Löytyykö edellämainittuja loistoautoja kotosuomesta montaa ja tai onko kukaan löytänyt ulkomailla myynnissä esim netissä.
Olis nimittäin kuningaspeli Wappuna!
Tsaika&ZIL
6
4032
Vastaukset
- 1.9 guatro.....
jos tarkoita venäläistä zil maasto ajoneuvoa niin tampereella myydään 2 kertaa vuodessa sellasia.
- ZiListi
ZiL oli aikaisemmalta nimeltään ZiS (ЗиС) – lyhenne nimestä ’Zavod imeni Stalina’ eli Stalinille nimetty tehdas. Stalinin kuoleman jälkeen tehtaan uudeksi nimeksi tuli ”Neukkulan autoteollisuuden isän” Ivan Lihatšovin mukaan ’Zavod imeni Lihatšova’ eli lyhenteenä ZiL. Iso Z, pieni i ja iso L. Heikäkirjaimin ЗиЛ.
Presidentti J.K. Paasikiven käytössä ollut ZiS 110 löytyy Vehoniemen automuseosta. Tuo malli on enemmän tai vähemmän amerikkalaisen Packard Super Eightin (vm. 1942) kopio.
http://images.google.fi/images?hl=fi&q=ZiS 110&sa=N&tab=wi
Englanniksi löytyy ZiS/ZiL-juttua mm. tällaisesta italialassivustosta:
http://digilander.libero.it/cuoccimix/ENGLISH-automotorusse9-G(Zil).htm
Yksi Tšaika eli Чайка eli ’Lokki’ löytyy Palmsen kartanon automuseosta Viron Lahemaalta, n. 80 km Tallinnasta itään. Se on ollut aikoinaan puoluejohtaja N.S. Hruštševin käytössä.
ZiL-tehdas sijaitsee Moskovassa. Se on valmistanut pieniä määriä ylelliseksi katsottavia (kaikki on suhteellista!) henkilöautoja neukkueliitin käyttöön, mutta ennen muuta tehdas on tehnyt hyötyajoneuvoja.
Yksi ZiL 157K löytyy meidän kimppamökiltämme. Se on 5,5 tonnin painoinen 3-akselinen maastokuorma-auton rohjake, kaikilla tassuilla raapiva. Katsastettu, rekisterissä, käy ja kukkuu noin 35 vuoden iästään huolimatta. Eikä mene senttiäkään dieselveroa! No, bensa kyllä maistuu siitäkin edestä... Polttopuuta ja maa-aineksia on ajettu, onpa käyty silloin tällöin rautakauppa-asioissa kylilläkin.60-luvulla oli Pohjois-Pohjanmaalla taksina Tsaika. Moottori ja vaihteisto oli Ford Traderin (kuorma-auton) dieselmoottori. Kuulemma halpaa ja hyvää kyytiä, sopi paljon porukkaa tanssi-ym matkoille.
- A. Punaniska
Zis-110 ei varsinaisesti ollut Packardin KOPIO. Sen valmistustyökalut laivattiin iipoille sodan aikana muun Lend-Lease materiaalin mukana, ja slobo muutti piirustuksissa mm. kaikki kierteet millisiksi. Turha nippeli-nappeli tieto, mutta tulihan laitettua.
- ZIM M-12 GAZ
Tosi hyvin kirjoitettu, liity GAZ kerhon Suomessa.
- -----------
Sivun alareunassa suomikilpinen loistobiili. http://www.wuokila.com/wwtm2.php
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706544
- 584462
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283098- 612977
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151564
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271546Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381495- 341330
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest451243