Aloitteleva

...

Niin sain joululahjaksi kirjan Voimajooga, Ulrica Norberg, jos se nyt tähän vaikuttaa. Haluaisin kuitenkin kysäistä hieman, että kun tässä on hirmusesti näitä asentoja, tai siis ensin Aurinkotervehdys A ja sitten Aurinkotervehdys B, niin pitääkö sillä samalla kerralla tehdä kaikki A. An liikkeet vai voiko niitä jaksottaa? Kun tässä ei sanota mitään erikseen, tai ainakaan itse en löytänyt.

Ja toinen juttu, että nuo mitä nyt olen kokeillut niin tuntuvat hieman epämukavilta, esim. Kurmanasana asento ärsyttää ranteita. Kuitenkaan ei sanota mitää, että miten asentoa voisi helpottaa, ilman että se menettäisi tehonsa..

2

3012

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>
      Haluaisin kuitenkin kysäistä hieman, että kun tässä on hirmusesti näitä asentoja, tai siis ensin Aurinkotervehdys A ja sitten Aurinkotervehdys B, niin pitääkö sillä samalla kerralla tehdä kaikki A. An liikkeet vai voiko niitä jaksottaa?
      >>

Voimajooga on mukautettua astangajoogaa. Periaate on se, että liikkeiden järjestys on tärkeä. Liikkeet tehdään yksi kerrallaan ja jokainen liike auttaa seuraavaan liikkeeseen. Mikäli liikkeet on jaksotettu esimerkiksi a, b, c, niin yhdestä liikkeestä tehdään ensin a, sitten b, jne ja sen jälkeen siirrytään seuraavan liikkeen kohtaan a.

Aurinkotervehdykset eivät ole varsinaisesti joogaliikkeitä, vaan venyttelyä ja lämmittelyä joogaliikkeitä varten.

>>
      Ja toinen juttu, että nuo mitä nyt olen kokeillut niin tuntuvat hieman epämukavilta, esim. Kurmanasana asento ärsyttää ranteita.
      >>

Monet asanat tuntuvat aluksi epämukavilta. Tämä epämukavuus katoaa pikkuhiljaa ja asanat alkavat tuntumaan jopa miellyttäviltä. Tässä pätee kuitenkin sama sääntö kuin kaikessa venyttelyssä ja urheilussa; Kipurajalle asti voi mennä, mutta ei siitä yli. Olen myös kuullut että hengitys ja rentous ovat tärkeämmät kuin 100% puhdas fyysinen asento asanoissa.

Monilla alkeiskursseilla jätetään joitain vaikeimpia asanoita aluksi pois, joten asanoita voi tehdä myös siten että jättää yhden väliin ja siirtyy seuraavaan kunhan järjestys pysyy samana.

Suosittelen jotain alkeiskurssia, missä ohjataan itsenäiseen harjoitteluun. Jos pidemmän aikaa tekee jotain asanaa väärin, niin tätä voi olla myöhemmin vaikeampi korjata. Kurssilla oppii myös parhaiten miten yksittäisiä asanoita on mahdollista hepottaa mahdollisimman puhtaasti.

• Lyyli

Kannattaa ehdottomasti mennä jollekin kurssille, jossa on pätevä joogaohjaaja. Joogaa on vaikea, ehkä jopa mahdoton, opetella pelkästään kirjoista. Ainakin saat itse paljon enemmän irti joogasta ja sen merkityksestä, kun menet ohjatulle kurssille. Kurssin aloitettuasi voit alkaa tehdä joogaa kotona itsenäisesti ja soveltaa tunneilla opittua.
      Mukavaa joogaharrastusta sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1147
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      551
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      487
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      482
    Aihe