Kuoleman prosessi.

kirjaa kirjoittava

Minulle ei ole ikinä annettu tarkkaa tietoa, kun ihminen kuolee, luonnollisesti tai vähemmän luonnollisesti, mitkä on kehon hajoamisen vaiheet..
En googlella löytänyt..enkä wikipediasta. Joten ajattelin kysäistä täältä.
Tarvitsisin tarkan kuvauksen siitä, kun keho kuolee, siihen kun madot alkavat syödä sitä siihen, kun se katoaa kokonaan.
Hihhulit ja uskovaiset, pysykää kaukana.
Kiitos jos jollakin on tietoa! :)
Hyvää uutta vuotta.

15

23617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvon antava

      ...kimpale lihaa ja tutki, miten se muuttuu ajan kuluessa.

      Tai tapa kissasi/koirasi ja tarkkaile raatoa pari viikkoa.

      • kirjaa kirjoittava.

        Ajattelin saada tekstillistä tietoa, kuten linkkejä. Eikä mikään saa tappamaan kissaani.
        Kysymykseni ei ollut vitsi ja jos en todellakaan saa luonnollisesta prosessista tietoa kysymällä, minun pitää kai löytää vastaukset itse.


    • Sivusta seurannut

      Riippuu kuolintavasta, mutta n. neljä minuuttia sydän pysähtyneenä aivoilla ei ole paluuta, ne menevät vihannekseksi.

      Tämän jälkeen ruumis on lämmin ja veltto (kuten pyörtynyt henkilö) muutaman tunnin.

      Tämän jälkeen iskee kuolonkankeus, nyt on ruumiin saaminen eri asentoon kuin kuolinasentoon lähes mahdotonta. Siis jos haluat asetella vainajan kauniiseen asentoon, niin tee se ENNEN kuolonkankeutta.

      Mätäneminen alkaa ensimmäisenä mahasta ja suolistosta, jossa omat hapot ja bakteerit hyökkäävät omaa elimistöä vastaan. Siis suoliston bakteerit nauttivat viimeisenä aterianaan itse omistajansa.

      Tämän jälkeen tutki asiaa vaikkapa kaupasta hankkimallasi sian kinkulla, jonka heität ulos mätänemään.

    • Raadollista hommaa
      • nimimerkki

        kiitos kaikille vastauksista ja kuvista.


    • Caelum

      Mutta en saa sitä mieleeni. Täytyy vilkaista kotona kirjahyllystä, kun sinne asti pääsen.

      Kuolin prosessi on monivaiheinen. Muistaakseni ihmisen aisteista sammuu viimeisenä kuulo. Ja kauan kuolemamme jälkeen esim. kynnet jatkavat vielä kasvuaan.

      • kynnet ja hiukset eivät kasva enää kuoltua.syynä on ihon kuivuminen.


    • CSI

      CSI:stä oppii.

    • kibbo

      Jo ennen kuolemaa ihmisellä voi olla merkkejä kuolemasta esim. "kuoleman kolmio" nenän ja suun alueella vaaleampi alue, lantion alueella vihertävä väri, johtuu jo alkaneesta mätänemisestä. ja imelä haju johtuu myös mätänemisestä. Nämä näkyy viimeistään vuorokauden kuluttua kuolemasta. kuolon kankeus alkaa 2-5 tunnin kuluttua kuolemasta kun lihassäikeet vetäytyy kasaan, se häviää noin 1-3 vrk:ssa kun lihakset ovat täysin tuhoutuneet. Lautumat punaiset ja violetit "mustelmat" johtuvat siitä kun veri tihkuu siihen kohtaan johon ruumis koskettaa painovoiman vuoksi...

    • uskovainen hihhuli

      miksei me voitas tietää mitään mätänemisestä?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!??!?!??!?!??????????????!?!!!!!!!!!!!!!??!?!!

    • sdfkl

      MM. Rawlingin kirja jms. Netistäkin löytyy juttuja paljon kun Google'lla hakee.

    • possupoikanen
    • asdje56ur456

      Minä olen utelias tietämään enemmän kuolonkankeudesta, oi kaikkitietävä suomi24. Onko totta, että jos juuri ennen kuolemaa on joutunut urheilemaan kovasti, kuolonkankeus voi iskeä heti?

      • jep jep

        Joo on se, kannattaa vaan kiltisti istua ja odottaa kuolemaa.


    • ihan ite hae

      Jos kerran kirjan siitä ihan itse aiot kirjottaa ja pitää rahat, niin saat kyllä hakea kaikki tiedotkin siihen ihan itse.

    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2830
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      212
      1818
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1502
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1261
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1188
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      254
      1126
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1032
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      973
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      78
      895
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      770
    Aihe