkin uskovaisten lapset jäi luokkaan kuuntelemaan niitä kisoja radiosta ja toiset meni jumppasaliin katsomaan kisoja.
        Olihan se hirveän syntistä nähtävää kun siellä itäsaksalaiset naishiihtäjät hiihti parta kuurassa..
        Tämän kaiksen kirjoitin puhtaalla omallatunnolla.

• ho ho hooo
        Ruotsalaisen paavon serkku kirjoitti:

Tuo tv päätös on ollut yksi kansakunnan sairaimmista päätöksistaa.
        Ei kertakaikkiaan mitään järkeä koko hommassa.
        Tämän päivän uskovaiset kuitenkin kunnioittaa menneitten vuosien johtajien päätöksiä joten eivät osta televisiota kottiin.
        Ennen mm. koulussa uskovaisten lapset eivät saaneet katsoa telkkaria vaikka koulu tv jutut ovat erittäin opettavaisia.
        Minä katsoin kolmannella luokalla koulussa telkkaria ja ekaluokkalainen pikkusisko käräytti minut niin minun piti tehä parannus siitä synnistä
        tai muuten joudun kadotukseen.
        Oli aivan sairasta yläasteella kun katsottiin Sarajevon olumpialaisia niin joittenkin uskovaisten lapset jäi luokkaan kuuntelemaan niitä kisoja radiosta ja toiset meni jumppasaliin katsomaan kisoja.
        Olihan se hirveän syntistä nähtävää kun siellä itäsaksalaiset naishiihtäjät hiihti parta kuurassa..
        Tämän kaiksen kirjoitin puhtaalla omallatunnolla.

Siis jos tuo on totta, niin kuin ilmeisesti on, niin ei mitään muuta kuin että heh heh hee. Tämä on yksi parhaista jutuista jota olen kuullut pitkään aikaan. Vai että olit joutua paholaisen pannuun kun olit katsonut telkkua? heh he. Voihan helvetti.

taas toisaalta kun juttua ajattelee, niin tämähän on todella sairasta hommaa. pikkulapsia peloitellaan helvetillä ja kadotuksella heidän elämänriemunsa vuoksi. olisi lastensuojeluviranomaisilla paljon tehtävää...

• Larssi
        ho ho hooo kirjoitti:

Siis jos tuo on totta, niin kuin ilmeisesti on, niin ei mitään muuta kuin että heh heh hee. Tämä on yksi parhaista jutuista jota olen kuullut pitkään aikaan. Vai että olit joutua paholaisen pannuun kun olit katsonut telkkua? heh he. Voihan helvetti.

taas toisaalta kun juttua ajattelee, niin tämähän on todella sairasta hommaa. pikkulapsia peloitellaan helvetillä ja kadotuksella heidän elämänriemunsa vuoksi. olisi lastensuojeluviranomaisilla paljon tehtävää...

ei ole sopivaa kiroilla..

• littunäyttö

Kukaan tuskin voi vastata varsinaiseen kysymykseesi, mutta minä ajattelin käydä joulun jälkeen katsomassa, jos jostain alennusmyynnistä saisi plasmatelkkarin, jota voisi käyttää tietokoneen näyttönäkin.

Nämä taulumallit eivät muutoinkaan ole alkuperäisen päätöksen mukaisia kodin huonekaluja.

• pakkula

tosiaanko, kaikki roskaohjelmatko siis poistetaan???? Kestävätkö kaupallisetkin kanavat sen? Jos TVstä tulee vain sellaista ohjelmaa, jot VL voi hyvällä mielellä katsoa, minne sitten kaikki ne häipyvät, jotka haluavat muutakin katsoa???

• olet netin

"ohjelmatarjonnasta"? Löytyykö täältä mielestäsi roskaa, vai ei?

• mielestäsi

vl johtamaan tällaista kaupallista tv-kanavaa?

• pakkula
        mielestäsi kirjoitti:

vl johtamaan tällaista kaupallista tv-kanavaa?

En suosittele!!

• aihe. Netti hyväksytään, mutta tv ei. Kun kuitenkin netistä on saatavilla sellaista törkyä kuin sattuu huvittamaan, ja ihan milloin haluaa. Näinhän ei ole tv:ssä, vaan ohjelmat ovat kellonaikaan sidoksissa ja päivällä ei törkyä tule.

Ja siksikin toisekseen: televiissoriakin pystyy (siis oikeasti) ohjailemaan ihan itse ja valitsemaan mitä haluaa katsoa, ihan samoin kuin nettiä. Sillä erotuksella kuten edellä todettua.

Jos televiissorikiellon keksijät olisivat vielä elämänsä voimissa ja päätösvaltaisia niin aivan varmasti netti olisi ollut kiellettyä jo sen syntymästä asti.

• !!!!!!!!!

ei sitä voi kumota kun se on syntiä ja syntiä ei voi ihminen kumota.

• piupaut

> ei sitä voi kumota kun se on syntiä ja syntiä ei voi ihminen kumota

No, jos ei kumota, niin voihan moista päätöstä ainakin anteeksipyytää. Ei ole sitäkään näkynyt, paatunutta joukkoa.

• tasantarkkaan

Kukaan hyvän kasvatuksen saanut tuskin kävisi televisiolaitetta ostamassa. On tietysti joitain, jotka hairahtuisivat, mutta tuskin hekään sitä julkisesti myöntäisivät, koska televiisio suoltaa paljon roskaa, joka ei yksikertaisesti kuulu uskovaiseen kotiin.

• late

kuka käskee katsoa roskaa. siinä telkussa on on/off nappi ja kanavanvalitsin ja lehdestä näkee, mitä haluaa katsella. Itse katselen satunnaisesti noin 5 tuntia viikossa korkeintaan. Netistä löytyy paljon pahempaa.

• >>koska televiisio suoltaa paljon roskaa, joka ei yksikertaisesti kuulu uskovaiseen kotiin.
        >>

järjettömän syvällä rinta-äänellä...

• Neloskanavaa

Varmuuden vuoksi katsoisin vain Nelosen ohjelmia. Sillä kanavalla on eniten seksiä ja väkivaltaa tarjolla, mutta voin katsella sitä hyvällä omallatunnolla, sillä kanavaa johtaa ylimpänä päällikkönä vanhoillislestadiolainen "Mikko P." joten sen kanavan moraaliseen laatuun voi uskovainen aina luottaa.

• ja paljon muutakin

Nelonen kunniaan (ei kyllä kanavana). Missäs muualla olisi niin paljon hömppää? Hyvä, että toit esiin sen, miten vanhoillislestadiolaiset saavat tiedon surkeista ohjelmista - kukaanhan ei niitä katso.

• menee, että...

jos tv-kielto kumottaisiin niin varsin monet hankkisivat tuon laitteen. Ei tarvitsisi potea huonoa omaatuntoa kun tv ois sallittu yleisesti. Kysymys ei ole henkilökohtaisesta uskosta ja omastatunnosta vaan siitä mikä on yleinen eli "yhteinen" kanta. Veljien vartiointi on niin aukotonta että se aiheuttaa pahaa oloa.

• närkästynyt pirjo

jos pirjo saa mölläyttää mielipiteensä ni ei me lestaatiolaiset tehä niinkö se srk:n johtaja sanoo ja päättää vaan me tehdään nii mitä omatunto sanoo ja miten on aina ollu! tai ainaki yritetään tehä.kukaan ei oo täydellinen eikä me luulla olevamme parempia ihimisiä ku te muutkaan.eikä se ite tv oo se synti vaan se sonta mitä sieltä useimmiten tulee. ja se ihime pesukoneen ikkuna juttu on aivä älytön ja perätön!! pirjoa suututtaa ku kaikki tekee omia johtopäätöksiä asioista joista ei itseasias tiiä mitää! ottakaa asioista selvää ennenku alatte jauhaa perätöntä soopaa ja antakaa meijän olla mitä ollaan ei sen pitäis olla muitten ongelma jos meillä ei oo teeveetä "vaikka me haluttais oikeesti kattoo sitä" ja kaikki mitä me tehdään ja miltä me näytetään tuntuu olevan nii hirvee brobleema muille!! eläkää omaa elämää ja antakaa meijän olla lestaatiolaisia jos halutaan! kysyä voi asiallisesti ja pirjo kyllä kyllä vastaa mielellään jos osaa.

• tuohtunut tarja
        närkästynyt pirjo kirjoitti:

jos pirjo saa mölläyttää mielipiteensä ni ei me lestaatiolaiset tehä niinkö se srk:n johtaja sanoo ja päättää vaan me tehdään nii mitä omatunto sanoo ja miten on aina ollu! tai ainaki yritetään tehä.kukaan ei oo täydellinen eikä me luulla olevamme parempia ihimisiä ku te muutkaan.eikä se ite tv oo se synti vaan se sonta mitä sieltä useimmiten tulee. ja se ihime pesukoneen ikkuna juttu on aivä älytön ja perätön!! pirjoa suututtaa ku kaikki tekee omia johtopäätöksiä asioista joista ei itseasias tiiä mitää! ottakaa asioista selvää ennenku alatte jauhaa perätöntä soopaa ja antakaa meijän olla mitä ollaan ei sen pitäis olla muitten ongelma jos meillä ei oo teeveetä "vaikka me haluttais oikeesti kattoo sitä" ja kaikki mitä me tehdään ja miltä me näytetään tuntuu olevan nii hirvee brobleema muille!! eläkää omaa elämää ja antakaa meijän olla lestaatiolaisia jos halutaan! kysyä voi asiallisesti ja pirjo kyllä kyllä vastaa mielellään jos osaa.

Kyä mä sen sanon, että Pirjo puhuu asiaa. Minen voi käsittää, että jonku nappaa rappaa sen kaltaset asjat ku mitä täälä näkkee. Voe ku annettais meän olla, vaikka iha rauhasa tyhymiä ja tietämättömiä. Mutta ku siinä on joku kumma juttu ku se niin riivaa monia, ja sitte luullaan, että joku on käskeny meän ellää niinku me elämme. Tai että joku oikiasti valvoo. Ei pojaat, ei sitä sotaa noin käyvä.

Kyä se oikiasti on iha nii, että sitä niitä valintoja tekkee oman ittensä kans joka päivä, iha sen takia, että olis rauha. Justiinsa joku työpaikalla viiniä tarjos -- ota ota, ei se kuule pikkane mitään tee. Miksen ottanu. En halua, eikä siinä purista se, että joku on nii sanonu. Oonpa vaan läheltä nähäny, mitä se aine saa aikaseksi. Ja se on kuulkaa oikiasti se kieltäymystilanne niille muille ahistavampi ku miule. Miusta tuntuu, että sitä on niinku liikennemerkki vaikkei haluaiskaa. Jos joku noituu ja pettää puolisoaan tai varastaa tai jottain muuta ääliötä, nii se häpiää sitä sen kertomista vain miule. Mitä se mua rassaa!!! En minä ole sen kummempi. Se se ahistaa joskus.
        vaikka minä oon uskomasa, nii miun kaikki sukulaiset on mailmasa niinku me sanomma. Ja te ette usko, kuinka minnuu loukkaa se, että samasa uskosa oleva jotenki halaveeraa taitamattomuuttaan muita ihimisiä. Mutta seki halaveeramine ei oo tämän uskon syy, vaa se on jokkaisesa meisä olevaa inhimillisyyttä. Nii sanottua puusilimäsyyttä.
        Tämä palsta on kaikkien puusilimästen tori. eikä siinä mittään. Mutta ei se usko meistä enkeleitä tee (vielä ainkaa), ja se vikojen kaivelu ja oikeuven ettimine haulikon kaa ei tunnu hyvältä. SRK:n parjaamine on joilleki melekeen ansiotyö, ite oon aatellu, että se on vaa organisaatio ja met olemma kaikki ihimisiä ja inhimillisiä. Sitä armoo sais olla täsä mailmasa enemmän. Kaikkia kohtaan. Näin joulunahi. Kaikkeeta hyvvää sulle Pirjo!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7423
    2. 79
      4954
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4829
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4238
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      3018
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2669
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2561
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2219
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2201
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1830
    Aihe