Mitähän ne skoobarit mahtaa olla mistä helssinkiläiset välillä puhhuu? Mie sitte ihailen niitä kaapuntilaisia... on ne niin hienoja immeisiä ja puhuvat sellasta viksua kieltä! Ja mikähän se dörtsi on? Sellasestakii kerran puhuivat...
Skoobarit
2
771
Vastaukset
- Täkäläinen
Olen helsinkiläisenä imarreltu ihailustasi!
Skoobarin ja dörtsin merkitykset selviävät vaikka tästä sanastosta:
http://koti.welho.com/spalande/slangia.html
Skoobari on siis miespuolinen karjakko, ratsain liikkuva nautapaimen.
Dörtsistä mennään ineen tai pidelle (pitskuun) ja dörtsin voi panna boseen.
Minustakin tuli siis ihailtavan hieno ihminen yli 35 vuotta sitten muuttaessani Junttilandiasta tänne kaali/lanttu/nupoli/nuppi/pannu/polla-stadiin (eli pääkaupunkiin).
Kieltä olen oppinut huonosti, mutta kyllä täällä ihan suomea puhumalla on pärjäillyt! Ei minulla ole täältä ikävä minnekään. - Anonyymi
Tarkoitti myös ratsupoliisia, skoudea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh1831321- 791062
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm93869- 77845
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp82767- 119744
- 109695
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante114603- 48587
- 18548