vegaaninen pinaattikeitto

se maku

Onko reseptivinkkejä pinaattikeittoon mikä maistuisi ainakin lähelle kaupan maidollisia versioita? Ne olivat niin hyviä enkä osaa kokata vastaavaa makuelämystä itse.

6

1383

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asafoetida

Keitetty lehmänmaito kuuluu harvalukuiseen 'yök' -kategoriaani - sitä siedän vain bechamel-kastikkeessa (valkokastike, suurinpiirtein, 99%, paitsi että lasgneen laitettavaan bechameliin menee myös juustoa.)

Monissa ohjeissa, joissa lehmänmaitoa olisi pitänyt keittää, soijamaito on toiminut oikein hyvin. Niin on myös (hapan)kerman ja veden seos, ei ehkä aivan yhtä usein, mutta kuitenkin.

Bechamel soijamaidosta on muuten oikein hyvää!

• Asafoetida

Unohtakaa juusto edellisestä kirjoituksestani!

• kemad

Lurautappa kasvimaidon sekaan vielä kaura-/soijakermaa, niin hyvä tulee.
      Lehmänmaito on rasvaisempaa kuin kasvimaidot, ja pinaattikeitossa se maistuu.

• se maku

Kiitos vinkistä, en hoksannutkaan kerman lisäämistä, testaan. Mutta sitten vielä se itse pinaatti, sekin maistuu erilaiselta... ei miedolta niinkuin kaupan pakastekeitoissa vaan voimakkaalta ja vihreältä. Käytän pakastepinaattia. Vihreä maku on jees mutta ei pinaattikeitossa jonka kuuluu olla ihanan lempeä ja mieto... Millä olette suurustaneet keiton? Itse ihan vehnä-/speltjauholla ja siihenkin vinkkiä kaipaisin mikä saisi sellaisen mukavamman rakenteen aikaiseksi.

• nuori-äiti
        se maku kirjoitti:

Kiitos vinkistä, en hoksannutkaan kerman lisäämistä, testaan. Mutta sitten vielä se itse pinaatti, sekin maistuu erilaiselta... ei miedolta niinkuin kaupan pakastekeitoissa vaan voimakkaalta ja vihreältä. Käytän pakastepinaattia. Vihreä maku on jees mutta ei pinaattikeitossa jonka kuuluu olla ihanan lempeä ja mieto... Millä olette suurustaneet keiton? Itse ihan vehnä-/speltjauholla ja siihenkin vinkkiä kaipaisin mikä saisi sellaisen mukavamman rakenteen aikaiseksi.

Ainekset:
        1 pussi pirkka pakaste pinaattia.
        1 sipuli.
        öljyä.
        go green soija kermaa.
        vettä.
        sekä soija maitoa.
        suolaa.
        sokeria.
        valkopippuria.
        vehnäjauho.

Kuori ja pilko sipuli,kuumenna öljy ja lisää sipuli sekä noin.1rkl sokeria, freesaa sipulit ja lisää vehnäjauhoa noin 2-3rkl, kun vehnäjauhot on lisätty niin sekoita voimakkaasti samalla kun lisäät nesteen (nestettä oman maun mukaan, minä pistän aina puoletmaitoa ja puoletvettä) Tässä vaiheessa sinulla pitäisi olla valkoinen soppa, sitten lisätään pinaatti ja sitten vielä mausteen eli suolaa oman maun mukaan ja valkopippuria pieni ripaus, myös muskottipähkinä sopii mainiosti pinaatti keiton kanssa, jos haluaa tehdä oikeaa herkku soppaa niin sitten pistää vettä vähemmän ja tilalle lopuksi kerma.. Tällä samalla reseptillä teen myös sieni,parsakaali,kukkakaali keiton ja hyvää on!!

• sopankeittoa

15 % Keiju-kasvirasvasekoitetta 1 dl soppaan ja jos ei silläkään tule täyteläisyyttä, vielä 2 rkl kookosmaitoa sekaan. Se on nimenomaan se rasva joka tuo sen jujun siihen pinaattisoppaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      121
      1094
    2. Miten hän käyttäytyy kun näette jossain?

😁
      Ikävä
      65
      1003
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      93
      783
    4. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      77
      743
    5. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      41
      675
    6. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      37
      655
    7. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      614
    8. Toimittajat ulkomailta saapuivat eilen vaskiviikoille

Toimittajat lähtivät tutustumaan Lieksan yöelämään ja kultturitarjontaan. Kaikki yllättyivät kuinka aktiivista ja innoka
      Lieksa
      28
      576
    9. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      22
      572
    10. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      37
      498
    Aihe