Paljonko ammattikorkeakoulun ruoka maksaa?Ja onko ruoka hyvää?Miten on verrattavissa esimerkiksi lukion kouluruokaan, vai onko yhtä huonot ruuat?
AMK kouluruoka
16
4207
Vastaukset
- kysymys_
Hahhah! Yhtä hyvin olisit voinut kysyä että onko kahviloissa hyvää kahvia vai onko se yhtä pahaa kuin ravintoloissa ja saman hintaista.
Eli... ammattikorkeitakorkeita on Suomessa hillitön määrä ja tietääkseni useimmat on jaettu vielä fyysisesti eri rakennuksiin eri puolille kaupunkia/maakuntaa ja jokaisella tai osalla näistä yksköistä on oma ruokala/ravintola. Osaa niistä voi pitää joku iso ketju kuten Amica tai Sodexho tai sitten ihan pieni paikallinen yritys. Sanomattakin on selvää että laatueroja siis on. Hinnasta sen verran että Kelahan maksaa korkea-asteen opiskelijoille ateriatukea niin että se tilitetään suoraan oppilaitosten ruokailun järjestäjille, jotka sitten tarjoavat halvempaa ruokaa opiskelijoille. Meillä se taisi olla siinä 2e paikkeilla viime keväänä, riippuen vaihtoehdota. - Miss_Darkness
... Lahden ammattikorkeakoulussa. Meillä ruuan hinnaksi jää itse maksettavaa 2,35 €, mutta muistaakseni kevytlounas on hieman halvempi. Itse en pahemmin kouluruokaa syö (ja tämä ei johdu ruuan laadusta), mutta kavereiltani olen kuullut ruuan olevan erittäin hyvää. Tämäkin tietysti on jokaisen oma makuasia. Ja lisäksi eri ammattikorkeissa on varmasti erilaista ruokaa.
- opiskelija
itse opiskelen koulutuskeskus tavastiassa hämeenlinnassa ja siellä opiskelijat saavat yhden ilmaisen aterian päivässä ja ruoka todella on hyvää..
- sinullle
Et taida olla AMK-opiskelija?
Opiskelen Laureassa ja meillä ruuan valmistaa Amica. Ruoka on ihan kohtalaista ja maksaa 2,35 ja kevytlounas (keitto) 1,80.
Ihan syötävää on, vähän enempi voisi olla vaihtelua kyllä.- mii
opiskelen piramkissa tampereella ja meillä ruuan hinta vaihtelee 1,95-2,35 (paitsi välillä on jotain erikoisuuksia kuten jouluruoka, hienot pihviruuat yms, jotka maksavat hieman enemmän).
ruoka on oikein hyvää ja monipuolista, hintaan sisältyy salaattipöytä, juomat ja leivät. paljon parempaa kuin lukio/peruskoulu ruoka, vaikkei siinäkään mitään moitittavaa yleensä ollut.. siitä,että missä päin Suomea koulua käyt!
- helialainen
Halvin vaihtoehto, joka useimmiten on pastaa ja kastiketta, maksaa 90 senttiä (2004 syksyllä vielä 60 senttiä). Toiseksi halvin vaihtoehto, joka on hieman laadukkaampi maksaa muistaakseni 1,25 euroa ja kunnollisin eli paras 1,95 euroa. Täytetyt patongit maksavat 2,35 ja sämpylät 1,70-1,90 euroa.
- amkamkamkamkamk
Nostetaampa ylös tää!!!..
Helsinkin metropolia amk.... ruuan hinta noin 3,9€ joka on minusta melko kallis!!!
taino saaha sen kasvis aterian jollain 3€- Mun mielestä
Vuosien 2005 ja 2011 välissä on näköjään ehtineet hinnatkin nousta. Vaihtelua on eri toimipisteissä.
Minusta ruuan laatukin on parantunut näitten 3 vuoden aikana mitä olen ollut Metropoliassa. Bulevardilla ja Agricolankadulla Palmian ruokaloissa on parempaa ja halvempaa ruokaa kuin Tikkurilan Amicassa. - 2,45 €
Ei kannata mennä opettajien puolelle syömään. Siellä joutuu maksaan enempi. Samoin Tiksussa on kalliimpaa kuin muualla. Keittolounaan saa edukkaammin.
- Samkkkiiiii
Meillä samkissa amica ja 2.45 on se perusruoka...
- Minävaantäällä
Syöttepä laadukkaasti. Meillä ruoka maksaa ala-asteella 7-21 senttiä.
- Minävaantäällämyös
Aika paska kusettaja. Ala-asteella ruoka on ilmaista. Siis lapsille.
- ei kouluruualle
Ei tuu käytettyä kouluruokalan palveluja... köyhien hommaa. Mä tykkään syödä koulun lähellä olevassa lounasravintolassa. Ruoka on hyvää, monipuolista ja paikka on viihtyisämpi. Hinta on normaali lounaan hinta, eli 8,40e.
- viihtyisä ???
Säää oot varmaan läski kermaperse jolle ei mahu ees xxxl-kokoset verkkarit jalkaan. Vedät mättöä noutopöydästä niin että tuoli hajoaa alta, läskipaise.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 864064
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353141Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1022295Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312118Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell821886Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281827- 311810
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271567Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91527- 281501