Mitähän ne skoobarit mahtaa olla mistä helssinkiläiset välillä puhhuu? Mie sitte ihailen niitä kaapuntilaisia... on ne niin hienoja immeisiä ja puhuvat sellasta viksua kieltä! Ja mikähän se dörtsi on? Sellasestakii kerran puhuivat...
Skoobarit
2
771
Vastaukset
- Täkäläinen
Olen helsinkiläisenä imarreltu ihailustasi!
Skoobarin ja dörtsin merkitykset selviävät vaikka tästä sanastosta:
http://koti.welho.com/spalande/slangia.html
Skoobari on siis miespuolinen karjakko, ratsain liikkuva nautapaimen.
Dörtsistä mennään ineen tai pidelle (pitskuun) ja dörtsin voi panna boseen.
Minustakin tuli siis ihailtavan hieno ihminen yli 35 vuotta sitten muuttaessani Junttilandiasta tänne kaali/lanttu/nupoli/nuppi/pannu/polla-stadiin (eli pääkaupunkiin).
Kieltä olen oppinut huonosti, mutta kyllä täällä ihan suomea puhumalla on pärjäillyt! Ei minulla ole täältä ikävä minnekään. - Anonyymi
Tarkoitti myös ratsupoliisia, skoudea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1111103
- 103969
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap97822- 87758
- 48655
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi17627Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa178558- 49549
- 40549
- 25515