Kuoleman prosessi.

kirjaa kirjoittava

Minulle ei ole ikinä annettu tarkkaa tietoa, kun ihminen kuolee, luonnollisesti tai vähemmän luonnollisesti, mitkä on kehon hajoamisen vaiheet..
En googlella löytänyt..enkä wikipediasta. Joten ajattelin kysäistä täältä.
Tarvitsisin tarkan kuvauksen siitä, kun keho kuolee, siihen kun madot alkavat syödä sitä siihen, kun se katoaa kokonaan.
Hihhulit ja uskovaiset, pysykää kaukana.
Kiitos jos jollakin on tietoa! :)
Hyvää uutta vuotta.

15

23759

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvon antava

...kimpale lihaa ja tutki, miten se muuttuu ajan kuluessa.

Tai tapa kissasi/koirasi ja tarkkaile raatoa pari viikkoa.

• kirjaa kirjoittava.

Ajattelin saada tekstillistä tietoa, kuten linkkejä. Eikä mikään saa tappamaan kissaani.
        Kysymykseni ei ollut vitsi ja jos en todellakaan saa luonnollisesta prosessista tietoa kysymällä, minun pitää kai löytää vastaukset itse.

• Sivusta seurannut

Riippuu kuolintavasta, mutta n. neljä minuuttia sydän pysähtyneenä aivoilla ei ole paluuta, ne menevät vihannekseksi.

Tämän jälkeen ruumis on lämmin ja veltto (kuten pyörtynyt henkilö) muutaman tunnin.

Tämän jälkeen iskee kuolonkankeus, nyt on ruumiin saaminen eri asentoon kuin kuolinasentoon lähes mahdotonta. Siis jos haluat asetella vainajan kauniiseen asentoon, niin tee se ENNEN kuolonkankeutta.

Mätäneminen alkaa ensimmäisenä mahasta ja suolistosta, jossa omat hapot ja bakteerit hyökkäävät omaa elimistöä vastaan. Siis suoliston bakteerit nauttivat viimeisenä aterianaan itse omistajansa.

Tämän jälkeen tutki asiaa vaikkapa kaupasta hankkimallasi sian kinkulla, jonka heität ulos mätänemään.

• Raadollista hommaa
      • nimimerkki

kiitos kaikille vastauksista ja kuvista.

• Caelum

Mutta en saa sitä mieleeni. Täytyy vilkaista kotona kirjahyllystä, kun sinne asti pääsen.

Kuolin prosessi on monivaiheinen. Muistaakseni ihmisen aisteista sammuu viimeisenä kuulo. Ja kauan kuolemamme jälkeen esim. kynnet jatkavat vielä kasvuaan.

• kynnet ja hiukset eivät kasva enää kuoltua.syynä on ihon kuivuminen.

• CSI

CSI:stä oppii.

• kibbo

Jo ennen kuolemaa ihmisellä voi olla merkkejä kuolemasta esim. "kuoleman kolmio" nenän ja suun alueella vaaleampi alue, lantion alueella vihertävä väri, johtuu jo alkaneesta mätänemisestä. ja imelä haju johtuu myös mätänemisestä. Nämä näkyy viimeistään vuorokauden kuluttua kuolemasta. kuolon kankeus alkaa 2-5 tunnin kuluttua kuolemasta kun lihassäikeet vetäytyy kasaan, se häviää noin 1-3 vrk:ssa kun lihakset ovat täysin tuhoutuneet. Lautumat punaiset ja violetit "mustelmat" johtuvat siitä kun veri tihkuu siihen kohtaan johon ruumis koskettaa painovoiman vuoksi...

• uskovainen hihhuli

miksei me voitas tietää mitään mätänemisestä?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!??!?!??!?!??????????????!?!!!!!!!!!!!!!??!?!!

• sdfkl

MM. Rawlingin kirja jms. Netistäkin löytyy juttuja paljon kun Google'lla hakee.

• possupoikanen
    • asdje56ur456

Minä olen utelias tietämään enemmän kuolonkankeudesta, oi kaikkitietävä suomi24. Onko totta, että jos juuri ennen kuolemaa on joutunut urheilemaan kovasti, kuolonkankeus voi iskeä heti?

• jep jep

Joo on se, kannattaa vaan kiltisti istua ja odottaa kuolemaa.

• ihan ite hae

Jos kerran kirjan siitä ihan itse aiot kirjottaa ja pitää rahat, niin saat kyllä hakea kaikki tiedotkin siihen ihan itse.

Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe