Paljonko ammattikorkeakoulun ruoka maksaa?Ja onko ruoka hyvää?Miten on verrattavissa esimerkiksi lukion kouluruokaan, vai onko yhtä huonot ruuat?
AMK kouluruoka
blinky
164863
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- PERUSSUOMALAISET OHITTI KOKOOMUKSENPerussuomalaisten nousu jatkuu ja nyt jäi ennustusten mukaisesti Kokoomus taakse. Suomalaiset arvostavat Perussuomalaisten hyvää työtä hallituksessa ja suunta on oikea kohti huhtikuun vaaleja. https://yle.fi/a/74-202502…
Vastaukset 16
Vanhimmat
Hahhah! Yhtä hyvin olisit voinut kysyä että onko kahviloissa hyvää kahvia vai onko se yhtä pahaa kuin ravintoloissa ja saman hintaista.
Eli... ammattikorkeitakorkeita on Suomessa hillitön määrä ja tietääkseni useimmat on jaettu vielä fyysisesti eri rakennuksiin eri puolille kaupunkia/maakuntaa ja jokaisella tai osalla näistä yksköistä on oma ruokala/ravintola. Osaa niistä voi pitää joku iso ketju kuten Amica tai Sodexho tai sitten ihan pieni paikallinen yritys. Sanomattakin on selvää että laatueroja siis on. Hinnasta sen verran että Kelahan maksaa korkea-asteen opiskelijoille ateriatukea niin että se tilitetään suoraan oppilaitosten ruokailun järjestäjille, jotka sitten tarjoavat halvempaa ruokaa opiskelijoille. Meillä se taisi olla siinä 2e paikkeilla viime keväänä, riippuen vaihtoehdota.
... Lahden ammattikorkeakoulussa. Meillä ruuan hinnaksi jää itse maksettavaa 2,35 €, mutta muistaakseni kevytlounas on hieman halvempi. Itse en pahemmin kouluruokaa syö (ja tämä ei johdu ruuan laadusta), mutta kavereiltani olen kuullut ruuan olevan erittäin hyvää. Tämäkin tietysti on jokaisen oma makuasia. Ja lisäksi eri ammattikorkeissa on varmasti erilaista ruokaa.
itse opiskelen koulutuskeskus tavastiassa hämeenlinnassa ja siellä opiskelijat saavat yhden ilmaisen aterian päivässä ja ruoka todella on hyvää..
Et taida olla AMK-opiskelija?
Opiskelen Laureassa ja meillä ruuan valmistaa Amica. Ruoka on ihan kohtalaista ja maksaa 2,35 ja kevytlounas (keitto) 1,80.
Ihan syötävää on, vähän enempi voisi olla vaihtelua kyllä.
opiskelen piramkissa tampereella ja meillä ruuan hinta vaihtelee 1,95-2,35 (paitsi välillä on jotain erikoisuuksia kuten jouluruoka, hienot pihviruuat yms, jotka maksavat hieman enemmän).
ruoka on oikein hyvää ja monipuolista, hintaan sisältyy salaattipöytä, juomat ja leivät. paljon parempaa kuin lukio/peruskoulu ruoka, vaikkei siinäkään mitään moitittavaa yleensä ollut..
siitä,että missä päin Suomea koulua käyt!
Halvin vaihtoehto, joka useimmiten on pastaa ja kastiketta, maksaa 90 senttiä (2004 syksyllä vielä 60 senttiä). Toiseksi halvin vaihtoehto, joka on hieman laadukkaampi maksaa muistaakseni 1,25 euroa ja kunnollisin eli paras 1,95 euroa. Täytetyt patongit maksavat 2,35 ja sämpylät 1,70-1,90 euroa.
Nostetaampa ylös tää!!!..
Helsinkin metropolia amk.... ruuan hinta noin 3,9€ joka on minusta melko kallis!!!
taino saaha sen kasvis aterian jollain 3€
Vuosien 2005 ja 2011 välissä on näköjään ehtineet hinnatkin nousta. Vaihtelua on eri toimipisteissä.
Minusta ruuan laatukin on parantunut näitten 3 vuoden aikana mitä olen ollut Metropoliassa. Bulevardilla ja Agricolankadulla Palmian ruokaloissa on parempaa ja halvempaa ruokaa kuin Tikkurilan Amicassa.
Ei kannata mennä opettajien puolelle syömään. Siellä joutuu maksaan enempi. Samoin Tiksussa on kalliimpaa kuin muualla. Keittolounaan saa edukkaammin.
Meillä samkissa amica ja 2.45 on se perusruoka...
Syöttepä laadukkaasti. Meillä ruoka maksaa ala-asteella 7-21 senttiä.
Aika paska kusettaja. Ala-asteella ruoka on ilmaista. Siis lapsille.
Ei tuu käytettyä kouluruokalan palveluja... köyhien hommaa. Mä tykkään syödä koulun lähellä olevassa lounasravintolassa. Ruoka on hyvää, monipuolista ja paikka on viihtyisämpi. Hinta on normaali lounaan hinta, eli 8,40e.
Säää oot varmaan läski kermaperse jolle ei mahu ees xxxl-kokoset verkkarit jalkaan. Vedät mättöä noutopöydästä niin että tuoli hajoaa alta, läskipaise.