miesten kokkausta

mieskokki

Muutaman kaverin kanssa olemme muutamia vuosia tehneet ruokaa ns. tuosta, tuota, vähän tuosta.. mitäs tämä on? sinne vaan.. 99% ruuat ovat onnistuneet täydellisesti. Käytämme hervottomasti voita, kermaa ja suolaa. Useimmin teemme ruokamme padassa. Eli ensin ruskistetaan paisti, lisätään vielä sen jälkeen voita, runsaasti suolaa ja muita mausteita fiiliksen mukaan. Heiniä voi laittaa joukkoon jos siltä tuntuu.
Tietenkin kalaruokia on tehty samalla periaatteella(lohi vuokaan ja onnea), erilaisia kana ruokia.
Riistaruokia on tehty aika paljon. Tosin niihin paneudutaan hieman syvemmin, että ei ole metsässä rämpimiset pyssyjen kanssa menneet hukkaan.
Erilaisia sieni ruokia syntyy samanlaisen suurpiirteisen kaavan mukaan. Kaikki näitä aina kehuvat. Meistä on tullut ns. pääkokit kaiken maailman reissuilla mitä isommallakin lössillä tehdään.
Enimmäkseen tämän alun palopuheen jälkeen kiinnostaa muiden kokemukset tällaisista ruuanlaitto metodeista.
Käytämme esimerkiksi huomattavia määriä olutta valmistukseen ja valmistuksen lomassakin. Samoin punaviiniä ja konjakkia.
Mitään hajua ei ole miten noita viinejä ja konjakeita kuuluu käyttää. Fiiliksellä ne sekaan lentää ja hyvvää tullee.
Ei muuta tällä kertaa, näkemiin...

3

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reseptien orja!

Totta on , että miehet saavat ruuan maistumaan paremmalta, kuin useimmat naiset.
      Olen ihmetellytkin, mistä johtuu, kun meillä miesväki tekee ruokaa samoista aineista kuin minä, mutta tulos on PALJON,PALJON HERKULLISEMPAA.
      Itse teen aina orjallisesti reseptien mukaisesti.
      Yleensä minut "heitetään" ulos keittiöstä, kun yritän tulla neuvomaan heitä.

• Katja

"Olen ihmetellytkin, mistä johtuu, kun meillä miesväki tekee ruokaa samoista aineista kuin minä, mutta tulos on PALJON,PALJON HERKULLISEMPAA.
        Itse teen aina orjallisesti reseptien mukaisesti."

Vastaat juuri omaan kysymykseesi seuraavassa lauseessasi :-)
        Noudata toki reseptiä jos mielesi tekee, mutta sen jälkeen maistele ja lisäile vielä vähän sitä sun tätä fiilispohjalta. Näin tulee oman suun mukaista ja herkullista pöperöä.

• auflauf

Kyllä ruoanlaitto noinkin toki onnistuu. On tullut itsekkin tehtyä.
      Reseptit ovatkin kokeneemmalle vinkkinä, mitä ruokaa tekisi, mitä yhdistelisi jotta ruoasta tulisi tietyn makuista. Niistä myöskin näkee paisto ja keitto ajat. Joillekkin ruoanlaitto on yksinkertaisesti vaikeaa. Myös silloin, on resepteistä hyötyä. Kotikokilla onkin ravintolakokkiin verrattuna se etu, että voi tehdä niinkuin itse haluaa. Jos ei jollekkin maistu, menköön ravintolaan. Olen tälläkin palstalla antanut ohjeita, jotka sotivat mahdollisesti ammattikokkien käytäntöä vastaan. Kun on kuitenkin itse kokeillut ja hyväksi todennut, niin antaa palaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      152
      11518
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5413
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      42
      4346
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3622
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2708
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1916
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      107
      1636
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      360
      1596
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      92
      1481
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1431
    Aihe