Niin sain joululahjaksi kirjan Voimajooga, Ulrica Norberg, jos se nyt tähän vaikuttaa. Haluaisin kuitenkin kysäistä hieman, että kun tässä on hirmusesti näitä asentoja, tai siis ensin Aurinkotervehdys A ja sitten Aurinkotervehdys B, niin pitääkö sillä samalla kerralla tehdä kaikki A. An liikkeet vai voiko niitä jaksottaa? Kun tässä ei sanota mitään erikseen, tai ainakaan itse en löytänyt.
Ja toinen juttu, että nuo mitä nyt olen kokeillut niin tuntuvat hieman epämukavilta, esim. Kurmanasana asento ärsyttää ranteita. Kuitenkaan ei sanota mitää, että miten asentoa voisi helpottaa, ilman että se menettäisi tehonsa..
Aloitteleva
2
2968
Vastaukset
>>
Haluaisin kuitenkin kysäistä hieman, että kun tässä on hirmusesti näitä asentoja, tai siis ensin Aurinkotervehdys A ja sitten Aurinkotervehdys B, niin pitääkö sillä samalla kerralla tehdä kaikki A. An liikkeet vai voiko niitä jaksottaa?
>>
Voimajooga on mukautettua astangajoogaa. Periaate on se, että liikkeiden järjestys on tärkeä. Liikkeet tehdään yksi kerrallaan ja jokainen liike auttaa seuraavaan liikkeeseen. Mikäli liikkeet on jaksotettu esimerkiksi a, b, c, niin yhdestä liikkeestä tehdään ensin a, sitten b, jne ja sen jälkeen siirrytään seuraavan liikkeen kohtaan a.
Aurinkotervehdykset eivät ole varsinaisesti joogaliikkeitä, vaan venyttelyä ja lämmittelyä joogaliikkeitä varten.
>>
Ja toinen juttu, että nuo mitä nyt olen kokeillut niin tuntuvat hieman epämukavilta, esim. Kurmanasana asento ärsyttää ranteita.
>>
Monet asanat tuntuvat aluksi epämukavilta. Tämä epämukavuus katoaa pikkuhiljaa ja asanat alkavat tuntumaan jopa miellyttäviltä. Tässä pätee kuitenkin sama sääntö kuin kaikessa venyttelyssä ja urheilussa; Kipurajalle asti voi mennä, mutta ei siitä yli. Olen myös kuullut että hengitys ja rentous ovat tärkeämmät kuin 100% puhdas fyysinen asento asanoissa.
Monilla alkeiskursseilla jätetään joitain vaikeimpia asanoita aluksi pois, joten asanoita voi tehdä myös siten että jättää yhden väliin ja siirtyy seuraavaan kunhan järjestys pysyy samana.
Suosittelen jotain alkeiskurssia, missä ohjataan itsenäiseen harjoitteluun. Jos pidemmän aikaa tekee jotain asanaa väärin, niin tätä voi olla myöhemmin vaikeampi korjata. Kurssilla oppii myös parhaiten miten yksittäisiä asanoita on mahdollista hepottaa mahdollisimman puhtaasti.- Lyyli
Kannattaa ehdottomasti mennä jollekin kurssille, jossa on pätevä joogaohjaaja. Joogaa on vaikea, ehkä jopa mahdoton, opetella pelkästään kirjoista. Ainakin saat itse paljon enemmän irti joogasta ja sen merkityksestä, kun menet ohjatulle kurssille. Kurssin aloitettuasi voit alkaa tehdä joogaa kotona itsenäisesti ja soveltaa tunneilla opittua.
Mukavaa joogaharrastusta sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828