Ruokakermat

tietämätön.

Onko nämä tämmöiset vähärasvaiset ruokakermat sun muut kovin lihottavia ruoanlaitossa? Itse tykkään käyttää esim sitä floran kasvirasva-mitä lie joka on 15%sta. Sitä on 7%sta myös mutta se ei maistu enää kyllä millekään (enintään puulle).

14

1815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiril

ei ole lihottavaa, mutta käytettynä yhdessä hiilihydraattien kanssa, siis jauhojen tai perunan kanssa, se yhdistelmä lihottaa. Itse käytän vain kuohukermaa ruoanlaitossa, mutta en sotke sitä hiilareiden kanssa. Pippuripihvi kermakastikkeessa, kanttarelleja kermassa, mutta ei hiilihydraatteja joukkoon eikä varsinkaan suuhun.

• Liril

Kerma on energiatiheitä ruoka-aineita, joiden nauttimisen on osoitettu lihottavan. Kermassa on myös tyydyttynyttä rasvaa, joka lisää sydän- ja verisuonitauteja.

• Kiril
        Liril kirjoitti:

Kerma on energiatiheitä ruoka-aineita, joiden nauttimisen on osoitettu lihottavan. Kermassa on myös tyydyttynyttä rasvaa, joka lisää sydän- ja verisuonitauteja.

Minä käytän kermaa päivittäin, eikä kermalla ole mitään tekemistä lihomisen ja sydän ja verisuonitautien kanssa. Kermahan on funktionaalinen terveystuote sillä se sisältää paljon maitorasvan ravinneaineita. Olen pudottanut painoa ja saanut kolesteroli- ja verenpainearvot normaaleiksi luopumatta kermasta. Päinvastoin olen jopa lisännyt sen käyttöä.

• Liril
        Kiril kirjoitti:

Minä käytän kermaa päivittäin, eikä kermalla ole mitään tekemistä lihomisen ja sydän ja verisuonitautien kanssa. Kermahan on funktionaalinen terveystuote sillä se sisältää paljon maitorasvan ravinneaineita. Olen pudottanut painoa ja saanut kolesteroli- ja verenpainearvot normaaleiksi luopumatta kermasta. Päinvastoin olen jopa lisännyt sen käyttöä.

Maitorasva on tyydyttyneistä rasvoista kaikkein aterogeenisinta eli voimakkaimmin sydän- ja verisuonitauteja aiheuttavaa. Lue alkuperäistutkimuksia niin tiedät enemmän. Sinä saat kaikin mokomin käyttää kermaa vaikka litran päivässä, mutta älä tuputa tietämättömyyttäsi muille.

Säälin sitä päivää, jolloin havahdut siihen, että olet johtanut ihmisiä harhaan ravintoasioissa.

• Kiril
        Liril kirjoitti:

Maitorasva on tyydyttyneistä rasvoista kaikkein aterogeenisinta eli voimakkaimmin sydän- ja verisuonitauteja aiheuttavaa. Lue alkuperäistutkimuksia niin tiedät enemmän. Sinä saat kaikin mokomin käyttää kermaa vaikka litran päivässä, mutta älä tuputa tietämättömyyttäsi muille.

Säälin sitä päivää, jolloin havahdut siihen, että olet johtanut ihmisiä harhaan ravintoasioissa.

On tutustuttu vaihtoehtoisin ruokailutottumuksiin ja itse kokeiltu, pysyvästi noudatettu ja havahduttu huomaamaan miten siirtyminen luonnollisiin rasvoihin auttaa korkeaan verenpaineeseen ja korkeaan kolesteroliin. Lisäksi vielä painokin putoaa.

Alkuperäistutkimuksista ei ole apua henkilökohtaisiin ongelmiin. Täytyy vain ymmärtää, mitä on terveellinen ravinteikas ruoka. Tutkimuksia tulee ja tutkimuksia menee. Rahoittajat vain vaihtuu.

• Tepi
        Kiril kirjoitti:

On tutustuttu vaihtoehtoisin ruokailutottumuksiin ja itse kokeiltu, pysyvästi noudatettu ja havahduttu huomaamaan miten siirtyminen luonnollisiin rasvoihin auttaa korkeaan verenpaineeseen ja korkeaan kolesteroliin. Lisäksi vielä painokin putoaa.

Alkuperäistutkimuksista ei ole apua henkilökohtaisiin ongelmiin. Täytyy vain ymmärtää, mitä on terveellinen ravinteikas ruoka. Tutkimuksia tulee ja tutkimuksia menee. Rahoittajat vain vaihtuu.

Oletko kokeillut jättää rasvan pois? Jos olet syönyt vähärasvaisia tuotteita vähintään vuoden, niin sitten voit kokemustesi mukaan alkaa puhumaan hiilarien haitoista.

Oman kokemukseni mukaan ne rasvat lihottaa, hiilarien energia kuluu helposti, rasvan ei, tämähän on tunnettu fakta. Toisaalta, jos suolesi ei toimi, kun syöt pelkkää ihraa, niin onneksi kuolet suolistosyöpiin nopeasti.

• Kiril
        Tepi kirjoitti:

Oletko kokeillut jättää rasvan pois? Jos olet syönyt vähärasvaisia tuotteita vähintään vuoden, niin sitten voit kokemustesi mukaan alkaa puhumaan hiilarien haitoista.

Oman kokemukseni mukaan ne rasvat lihottaa, hiilarien energia kuluu helposti, rasvan ei, tämähän on tunnettu fakta. Toisaalta, jos suolesi ei toimi, kun syöt pelkkää ihraa, niin onneksi kuolet suolistosyöpiin nopeasti.

Kun hiilareiden tarve on olematon ja rasva hyvä polttoaine sekä proteiini hyvä rakennusaine niin nykyinen ruokavalio on ihanteellinen.

Turhien hiilihydraattien poisjättäminen paransi kolesteroliarvot ja korjasi verenpaineen. Lisäksi paino putosi hiilareiden poisjättämisellä, joten rasva ei ole se mikä lihottaa vaan hiilihydraatit.

Suoli toimii aivan erinomaisesti, koska vhh dieettiin kuuluu myös runsaasti kasviksia.

Syövistä puheenollen jos kudokset altistuvat liialliselle glukoosille se muuttaa proteiinien perusrakenteita ja elimistön toimintakykyä. Silloin on vaara sairastua syöpiin ja tunnetusti sokeri on syövän ravintoaine.

• Tepi
        Kiril kirjoitti:

Kun hiilareiden tarve on olematon ja rasva hyvä polttoaine sekä proteiini hyvä rakennusaine niin nykyinen ruokavalio on ihanteellinen.

Turhien hiilihydraattien poisjättäminen paransi kolesteroliarvot ja korjasi verenpaineen. Lisäksi paino putosi hiilareiden poisjättämisellä, joten rasva ei ole se mikä lihottaa vaan hiilihydraatit.

Suoli toimii aivan erinomaisesti, koska vhh dieettiin kuuluu myös runsaasti kasviksia.

Syövistä puheenollen jos kudokset altistuvat liialliselle glukoosille se muuttaa proteiinien perusrakenteita ja elimistön toimintakykyä. Silloin on vaara sairastua syöpiin ja tunnetusti sokeri on syövän ravintoaine.

Niin arvelinkin, kusipää vouhottaja, joka ei tiedä mistä puhuu.

Liika läski on siitä hyvä, että ei imeydy suolistonläpi matkatessaan mitkään muutkaan aineet, ei ihme että paino putoaa. Syö pelkkää läskiä, ei niistä kasviksista mitään hyötyä sulle ole ruokavaliossasi.

• Proteiinia
        Tepi kirjoitti:

Niin arvelinkin, kusipää vouhottaja, joka ei tiedä mistä puhuu.

Liika läski on siitä hyvä, että ei imeydy suolistonläpi matkatessaan mitkään muutkaan aineet, ei ihme että paino putoaa. Syö pelkkää läskiä, ei niistä kasviksista mitään hyötyä sulle ole ruokavaliossasi.

Mutta minäpä olen syönyt erittäin vähärasvaista ja "hyvä" hiilihydraattista ruokavaliota monta vuotta ennen kun nyt oon vähentänyt rajusti niiden syöntiä. Niin ja toisaalta lisännyt rasvan osuutta, eritoten tyydyttyneen- ja eläinrasvan. Ikinä elämässäni en ole voinut näin hyvin, enkä ole ikinä ennen ollut näin pitkään täysin terveenä kuin nyt. Rasva nyt vaan on välttämätöntä ihmiselle, hiilihydraatti ei. Samoin kehon aineenvaihdunta pystytään muuttaan käyttämään rasvaa pääasiallisena energianlähteenä.
        Mutta kaikki tavallaan, minä näin ja te muut jotenkin muuten :)

• Mie1

se ole aika sama kuin esim. vähärasvainen juusto. Ei se "kerman" käyttö silloin tällöin pahaksi ole, mutta kyllä ne lihottavat jos kaiken niissä uittaa.

Oleko kokeillut kasvisrasvapohjaisia "ruokakermoja"? Minusta ne ovat aika hyviä, eikä mene suonet tukkoon.

• tietämätön.

Mutta minähän juuri ensimmäisessä viestissäni sanoin, että tykkään käyttää tätä floran kasvirasva-"ruokakermaa". :)

• silleen

ei lihota, kohtuudella, kohtuudella

• :DD

Jos purkissa ruokakermaa(2dl) on 240 kaloria ja laitat vaikkapa puolet purkin sisällöstä kastikkeeseen, josta tulee neljä satsia, kuinka paljon siitä tulee kaloreita per ateria? Tuo päästä heitetty kalorimäärä ei varmaankaan osu edes lähelle, mutta tajusit kai perusidean..?

• keitttoon

Lisään joskus keittoon 1-2 rkl oliivi- tai rypsiöljyä. Se on helpompaa. Valmiitkin seokset on varmaan hyviä. Kannattaa tarkistaa rasvasisältö. Osassa käytetään kookosöljyä, joka on kasvisöljy, mutta sisältää pääasiassa tyydyttyneitä rasvoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      307
      7750
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      86
      6041
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3581
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2087
    5. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1936
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1921
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      37
      1736
    8. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      61
      1539
    9. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1504
    10. En mä itke

sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja
      Ikävä
      31
      1450
    Aihe