Mikä paikka

papukaija

Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.

Mikä Raamatun paikka. Ensimmäiselle vastaajalle 10 pistettä ja papukaijamerkki.

16

541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niilo

Jaakobin kirje:
      2:24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.

• Dekalogisti

No löytyhän se sieltä. Nyt toimimaan sen eteen että saadaan pelastua.. mitenkäs nyt olikaan ne käskyt ja sapatit...

• Kuuluu olla, "osoitetaan" teoista vanhurskaaksi.

Uusikäännös: Jaak.2:24. Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

Biblia: 24. Niin te siis näette, että ihminen töistä vanhurskautetuksi osoitetaan ja ei ainoastansa uskosta.

• Yhden kuuliaisuuden kautta:

Room.5:19. Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä, niin yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita.

• kulkija123
        weha kirjoitti:

Yhden kuuliaisuuden kautta:

Room.5:19. Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä, niin yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita.

Hienoa! että nyt ei lueta enää pelastuakseen tekojamme, vaan kaikki on sovitettu Kristuksessa hyväksemme. Olemme pelastuneita kaikesta syntisyydestämme ja puutteistamme huolimatta.
        Tätä on Jumalan rakkaus meitä kohtaan pojassaan.
        Tämän rakkauden kohtaaminen tekee sen että ihminen muuttuu Jumalalle otolliseksi ja Hänen tahdon mukaiseksi (seurausta). Saarnaamme Jumalan suuresta rakkaudesta meitä syntisiä kohtaan. Kaikki muu on tois arvoista.

..niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on, ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä. (ef.3:18,19)

• nukkumaan heti

Menkääpä sänkyyn , niinkuin olisitte jo! :) :)

• Rauhaa ja kiitos

Ihminen ei tule vanhurskaaksi teoista millään muotoa.
      Teot ovat uskon hedelmä, eli jos ei ole tekoja, ei ole uskoakaan, eikä Kristuksen vanhurskautta voida ihmisen hyväksi silloin lukea. Usko on kuollutta uskoa ilman tekoja, eli uskoa ei ole jos ei tekojakaan,
      eikä silloin vanhurskauttakaan. Syy ja seuraussuhde, ei muuta.

Jaak 2:14-26

Siunausta ja hyvää uutta vuotta
      jari

• Se yksi ja totinen.

Kaiketi myös tiedät mistä sellaisen ihmisen sanotaan olevan lähtöisin, joka valehtelee joka käänteessä katsoen vain omaa etuaan tai yhteisöllistä asemaansa
        , siis olevan tietoinen itsestään ja sanoistaan?

Ihminen ei voi millään tulla vanhurskaaksi ilman hyviä tekoja, koska niin itse Vanhurskauttaja sanoo!
        Siinä on sinulle sitä syytä ja seuraamusta ja vielä liiankin ylenpalttisesti mitatttuna.

• Yksin uskosta vanhurkaus

”sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta- se on Jumalan lahja- ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi”(Ef.2:8-9).

”Niin kuin myös Daavidkin ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja”(Room.4:6-8).

On myös pelastavaa uskoa, jossa henkilöllä ei ole omia tekoja. Esim. kun nukumme tai pahasti demontoitunut henkilö. On myös monia sairauksia, jossa ilmenee usko, muttei tekoja. Myös on pienen lapsen usko Raamatussa.

Lapsen usko:

Matt.18:6. Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen.

Tässä siis puhutaan lapsen uskosta, pienimmistä. Eikös pienin ole, ihan pienen pieni?

Luuk.18:15.Jeesuksen luo tuotiin myös "pieniä lapsia", jotta hän koskisi heihin. Tämän nähdessään opetuslapset moittivat tuojia,
        16. mutta Jeesus kutsui lapset luokseen ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.
        17. Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse."

Jeesuksen luo vanhemmat toivat myös "pieniä lapsia". Luukkaan käyttämä sana pienistä lapsista on mielenkiintoinen: "prefos", äskensyntynyt vauva. Nämä ottavat vastaan Jumalan valtakunnan, siis uskovat Kristuksessa.

Room.5:18. Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän.

Siis kellä on vanhurskaus ja elämä, on myös usko.
        Pienet lapset uskovat, koska ovat sovitettuja. Parannusta tehdään sitten uskon ja ymmärryksen kautta omista tekosynneistä.

• Se yksi ja totinen. kirjoitti:

Kaiketi myös tiedät mistä sellaisen ihmisen sanotaan olevan lähtöisin, joka valehtelee joka käänteessä katsoen vain omaa etuaan tai yhteisöllistä asemaansa
        , siis olevan tietoinen itsestään ja sanoistaan?

Ihminen ei voi millään tulla vanhurskaaksi ilman hyviä tekoja, koska niin itse Vanhurskauttaja sanoo!
        Siinä on sinulle sitä syytä ja seuraamusta ja vielä liiankin ylenpalttisesti mitatttuna.

Kaikessa rakkaudessa minun on pakko sanoa etten näe tosiasiana sanaakaan mitä kirjoitit.

Kehotan tarkistamaan kantaasi vanhurskautuksessa, ja kertomaan millä perustelet väitteesi?

Hyvää uutta vuotta ja siunausta
        jari

• sapattin viettoa sinulta!
        jarlau kirjoitti:

Kaikessa rakkaudessa minun on pakko sanoa etten näe tosiasiana sanaakaan mitä kirjoitit.

Kehotan tarkistamaan kantaasi vanhurskautuksessa, ja kertomaan millä perustelet väitteesi?

Hyvää uutta vuotta ja siunausta
        jari

Väitätkö että Jumala valehtelee ihmisille, kun hän sanoo ihmisen saavan vanhurskauden hyvien tekojensa tähden.

• sapattin viettoa sinulta! kirjoitti:

Väitätkö että Jumala valehtelee ihmisille, kun hän sanoo ihmisen saavan vanhurskauden hyvien tekojensa tähden.

Kiitos ja rauhaa

Missä niin sanoo?

Siunausta ja oikein hyvää uutta vuotta
        jari laurila

• sapattin viettoa sinulta! kirjoitti:

Tässä jotakin asian ympäriltä;

Room 3:20, Gal 2:16, 3:11, Jaak 2:21, 24,, 25.

siunausta
        jari laurila

• jumalanasi
        jarlau kirjoitti:

Kiitos ja rauhaa

Missä niin sanoo?

Siunausta ja oikein hyvää uutta vuotta
        jari laurila

Sinulla ei ole Jumalaa, siis sellaista joka olisi elossa. Minkälainen kuollut jumala on?

• ja jotkut eivät
        jarlau kirjoitti:

Tässä jotakin asian ympäriltä;

Room 3:20, Gal 2:16, 3:11, Jaak 2:21, 24,, 25.

siunausta
        jari laurila

Jer. 22:3
        Näin sanoo Herra: Tehkää oikeus ja vanhurskaus ja pelastakaa ryöstetty sortajan kädestä; muukalaiselle, orvolle ja leskelle älkää tehkö vääryyttä ja väkivaltaa älkääkä vuodattako viatonta verta tässä paikassa.
        Jes. 56:1
        Näin sanoo Herra: Noudattakaa oikeutta ja tehkää vanhurskaus, sillä minun autuuteni on lähellä ja minun vanhurskauteni ilmestyy.
        Jes. 59:9
        Sentähden on oikeus meistä kaukana, eikä vanhurskaus saavuta meitä; me odotamme valoa, mutta katso, on pimeä, aamunkoittoa, mutta vaellamme yön synkeydessä.
        Jes. 59:14
        Oikeus työnnetään takaperin, ja vanhurskaus seisoo kaukana, sillä totuus kompastelee torilla, suoruus ei voi sisälle tulla.

• Selvää on , että sapatti samoin kun ympärileikkauskin säädettiin vain Israelille, eikä millekkään muulle kansalle. 5.Moos15:sta nimenomaan sanotaan, sapatin pitämisen Israelille, mm. siksi, että kansa muistaisi vapauttamisensa Egyptin orjuudesta. Kun joku ei- Israelilainen liittyi Israelin kanssaan hän toki piti sapatin (Jes.56:2-7).

Sapatti mainitaan yhdessä enkelien palvomisen kasnssa:

kol.2:14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
      15. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.
      16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
      17. jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
      18. Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama

Luulempa, että JT:lä lakeja riittää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8475
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4588
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4138
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3632
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3146
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2910
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2616
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2394
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2073
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2056
    Aihe