Turha väitellä aiheesta sapatti. Sapatti on ja pysyy Jumalan asettamana ikuisena lepopäivänä uskoville ihmisille. Se on sitä myös tänä päivänä, vaikka suurin osa kristityistä viettääkin traditio perustein sunnintaita, viikon ensimmäistä päivää, lepopäivänään. Vaikka paavinvalta yhdessä maallisten hallitusten kanssa tuleekin pian vaatimaan että kaikkien on pyhitettävä sitä, jäännösseurakunta pitää Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon koska heillä on rakkkaus Jumalaan.
Ikuinen asetus
6
303
Vastaukset
- kalevi
Oletko riidan kipeä?
Miksi etsit väittelyä?
Teillä on tapanne, älkää niitä tyrkyttäkö muille. - Adventisti
Itse pyhitän sapatin, mutta kunnioitan myös ystäviäni jotka kuuluvat muihin seurakuntiin ja pyhittävät sunnuntain. En usko lepopäivän olevan pelastuskysymys. Miksi täälläkin vaan riidellään tällaisista asioista.
- minä myös
Tuohon voin sanoa aaamen!
Itse Pyhitän sunnuntain ,mutta kunioitan samalla lailla niitä ystäviäni jotka Pyhittävät lauantain .
Olen sitä mieltä että sellainen turha kinailu ei johda mihinkään rakentavaan vaan hajottavaan ,koska se on loukkaavaa .
Minulla on ystäviä A-seurakunnassa ei meidän tarvitse kinata, jos olaan eri mieltä jostain oppi asiasta. Olemme sanoneet toisillemme rukoile sinä Jumalaa ,että Hän antaa minulle sitä valoa mitä Hän on antanut sinulle, niin minä rukoilen vastaavasti ,että Hän antaisi samaten sinulle mitä Hän on antanut minulle,eikä meidän ole tarvinut vaivata itseämme sillä ongelmalla ,sillä se on sen jälkeen Jumalan ongelma . Paavali kun oli Ateenassa vaikka hän ei hyväksynyt heidän epäjumalankuvia, sillä ne saivat hänet kuohuksiin .silti hän kunnioitti heitä ja jopa kehui heitä (apost.17:22 Atenalaiset!Kaikesta näkee ,että te tarkoin pidätte huolta jumalien palvonnasta .23.Kun kiertelin kaupungilla ja katselin teidän pyhiä paikkojanne ,löysin sellaisenkin altarin ,jossa oli kirjoitus ;Tuntemattomalle Jumalalle! Juuri siitä mitä te tuntemattanne palvotte ,minä teille julistan .Niin eiköhän mekin voida arvostaa toisiamme vaikka josain kohtaan näemme asiat erilailla. minä myös kirjoitti:
Tuohon voin sanoa aaamen!
Itse Pyhitän sunnuntain ,mutta kunioitan samalla lailla niitä ystäviäni jotka Pyhittävät lauantain .
Olen sitä mieltä että sellainen turha kinailu ei johda mihinkään rakentavaan vaan hajottavaan ,koska se on loukkaavaa .
Minulla on ystäviä A-seurakunnassa ei meidän tarvitse kinata, jos olaan eri mieltä jostain oppi asiasta. Olemme sanoneet toisillemme rukoile sinä Jumalaa ,että Hän antaa minulle sitä valoa mitä Hän on antanut sinulle, niin minä rukoilen vastaavasti ,että Hän antaisi samaten sinulle mitä Hän on antanut minulle,eikä meidän ole tarvinut vaivata itseämme sillä ongelmalla ,sillä se on sen jälkeen Jumalan ongelma . Paavali kun oli Ateenassa vaikka hän ei hyväksynyt heidän epäjumalankuvia, sillä ne saivat hänet kuohuksiin .silti hän kunnioitti heitä ja jopa kehui heitä (apost.17:22 Atenalaiset!Kaikesta näkee ,että te tarkoin pidätte huolta jumalien palvonnasta .23.Kun kiertelin kaupungilla ja katselin teidän pyhiä paikkojanne ,löysin sellaisenkin altarin ,jossa oli kirjoitus ;Tuntemattomalle Jumalalle! Juuri siitä mitä te tuntemattanne palvotte ,minä teille julistan .Niin eiköhän mekin voida arvostaa toisiamme vaikka josain kohtaan näemme asiat erilailla.Kuulostipa pahalta. Siis rukoilet, että saat adventistien Ellen-valoa (Ellen White on adventistien pienempi valo). Ilmeisesti olet jo sitä saanutkin, kun tasoitat tietä muidenkin eksymiselle adventismiin ja jo siihen eksyneiden pysymistä eksyksissä.
Ellen White oli väärä profeetta, itseasiassa sanoi olevansa enemmän kuin profeetta. Miksi et varoita adventistikavereitasi hänestä, vihaatko heitä niin, ettet halua varoittaa? Miksi et tottele Jumalan sanaa, joka sanoo, että pitää arvostella kaikki ja huomattuaan harhaoppisuutta, nuhdeltava siitä kerran tai kaksi ja jos harhaoppinen ei tee parannusta teistään, hänestä on tehtävä pesäero ja häntä on kartettava.
Kyllä Paavali saarnasi puhdasta evankeliumia kreikkalaisille. Kreikkalaisilla oli noita epäjumalien patsaita ja sitten he olivat jättäneet yhden nimeämättä näin jättäen auki mahdollisuuden muulle jumalalle. Paavali ilmoitti, että hän tuntee tuon heille tuntemattoman Jumalan. Ei hän tuota patsasta käskenyt palvella (eikä käskenyt jatkaa muiden epäjumalien palvomista), vaan ilmoitti, että tuntematon Jumala ei asu käsin tehdyissä temppeleissä eikä Häntä voida käsin palvella eikä Hän ole malmien kaltainen. Sitten Paavali nuhteli ja sanoi, että elitte tietämättömyyden aikoja, joita Jumala kärsi, mutta nyt teidän on tehtävä parannus. Kuulijoista toiset pilkkasivat Paavalia, mutta toiset tulivat uskoon.
Missä on sinun parannussaarnasi adventisteille?- Timantti
uskova_1 kirjoitti:
Kuulostipa pahalta. Siis rukoilet, että saat adventistien Ellen-valoa (Ellen White on adventistien pienempi valo). Ilmeisesti olet jo sitä saanutkin, kun tasoitat tietä muidenkin eksymiselle adventismiin ja jo siihen eksyneiden pysymistä eksyksissä.
Ellen White oli väärä profeetta, itseasiassa sanoi olevansa enemmän kuin profeetta. Miksi et varoita adventistikavereitasi hänestä, vihaatko heitä niin, ettet halua varoittaa? Miksi et tottele Jumalan sanaa, joka sanoo, että pitää arvostella kaikki ja huomattuaan harhaoppisuutta, nuhdeltava siitä kerran tai kaksi ja jos harhaoppinen ei tee parannusta teistään, hänestä on tehtävä pesäero ja häntä on kartettava.
Kyllä Paavali saarnasi puhdasta evankeliumia kreikkalaisille. Kreikkalaisilla oli noita epäjumalien patsaita ja sitten he olivat jättäneet yhden nimeämättä näin jättäen auki mahdollisuuden muulle jumalalle. Paavali ilmoitti, että hän tuntee tuon heille tuntemattoman Jumalan. Ei hän tuota patsasta käskenyt palvella (eikä käskenyt jatkaa muiden epäjumalien palvomista), vaan ilmoitti, että tuntematon Jumala ei asu käsin tehdyissä temppeleissä eikä Häntä voida käsin palvella eikä Hän ole malmien kaltainen. Sitten Paavali nuhteli ja sanoi, että elitte tietämättömyyden aikoja, joita Jumala kärsi, mutta nyt teidän on tehtävä parannus. Kuulijoista toiset pilkkasivat Paavalia, mutta toiset tulivat uskoon.
Missä on sinun parannussaarnasi adventisteille?Sytytä lamppuusi valo, niin alat nähdä asioita hieman paremmin. Tule sinäkin valkeuteen. Ja poista katkeruus mielestäsi. Silloin voit saavuttaa jopa onnen
- uskova2
uskova_1 kirjoitti:
Kuulostipa pahalta. Siis rukoilet, että saat adventistien Ellen-valoa (Ellen White on adventistien pienempi valo). Ilmeisesti olet jo sitä saanutkin, kun tasoitat tietä muidenkin eksymiselle adventismiin ja jo siihen eksyneiden pysymistä eksyksissä.
Missä on sinun parannussaarnasi adventisteille?Olet esirukousten uhri, mutta en terrorisoi muulla tavalla ja Paavali kehoitti rukoilemaan kaikkien ihmisten puolesta, joten minulla on Paavalin sana nyt tukena tässä!
Siunattua päivää sinulle Herran kanssa, Hän rakastaa sinua iankaikkisella rakkaudella! Me ihmiset emme osaa, ikävä kyllä ja sitä pyydän anteeksi. Olemme vajavaisia tässä ajassa vielä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi694590Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D1004058- 543599
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul382871Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!272619Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa612562- 482459
- 391947
- 471918
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2521746